muziek bij de bevalling

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Liliane
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 jun 2006, 09:24
Locatie:Merksplas
muziek bij de bevalling

Bericht door Liliane » 24 aug 2006, 19:19

ik wil enkele muziek downloaden om bij de bevalling te gebruiken, ik heb enkele Reiki muziek gevonden hebben jullie nog ideeën, namen, groepen,...... hebben jullie ook rustgevende muziek gebruikt bij de bevalling?
AfbeeldingAfbeelding


Afbeelding


spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 24 aug 2006, 19:39

die "Spirit of Nature" Cd's of deze die je hoort in van die natuurwinkels zijn rustgevend...of sommige klassieke muziek.

Ik wou dat ook, maar mijn bevalling is compleet anders verlopen en ik heb er niet meer aan gedacht
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 24 aug 2006, 19:39

ja,op sven zijn laptop staat muziek,en die hebben we gedraaid..maar das nie echt rustgeven :wink: :wink:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 24 aug 2006, 20:39

Lijkt me wel een superidee om rustgevende muziek af te spelen maar hoor je dat wel als je zoveel pijn hebt?

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 24 aug 2006, 21:30

wij hebben een cd van Anne Clark mogen opleggen : Just after sunset
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 24 aug 2006, 21:37

enya is ook rustige muziek bij!
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 24 aug 2006, 22:35

In de arbeidskamer heb ik bij alle twee de bevallingen de radio opgezet, maar ik kan je verzekeren dat ik niets meer gehoord heb van de muziek.
Bij de bevalling van Milan was ik zodanig in mezelf gekeerd dat ik even van de wereld was, dus ik had daar helemaal niets aan.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 24 aug 2006, 23:09

ik herinner mij dus nog alle liedjes die hier thuis tijdens die 3 uur dat mijn water gebroken was, maar ik voor de rest nog niets had (en ik hier nog zo lang op de pc gezeten heb :lol: ) gespeeld hebben.
Af en toe hoor ik er nog zo eentje op de radio en dan denk je daar direct terug aan, terwijl ik totaal geen titels kan opnoemen!

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 25 aug 2006, 12:34

Bij ons geen muziek....het ging plots veel te snel...dus hebben we daar niet meer aan gedacht...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 25 aug 2006, 12:46

enya
das die muziek die ze in sauna's afspelen als je een behandeling ondergaat, heel rustgevend

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 25 aug 2006, 13:44

bij J: dolfijnengeluiden (zette ik tijdens de zwangerschap en de weeën op) en bij R niks (had er de tijd ni voor) al moet ik zeggen dat ik in beide zwangerschappen wel wat stevige ;) muziek heb opgezet ook en mijn kids hebben toch een redelijk goeie muzieksmaak nu - al begint den oudste met zijn moeder aan een generatieconflict want ik kand dienen James Blunt ni horen en zegt hij toch wel dat 'm dat goed :shock: vind zeker :lol: :lol: maa rik moet wel bekennen da thij een afkeer had van die dolfijngeluiden als baby en ik heb dat geweten aan de slechte (moeizame) bevalling en het feit dat die muziek daarvoor opstond - hij linkt dat volgens mij nog ergens onbewust. Zo kon hij ook enorm beginnen huilen bij het krakend geluid als van aluminiumfoilie en rara? Ze hebbend a tkind onder de lamp gelezgd en dien bak aan de kanten met alu-folie ingewikkeld voor een sterker effect en hij lag daar geblindoekt in (superzielig zenne zo'n ukje in een luier met een doekje en een netje rond zijn ogen om ze tegen dat lciht te beschermen) en hij kwam af en toe met zijn handjes tegen die folie en schrok daar altijd van. De kleine broer die thuis geboren is en al dien truut niet heeft meegemaakt (en waarbij ik ook geen tijd meer had om nog aan muziek te denken :lol: zo rap dat hij was) die heeft een voorliefde voor vrij luid en vooral hevig :shock: en als 't te stil is dan zal hij zelf wel lawaai maken :roll: :lol: met speelgoed of met zijn stampevoetjes ...

Liliane, je moet vooral muziek kiezen waar jij je bij kan ontspannen hè. Dat ontspannen is heel belangrijk: bij J deed ik dat niet (integendeel) en bij R wel en dat maakte toch een groot verschil en daar was de muziek dan geen factor maar wel ikzelf ... Van die natuurlgeluiden zijn ook wel iets voor bij een bevalling vind ik, maar het belangrijkste is u te ontspannen en in je concentratie te blijven focussen op het "naar beneden denken" zoals mijn vv dat noemt.

Muisje, je moet voorbij de pijn voelen, da's de truc ;) hè.
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”