weinig vruchtwater...

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:
weinig vruchtwater...

Bericht door Mieke » 25 mei 2007, 10:56

Deze week bij de vroedvrouw geweest voor echo's te laten maken. Zekreeg echter geen mooie beelden omdat ik heel weinig vruchtwater heb. Nochtans was dit niet zo in het begin van de zwangerschap. Ik vroeg of het kwaad kon, mar rechtstreeks heeft ze me daar niet op geantwoord, veel water drinken (lees 2,5 liter!!!) en veel rusten op linkerzij.
Maar ben toch niet helemaal gerust maar krijg voorlopig de gyn maar niet te pakken.
heeft er iemand al ervaring mee?


Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 25 mei 2007, 11:10

dit vond ik op het net ! maar als ze zeiden dat je veel moet drinken en op je ene zijde liggen dan is er niks mis hoor !


Ongeveer twee weken na de bevruchting begint het vruchtwater zich te ontwikkelen. In het tweede trimester kan de foetus in het vruchtwater ook ademhalingsbewegingen maken. De foetus slikt ook vruchtwater in en dit is een van de manieren waarop de hoeveelheid vruchtwater wordt gereguleerd. De foetus plast ook in het vruchtwater. Bij een foetus die niet kan slikken (b.v. door een aanlegstoornis van de slokdarm, of bij anencephalie) zal men dan ook teveel vruchtwater vinden. Bij een foetus zonder werkende nieren zal men weinig vruchtwater vinden. De omgekeerde redenering gaat echter niet op: bij veel of weinig vruchtwater is er lang niet altijd sprake van een stoornis.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 26 mei 2007, 21:33

Nee, geen ervaring, maar ik denk dat annubis je al een beetje gerust heeft kunnen stellen?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
meike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 feb 2006, 21:42

Bericht door meike » 27 mei 2007, 13:12

ja, hier een ervaring.

Je vruchtwater vernieuwt zich ook (ik weet niet om de hoeveel dagen precies), dus je moet wel veel drinken, genoeg rust nemen en slapen op je linkerzij (is algemeen beter voor de ontwikkeling van het baby'tje).

Het vruchtwater mag niet gaan verminderen, want dat is niet goed. Ik had ook heel weinig vruchtwater, dat is heel lang stabiel gebleven (wat goed is) en tegen het einde van de zwangerschap (een week voor de ud) is het beginnen verminderen. Ik ben toen direct ingeleid.

Een voordeel (als je het een voordeel kan noemen) is dat je je babytje heel goed voelt en dat je buik niet zo dik wordt (alhoewel ik mezelf enorm vond).
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 27 mei 2007, 13:21

Meike,
bedankt voor je uitleg.
Spijtig genoeg zal het nog even duren vooraleer we ons beebje zullen voelen, mijn placenta ligt aan de voorkant :(


Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 27 mei 2007, 23:20

Ik hoop dat je nu helemaal gerustgesteld bent. Als het over zoiets belangrijks gaat kan je niet zeker genoeg zijn he.

Wanneer moet je terug naar je gyn?
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 28 mei 2007, 09:24

11 juni pas, volgende week is em op verlof :(

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 28 mei 2007, 20:30

probeer je niet te veel zorgen te maken want da's ook niet goed
ik duim dat alles in orde blijft!!

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 30 mei 2007, 10:25

Hier staan de duimen ook omhoog.
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”