CMV

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:
CMV

Bericht door yassira » 18 jun 2007, 15:13

Vandaag niet zo'n leuk nieuws gekregen

Vorige keer had Barudy de resultaten opgevraagd van mn bloedonderzoek(en) bij mn vorige gynae en had hij zelf ook een nieuw bloedonderzoek laten doen
Vandaag waren al die resultaten binnen en toen hij alles in mn boekje was aant schrijven (wat mn vorige gynae niet had gedaan) keek hij ineens nogal bedenkelijk
Na een 5tal minuten complete stilte en blikken van het blad met resultaten van de onderzoeken bij mn vorige gynae en zn computer
Kreeg ik de vraag of ik wist dat ik niet imuum was voor het cytomegalovirus (CMV)
toen ik antwoorde dat ik niet eens wist wat dat was (heeft die vorige daar dan nooit iets over gezegd??)

Kreeg ik de uitleg: dat de laatste resultaten lieten zien dat ik dat virus tijdens mn zwangerschap heb opgelopen (een soort griepachtig virus waar je meestal totaal niks van merkt) en dat dat op mijn geen enkel effect heeft (ik hoorde hem al aankomen) maar dat het wel eens zou kunnen zijn dat mn kleintje er ook mee was besmet (slik)
60% kans dat dat niet zo zou zijn 40% kans van wel
In het ergste geval een ernstige hersen-en/of hartafwijking(gelukkig zien die 2 op de echo's er op het eerste zicht wel goed uit) in de minder erge gevallen mentale achterstand, blindheid en/of doofheid en in het beste geval zonder enige gevolgen

Daar ik nog maar pas bij hem onder controle ben kon hij me niet vertellen wanneer ik dat virus juist heb opgelopen
en als hij er vroeger was achtergekomen had hij een vruchtwaterpunctie kunnen doen om te zien of mn ventje besmet is of niet maar daar ik al 34weken+2 ben is het te laat daarvoor
Het enige wat ik nu kan doen is afwachten tot zn geboorte dan nemen ze urine af van hem en bloed van de navelstreng om te zien of hij besmet is
en van zodra ze dat weten zien ze voort

Ben er echt van aangedaan ik kan maar niet geloven dat die vorige gyn. niet heeft gezegd dat ik niet imuum was(dan had ik daar toch rekening mee kunnen houden/voorzorgen kunnen nemen) maar nu kan ik alleen maar wachten tot mn klein schatje er is en hopen dat er niks aan de hand is
:cry: :cry:

daarnaast ook nog eens een blaasontsteking dus antibiotica nemen :?


Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 18 jun 2007, 16:28

ik heb dit ook gehad en wist niet wat dat was eerst en ik heb dat opgelopen , bij de zwangerschap van onzen edwardo . ik ging toen in de creche helpen waar onzen alessio zat . ons edwardootje heeft er niets van over gehouden .

Sigri heeft dit ook meegemaakt er staat er hier ergens een topic over ! ik vraag haar anders of ze hier eens komt piepen. :wink:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 18 jun 2007, 16:28

ooh ja en barudy heeft dat toen ook gevonden !
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 18 jun 2007, 17:55

echt voorzorgen kan je daar niet voor nemen, enkel je handen goed wassen na luierwissel als je al kindjes hebt.

Femke haar juf heeft dat ook gekregen (ze was niet zwanger) en heeft daar enorm veel last van gehad, is begonnen in december, en ze heeft sindsdioen nog 5 weken gewerkt en dan thuis voor rest van schooljaar en volgend jaar niet meer terugkomen :cry: ze heeft zelfs kans dat ze er cvs en fibromyalgie aan overhoudt, ze wordt nu woensdag daarop getest.

Nu is er een andere mama van een kindje in de klas bij Femke en die heeft dat dus ook gekregen (waarschijnlijk van haar eigen kindjes) maar dat is idd iets waar niks aan te doen valt. En kinderen testen heeft ook maar weinig zin omdat die een vals negatief of positief resultaat kunnen geven. Het is zoiets als klierkoorts, als volwassene kan je dat doormaken zonder dat je het weet, maar als je weerstand al lager is, breekt dat echt door (zoals bij Femke haar juf) en dan heb je meer kans dat ze het ontdekken, en als je zwanger bent ook natuurlijk omdat je dan zowieso je bloed regelmatig laat testen. Ik heb me toenertijd ook laten testen en had het niet, maar m'n vv zei ook van stel dat je het hebt, je kan dat toch niet veranderen. Maar volgens haar en de juf haar dokter is de kans maar 30% dat je baby dat krijgt.

