Hoge bloeddruk

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

jenny
Pas blauw
Contacteer:
Hoge bloeddruk

Bericht door jenny » 18 jan 2007, 07:41

gisteren naar de gynae geweest, ik ben morgen 38w zwanger en heb sinds deze week een te hoge bloeddruk...

Verlede week was alles nog in orde 12/7,5, maar gisteren helaas 15/9 en dus morgen zit ik thuis, vandaag nog alles afwerken op het werk...

Ik maak me toch wat zorgen voor ons pruts :cry: ...heeft iemand dit ook meegemaakt, kan iemand mij er iets meer over vertellen??? het is hier wel hectisch geweest, niemand die op mijn werk aan mij denkt, heb mij meermaals gerergerd... mijn ventje die tanden heeft laten trekken en die op dracula leek met een bebloede mond...mij zorgen gemaakt, gelopen van links naar rechts, kan dit met mijn hoge bloeddruk te maken hebben????

ik moet rusten... nog alleen zitten werk doen en vooral liggen :cry: Dus vanaf deze avond is het platte rust...

Bedankt voor jullie reacties...

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 18 jan 2007, 08:56

ja rusten is het enige denk ik
heb het zelf nog nooit meegemaakt
succes met de bevalling binnenkort :lol:

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 18 jan 2007, 09:11

nooit meegemaakt,enkel te lage bloeddruk.

rust is het enige wat kan helpen(buiten medicatie,natuurlijk)

als je echt vree ongerust bent,neem je best weer even contact met je gyn,want je opjagen is ook niet goed voor je bloeddruk,he..

succes!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 18 jan 2007, 09:37

ik heb het met onzen alessio ook meegemaakt . ik ben op 39weken hierdoor ingeleid . heb je geen medicatie gehad? ik had toen aldomet 250mg gekregen . ik had daar heel veel hoofdpijn van en ook zo draaiingen.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

jenny
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door jenny » 18 jan 2007, 10:08

nee geen medicatie... hij ging afwachten tot volgende week... ik maak me echt zorgen... ik zal content zijn om deze avond in mijn zetel te liggen en alleen maar aan ons pruts te denken, want hier op t'werk zien ze maar één ding, hun zaak...

ik mocht gewoon op mijne stoel zitten, mo toch heb ik al trappen mogen lopen :o((

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 18 jan 2007, 10:11

ik heb daar serieus van afgezien van dien hoge bloeddruk en onzen alessio dat viel wel mee ! je bent bijna 38weken dus moest het nu komen dan zou het niet erg zijn . mijn laatste kindje is op 36weken gekiomen en was een gezond bazeke van 3,220kg en 50cm :wink: je niet proberen zenuwachtig maken en genoeg rusten . houden ze op je werk geen rekening met je blijf dan thuis en meld je ziek .
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 18 jan 2007, 10:11

Zorg dan maar dat je werk zo vlug mogelijk af, zodat je kan gaan rusten rusten en nog eens rusten!

En ook nog een vlotte bevalling toegewenst é!
Afbeelding

Afbeelding

jenny
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door jenny » 18 jan 2007, 10:19

normaal moest ik vandaag thuis blijven, mo ik had nog zoveel te verdelen dat ik vandaag nog 1 dagje moest komen werken,

Vanaf deze avond ben ik thuis voor 3 maanden, en vanaf deze avond mag ik niets meer van mijne vent...

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 18 jan 2007, 10:20

Geniet daar dan maar van :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Galadriel
Pas blauw

Bericht door Galadriel » 21 jan 2007, 21:11

Hoi Jenny, was er in je urine ook iets te vinden of enkel die hoge bloeddruk? Ik heb het ook gehad vanaf 34 weken door zwangerschapsvergiftiging. 15/9 mocht nog net, maar de onderdruk mocht toch niet hoger worden. Op 38 weken wilden ze me inleiden, maar de gyne heeft me toen 'gestript' in de hoop dat alles spontaan op gang kwam en dat is gelukkig ook gebeurd!
Heb je ook last van oedeem? Ik had er vréselijk last van, zag er echt uit als een Michelin-manneke.
groetjes, Galadriel

Afbeelding

Afbeelding

jenny
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door jenny » 21 jan 2007, 23:05

Mijn urine werd niet gecontroleerd...maar had net een week op voorhand bloed laten onderzoeken hij ging dagen daarna mijn resultaten hebben...
heb nog niets van mijne gynae gehoord...afwachten zeker?

ik was wat opgezwollen, maar sinds ik rust en niets meer doe verminderd het aanzienlijk, mijn moeder die mij niet meer gezien heeft sedert donderdag vind mij minder opgezwollen in mijn aangezicht, en ik voel dit ook aan mijn voeten... erg opgezwollen was ik niet, ik kan weer in mijn pantoffels zoals vroeger...

