zijn er nog zwangere mama's met overgewicht?

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daisy'ke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 jul 2007, 20:16
Locatie:Zeeland
zijn er nog zwangere mama's met overgewicht?

Bericht door Daisy'ke » 30 jul 2007, 10:39

Hallo dames,

Ik weeg nu zo'n 15 kg meer dan voor mijn eerste zwangerschap(6 jaar geleden). Nu zit ik echt op het hoogste, had me gisteren gewogen en ben zowaar 3 kg bijgekomen en nochtans had ik niet gesnoept, zou dat nu al door de zwangerschap kunnen zijn? Nee zeker hé?

Wat ik dus wou vragen, zijn er nog zwangere mama's met overgewicht die goed bevallen zijn of goede zwangerschap gehad hebben, want ik heb toch wel wat schrik van al die dingen die erbij kunnen komen als je wat overgewicht hebt en zwanger bent(zwangerschapsdiabetes, zwangerschapsvergiftiging, hoge bloeddruk,...) Je ziet de schrik zit erin ook al is het mijn derde keer :cry:
Daisy'ke


Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

kilo's

Bericht door sp » 30 jul 2007, 10:51

hoi!

het gevecht met de kilo's is bij mij begonnen na de univ: ik deed daar alles met de fiets, zat op het 2de verdiep op kot (veel trappen), ging veel sporten,... en toen ging ik samenwonen met m'n vriend die goed kon koken... Na een jaar woog ik al 15kg meer dan toen ik nog op kot zat. Die kilo's hangen er nog steeds aan...
Ik ben nu 11w zwanger en ik vrees dat mijn gewicht behoorlijk de pan zal uitswingen...
De dokter heeft nog niks gezegd...
Ik ga 2 à 3x/week zwemmen en probeer de andere dagen min 1/2u te gaan wandelen of fietsen...
Maar... Ik heb zoveel zin in limonade de laatste tijd en vroeger dronk ik dat niet. Geen goeie zaak voor die kilo's he...
Dus: ja, ik heb ook overgewicht...
groetjes!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Daisy'ke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 jul 2007, 20:16
Locatie:Zeeland

Bericht door Daisy'ke » 30 jul 2007, 10:56

misschien light limonade drinken, weet is ook niet goed maar toch beter voor de kilo's hé. 8)
Daisy'ke

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 30 jul 2007, 10:59

voor mijn zwangerschap had ik ook al last van overgewicht. En de zwangerschap is goed verlopen, de bevalling was iets zwaarder. Maar niet door mijn overgewicht, omdat marie als een sterrekijkertje geboren is. Ze daalde dus niet in.
bij deze zwnagerschap let ik wel goed op met wat ik eet enzo, maar de voorlaatste keer was ik ook 2,5kg ineens bijgekomen en ik verschoot me ook een bult. Maar de volgende de keer was het met moeite ne kilo.
Dus ja, waar hangt zoiets aan, ik zou het eigenlijk ook niet weten.
Maak je maar niet teveel zorgen, zolang je er een beetje oplet zal het wel ok zijn. Geniet maar van die zwangerschap!

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 30 jul 2007, 14:26

Ik ben ze bij allebei min of mee kwijtgespeeld.
Van Yana een goede 13 kg bij en Milan 19 kg
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 30 jul 2007, 15:20

hier ook overgewicht, voor - tijdens - en na de 2 bevallingen :lol:

Van de oudste woog ik al 15kg teveel voor ik zwanger werd, 23 kg erbij tijdens de zwsch en slechts 9kg eraf nadien :oops:

Bij de jongste dus zo'n 30 kg teveel voor de zwsch, 11kg erbij tijdens, en alles er weer af nadien :D (die 11 toch :wink: )

Nu dus nog steeds een 30kg te zwaar :oops:

Maar beide zwsch zijn goed verlopen, geen hoge bloeddruk en andere kwaaltjes die jij opnoemt 8)

Met de 2e heb ik gewoon 'gezonde goestingskes' gehad (bij de 1e ongezonde :roll: ) en een beetje opgelet...

