help... is dit de slijmprop of is dat gewoon dik witverlies

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:
help... is dit de slijmprop of is dat gewoon dik witverlies

Bericht door jenny » 19 okt 2006, 18:29

hallo,

Ik ben momenteel 24w zwanger, en ik maak me wat zorgen...al sinds enkele weken heb ik meer afscheiding...

maar nu voor de 2de keer heb ik klein slijmpropjes bij het afvegen als ik naar het wc ga...en alles voelt dan zo slijmerig aan... zijn zo'n bolletjes van 1cm groot...t'lijkt wel verharde vloeibare lijm...elastisch en zo'n witte-gelige kleur, zonder bloed...

Is dat de slijmprop die zich los aan het maken is of is da gewoon dikkere slijmverlies...

Ik maak me echt zorgen...kunnen jullie mij raad geven...

Bedankt bij voorbaat

Groetjes

Jenny


Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 19 okt 2006, 19:33

de slijmprop is het in ieder geval niet, maar het is ook niet het normale slijmverlies van zwangeren dat ik ken.
Een infectie lijkt het me dan ook weer niet.
Het lijkt me niets om je zorgen over te maken, maar toch iets om mee op consultatie te gaan (niet dringend).

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 19 okt 2006, 23:09

Bedankt voor je reactie...

Ik had er misschien bij moeten vertellen dat het telkens bij een nogal moeilijk ontlasting is (sorry dat ik het zo uitleg), dat er zo'n bolletje tevoorschijn komt bij het afvegen... dus nu 2 maal gehad, anders is het steeds het normaal witverlies...Is da misschien doordat ik te veel druk oefen...

Voor de rest geen specifieke klachten, geen krampen, geen pijn, gewoon af en toe eens een harde buik (denk ik), meestal alleen 's avonds... ik doe wel uitsluitend trappen in den dag, mijn werk heeft geen lift en ik zit op het tweede verdiep...daardoor dat ik 's avonds mijn spieren goed voel :(

Nu indien er problemen zouden zijn met de slijmprop zouden wij dat dan zien aan onze pruts? zijn gisteren naar een 4d-echo geweest, ze zat slecht, maar alles leek wel in orde, al ronde kaakjes... en de dame vond ons pruts goed aktief...

Morgen rond de middag ga ik eens naar mijn gynae bellen... maar me toch wel redelijk ongerust... heb afspraak volgende week woensdag pas...

bedankt voor je geruststellende reactie

groetjes

Jenny

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 19 okt 2006, 23:15

Ik zit met dat woord bolletje. Voor mij is een bolletje een bolletje (overal dezelfde doorsnede, zoals een bal) en 1 cm is wel groot.
Bedoel je een cirkel van 1 cm die plat is?
Je mag hier gerust een foto zetten, ik zal ze verwijderen als ik ze gezien heb.
Op een 4D echo hebben ze de hals en de slijmprop niet kunnen zien.

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 19 okt 2006, 23:18

verharde vloeibare lijm

en dit is het 2e vraagteken: verharde lijm is een taaie massa en slijmverlies is veel zachter, slijmerig, rekbaar


Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 19 okt 2006, 23:22

jenny schreef: Ik had er misschien bij moeten vertellen dat het telkens bij een nogal moeilijk ontlasting is (sorry dat ik het zo uitleg), dat er zo'n bolletje tevoorschijn komt bij het afvegen... dus nu 2 maal gehad, anders is het steeds het normaal witverlies...Is da misschien doordat ik te veel druk oefen...
dat je dan de inhoud uit je vagina (het slijm dat in de zwangerschap heel veel meer kan zijn dan anders) mee naar buiten perst dat is heel normaal en dat dat slijmpropjes of slijmproppen zijn ook (maar geen harde bolletjes, wel een slijmerige massa).

De rest wat je vertelt is heel normaal.