Een andere vriendin die was opvoedster en moest dus bij zws ook direct stoppen met werken, maar omdat ze al zoontje had zei de dokter dat de kans van het over te krijgen van je eigen kinderen kleiner is, omdat je voor hun bacillen al wat imuun bent. Maar tis zoals klierkoorts dat het overgaat hé, met speeksel (kus geven aan je kindjes, lepel in je mond steken enz)

Hopelijk is alles ok met je kindje in je buik. Maar probeer er niet teveel van wakker te liggen (ik weet het makkelijker gezegd dan gedaan) want die extra stress is dan ook weer niet zo goed voor je baby. En het komt op hetzelfde neer dat je er op dit moment niks aan kan doen dan afwachten.

Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 18 jun 2007, 18:22

Hey,

Annubis lijkt me wel fijn ja...

Voel me echt rot op het moment ik kan niet eens bedenken waar ik het zou hebben gehaald ....

Blijkbaar krijgt 80% van de mensen er mee te maken (mannen dus ook is ook overdraagbaar via sperma blijkbaar) maar als je het tijdens je zwangerschap voor het eerst krijgt zou het niet zo goed zijn(wat bij mij dus het geval is)
Hij heeft idd gezegd dat er 30 a 40 % kans is dat mn zoontje het ook heeft en die % is dan nog onderverdeeld in de ernstige en "lichte" gevallen(Als een foetus door het cytomegalovirus wordt besmet, zal de baby in 80 tot 90% van de gevallen bij de geboorte normaal zijn, maar wel besmet. Het probleem is dat in 5 tot 17% van de gevallen de restletsels later optreden, doorgaans vóór de leeftijd van 2 jaar. Mogelijke restletsels zijn psychomotorische uitvalsverschijnselen of een mentale handicap; doofheid is de belangrijkste sensorische handicap, oogletsels komen minder vaak voor. )


En de eventuele letsels zouden ook erger zijn als de besmetting in het eerste trimester van de zwangerschap plaatsvind

Maar ik ben er toch echt ff niet goed van

Wat dat handen wassen betreft : ik was ALTIJD mijn handen (heb al de opmerking gekregen dat ik soms overdrijf wat dat betreft) dus ja...

pfff :(


Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 18 jun 2007, 19:21

wat er ook kan zijn is dat je al cmv daarvoor hebt gehad ! dit blijf je dus altijd in je bloed zien dit heeft mijn nieuwe gyne gezegd.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 18 jun 2007, 20:20

aangezien de gyn zegt dat het tijdens de zwangerschap is opgelopen,zullen de eerste bloedtesten negatief zijn geweest,en nu positief...


yassira,ik kan me best voorstellen in welke onzekerheid je nu zit...
Het jammere van de zaak is,dat ze er zo laat zijn achter gekomen,en dat je nui echt moet wachten tot je ventje geboren is...

veel sterkte en courage de laatste weken!!!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 18 jun 2007, 20:29

Yassira, eerlijk, ik zou er ook niet goed van zijn in jouw plaats!
Nu kan je niet meer zorgeloos uitkijken naar de geboorte van je ventje!

Ik hoop echt dat alles goed komt!

En dat je kleintje er geen last van heeft gehad!

**dikke knuffel***
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 18 jun 2007, 20:35

Ik had er nog nooit van gehoord.
Het worden nu voor jullie de langste 39 dagen van jullie leven.
Ik begrijp je ongerustheid.
Probeer toch nog wat positief te denken ook al is dit nu aartsmoeilijk.
Veel sterkte.

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 18 jun 2007, 21:49

ja het geloven dat je er niet goed van bent
ik weet nog goed toen ik wanger was van maité zei mijn gyn dat ik imuun ben tegen iets dat ik niet kan krijgen van kinderen
denk dat het dat is maar weet niet zeker
ik hoop voor jou dat je kleintje er niks van heeft en probeer toch nog te genieten van je zwangerschap
wel niet schoon van je vroegere gyn dat hij je daar nooit iets van heeft gezegt hoor
allé het allerbeste gewenst

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 18 jun 2007, 22:14

Hey Yassira,

Heb het effe opgezocht voor je .

http://www.babyforum.be/phpforum_NL/vie ... php?t=3336

Ik heb dat op het einde van mijn zwangerschap vernomen dat ik dat had. En blijkbaar ging dat toen om een infectie van een tijd geleden.
Begrijp je bezorgdheid. Probeer toch te genieten van je zwangerschap. En blijf positief denken.

Ilsa heeft er niets aan overgehouden .

Dikke knuffel !!!

Groetjes,
Sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 19 jun 2007, 07:30

veel sterkte
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 19 jun 2007, 13:42

sterkte en probeer toch nog te genieten van die laatste weken

Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 20 jun 2007, 09:11

Bedankt allemaal!!