Het enige wat ik nu wat last heb is zo luchtig in de kop, zou dit zijn omdat ik sinds donderdag geen verse lucht meer gezien heb, of kan dat van de hoge bloeddruk komen?

Mag ik nog in bad? is da goe?

ik ga mij weer wat leggen voordat ik naar bed gaa...

groetjes...

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 22 jan 2007, 13:42

Jenny, als je nog geen ontsluiting hebt, mag je nog in bad. Maar geen heet bad, want dat is niet goed.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Galadriel
Pas blauw

Bericht door Galadriel » 22 jan 2007, 14:51

Ja, dat gevoel in je hoofd kan van de BD komen, voelde me ook raar in mijn hoofd toen. Gek dat je urine niet gecheckt is zeg! Is nochtans maar effe snel een strookje insteken, dus zo gebeurd. Hoop dat je snel iets van het bloed hoort.

Groetjes,
Galadriel
groetjes, Galadriel

Afbeelding

Afbeelding

jenny
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door jenny » 24 jan 2007, 16:00

Gisteren weer naar de gynae geweest... heb de ganse week gerust, geslapen en niets gedaan... en toch is mijn bloeddruk nog gestegen, niet gigantisch veel, ik ben van 15/9 naar 16/9 gegaan, maar toch het blijft stijgen... :?

Had zo gehoop dat het maar éénmalig was... vrijdag afspraak op materniteit, ze gaan mijn bloeddruk grondig checken en mijn urine onderzoeken...en aan de hand van die resultaten gaan ze zien of ze mij gaan inleiden of niet...

het enige positieve is dat ik misschien volgende week ons pruts mag vasthouden...maar toch is mijn wens dat ze zelf mag beslissen wanneer ze op de wereld wil komen....

Afwachten zeker en blijven rusten, nog meer dan vorige week...

groetjes

Jenny

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 24 jan 2007, 17:03

Ik kan daar wel inkomen dat je liever zou hebben dat je kleintje zelf haar verjaardag bepaalt :lol: , maar als een inleiding van de bevalling beter is voor jou en je kindje, dan kan het helaas niet anders é.

Moest je ons de geboorte van je kleintje willen laten weten: mijn nummer vind je alvast in pm :wink: Voel je niet verplicht é, maar we weten alles graag op tijd en stond :roll: :lol:

Alvast een heel erg vlotte bevalling gewenst en een wolk van een babietje!
Afbeelding

Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 24 jan 2007, 19:45

[quote="Sofie S."] maar we weten alles graag op tijd en stond :roll: :lol:[quote]

Spreek voor jezelf hé zeg

:lol: :lol: :lol:
Grapje, het is waar wat Sofie zegt!

Het is natuurlijk nooit leuk als ze inleiden, maar als het beter is voor jou en je baby, kan je niet twijfelen.
En eenmaal baby in je armen ligt, ben je dat allemaal vlug vergeten.
Afbeelding
Afbeelding

beerke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door beerke » 24 jan 2007, 22:50

maar we weten alles graag op tijd en stond [quote]

Spreek voor jezelf hé zeg

Grapje, het is waar wat Sofie zegt!

Het is natuurlijk nooit leuk als ze inleiden, maar als het beter is voor jou en je baby, kan je niet twijfelen.
En eenmaal baby in je armen ligt, ben je dat allemaal vlug vergeten.
als je blijft rusten zou het toch moeten verbeteren hé allé hopelijk is alles goed veel succes.
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!

