lintmeter, goed idee of niet?

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:
lintmeter, goed idee of niet?

Bericht door sp » 06 aug 2007, 13:48

hallo,

ben effe off line geweest, vandaar dat ik er nu weer 200% in schiet.

ik ben 2w geleden een lintmeter gaan halen om de toename van m'n buik te volgen. ons moeder beweert nl dat je een buik nog niet kan zien voor x aantal weken en dat de buik die ik nu heb, een gewone dikke buik is van 't eten... je moet weten dat zwaarlijvighied bij ons een groot probleem is in de familie en ons moeder - die er ook van heeft - probeert mijn zus en mij vaak te wijzen op toenemend vet. ik heb de indruk dat ze dat ook uit die bezorgdheid tegen mij zegt, maar ik word dan lastig omdat ik geloof (wil geloven?) dat onder dat vet echt al wel 'n babybuikje zit.

soit, misschien voer voor psychologen :)

ikke dus een lintmeter gaan halen. bij de eerste meting had ik een omtrek van 107 cm, een week nadien 108cm. gisteren nog eens gemeten: 104 cm!! hahaa, er klopt niks meer van!

meten er nog mensen hun buik? en, krimpt jullie buik ook :)?
Afbeelding


Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 06 aug 2007, 13:54

Bij mij is er wel verschil tussen morgend en avond maar ik heb tijdens zwangerschap nooit gemeten. :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 06 aug 2007, 13:56

Al heel vroeg zie je een "golving" vind ik.
De mensen zien dan niet meteen of je zwanger bent of niet. Maar die golving zie je al tamelijk vlug vind ik.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

Bericht door sp » 06 aug 2007, 13:58

ewel, op mijn werk weten ze nog niet dat ik zwanger ben (ik ga dat vertellen op de eerste personeelsvergadering in september), maar 'k heb de indruk dat mensen er nu al naar kijken...
ik draag op het werk ruime truien en toch :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
nikitje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jul 2007, 16:41
Locatie:Geraardsbergen
Contacteer:

Bericht door nikitje » 06 aug 2007, 14:06

bij mij was er de eerste maanden wel veel verschil tussen smorgens en savonds, maar heb hem nooit gemeten... je kon het bij mij toch ook al vrij vroeg zien ( als je het wist ) en mijn trouwkleed was maar juist gepast meer op de hoogte van mijn buik terwijl ik nog net geen 12 weken ver was en er rekening mee gehouden was dus... ik denk da dat ook bij iedereen anders is, soms denken de mensen bij mij dat het een tweeling is omdat ik zo'n grote buik heb ik had op 6 maand een grotere buik dan mijn nicht, die toen in haar laatste week was... mijn schoonzus is nu 16 weken en daar is nog niks helemaal niks van te merken... tja... ieder mens is anders, maar doe gewoon waar je je goed bij voelt, en laat je niet te veel zeggen dat je buik te dik word of dikker is dan ' normaal' want daar krijg je alleen maar misplaatste complexen van hoor

groetjes
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

Bericht door sp » 06 aug 2007, 14:09

da's waar, bij iedereen is dat anders he.
op 't prenataal zwemmen zeiden ze dat dat heel rustig aan begint, en dan ineens in supergrote sprongen kan gaan. ik moet geduld leren hebben, heb dat nooit gehad :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
nikitje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jul 2007, 16:41
Locatie:Geraardsbergen
Contacteer:

Bericht door nikitje » 06 aug 2007, 14:12

ja gewoon zijn gang laten gaan, toen ik van lasse zwanger was zat ik heel erg in over mijn gewicht, ik kwam wel 2 kilo tot 3 kilo per maand bij ( in totaal 30kilo bijgekomen toen) ik zei vaak tegen de gyn, kan ik daar niks aan doen? is da niet te veel? ze zei dat ze me wel zou waarschuwen als het te veel was en dat heeft ze nooit gedaan dus...
en aan het uitzicht valt niet veel te doen vrees ik... idd gewoon geduld hebben dat komt allemaal wel vanzelf :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

