harde buiken
Moderators:goortjes, Welcome, Moderators
Hallo iedereen,
Ik ben momenteel 18 weken zwanger van ons derde kindje en heb sinds vrijdag dagelijks harde buiken. Deze zijn wel niet pijnlijk. Is dit niet heel vroeg?
Aicha
Ik ben momenteel 18 weken zwanger van ons derde kindje en heb sinds vrijdag dagelijks harde buiken. Deze zijn wel niet pijnlijk. Is dit niet heel vroeg?
Aicha
er bestaat een verschil tussen (heeft mijn vv mij uitgelegd)
als de harde buiken boven in je buik zijn, dan is dat niet erg, gewoon een teken dat je een beetje moet rusten (je baarmoeder reageert gewoon op vanalles dan)
als ze onder in je buik zijn, dan werkt het op de ontsluiting... dan zou ik toch maar even langs de gyne gaan...
succes!
als de harde buiken boven in je buik zijn, dan is dat niet erg, gewoon een teken dat je een beetje moet rusten (je baarmoeder reageert gewoon op vanalles dan)
als ze onder in je buik zijn, dan werkt het op de ontsluiting... dan zou ik toch maar even langs de gyne gaan...
succes!
- Katharina
- Pas blauw
- Contacteer:
Dat wist ik niet si....nu dus welKatia schreef:er bestaat een verschil tussen (heeft mijn vv mij uitgelegd)
succes!

harde buiken
bedankt voor de uitleg! Het is bij mij ook bovenaan de buik. Ik krijg dat altijd 's avonds; Zal zeker een beetje van vermoeidheid zijn.
Bedankt!
Bedankt!
- Katharina
- Pas blauw
- Contacteer:
Van jou is het ook niet meer zolang he....ik tel mee af...samen met jou en m'n zus...jenniferv schreef:ah, da wist ik ook niet. De mijne zijn meestal boven in de buik, maar soms ook vannonder. Daarom dat ik ook thuis ben![]()
Ik denk niet dat dit veel te vroeg is bij een derde ze, beetje meer rusten mss.
succes.

alle weeën
Amaai, zoveel respons op zo'n korte tijd! Ik begin dit forum steeds leuker te vinden! Merci zunne
Dat van die naweeën kan ik bevestigen. Bij mijn tweede kindje had ik daar tijdens de borstvoeding ook veel last van. Was dezelfde pijn als weeën maar constanter (ging niet op en af). Gelukkig duurde dit maar enkele dagen. Eens de baarmoeder weer goed in volume verminderd was was ook de pijn weg.
groetjes Aicha
Dat van die naweeën kan ik bevestigen. Bij mijn tweede kindje had ik daar tijdens de borstvoeding ook veel last van. Was dezelfde pijn als weeën maar constanter (ging niet op en af). Gelukkig duurde dit maar enkele dagen. Eens de baarmoeder weer goed in volume verminderd was was ook de pijn weg.
groetjes Aicha
mee eens
Ik heb bij mijn eerste twee kindjes ook borstvoeding gegeven en zou in geen geval overwegen om dat bij het derde niet te doen omwille van die naweeën. we slaan er ons wel door. Het is en blijft het gezondste voor ons boelekes!
tip voor naweeën: baarmoeder masseren voor je aanlegt. Dan trekt je BM pijnloos samen en kan dus niet meer samentrekken tijdens het voeden. Dat laatste doet pijn, dat eerste niet. Vraag me daar geen uitleg over (waarom?), maar dat is zo.
Ik doe dat door mijn vingertoppen op de baarmoeder te zetten (door de vetlaag duwen tot je op iets harders zit) en dan kleine draaibewegingen te maken tot ik voel dat de BM voldoende is samengetrokken. Dat kunnen jullie zo een tijdje doen, dat samentrekken zullen jullie echt niet merken en ook niet kunnen beoordelen.
Wat ik meestal aan de mama's aanraad is hun hand plat op hun onderbuik te leggen, induwen (vet masseren helpt niet, je moet binnenin de BM masseren) en zo wat ronddraaien (masseren).
Dat je kraamverband volloopt moet je er bij nemen, pijn doet het niet, als het niet helpt dan heb je het niet goed gedaan, als het onvoldoende werkt heb je niet lang genoeg of niet goed genoeg gemasseerd.
Ik doe dat door mijn vingertoppen op de baarmoeder te zetten (door de vetlaag duwen tot je op iets harders zit) en dan kleine draaibewegingen te maken tot ik voel dat de BM voldoende is samengetrokken. Dat kunnen jullie zo een tijdje doen, dat samentrekken zullen jullie echt niet merken en ook niet kunnen beoordelen.
Wat ik meestal aan de mama's aanraad is hun hand plat op hun onderbuik te leggen, induwen (vet masseren helpt niet, je moet binnenin de BM masseren) en zo wat ronddraaien (masseren).
Dat je kraamverband volloopt moet je er bij nemen, pijn doet het niet, als het niet helpt dan heb je het niet goed gedaan, als het onvoldoende werkt heb je niet lang genoeg of niet goed genoeg gemasseerd.