Galadriel
Pas blauw

Bericht door Galadriel » 25 jan 2007, 08:57

Jenny, bij mij zeiden ze dat het vooral de onderdruk is die belangrijk is. Die mocht zeker niet boven de 10 komen. Dat is bij jou gelukkig nog niet. Heeft je gyn zelf je urine dan niet even gecheckt?? Die is er toch gerust in zene. Hopelijk goed nieuws morgen hé! Zouden ze dan de zelfde dag nog gaan inleiden als het niet zo goed moest zijn?
groetjes, Galadriel

Afbeelding

Afbeelding

jenny
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door jenny » 25 jan 2007, 15:43

Mijn ventje vroeg de gynae of ik soms mijn valies al moest meebrengen, hij zei met volle overtuiging nee!

als het moet ingeleid worden zal het niet voor volgende week zijn, en dan wel in het begin van de week, want volgende donderdag is mijnheer 5 dagen met verlof...

Mo hij sprak ook dat er kans was dat ik niet zal ingeleid worden en dat ik dan gewoon naar zijn consultatie moest verder komen volgende week woensdag...

eigenlijk weet ik niet wat ik moet verwachten... een beetje onduidelijk, morgen zullen we meer gaan weten :P
ik zal er blij om zijn, want al die onzekerheden, maakt me toch zenuachtig :lol:

Ambertje
Pas blauw

Bericht door Ambertje » 25 jan 2007, 19:29

Maak je maar niet te zenuwachtig, dat is niet goed! Ik hoop dat de uitslag in orde is en dat je niet ingeleid moet worden. Maar moest het zo zijn, je bent wel ver genoeg zodat het geen kwaad kan voor je beebje hé.
In ieder geval heel veel succes en hou ons op de hoogte!
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

jenny
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door jenny » 26 jan 2007, 15:50

hallo allemaal...

Ten eerste wou ik iedereen bedankten...

Ik ben deze morgen dus naar het ziekenhuis moeten gaan voor een te hoge bloeddruk...

Na de eerste bloeddrukmeting waren we wel verbaasd, 13/6... een perfecte meting, geen hoge bloeddruk...ik al dolblij... want onbewust maak je je toch zorgen... de twee volgende metingen waren 12/6, perfecter kan niet...en ik was al ongeveer een half uurtje aan de monitoring, geen vuiltje aan de lucht blijkbaar...de laatste meting dat we hebben gezien was 11/6... dus ik ging naar beneden, en zo moet het, Dr. Moens, mijne gynae is even langs gekomen, hij heeft mij naar huis gestuurd, want na 40 min zag er alles prima uit... het zal stress momenten zijn ...een alarmsignaal dat mijn lichaam mij gaf!!!!

Dus als alles zo blijft evolueren en ik genoeg rust zal ik niet ingeleid worden, van de ene kant ben ik wel blij...ik heb liever dat ons pruts zelf beslist wanneer ze op deze wereld wil komen, en elke dag zijn kilootjes gewonnen....

Met ons pruts ook alles in orde, regelmatig hartslagen die van 115 naar 150 gaan, dit is dus ook perfect, want zo'n pieken moeten er zeker zijn...en af en toe lichte harde buiken die ik zelf niet voel...allé ik denk dat het telkens ons pruts is die beweegt, maar dit zijn harde buiken, mijn lichaam is zich aan het gereed maken op de komende bevalling...

Dus voor de komende dagen, rust en in kalmte afwachten...en ik heb ook niet veel keus :o)), lieve papa in spé, mijn schattigste ventje ter wereld, hou mij goed in de gaten, en help me zeer zeker met alles, ik mag niets meer...

volgende afspraak bij de gynae woensdag...

Groetjes

Jenny

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 26 jan 2007, 15:59

a dat is goed nieuws hé jenny
ben zeer blij voor jou
en nu afwachten wanneer je beebje zich zal aankondigen hé
veel veel succes gewenst in ieder geval :wink:

dintje622
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door dintje622 » 26 jan 2007, 17:52

ben ook blij voor u dat alles terug goed gaat.

nog een beetje en ge bent er he

ik wens u veel rust toe en een vlotte bevalling

groetjes :wink:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Aicha
Pas blauw

alles lezen

Bericht door Aicha » 26 jan 2007, 18:04

Ik heb hier zojuist alles eens gelezen.

Stress is zeker voor niets goed hé.

Blij dat alles goed gaat en nu rustig afwachten tot je boeleke beslist om te komen!

