chocomousse???

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg
chocomousse???

Bericht door Ambertje » 24 feb 2007, 12:14

Ik heb een vraagje over wat wel en niet eten tijdens de zwangerschap. Ik herinner mij ooit een topic daarover gezien te hebben ma ik vind hem echt niet terug daarmee...

Ik weet dat je moet oppassen bij rauwe dingen zoals eieren, preparé en ook sommige kaas. En nu een heel domme vraag hé, chocomousse van de winkel, zitten daar ook rauwe eieren in of is dat allemaal van dat 'onnatuurlijk' spul? Ik weet dat ma ff is dat je dat moet laten ma ik krijg altijd zoveel reactie van mn omgeving en daarmee zijn we toen de 'winkelchocomousse' discussie begonnen.

En welke kaas mag je juist niet eten en om welke reden was dat alweer? Ik dacht feta, mozarella en mascarpone. Mag je dat ook niet eten als dat bv in een ovengerecht (of een aner warm gerecht) verwerkt zit??
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding


Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 24 feb 2007, 12:24

Aha, ik kan je hier al helpen.
Van de diëtiste heb ik enkele nuttige tips en informatie gehad.

Alles wat rauw is, daarmee moet je opletten.
Op de verpakking staat dit zeker vermeldt.
Kazen gemaakt van rauwe melk (lait cru) mag je niet eten. Dat zijn er niet zoveel. Sommige camemberts, brie, ... de zogenaamde schimmelkazen. Melk die je bij de boer gaat halen is ook niet aan te raden.
Als ze van gepasteuriseerde melk zijn gemaakt is dat geen enkel probleem.
Wat de chocomousse betreft ... als je dat met mate eet, zie ik geen enkel probleem.
Je moet er gewoon voor zorgen dat je heel evenwichtig eet. Fruit, groenten, vezels (voor ijzer en de stoelgang), melkproducten (calcium). Ik eet nu iedere (werk)dag een potje Danio, platte kaas met fruit.
Vooral opletten met koffie, cola en overmatig chocoladegebruik. Maar daarmee bedoelen ze dagelijks liters en hele tabletten :wink:

Light dranken of waar aspartaan inzit, vermijd ik ook. Aspartaan zou sowieso al niet echt gezond zijn. (niet meer vragen, want meer weet ik er ook niet over).

Voila, dit is wat ik nu zo uit het hoofd kan zeggen. Hopelijk ben je al verder geholpen :)

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 26 feb 2007, 20:34

merci voor de tips! Deze uitleg is al een stuk duidelijker dan hetgeen je overal in de boekjes leest! Ik zal voortaan eens goed op de verpakking kijken.
Ik denk dat ik over het algemeen wel goed zit met mn eetpatroon (alleen mn groenten schieten er af en toe bij in) ma ik drink wel light cola. Ik beperk het wel tot 1 of 2 glazen per dag dus dat kan volgens mij niet veel kwaad. Voor de rest hou ik het bij water of fruitsap.
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”