zucht....misselijk......misselijk......en nog eens misselijk

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Noontje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jun 2007, 10:55
Locatie:Maaseik
zucht....misselijk......misselijk......en nog eens misselijk

Bericht door Noontje » 15 jun 2007, 16:42

Hmmm...ik blijf maar misselijk....niet overgeven maar gewoon supermisselijk......als ik aan eten denk (het opschrijven alleen al is erg.....) dan stokt er iets in mijn keel........

Alles wat ik altijd heeerlijk vond hoef ik nu niet aan te denken.aardbeien.........bleh.....ijs........gatver.......

Ik vind het meeeeer dan irritant dat ik niets kan eten.........ben alweer 4 kilo kwijt.....van 60 naar 56.

En water lust ik normaal Niet en dat lust ik nu WEL.......maar ja ...zit niet veel in he...........zucht :cry:


tweety
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 jan 2007, 21:30

Bericht door tweety » 15 jun 2007, 17:39

Dat had ik ook bij mijn zwangerschap. Ik kon niets meer eten en mijn man was net weg naar buitenland voor zijn werk, ik had het echt lastig, op den duur kon ik niet meer naar boven om te slapen en moest ik gewoon beneden blijven slapen in de zetel. Het was zelfs zo erg dat ik moest overgeven toen mijn man dan eens belde van uit buitenland.

Het gaat oever geloof me.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Noontje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jun 2007, 10:55
Locatie:Maaseik

Bericht door Noontje » 15 jun 2007, 19:06

Ja ik hoop dat het snel voorbij is............mijn verstand zegt echt dat ik me niet moet aanstellen en moet gaan eten maar mijn gevoel...........zucht.......ik krijg het niet door mijn keel. Ik weet dat ik niet de enige ben en troost me met de gedachten dat er meerdere lotgenoten zijn die het zelfs nog erger hebben met overgeven enzo..........conclusie.........effe doorbijten en ik moet niet zeuren........ :lol:

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

misselijk

Bericht door Aicha » 15 jun 2007, 19:39

Kom jij hier maar gerust je hartje luchten!!!!
Misselijk zijn is zo*******lastig hé! :wink: HOpelijk keert het tij nu snel voor jou en kan je beginnen genieten van je zwangerschap! ook met die reis in het vooruitzicht :roll:

Je moet wxel niet overgeven maar dat zou misschien beter zijn want meestal is het zo dat een het eruitligt je je dan weer beter voelt!

Heb je al eens postadixine geprobeerd? Dit is wel een heel evident middeltje tegen zwangerschapsmisselijkheid!

Ik wens je vlug veel beterschap!

Liefs AIcha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Noontje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jun 2007, 10:55
Locatie:Maaseik

Bericht door Noontje » 15 jun 2007, 19:43

Bedankt voor je tip maar ik ben niet zo medicijn liefhebber tijdens mijn zwangerschap..........ik gebruik al Thyrax voor mijn schildklier en foliumzuur........Maar omdat het speciaal voor de zwangere vrouw is kan ik me niet voorstellen dat het kwaad kan .....wel..............weet je zo wat de bijwerkingen zijn........en evt. risico's.....? :?:


Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

postadixine

Bericht door Aicha » 15 jun 2007, 20:54

Ik begrijp heel goed dat je niet graag medicijnen inneemt ijdens je zwangerschap en...
eerlijk gezegd ben ik ook verre van een medicijnliefhebber en heb het tijdens mijn 3 zwangerschappen samen misschien 4 keer gebruikt!
Was van ons derde kindje nochtans elke dag de ganse dag door misselijk tot rond de 14e week.
Verder heb ik niks van andere medicijnen gebruikt.

In jou geval zou ik het toch overwegen voor de vliegtuigreis die je binnenkort voor de boeg hebt want misselijk zijn op het vliegtuig lijkt mij nog onaangenamer en lastiger dan op de begane grond :wink:

En het is een product wat in geen enkel opzicht kwaad kan voor je kindje en voor jou!
De Folium die je inneemt zou ik ook niet al een medicijn beschouwen maar eerder als een supplement die jullie enkel ten goede komt!



Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 15 jun 2007, 21:22

Kan je niets vragen voor de misselijkheid, als je er zoveel last van hebt? Het moet nog iets zijn ook hé! Zo kan je onmogelijk genieten!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 16 jun 2007, 21:05

en heb je al geprobeerd om regelmatig iets te eten, iets luchtig zoals beschuitje, cracotjes....
Dat hielp bij mij ook wel eens.
die pillekes haalden bij ook nikske uit.
Maarja, als je zo op vakantie moet vertrekken is er ook weinig plezier aan!
Hopelijk vind je gauw een oplossing!! Maar helaas, het hoort erbij hé

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

misselijk

Bericht door Aicha » 16 jun 2007, 21:37

Dazt moest ik ook doen bij ons Hélena. Er steeds voor zorgen dat ik ietske in mijn maag had. Als ik langer dan 2 u na elkaar niets gegeten had dan kwam die misselijkheid weer opzetten. Na iets lichts betrerde dat dan weer.