Annubis: Ik heb het wel degelijk tijdens mn zwangerschap gekregen bij de eerste testen waren de resultaten inderdaad negatief (net ff mn boekje in gekeken basisbloedonderzoeken CMV: - )

Barudy heeft dan het onderdeeltje bijkomende onderzoeken ingevuld waar het dus positief bleek te zijn (CMV seroconversie QUID? 1e of 2e trimester igg: 348 igm: - )

Sigri: ik ga zeker eens lezen bedankt om hier een keertje te komen piepen he :-)

xxxx

Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 20 jun 2007, 09:24

en ik las net op het topic van Sigri toen dat verhoogd igm op een oude infectie duid en verhoogd igg op een recente infectie dus ja.... :?

Dat worden nog (ongeveer)37 heeeeeeeeeeeeel lange dagen

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 20 jun 2007, 09:44

Sterkte !
Probeer positief te blijven !
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 20 jun 2007, 10:04

barudy volgt je goed op hoor!! het is een normale reactie dat je bang bent maar barudy is iemand dat niet zou dulden moest er iets erg gebeuren ! en moest je vroeger bevallen , op zijn eigen zal dat dan allemaal nog goed meevallen ik ben ook op 35weken 6dagen bevallen van mijn laatste kindje :wink:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 20 jun 2007, 10:32

Hey Annubis,

Dat was wel heel duidelijk hij heeft zich 10000 x verontschuldigd voor het feit dat hij zoiets moest vertellen en hij vond het ook erg dat hij met niet precies kon zeggen wanneer het is gebeurd (want idd hoe vroeger in de zwangerschap hoe meer kans op complicaties)
Verder ook alles gedaan om me gerust testellen en om me aant lachen te krijgen
Echt een fantastische gynae
Heb zelfs een extra lange/grondige echo gekregen en net toen hij me papier wou geven om die gel van mn buik te doen zei hij: ah we hebben nog nie gezien of alles er nog hangt dus heeft hij dat ook nog ff "proberen" controleren (mn prutske zat met zn hoofdje naar beneden, achterstevoren(dus met zn oogjes enz naar mn rug gericht) en in 'kleermakerszit" :lol: )

Zoals ik al eens heb gezegd zagen zn hartje en hersentje er op het eerste zicht goed uit (als er echt iets serieus mis zou zijn hadden we dat wel al gezien alhoewel we natuurlijk niet alles kunnen zien op de echo...) en hij groeit ook goed (Barudy mat de hoofdomtrek en zei amai tis ne grote als je op zn hoofdomtrek afgaat zou hij al 7 juli komen :lol: )
Ook zn gewicht was perfect (2kg300) dus dat alles heeft me toch wel een klein beetje gerustgesteld
Nadien mocht ik ook alle vragen stellen die ik wou stellen en heeft hij zelf nog teen en ander uitgelegd ook

Heb er echt spijt van dat ik niet vroeger bij hem ben terecht gekomen
Een vriendin had een hele tijd terug al eens gezegd over het vorig ziekenhuis waar ik zat dat de gynaecologen e.d daar een stelletje "slagers" zijn die totaal niet weten waar ze mee bezig zijn
en nu ik bij Barudy zit kan ik haar alleen maar gelijk geven

Sigri: probeer ik zeker en vast al is het niet altijd even gemakkelijk
Maar ik denk ook dat dat een beetje komt door het feit dat ik 2 miskramen heb gehad en nu alles eindelijk goed gaat krijg je weer zoiets te horen (moesten die miskramen er niet zijn geweest was het ook nog steeds erg moeilijk en pijnlijk geweest maar dan zou ik er waarschijnlijk wel iets beter mee omkunnen dan nu )

xx

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 20 jun 2007, 20:52

Ik lees dit nu pas: ik hoop voor jullie dat alles goed komt!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 20 jun 2007, 20:53

't Is alleszins een geruststelling dat op de echo alles er al zo goed uitziet hé!
Ik duim echt voor je kleine man Yassira!
Dat zijn echt zo van die donderslagen bij heldere hemel hé, als de gyn je zoiets zegt.
Je verwacht dat helemaal niet.

Alles komt goed, ik voel het!!

Dikke knuffel!!!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
yassira
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2006, 17:54
Locatie:antwerpen
Contacteer:

Bericht door yassira » 20 jun 2007, 22:02

Nogmaals heel erg bedankt allemaal
Tdoet me echt goed dat ik hier terecht kan en dat hier zoveel steun tevinden is
met mn moeder kan ik ook wel praten maar das toch totaal anders...

Allemaal een hele dikke knuffel van mij....


xxxx

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 21 jun 2007, 21:21

Ik ben blij dat ge blij zijt! :wink:

Echt waar, vertrouw erop, 't komt allemaal wel goed!
Afbeelding


Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”