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 19 okt 2006, 23:25

helaas heb ik geen foto's :(

ik ga proberne wat duidelijker te zijn, het kwam als een bolletje op papier eigenlijk, een ophoping van steviger slijm dan de gewone rekbare slijm die ik meestal heb, het was zacht bij het knijpen, wel steeds rekbaar en smeerbaar en plakkerig maar het was heel helder van kleur, doorzichtig zelf...en geen geur...

nu heb ik spijt van dat ik geen foto van heb genomen :(

grrr... ik hoop dat ik mij zorgen maak om niets...

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 19 okt 2006, 23:26

Tijdens de zwangerschap werken je darmen trager door de hormonen (prostaglandines). Probeer daar best alleen maar op een natuurlijke manier iets aan te doen: rauwkost, zemelen, veel bewegen, veel drinken,...
en wat heel goed werkt: 's morgens op nuchtere maag een glas water zo warm mogelijk uitdrinken.

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 19 okt 2006, 23:29

jenny schreef:helaas heb ik geen foto's :(

ik ga proberne wat duidelijker te zijn, het kwam als een bolletje op papier eigenlijk, een ophoping van steviger slijm dan de gewone rekbare slijm die ik meestal heb, het was zacht bij het knijpen, wel steeds rekbaar en smeerbaar en plakkerig maar het was heel helder van kleur, doorzichtig zelf...en geen geur...

nu heb ik spijt van dat ik geen foto van heb genomen :(

grrr... ik hoop dat ik mij zorgen maak om niets...
dat herken ik helemaal. Dit gaat gewoon over een 'normale afscheiding tijdens de zwangerschap', dus ja, gelukkig heb jij je voor niets zorgen gemaakt.

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 20 okt 2006, 15:25

goed nieuws dan he jenny!

Ik had tijdens mijn zwangerschappen ook altijd ontzettend veel witverlies
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 30 okt 2006, 13:12

sorry dat ik zo laat iets laat weten, tot nu toe geen tijd gehad, zijn ons appartementje weer aan het opknappen en onze internet was niet meer aangesloten... en op het werk niet echt veel tijd gehad...:lol:

Ik wou jullie zeker nog eens bedanken voor jullie steunende meningen... ben verlede week donderdag naar de gynae gegaan en alles was in orde... ons pruts haar hartje was perfect en zit nog goed in haar nestje :P

Ik voel ze ook meer en meer... zo zalig... heb wel nog enkele keren witte slijm gehad maar nooit zoveel meer... gewoon vegen slijm en dus geen bolletjes meer... hoe moeilijk het ook is om het uit te leggen :lol:

Donderdag is het 4d echo... dus zal ik ook pruts weer is mogen bewonderen...

Bedankt voor al jullie reacties...

Groetjes

Jenny

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 02 nov 2006, 09:06

En hoe is de 4D echo gegaan?? Lag jullie pruts deze keer goed???
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

4d Echo

Bericht door jenny » 10 nov 2006, 09:41

hey amber,

Hier alles in orde... gistren de 4d echo's gekozen, samen met mijn ventje... het was weer zalig, ze lag deze keer wel anders maar spijtig genoeg niet echt hoe het moet, ze plakt echt tegen mijn buikwand, en geen stap willen verzetten, maar er zijn toch mooie erbij gekomen...

in mijn fotoalbum laat ik er enkele zien...

Groetjes

Jenny

Gebruikersavatar
beerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 jan 2006, 13:34
Locatie:Maldegem
Contacteer:

Bericht door beerke » 12 nov 2006, 15:44

das echt wel schoon je ziet dat ook wel goed op de echo zo tof ka het geloven dat het leuk is
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 12 nov 2006, 21:12

Goed nieuws dat alles inorde is!
Je kan nu echt wel beginnen aftellen hé?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Nancy1971
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2006, 18:53
Locatie:Gent

Bericht door Nancy1971 » 14 nov 2006, 20:32

wat een prachtige foto's je zou er kunnen blijven naar kijken ben ook 26 weken, leuk om dit eens te zien,, veel succes alvast en een goede be-valling he...
Moeder van Mattis en Maxime
Foto's op http://marc-callens.magix.net/

Afbeelding

[Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”