ons kleintje is nog niet gedraaid

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wenneke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 nov 2006, 20:08
Locatie:Millen (RIEMST)
ons kleintje is nog niet gedraaid

Bericht door Wenneke » 17 jun 2007, 18:08

heykes,

mijn vriend en ik zijn vorige dinsdag (12/06) naar de gyn geweest, alles was goed, mooie harttoontjes (145 s/m) en een geschat geboortegewicht van 3.2kg als alles blijft gaan zoals het moet.
Nu was wel te zien dat ons kleintje nog steeds een dwarsliggertje is, stuitligging.
Is dit normaal?? Tot wanneer kan een kindje zich veilig draaien in de bm?
ik moet nu over twee weken weer op controle...
Ik wil echt graag natuurlijk bevallen, ik ben als de dood voor verdovingen, ook epidurale, ik wordt daar enorm misselijk van namelijk.
Trotse mama van Elias 14/08/2007


G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 17 jun 2007, 18:36

Mijn baby is ook laat gedraaid en m'n vv stelde me gerust dat er tot ongeveer 34-35weken tijd is om te draaien en anders kunnen ze dat rond die tijd ook nog proberen te draaien er zijn manieren voor.

Nu is de mijne wel al gedraaid, maar weet niet meer vanbuiten op hoeveel weken dat was. MAar vraag anders eens aan je gyn of die da ook kan draaien. En ik dacht toch niet dat alle gyn's een ks doen wegens stuitligging, moest het bij mij zijn, ik zou toch eerst zelf nog proberen, maar dat hangt enorm van dokter tot dokter af. Ik hoor toch nog regelmatig dat er baby's worden geboren is stuit.

Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 17 jun 2007, 18:52

Hey ,

Ik weet niet hoelang de baby nog heeft om te draaien.
Bij een collega van me (uitgeteld voor 14/7) ligt de baby ook nog in stuit en gaan ze het morgen proberen te draaien.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

stuit

Bericht door Aicha » 17 jun 2007, 19:35

Weet ook niet precies tot hoeveel weken het mogelijk is maar als het een dwarsliggertje blijft zal het sowieso een ks worden hé!

Hier bij ons is het zo dat wanneer het om een eerste zwangerschap met stuitligging gaat er sowieso ook een ks wordt gedaan oftewel dat de mama echt aandringt op een natuurlijke bevalling maar dan wordt voor de zekerheid een bekkenmeting uitgevoerd om niet voor verassingen komen te staan tijdens het persen want als het hoofdje (wat in dat geval als laatste geboren wordt) blijft steken :roll:

Bij een 2e zwangerschap wordt meestazl geopteerd voor een natuurlijke bevalling!

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 17 jun 2007, 19:40

Ik weet ook niet meer tot hoelang.
Maar Maaike heeft ook het laatste moment gewacht tot de draaien. Moest ze het toen niet gedaan hebben zou het ook te laat geweest zijn.

Maar ik heb effectief nog van iemand gehoord, van wie haar kleine niet gedraaid was, dat ze het dan gingen proberen te doen draaien.

Dus alles kan nog he?! :wink:


Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 17 jun 2007, 21:49

hier is axl ook pas op 35 weken deftig gedraaid dus het kan nog e!! in elk geval hoop ik mee voor jou maar als het niet zo is een keizersnede is echt niet zo erg als iedereen denkt!! ik spreek uit ervaring :P
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 18 jun 2007, 16:30

normaal moet het toch tussen de 32 st en 35ste week gebeuren maar edwardo is nog in de laatste week gedraaid was echt heel pijnlijk en de bewegingen dat erbij waren dat was echt de moeite :shock:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 18 jun 2007, 20:31

Ik heb toch ook al gehoord dat ze op het laatste nog kunnen draaien.
Geen paniek!
Afbeelding


Afbeelding

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 18 jun 2007, 23:58

Keizersnede is niet zo plezant, maar eens da je je boeleke kan vasthouden ben je da helemaal vergeten :wink: . Maar er is nog wel een kans dat je kindje zich nog ga draaien. Blijven hopen hé :wink:

Gebruikersavatar
Wenneke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 nov 2006, 20:08
Locatie:Millen (RIEMST)

Bericht door Wenneke » 19 jun 2007, 22:06

we zijn vandaag op de kraamafdeling geweest hier in tongeren en de wroedvrouwen daar hebben mij ook een beetje kunnen geruststellen. :)
De gyn zal ons dwarsliggertje normaalgezien proberen te draaien als het nog niet goed ligt over twee weken bij onze volgende controle.
Het was wel heel interessant om eens een rondleiding te krijgen, ook het verloskwartier en de dienst neonathologie hebben we gezien.
Zijn er hier misschien nog mensen die bevallen zijn in tongeren (AZ Vesalius)?
Trotse mama van Elias 14/08/2007

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 20 jun 2007, 20:53

Zo'n rondleiding leek me ook interessant, maar wij waren te laat met inschrijven. Heel jammer vond ik dat...
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
proudfather
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 jun 2007, 17:04
Locatie:millen (riemst)

Bericht door proudfather » 20 jun 2007, 21:42

als ze t kleintkje toch nog moeten draaien. is er iemand die me raad kan geven hoe ik wenneke kan opvangen en ondersteunen op dat moment? kan ik iets doen dat haar pijn draaglijker maakt?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

toekomstige van wenneke

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 20 jun 2007, 22:53

sandy schreef:Zo'n rondleiding leek me ook interessant, maar wij waren te laat met inschrijven. Heel jammer vond ik dat...
Wij moesten ons daarvoor niet inschrijven. In het ziekenhuis waar ik bevallen ben, organiseerden ze 3 infoavonden. En de 3e avond was sowieso een rondleiding in verloskwartier, arbeidskamer, eenpersoonskamer, tweepersoonskamer, luxekamer.......
'k Vond dat wel eens interessant.

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 20 jun 2007, 23:49

mijn dokter zei dat je ook eens gewoon naar de materniteit kon gaan en kon vragen of je eens mocht rondkijken en als je tijd hebt doen ze dat normaal!!
@proudfather: ik vind het lief dat je je vrouwtje zo wil bijstaan ht is inderdaad pijnlijk want dat hebben ze bij mij ook geprobeerd maar meer dan ze bijstaan en laten zien dat je haar steunt kan je niet doen denk ik.
als het te pijnlijk is zou ik het toch niet doen ik denk trouwens ook niet dat als de mama het niet leuk vind de baby het leuk zal vinden in elk geval veel succes!!!
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 21 jun 2007, 10:00

ik was zelf een stuitbaby en ik ben gewoon geboren
dus dat kan ook nog
hangt er alleen vanaf, hoe je in stuit ligt

al meerdere malen gehoord dat op het laatste moment toch nog gedraaid kan worden mits hulp
maar dat zou wel redelijk voelbaar zijn (als je begrijpt wat ik bedoel)

moet het idd een ks worden.... valt echt goed mee hoor
ik heb het 2x meegemaakt. 1x een spoedks en een 2de keer een geplande
Als ze weten dat het een stuitligging is, dan krijg je een geplande KS
en dat verloopt heel sereen

heel veel succes nog voor de komende weekjes :wink:
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”