Geniet van je zwsch en maak je niet teveel zorgen :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 30 jul 2007, 19:40

Ik heb al jaren overgewicht. Deels een familietrek, deels omdat ik teveel aan allerlei lekkers zat en deels door PCOS (weet ik sinds eind vorig jaar).
Omdat ik eerst ettelijke kilo's kwijt wou voor ik zwanger werd, was mijn goeie voornemen dit jaar dus afvallen.
Alleen heeft die kleine spruit daar anders over beslist en was hij er al voor ik starte met diëten.
Omdat ik vreesde dat ik massaal veel kilo's zou bijkomen ben ik blijven gaan naar de diëtiste.
Alleen ..... het had geen nut. Van mijn startgewicht zijn er 4kg afgegaan en slecht nu de laatste grote maand is daarvan terug iets bijgekomen.

Anderzijds moet ik wel opletten met suiker. Ik heb dus net geen zwangerschapsdiabetes maar moet wel prikken om mijn suikerwaarden op te volgen en bijkomend dus suiker vermijden.
+ Omdat ikzelf niet bijkom, neemt de kleine alles van mij inclusief energie ...
Maar die kleine ongemakken neem ik er bij. Nog eventjes doorbijten en ons kleintje is er!

Wat ik dus wil zeggen: geniet ervan en aangezien het je derde is zal je wel weten hoe dat moet :wink:

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 30 jul 2007, 20:38

ik heb ook PCO en door te stoppen met de pil kwam ik een heel pak aan (wat dus later door pco bleek te zijn)
tijdens mijn eerste zwangerschap heel flink bijgekomen (alleen nooit geweten hoeveel, maar zal toch wel dik 20 kg geweest zijn of meer)
tijdens die zwangerschap hield ik heel veel vocht op en had ik een hele hoge bloeddruk. Ik moest zout mijden en uiteraard ook de vetten
Suiker heb ik geen last van gehad.
na mijn eerste bevalling bleven er te veel plakken
Daar ik nog een 2de wilde, heb ik de pil gelaten met als gevolg, weer wat kilo's erbij
De 2de zwangerschap had ik weer vrij snel last van een hoge bloeddruk en daar heb ik dan pilletjes voor gehad
Kan zijn dat die bloeddruk door overgewicht kwam, maar dokter dacht eerder dat het een familietrekje was.
na die bevalling ben ik op 2 weken tijd mijn 16 kg zwangerschapsgewicht wel weer kwijtgeraakt
en nu ben ik bijna terug op mijn oorspronkelijke gewicht
ik heb er geen lichamelijke problemen aan overgehouden
en heb eigenlijk buiten dan de ongemakken van de hoge bloeddruk en vochtophouden geel last gehad van 'mijn dik-zijn'
Afbeelding
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 30 jul 2007, 20:49

Ik heb ook al gans mijn leven overgewicht.
Ik heb ook PCOS.
Ik heb geen last gehad tijdens mijn zwangerschap.
Wel tijdens mijn bevalling.
Lowie kon niet goed indalen... en ik denk dat dit aan het overgewicht te wijten is :?

Enfin, mijn zus heeft ook overgewicht en zij heeft 2 normale bevallingen gehad.
Dus je kan je niet met anderen vergelijken.

Je mag je geen zorgen maken, geniet van elke dag!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 30 jul 2007, 20:53

wat is PCO? :oops:

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 30 jul 2007, 20:55

Polycysteus ovulatiesyndroom

betekent dat je als vrouw geen spontane ovulatie hebt...
1 van de symptomen hiervan is overgewicht... :wink:
Laatst gewijzigd door Molly op 30 jul 2007, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 30 jul 2007, 21:05

merci molly :wink:


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”