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Noontje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jun 2007, 10:55
Locatie:Maaseik

Bericht door Noontje » 17 jun 2007, 09:50

Ik heb nu van de apotheker Premperan gekregen........helpt ietsje maar het komt toch snel weer terug........ach...ik zit mijn tijd wel uit.......... :roll:

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 17 jun 2007, 10:45

Ik was tijdens mijn zwangerschappen ook gans de dag misselijk omdat ik niet kon overgeven. Afschuwelijk gevoel hé.
Ik nam ook primperan (siroop) en dat hielp idd ietskes maar het deed geen wonderen hé.
Ik zorgde er vooral voor dat mijn maag nooit leeg was. Al vulde ik het met een beschuit ofzo. Iets licht.
Van Jorg en Jens heeft het 3 maanden geduurd en van Jutta 5 maanden.
Misschien nog een tip : gesuikerde dranken zouden ook helpen. Sportdrankjes. Maar das dan weer niet goed voor de tanden. Ja, ze maken het een mens soms wel eens moeilijk hé.

Gebruikersavatar
Noontje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jun 2007, 10:55
Locatie:Maaseik

Bericht door Noontje » 17 jun 2007, 11:22

Nou, ik heb net een Aquarius achter mijn kiezen...met moeite..........jah, ben minder misselijk maar nog WEL misselijk......... :roll:

Gebruikersavatar
Wenneke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 nov 2006, 20:08
Locatie:Millen (RIEMST)

Bericht door Wenneke » 17 jun 2007, 17:58

ik kan alleen bevestigen wat de meesten hier zeggen, probeer je maag nooit leeg te laten, al is het maar een beschuit of zoiets.
Ben de eerste drie maanden ook constant misselijk geweest, zo fel zelfs dat de dokter mij bij een controle op 10 weken heeft verplicht van iets te eten en te zorgen dat ik het binnenhield, omdat mijn gewicht gevaarlijk snel verminderde.
De eerste dag van mijn tweede trimester was het gedaan, zeer vreemd, maar een hele opluchting.
Dus probeer iets te eten, suikers binnenkrijgen en ook goed blijven drinken.
Succes en hopelijk is er snel beterschap...
Trotse mama van Elias 14/08/2007

Gebruikersavatar
Noontje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jun 2007, 10:55
Locatie:Maaseik

Bericht door Noontje » 18 jun 2007, 23:45

Hmmm, vandaag ging het iets beter, alleen vanmorgen iets ingenomen. een keer nog goed misselijk geweest vanmiddag maar na een boertje :shock: was die weer weg :lol: .

Als het morgen weer zo goed ga dan heb ik goede hoop...... :wink:

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

Beter

Bericht door Aicha » 19 jun 2007, 08:35

noontje,

Hopelijk ben je nu op de goeie weg hé :wink: Zal duimen dat het nu elke dag beter mag gaan!!!!!!

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 19 jun 2007, 09:20

ik mocht postadoxine nemen en dat hielp echt wel
wat ik gaf anders de ganse dag over...
en dat kan echt geen kwaad...
ik probeerde wel altijd iets te eten, hoe misselijk ik er ook van was....
en geregeld ging ik eens platliggen (als ik de kans er toe kreeg) want dat hielp ook
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
proudfather
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 jun 2007, 17:04
Locatie:millen (riemst)

Bericht door proudfather » 20 jun 2007, 14:04

idd,wat wenneke zegt klopt wel. het lege gevoel van je maag maakt je nog misselijker hé. maja,iets eten is makkelijk gezegd dan gedaan hé.
Als je te sterk daald ga je andere zaken ook beginnen missen in je lichaam hé. vraag aan de apotheek een volledig vitaminenpreparaat. je neemt al foliumzuur maar xtra vitaminen kan zeker geen kwaad,in tegendeel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

toekomstige van wenneke

Gebruikersavatar
Noontje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jun 2007, 10:55
Locatie:Maaseik

Bericht door Noontje » 22 jun 2007, 08:48

De misselijkheid is nagenoeg helemaal weg..........waarschijnlijk heeft het ermee te maken gehad dat het er dus blijkbaar 2 zijn waarvan maar 1 hartje klopt :cry:

Lees maar bij......soms gaat het mis... :(

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

oei

Bericht door Aicha » 22 jun 2007, 11:46

Oei noontje!!! Da 's minder leuk nieuws :cry:

ik wens je heel veel sterkte in de moeilijke tijden!

Als je er behooefte aan hebt....Er zijn hier vele luisterende oortjes hoor :wink:

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”