jeuk jeuk jeuk jeuk jeuk ... om gek van te worden !!!

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
poke0931
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jan 2006, 12:20
Locatie:West Vlaanderen
jeuk jeuk jeuk jeuk jeuk ... om gek van te worden !!!

Bericht door poke0931 » 27 nov 2006, 13:26

Heeft er iemand tips voor het volgende:

vooraan de buik heb ik striemen die recent onststaan zijn. Alles zit dus goed rood en jeuk verschrikkellijk. 's nachts is mijn busje talkpoeder mijn beste vriend... Overdag smeer ik zoveel mogelijk met amandelolie. Zolang de huid vochtig blijft of er een doek met zalf opligt begint de jeuk, talk brengt slechts enekel uurtjes verlichting...

als het boel te rood zit smeer ik er een dikke laag inotyol op om te vermijden dat ik ook wondjes en uitslag krijg...

maar die jeuk blijft ... help !!! :shock:
AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 27 nov 2006, 13:56

tja, als het een troost mag zijn, 't gaat voorbij... een week of 2 nadat je bevallen bent :?
'k Heb er ook veel last van gehad bij de jongste, had er toen ook een topic over geopend... 'k Zal eens zoeken...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 27 nov 2006, 13:56

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
poke0931
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jan 2006, 12:20
Locatie:West Vlaanderen

Bericht door poke0931 » 27 nov 2006, 14:32

bedankt, en om zien belooft het leuk te worden de komende weken :)

oei oei oei ... :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 27 nov 2006, 22:21

Hopelijk komt jullie pruts er dan gauw aan en ben je snel van je jeuk verlost! Anders helpt het misschien om je handen in te zwachtelen! :D
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding


Gebruikersavatar
poke0931
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jan 2006, 12:20
Locatie:West Vlaanderen

Bericht door poke0931 » 29 nov 2006, 12:26

haha krabbelwantjes XL :)

heb een nieuw vriendje !!! IJSBLOKJES !!!

GIsterenavond had ik weer zo'n jeukaanval en mijn buik stond echt rood van irritatie, talkpoeder hielp niet (genoeg) en toen opperde mijn tante om er een ijsblokje over te wrijven. Eventjes schrikken van de koude, maar het hielp ogenblikkelijk....


oooh, die zalige rust nadien !!! *oeh* :D
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 29 nov 2006, 12:48

ik heb daar van de gyn een lotion voor gekregen.zal straks eens nakijken hoe dat noemt..hielp zalig goed!!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
poke0931
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jan 2006, 12:20
Locatie:West Vlaanderen

Bericht door poke0931 » 02 dec 2006, 15:23

Ondertussen is de jeuk op de buik waar de nieuwe striemen zitten ferm verminderd, maar is er nu op andere plaatsen jeuk... van knieholtes tot onder en naast de oksels, hielen, enkels, gans de voeten, polsen tot de handen... soms zit die huid echt rood van jeuken en kan ik niet anders dan krabben... er komen gewoon bulten op met vocht; in allerlei formaten ... niet te doen ... ijsblokjes helpen wel, maar slechts tijdelijk, mentholpoeder helpt ook maar kort ...

de dokter liet me weten dat dit zou komen door overgevoeligheid aan hormonen en een opstapeling van galzouten... de enige oplossing is bevallen :) ik hoopte dat een of ander theetje me wat verlichting kon brengen :p

ik heb wel een gel gekregen maar die werkt maar matig, hopelijk genoeg om 's nachts te kunnen slapen...

deze nacht was ik aan het dromen dat ik jeuk had aan mijn voet en dt ik moest krabben, echter toen ik wakker werd van de beweging in bed bleek dat ik wondjes gekrabt had ... °-°

ik zorg dus dat de huid fris blijft aanvoelen en niet te warm krijgt ... net nu dat het zo koud wordt .... :roll:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 02 dec 2006, 16:12

Nog even doorkrabben en je bent ervan af! :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 10 dec 2006, 18:46

hedde nog jeuk???want anders ga ik echt es kijken hoe die lotion noemt.....als het nog nodig is
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 10 dec 2006, 19:20

sterretje schreef:.....als het nog nodig is
Ahja eigenlijk ... aan haar banner te zien zou het wel eens niet meer nodig kunnen zijn ...
Iemand nieuws van haar?

Gebruikersavatar
poke0931
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jan 2006, 12:20
Locatie:West Vlaanderen

Bericht door poke0931 » 11 dec 2006, 13:07

de jeuk is voorlopig sterk geminderd, heb die fenigel gebruikt om te smeren en voor mijn voeten slap ik met een koude gelpack als ik teveel jeuk heb...

ook spoel ik me iedere dag af met fris water en wrijf ik me dan in met die baby johnsons's baby oil met aloë vera... voorlopig is de jeuk meer te doen dan voorheen, ik krab geen wondjes meer =)

de baby blijft voorlopig nog goed vastzitten; ik denk dat het eten daar veel te lekker is :) (sinterklaas is hier geweest hee) =)
AfbeeldingAfbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 11 dec 2006, 13:11

:lol:
Zo lang zal het nu toch niet meer duren é?!

Alvast een heel voorspoedige bevalling gewenst en een pracht van een babytje!
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 11 dec 2006, 13:16

ik had dat altijd aan mijn benen :?

