Wat een nacht zeg...

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge
Wat een nacht zeg...

Bericht door Winter » 24 aug 2007, 14:12

Hey,

Ik ben ondertussen iets meer dan 34 weken ver en heb vannacht bijna niet geslapen, om het uur had ik wel een minuut harde buik dat gepaard ging met maandstonden pijn. Het duurde wel nooit erg lang. Maar wel behoorlijk vervelend. Toen moest ik ook nog es naar de grote wc. Kortom het was me een nachtje wel.

Zijn er nog meiden die 's nachts heel wat drukte hebben gehad.
Oh en ja, ze zeggen altijd dat je best op je linkerzijde slaapt, nu bij mij lukt dat niet zo best, beebje stampt dan enorm. Dus op mijn rechterkant slapen en op mijn rug lukt het nog redelijk.

Groetjes Winter


Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

nacht

Bericht door Aicha » 24 aug 2007, 15:09

Waarschijnlijk zullen dit voorweeên zijn en zolang je ze niet als pijnlijk ervaart is het goed. Anders toch best eens contact opnemen met je gyn voor de zekerheid. Zeker in jou geval

Heb je nu nog last?

Bijna 35 weken! Vanaf nu is elke dag erbij eentje gewonne é! ! Zo kan je beebje nog wat grammetjes sprokkelen !!!

We duimen!!!

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 24 aug 2007, 15:18

Hey,

Ik kan niet zeggen dat het mega pijnlijk is, omdat ik plat lag vannacht was het zeer goed te verdragen, ik ademde es goed in en uit en concentreerde me op iets anders.
Het duurt ook niet echt lang genoeg om echt mega veel pijn te hebben. Toch ben ik steeds bang dat ik voorweeën ga krijgen als ik weer eens halfweg de gang sta om te gaan plassen want dat was een ander paar mouwen.
In elk geval ik mag volgende week dinsdag (28 aug) terug naar de gyn.
zou hij dan kunnen zien of ik al opening heb of zou hij dan al weten hoe lang ik het nog ga volhouden?

Liefs Winter ***

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

gyn

Bericht door Aicha » 24 aug 2007, 15:30

Zien hoeveel opening jze hebt zal hij zeker wel kunnen maar het is ook de vraag of hij een inwendig onderzoek zal doen. Het is namelijk zo dat wanneer ze een voortijdige geboorte verwachten ze het inwendige onderzoek soms vermijden om de bevalling niet zo op gang te brengen, begrijp je,

Aan de hand van opening valt ook niet echt te voorspellen wanneer je precies gaat bevallen!
Bij mijn 2 kindje had ik 4 weken voor ik uitgerekend was 4 cm opening en hebben ze 3 dagen overtijd ingeleid en bij ons 3e had ik tot 3 voor de bevalling amper een goeie cm opening maar is ze toch 9 dagen vroeger dan voorzien geboren.
Daar kun je dus niet echt op voortgaan

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 24 aug 2007, 16:00

Hey,
ja idd een inwendig onderzoek zou het wel eens kunnen bevorderen.
Kan de gyn zien of je opening hebt zonder inwendig onderzoek dan?
Groetjes Winter


Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

inwendig onderzoek

Bericht door Aicha » 24 aug 2007, 16:12

nee dat gaat jammergenoeg niet!

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ann
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 15:27

Bericht door Ann » 24 aug 2007, 16:54

Hallo,

Ik heb ook soms slapeloze nachten door al dat gewriemel,
op zich wel leuk maar niet 's nachts. Moet dan ook plassen
van zodra ik wakker ben, en ga dan een toertje door het huis lopen,
wat soms helpt... Lukt dat uiteindelijk niet, slaap ik een paar uurtjes
op de zetel, om daarna weer in bed te kruipen in de vroege ochtend.
Meestal lukt het dan wel om nog een paar uurtjes te slapen!

Meestal slaap ik ook op mijn rug, anders krijg ik protest van binnenuit!
Of op mijn rechterzij, want het kleintje zijn handen en voeten liggen langs
mijn linkerkant, zo blijft het daarbinnen wat rustiger. Vroeg eerder aan mijn gyn op het voor het kleintje kwaad kon, maar moet mij daar niets van aantrekken zei hij... hij/zij past zich wel aan, of laat het wel weten,
geen paniek dus!

Gelukkig is het einde ook bij jou bijna in zicht... nog even volhouden zeker?

Mama in spe,
Ann
Onze dochter is er eindelijk!!! (en groeit als de kolen!)

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 24 aug 2007, 20:53

De laatste loodjes wegen het zwaarst en slechte nachten zijn helemaal niet leuk...
Het zullen idd voorweeën zijn. Hopelijk blijft baby nog even zitten hé?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 25 aug 2007, 12:23

Hier ook ambetante nachten maar dan met een andere oorzaak.
Pitoutie is redelijk kalm 's nachts bij mij. Enkel als ik iets teveel op mijn buik lig (linker- of rechterzij) dan laat hij zich voelen.
Op mijn rug slapen is dan wel een ramp. De druk op mijn nieren is dan te groot waardoor is zeker nog meer moet opstaan om te plassen :roll: + dat er dan heviger bewegingen zijn met lichte 'harde buiken'.

Nu, die andere oorzaak dus: te lang op ene kant liggen, lukt niet zo goed meer omdat mijn heupen dan heel pijnlijk worden. Dat is dus dikwijls draaien en keren. Per nacht verschilt het dan nog of ik beter slaap met worstekussen of zonder.
Volgens mijn kiné ga je ook meestal op de kant liggen waar het rugje van de baby ligt en zijn beenkrampen in het linkerbeen de meest voorkomende. (hij had daar een uitleg voor maar ben die vergeten :oops: )

Heel af en toe komt daar dan nog een beenkramp bij maar daar mag ik eigenlijk niet over klagen. Als ik dan toch een erge kramp heb, sta ik even op en ga naar de woonkamer. Wat rondlopen en dan mijn kuit losschudden en ontspannen hé. Na 5 minuutjes kan ik terug naar bed.

Jaja, die laatste weken/dagen .....
We zijn er bijna, we zijn er bijna .... maar nog niet helemaal :wink:


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”