Veel succes en vzele groetjes!

groetjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ambertje
Pas blauw

Bericht door Ambertje » 30 jan 2007, 21:08

oef, gelukkig dat alles goed gaat! Nu kan je alleen maar rusten en wachten tot jullie prutske aan de bel trekt! :lol:
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

jonge mama
Pas blauw
Contacteer:

bloeddruk van 20/9 en voortijdige weeen gehad

Bericht door jonge mama » 19 mar 2007, 19:21

hallo iedereen. ik ben nu 28 weken en 3 dagen zwanger jiepiee. ik had echter vorige week een harde buik en menstruatie pijnen. ik gebeld naar de gyn omdat ik er niet gerust in was en moest de volgende dag gaan. toen had ik een bloeddruk van 20/9 !!!! was mij dat even verschieten normaal heb ik maar 14/7 wat normaal is. zij heeft dan gekeken of ik nog geen opening had en sedert dien moet ik magnesuim bijnemen. wat trouwens heel slecht smaakt. maar ik heb het er voor over. ik heb sinds dien dus platte rust gekregen maar ik kan het niet laten om aan dingen te beginnen want binnen twee weken verhuizen wij en ik moet dringend aan de kinderkamer beginnen. zijn er nog mensen die platte rust moeten nemen en zich geen raad weten met zich zelf uit verveling? je mag mij altijd eens mailen hoor zit toch hele dagen thuis. ==> taufourtje@hotmail.com
groetjes lien
Afbeelding

allen welkom met tips. ben jonge mama van 19 jaar en den papa is 20.

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 19 mar 2007, 19:58

Ik zou het zeker laten!!! Je bent nog niet ver genoeg om nu al te bevallen hoor!!
Denk maar in de eerste plaats aan je baby, voor je verhuis schakel je maar mensen in.
Allicht volk genoeg die een zwangere een handje willen helpen. Laat je maar bedienen!!! :lol: :lol:
Afbeelding
Afbeelding

jenny
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door jenny » 19 mar 2007, 20:17

ik heb het ook moeten doen, ik weet wat je bedoelt, het is op den duur echt vervelend, niets anders dan tv, pc en slapen deed ik, mijn ventje kwam thuis van t'werk en hij begon te kuisen, en ikke de ganse dag thuis, vreselijk gewoon...maar doe het gewoon, ik heb er mij ook bij neergelegd, letterlijk en figuurlijk dan :lol:

Nu zie ik en voel ik waarvoor ik het deed...ons pruts is gezond op de wereld gekomen, zonder gezondheidsproblemen en zonder groei-achterstand, hoe saai en vervelend het ook is...het is de moeite waard even op de tanden te bijten...rusten is de boodschap...ge krijgt er echt het mooiste voor in de plaats...

Veel rust en moed toegewenst...

Groetjes

Jenny & Femke...

jonge mama
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door jonge mama » 19 mar 2007, 20:33

ja ik weet wel dat ik moet opletten maar soms slaat de verveling zo toe dat ik dan toch begin te prutsen. en hele dagen tv kijken en op internet zitten het steekt allemaal zo verschrikkelijk tegen. ik heb het erwel voor over maar tis soms moeilijk. en ja dan slaap ik uit verveling tijdens de dag en prop ik mij vol met allerlei zoetigheden. haha. kga blij zijn dat de laatste loodjes voorbij zijn en ik men kleintje kan vastnemen. moet niet zeggen kga een hobby doen want heb daar het uithoudingsvermogen niet voor.
kzal zeker beetje meer rusten
heb allezins al naar bib geweest om wa te lezen
tot later he
Afbeelding

allen welkom met tips. ben jonge mama van 19 jaar en den papa is 20.

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 21 mar 2007, 13:34

ik heb van beide zwangerschappen een hoge bloeddruk gehad
bij de eerste moest ik rusten, wat niet altijd lukte :roll:
en bij de 2de heb ik medicatie gekregen. Toen moest ik trandate nemen. Dat krijg je enkel op voorschrift.
Je mag zeker geen te hete baden nemen, dat is niet goed voor een te hoge bloeddruk.
Voldoende rusten en veel water drinken
Houd je ook veel vocht op? Want dat kan er ook mee te maken hebben
Ik was dus 2x een michelinmanneke. De eerste keer wel veel erger dan de 2de keer. Maar dat kwam omdat ik bij de eerste geen medicatie kreeg.

Verveling is iets ergs hé!!
als je graag leest, boeken genoeg in de bib
misschien kan je iets naaien of borduren voor op de kinderkamer??
heb ik ook gedaan. Ik heb schilderijtjes in kruisjessteek gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”