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 11 dec 2006, 23:00

en poke, het zwanger zijn nog niet moe nu? Spreken ze van inleiden als het tegen een bepaalde datum nog niet gekomen is?
Weet je trouwens het geslacht al? Ik denk een jongen, want dat jeuken komt het meeste voor als je een jongentje draagt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
poke0931
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jan 2006, 12:20
Locatie:West Vlaanderen

Bericht door poke0931 » 12 dec 2006, 13:36

Het zwanger zijn ben ik niet moe, maar het is die buik die in de weg zit :) bij het afwassen of tanden poetsen zit die aardig in de weg, ook kan ik niet meer in mijn schoenen omdat ik teveel water in de voeten heb ...

In principe heb ik tijd tot de 26ste dec. om te bevallen; de echo weest als uitgerekende datum 6 dec. aan, de kalender 12 dec. Aangezien het thuisbevalling wordt was het voor ons heel belangrijk dat de datum via de echo bekend wordt, want het scheelt een week... als ik dan eerder of later dan 3 weken voor 12/12 of 2 weken later dan 12/12 beval kan ik nog steeds thuis bevallen. Mocht ik nu 4 weken eerder bevallen dan 12/12 dan zou ik nog thuis mogen bevallen omdat de echo 6/12 aangeeft als uitgerekende datum. Natuurlijk onder voorbehoud dat alle andere voorwaarden voldaan zijn he !

Over inleiden werd nog niet gesproken, het vruchtwater was bij elke controle al wat verminderd en ik denk dat de baby gisterenavond ingedaald is; zo'n steken dat ik had onderaan ... zaterdag als er nog niets gebeurd is ga ik weer op controle naar de begeleidende arts en vroedvrouw en zien we wel verder... De baby beweegt nog heel goed, dus ... (en ik voel me ook nog goed)

Inleiden doen ze trouwens niet onmiddellijk met baxters enzo, maar eerder met pilletjes en gels... mij krijgen ze niet snel in een ziekenhuis binnen om in te leiden hoor, daar ben ik bang van; ze draaien de kranen open en je hebt niets meer onder controle; neen, dank u ... . Maar als de baby in de problemen zit laat ik het natuurlijk met plezier toe ... Baby komt op de eerste plaats ...

Het geslacht houden we voorlopig nog eventjes geheim; de behandelende arts en gynecoloog komen niet met elkaar overeen wat het geslacht betreft... we laten dus nog eventjes de twijfel zegevieren :)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 14 dec 2006, 21:33

Lang zal het wel niet meer duren. Dus het geslacht is voor jullie ook nog niet helemaal zeker?? Spannend dan!!
Ik wens je in ieder geval een heel vlotte thuisbevalling toe en hopelijk is inleiden niet nodig hé!
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

jonge mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 okt 2006, 19:28
Contacteer:

last van jeukende borsten

Bericht door jonge mama » 06 feb 2007, 09:26

hallo allemaal het is weer al een tijdje geleden dat ik eens langs kwam maar ik zit met verschrikkelijke jeuk aan mijn borsten en vooral rond mijn tepelhof. ik kan ze zo open jeuken en dan doet dit echt wel pijn. ik heb ook last van melkverlies maar ik denk niet dat dit daaraan ligt ik gebruik nu momenteel zwitsal creme voor mama's maar dit helpt mij niet echt verder ik kan snachts soms echt heel de nacht door jeuken met als resultaat dat ik krabwondjes heb. mijn vriend komt er zot van en ik trouwens ook. ook heb ik verschrikkelijk last van jeuk op mijn rug en natuurlijk op plaatsen waar ik zelf niet aan kan. heb wel een zeer droge huid kan dit daar aan liggen of zijn het puur de hormonen. graag had ik wat info gekregen over lotions die niet schadelijk zijn en liefst ongeparfumeerd daar ik eczeem heb. alvast bedankt. groetjes lien
Afbeelding

allen welkom met tips. ben jonge mama van 19 jaar en den papa is 20.

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 06 feb 2007, 17:18

Ik heb ook enorm veel last van jeuk op m'n benen... Zelfs als ik in olie bad zit heb ik er last van, maar heb zo'n ouderwetse badborstel en dat krabt wel en is niet scherp of pijnlijk om mezelf te verwonden. En ik kan er ook mee aan mijn rug (alle trucjes zijn goed als je alleen bent :wink: )

Lotion ofzo heb ik er niet voor, ik smeer me wel regelmatig in met nivea crème. Als ik me met olie insmeer (die baby oil van johnson, dan lijkt het me erger te worden)
Mijn nagels ben ik nu ook weer aan het laten groeien (ik bij die af bij veel stress zoals voorbije periode) en die doen er geen goed aan als ik ze "loslaat" op m'n benen, want ze liggen net niet open dan...

Hopelijk ben je snel van je jeuk verlost, want kan me inbeelden dat het niet leuk is op rug, borsten enz...

Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 06 feb 2007, 22:59

ja maar pas toch maar op met nivea... ik smeerde mijn buik er ook mee in de eerste vier maanden en kreeg er enorm veel haar van op mijn buik :shock: dus ben er maar mee gestopt gelukkig zijn het maar blonde haartjes :wink:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 07 feb 2007, 09:55

ik gebrukte amandelolie en heb ook eens Mustella gekocht (omdat ik dat staaltje ervan wel OK vond) maar nu heb je ook van die zwangerschapsolie van Weleda die naar 't schijnt wel goed is ... ik heb ze nooit gebruikt, maar 't lijkt mij iets om te overwegen :)
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”