Dan toch?

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Katia
Dan toch?

Bericht door Katia » 09 aug 2006, 00:32

pffff... das nu al de 2e keer op een week tijd dat ik te horen krijg: "loopt gij nu nog rond? :shock: het wilt niet komen zeker?"
En als ik dan zeg dat ik nog 1,5 maand te gaan heb, dan geloven ze het niet :roll:
De eerste keer was dit weekend.
En daarstraks de kassierster van de winkel ook nog eens... die kon er ook niet aan uit.

Daarna, ik kom bij ons mama binnen... krijg ik het daar ook nog eens te horen: "ik heb je nu van vrijdag niet meer gezien, maar op die paar dagen zijde weer enorm bijgekomen he!"

Ik sta dus blijkbaar op ontploffen volgens sommigen he!
En dan zeggen dat ik nog 7 weken te gaan heb...
Zelf zie ik dat dus niet he... van Troia was ik toch zwaarder? En zelfs dat vond ik toch niet overdreven hoor...

Anneliefje
Pas blauw

Bericht door Anneliefje » 09 aug 2006, 00:40

Post nog eens een foto'ke ...
2 weken geleden vond ik dat een mooi buikje, ik ben wel geen ervaringsdeskundige maar vond je toen echt niet overdreven zwaar
ik vind trouwens dat wel meer mensen zo van die "stomme" opmerkingen kunnen maken: "amaai jij bent zeker veel bijgekomen tijdens de zwangerschap" of "tgoh, ook een goei buikske é"
terwijl ik dan vind dat het er heel normaal zwanger uitziet ...
Trek je er niet teveel van aan, ok wie ben ik om dit te zeggen :wink: maar toch, je krijgt er een pracht baby bij en die moet toch ergens zijn/haar 9 maanden doorbrengen? Misschien denken sommige dat ze idd met de ooievaar komen :roll:

Katia

Bericht door Katia » 09 aug 2006, 00:46

:lol: ik vind dat vooral grappig...
(en eerlijk, ik ben blij dat het opvalt :oops::lol: )
maar als zelfs mijn moeder het al zegt...

Anneliefje
Pas blauw

Bericht door Anneliefje » 09 aug 2006, 00:51

Katia schreef: (en eerlijk, ik ben blij dat het opvalt :oops::lol: )
Weet je ... ik verlang al naar de moment dat ik kan pronken met mijn zwanger buikje :wink:
enneuh ... geniet er dus nog maar van :wink:

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 09 aug 2006, 08:05

pffff,die opmerkingen,he!!!!

En hoe zeer je ook wilt,je kan ze niet gewoon langs je af laten glijden,he..
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 09 aug 2006, 08:22

dat 'verwijt' kreeg ik ook altijd te horen
trek je dat niet aan hoor
hoe je buik groeit, heb je niet in de hand
en daarbij nog, je bent zwanger hé
er zit een kleintje in je buik
Afbeelding
Afbeelding

smurfin27
Pas blauw

Bericht door smurfin27 » 09 aug 2006, 08:58

Hey Katia,

Ik moet hier ook vaak zulke opmerkingen verwerken!!! Maar gelukkig zegt mijn ventje dan: "ge zijt zwanger, alles gaat goed met ons Ukkie en gij voelt u ook goed. Wat wil je nog meer, 't is een droom-zwangerschap. Dus laat ze maar klappen."

Een paar weken geleden trouwens zo'n opmerking gekregen van iemand en toevallig zei een vriendin van mij vorgie week over haar "ammaai, die is ook verdikt". Ik had er zelfs nog niet op gelet, maar dacht toen wel bij mezelf "en zij is niet zwanger". :wink:

Sofie
Pas blauw

Bericht door Sofie » 09 aug 2006, 09:07

Katia, ik weet hoe je je voelt! Een vijftal weken geleden, kreeg ik ook van iedereen te horen; amaai, nog vijf weken?? Ik dacht toen dikwijls; amaai, zie ik er dan zo monsterlijk uit? Nu aanvaarden de mensen het wel als ik zeg dat ik nog twee weken moet. Iedereen gelukkig dus :lol:
Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 09 aug 2006, 10:26

Ik was amper 8 kilo bijgekomen en had een mooi rond buikje, maar vond het eigenlijk niet overdreven. En toch kreeg ik de laatste maand vaak te horen: amai, nu hebt ge ne serieuze buik he. Of: amai seg, hoeveel zijt gij bijgekomen? Terwijl ik vond dat het wel best meeviel... Ik denk dat dat ook een logische reactie is van mensen die een zwangere vrouw zien;om toch maar iets te zeggen en dan zeggen ze zoiets.
Maar ik was wel best fier op mijn buikje en dan kon 't mij ook ni echt schelen wat ze er van zeiden.