Bericht door sp » 06 aug 2007, 14:13

ik vraag me af of onze gynaecoloog gaat grommen - ik was al zwaar voor mijn zwangerschap...
tja, we zullen wel zien he!
Afbeelding

Gebruikersavatar
nikitje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jul 2007, 16:41
Locatie:Geraardsbergen
Contacteer:

Bericht door nikitje » 06 aug 2007, 14:20

hmm ja daar kan ik niet op antwoorden he , ik ben niet mager, maar ook niet echt overgewicht voor de zwangerschap ( neiging tot wel, zit in de familie) maar ik hoorde wel van een vriendin dat haar gyn haar gezegt heeft dat ze met haar toestand eigenlijk maar een 5 tal kilo zou mogen bijkomen gedurende haar gehele zwangerschap, let wel ze is 1.63 m en weegt 128 kilo... dus mssn is het wel voor haar en het kindje het best dat ze niet te veel bijkomt, maar dan nog , ze kan toch nie op dieet ook he ... hoe ze dat moet voormekaar krijgen weet ik toch ook niet hoor
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

Bericht door sp » 06 aug 2007, 14:25

ik ben 174cm, en woog voor m'n zwangerschap ergens halverwege de 80... Vrees dat ik nu dichtbij (of over????) de 90 zit...
Afbeelding

Gebruikersavatar
nikitje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jul 2007, 16:41
Locatie:Geraardsbergen
Contacteer:

Bericht door nikitje » 06 aug 2007, 14:32

dus als je een voorbeeld neemt aan mijn vriendin, dan zit je nog helemaal goed he...

ik ben maar 1.58 en woog voor mijn eerste zwangerschap tss 58 en 60 kilo, op het einde van mijn zwangerschap was dat 89 kilo en 6 maand later 67 kilo, toen weer zwanger en nu weeg ik terug 82 kilo en moet mijn laatste 4 weekjes lopen dus er is eigenlijk maar de helft bij qua kilo's en ik heb het zelfde gedaan als bij mijn eerste zwangerschap tis niet te verklaren elke zwangerschap is anders
ik denk zolang je je goed voelt dat er bij jou ook geen probleem zal zijn hoor, het enige wat mijn gyn mij aanrade om de kilo's een beetje te beperken was om weinig suikers op te nemen, dus vooral weinig of geen frisdranken maar meer mocht ik niet laten dus...
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

Bericht door sp » 06 aug 2007, 14:38

chocolade eet ik niet meer, maar ik zit dagelijks aan de limonade, dat deed ik vroeger niet. toen at ik wel veel (teveel) chocolade...
idd, als ik evenveel speelruimte krijg als je vriendin, dan heb ik nog wel wat ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
nikitje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jul 2007, 16:41
Locatie:Geraardsbergen
Contacteer:

Bericht door nikitje » 06 aug 2007, 14:41

hihi bij mij is het omgekeerd, ik drink normaal altijd ice tea nu dus niet meer, chocolade heeft me nooit echt kunnen behagen, maar nu eet ik toch dagelijks een reep chocolade en 2 of 3 boterhammen met choco... tja hormonen zeker...
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 06 aug 2007, 15:38

gemeten heb ik mijn buik nooit
ben zelf ook zwaarlijvig en zit ook in de familie, nochtans let ik erg op mijn voeding
je zag bij mij pas aan 8 maanden dat ik zwanger was, en als mensen me erover informeerden voor wanneer het was en ik zei "binnen een maand" vielen ze achterover :lol:
toen ben ik zelfs de eerste maanden vermagerd :roll:
raar maar waar
dus ieder lichaam is idd anders, zelfs ieder zwangerschap is anders zeggen ze
maar met 12 weken kan je het gerust al zien hoor (bij de meesten toch)


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”