Het zwanger zijn ben ik niet moe, maar het is die buik die in de weg zit

bij het afwassen of tanden poetsen zit die aardig in de weg, ook kan ik niet meer in mijn schoenen omdat ik teveel water in de voeten heb ...
In principe heb ik tijd tot de 26ste dec. om te bevallen; de echo weest als uitgerekende datum 6 dec. aan, de kalender 12 dec. Aangezien het thuisbevalling wordt was het voor ons heel belangrijk dat de datum via de echo bekend wordt, want het scheelt een week... als ik dan eerder of later dan 3 weken voor 12/12 of 2 weken later dan 12/12 beval kan ik nog steeds thuis bevallen. Mocht ik nu 4 weken eerder bevallen dan 12/12 dan zou ik nog thuis mogen bevallen omdat de echo 6/12 aangeeft als uitgerekende datum. Natuurlijk onder voorbehoud dat alle andere voorwaarden voldaan zijn he !
Over inleiden werd nog niet gesproken, het vruchtwater was bij elke controle al wat verminderd en ik denk dat de baby gisterenavond ingedaald is; zo'n steken dat ik had onderaan ... zaterdag als er nog niets gebeurd is ga ik weer op controle naar de begeleidende arts en vroedvrouw en zien we wel verder... De baby beweegt nog heel goed, dus ... (en ik voel me ook nog goed)
Inleiden doen ze trouwens niet onmiddellijk met baxters enzo, maar eerder met pilletjes en gels... mij krijgen ze niet snel in een ziekenhuis binnen om in te leiden hoor, daar ben ik bang van; ze draaien de kranen open en je hebt niets meer onder controle; neen, dank u ... . Maar als de baby in de problemen zit laat ik het natuurlijk met plezier toe ... Baby komt op de eerste plaats ...
Het geslacht houden we voorlopig nog eventjes geheim; de behandelende arts en gynecoloog komen niet met elkaar overeen wat het geslacht betreft... we laten dus nog eventjes de twijfel zegevieren