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 09 aug 2006, 11:04

Er zijn er altijd die commentaar moeten leveren. Trek je het niet aan, zolang jij je goed voelt en je man geniet van dat buikje is het toch in orde. IK zal maar niet beginnen te schrijven van wat ze al tegen mij gezegd hebben. Voornamelijk door mijn schoonouders. :roll:
Nu ga ik wel niet meer op bezoek want het was een beetje te erg aan het worden. :D
Ik heb nog niet eens een perfecte buik die van mij is eerder een kamelen buik :lol: . Maar het is mijn zwanger buikje en ik geniet er nog even van.
Meid je bent sterker dan dat, mssn zijn ze een beetje jaloers.Zolang jij en het kindje in orde is moet je zeker geen zorgen maken om je omvang, na de bevalling verdwijnt het toch.
Afbeelding
Afbeelding

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 09 aug 2006, 11:13

och moeders zien dat eens zo rap blijkbaar - die van mij vond mij ook altijd zo rond (maar ja die is zelf nooit zwanger geweest hè en die kan dat niet hebben als ik ni meer die magere spriet ben van vroeger :roll: maar ja) en ik had dat bij R ook meer dat ze vonden dat ik nu toch niet nog zo lang zou kunnen moeten rondlopen. Ze hadden eens moetne weten: 't is nog 9 dagen meer geworden uiteindelijk :lol: en jaja ik stond op ontploffen maar euh waar ik het meestal wel aan zie dat ene zwangere op 't zeinder van haar bollebuikentijd zit dat is het gezicht. Op 1 of andere manier komt er dan iets zachters over, vind ik.

Euh, de vraag of het een tweeling was heb ik ook gehad hè en weet je wat: degenen die dat vragen beseffen duidelijk niet dat een tweeling vaak wat vroeger geboren wordt. Enfin ja, geniet van je bolle buik en ik vind ook dat dat gezien mag worden. Zoals A zegt: toch niks zo rachtig als zo'n zwangere bolle buik. Het is gewoon geweldig en ik zou het erg gevonden hebben als dat niet te zien was geweest: bij J heb ik 3 à 4 maanden lopen speuren naar 'n begin van 'n buikje en eens het er was dan was ik mega-trots. Goh, zwanger zijn is een fijne tijd hè: wat is het hier al lang geleden ... zucht. (en nee we gaan NIET voor een derde)
Afbeelding
Afbeelding

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 09 aug 2006, 11:55

Ik kreeg ook van die opmerkingen...de mensen kenden mij als een mager meisje en toen had ik zo een enorme buik toen ik zwanger was....toen was het ook van: "Tis bijna van da zeker" terwijl ik nog een paar weken moest :shock: Tja, veel aandacht heb ik daar niet aan besteed, want ik was heel erg trots op mijn buik... :lol:

Mijn moeder zei dat ook iedere keer ik kwam: "Amaai die buik is weer ferm gegroeid" maar van haar vond ik dat dan weer niet erg :wink:
En zij zei dat ook op een positieve toon enzo, dat scheelt toch...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 09 aug 2006, 11:59

ik vind een vrouw op haar mooist als ze zwanger is...

is 1 van de 2 redenen hoe we deze keer te weten zijn gekomen dat ik zwanger was!
1) ik geraakte nimmer in mijn broek (op 5 weken al)
2) ik zag ne keer in de spiegel en ik vond dat ik er goed uitzag :roll: (vind ik anders nooit)
twas toen tijd om een testje te doen want dat was niet normaal :lol:

ik trek mij van die commentaar echt niets aan zenne, vind het alleen zo grappig!
Vraag mij dan af of ik ECHT zo dik ben geworden :lol:
heb nu vorige keer van de vv ook te horen gekregen dat ik een serieuze buik had voor (toen) 30 weken hoor... dus hij zal wel serieus zijn ook.
Ik blijf het grappig vinden :lol:

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 09 aug 2006, 12:20

Ik vond je zeker niet dik hoor....je had een mooie buik....
En dat hij goed rond is, is alleen een goed teken dat het een gezonde baby is he :wink:
En ik vind ook dat zwanger zijn, op en top vrouw zijn is... :D
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 09 aug 2006, 13:06

Daarnet in de stad,kwam een oude vriendin tegen...al een tijdje neit meer gezien,en ze vroeg hoelang ik zwanger was..
'ah,7 maanden bijna,he'
'7 maanden???waar zit da kindje???'
'euh,hier in mijne buik'
'welke buik???ge zit wel dat ge zwanger zijt,maar toch geen 7 maanden,he,sas'

wat moet je daar dan van denken?
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 09 aug 2006, 13:34

das het tegenovergestelde :lol:

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 09 aug 2006, 14:02

hangt er van af hè sterretje: als je een buik ziet, denken dat ze bijziend zijn ;) en anders tja wat meer buik "kweken" door wat te snoepen? :oops: 'k Ken iemand die bijna niks buik heeft gehad en in 2 zwangerschappen telkens nog geen 5kg was bijgekomen :shock: en zo zou ik het dan toch ook niet willen. Anderzijds zijn er wel echt stekeblinde mollen hoor: ik zat eens op een zakelijk gesprek en toen ik vertrok vroeg die iets waarop ik zei "nu eerst de baby hè" en die viel uit de lucht, want ze had niet eens gemerkt dat ik zwanger was terwijl ik toen op 7M al een ferme bolle "puntbuik" (met J erin) had. 'k Steek dat nooit onder stoelen of banken dus dat was iemand die er gewoon echt niet mee bezig bleek hè met bollebuikjestoestanden.
Afbeelding
Afbeelding

kyrodu
Pas blauw

Bericht door kyrodu » 09 aug 2006, 14:07

sterretje schreef:Daarnet in de stad,kwam een oude vriendin tegen...al een tijdje neit meer gezien,en ze vroeg hoelang ik zwanger was..
'ah,7 maanden bijna,he'
'7 maanden???waar zit da kindje???'
'euh,hier in mijne buik'
'welke buik???ge zit wel dat ge zwanger zijt,maar toch geen 7 maanden,he,sas'

wat moet je daar dan van denken?
Ken dat,van de oudste had ik geen buik en was 6 maand zwanger en ging op controle bij de gynaecoloog.
Zaten er daar allemaal dikke buiken voor mij,en ik trots op mijn buik aaien.
Keken ze daar allemaal zo naar mij,van die vangt ze zeker.
Die ene vroeg dan hoe ver ik was en ik zei dan 6 maand al.
Ze keek eens naar mij en vroeg of ik dat wel zeker was,want zij was ook zo ver en had inderdaad een enorme buik al.
Maar ja,ik was bevallen en mijn man had kaartjes bij de buren gestopt en die vielen uit de lucht.
Dachten dat het van de huisbazin kwam,want die woonde onder ons,maar toen ik hen vertelde dat het van ons kwam zeiden ze dat ze het nooit gezoien hadden.
Maar als je weet dat ik een broek maat 38 droeg toen ik 6 maand ver was zegt dat genoeg zeker.
En toen ik de dag voor ik beviel enkel een knoop moest laten open staan om niet te veel te spannen.
Heb nooit geen zwangerschapskleren nodig gehad van haar.
was ook maar amper 5 kg bij gekomen.

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 09 aug 2006, 15:34

ja,maar tis toch niet te zeggen dat ik geen buik heb,he... :roll: :roll:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 09 aug 2006, 15:35

gedver,ik zie er weer stralend uit :roll:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Sofie
Pas blauw

Bericht door Sofie » 09 aug 2006, 15:50

Tis nochtans een mooie foto! Echt waar (geloof mij, ik lieg niet over zo'n dingen :D)
Afbeelding

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 09 aug 2006, 15:54

sterretje, ik vind het ook een mooie foto en een duidelijk buikje - al was de mijne op 6M idd wel dikker (zelfs de 1ste keer) maar ik draag ook
heel fel naar voor dus dat valt hard(er) op ...

katia, show us: nieuwe buikfoto als vergelijkingsmateriaal :mrgreen: om te checken of het nu idd zoveelmeer id op die korte tijd :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 09 aug 2006, 16:16

straks als hugo thuis is zenne :lol:
zotte trees...
alhoewel... drukke avond, zal voor vandeweek zijn!

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 09 aug 2006, 16:45

Saskia, dat was mijn buik toen ik 26 weken ver was....om maar ne keer te vergelijken....da komt ongeveer opt zelfde neer he :wink:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Frieke
Pas blauw

Bericht door Frieke » 09 aug 2006, 17:07

awel, saskia, met mijn hand op mijn hart, mooie foto en mooie buik!

die reactie zal wel van jaloezie geweest zijn
Afbeelding
Afbeelding

Hele fiere mama van Febe en Ferre

beerke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door beerke » 09 aug 2006, 21:59

inderdaad mooi foto sterretje
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 09 aug 2006, 22:12

Katia, ik vond je nu niet superzwaar toen ik je gezien heb. Ik begrijp wel niet dat sommigen dat als verwijt zien als ze vragen: "loop jij hier nu nog of je bent veel bijgekomen". Ik had daar geen problemen mee, eigenlijk.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 09 aug 2006, 22:53

Katia schreef:ik trek mij van die commentaar echt niets aan zenne, vind het alleen zo grappig!
volgens mij heb ik nergens gezegd dat ik dat als verwijt zie hoor :wink:
integendeel..

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 12 aug 2006, 13:51

stuur ze maar door naar hier, er zit hier wellicht niemand die 30 kg aangekomen was :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 12 aug 2006, 21:51

Niet op jou Katia, maar gewoon. Sommigen schrijven het neer als een verwijt :?: terwijl ik dat aan mijn kassa vaak vroeg aan zwangere vrouwen :lol: :lol: Man, wat gaan die niet van mij gedacht hebben zeg :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”