dwarsligging, en nu?
Moderators:goortjes, Welcome, Moderators
Hallo,
Ik ben gisteren bij de huisarts geweest en die vertelde me dat onze kleine meid dwars ligt.
Ik ben nu 32 weken en over 2 weken moet ik weer naar de gyneacoloog voor een echo.
De huisarts hoopt dat ze tegen dan gedraaid is.
Wanneer beslissen ze of het een keizersnede wordt? Op internet staat er wel meestal dat ze bij dwarsligging een keizersnede uitvoeren, maar niet tot wanneer ze wachten om die beslissing te nemen.
Iemand ervaring?
Alvast bedankt!
Ik ben gisteren bij de huisarts geweest en die vertelde me dat onze kleine meid dwars ligt.
Ik ben nu 32 weken en over 2 weken moet ik weer naar de gyneacoloog voor een echo.
De huisarts hoopt dat ze tegen dan gedraaid is.
Wanneer beslissen ze of het een keizersnede wordt? Op internet staat er wel meestal dat ze bij dwarsligging een keizersnede uitvoeren, maar niet tot wanneer ze wachten om die beslissing te nemen.
Iemand ervaring?
Alvast bedankt!
"A bell is not a bell until you ring it,
a song is not a song until you sing it
and love in your heart is not put there to stay,
Love is not Love until you give it away."
a song is not a song until you sing it
and love in your heart is not put there to stay,
Love is not Love until you give it away."
Hallo,
bij mij was het ook rond die periode vastgesteld dat hij in stuit lag. Keizersnede is toen bij mijn bezoek aan gyn direct vastgelegd.
Ze kan altijd geannuleerd worden achteraf. Dat is bij mij jammer genoeg nie meer gebeurd omdat hij al was ingedaald.
Ik denk dat je bij je volgende bezoek aan de gyn het wel zal uitgelegd krijgen.
bij mij was het ook rond die periode vastgesteld dat hij in stuit lag. Keizersnede is toen bij mijn bezoek aan gyn direct vastgelegd.
Ze kan altijd geannuleerd worden achteraf. Dat is bij mij jammer genoeg nie meer gebeurd omdat hij al was ingedaald.
Ik denk dat je bij je volgende bezoek aan de gyn het wel zal uitgelegd krijgen.
- Schorpioentje73
- Pas blauw
- Contacteer:
ik zou zeker nog niet panikeren hoor, die heeft nog alle tijd om te draaien
als het nog niet ingedaald is, en is nog heel beweeglijk, kan het nog alle kanten uit
hier draaide ons woelwatertje nog tot 36 weken, dwars, hoofd naar beneden, were dwars, schuin, enz, ligt nu pas paar weken met hoofdje naar beneden
dus zeker nog niet doemdenken hoor, als het nog plaats heeft, kan het nog alle kanten uit
als het nog niet ingedaald is, en is nog heel beweeglijk, kan het nog alle kanten uit
hier draaide ons woelwatertje nog tot 36 weken, dwars, hoofd naar beneden, were dwars, schuin, enz, ligt nu pas paar weken met hoofdje naar beneden
dus zeker nog niet doemdenken hoor, als het nog plaats heeft, kan het nog alle kanten uit
een kind kan er zelfs in slagen om op 37 weken en 6 dagen (1 week voor de bevalling) zich helemaal rond te draaien! (en dat doet niet goed, wees gerust!)
Ons poppemie lag van in het begin naar beneden met haar hoofdje en is toen -puur voor de leut- gedraaid in de vorm van eerst hoofdje naar boven en dat terug naar beneden
Ik ben toen in allereil naar de gyn geweest, dat is een feit, maar het was nog in orde!
Ze hebben dus nog alle plaats om kunsten uit te halen en te draaien hoor...
Het kan idd zijn dat het zo blijft zitten, maar ik zou nog afwachten voor je paniekeert... 8 weken is nog lang he
Ons poppemie lag van in het begin naar beneden met haar hoofdje en is toen -puur voor de leut- gedraaid in de vorm van eerst hoofdje naar boven en dat terug naar beneden

Ik ben toen in allereil naar de gyn geweest, dat is een feit, maar het was nog in orde!
Ze hebben dus nog alle plaats om kunsten uit te halen en te draaien hoor...
Het kan idd zijn dat het zo blijft zitten, maar ik zou nog afwachten voor je paniekeert... 8 weken is nog lang he

Maak je niet teveel zorgen , onze Steph draaide van dwars naar stuit in de 36 ste week , daarna op het laatste nippertje toch naar hoofdligging , en uiteindelijk werd het toch een keizersnede omdat de moederkoek opgaf . Geniet gewoon van je zwangerschap , en maak je niet teveel zorgen ! Het belangrijkste is dat je kindje gezond word geboren !!! Echt waar , geniet ervan , het zal zo vlug gaan dat je achteraf denkt , waar maakte ik me zorgen over !
Liefde is een gevoel dat je voelt als je een gevoel voelt dat je nog nooit tevoren gevoelt hebt !!!
Bij ons eerste was alles goed, ze was zelfs ingedaald maar toen het moment daar was om geboren te worden, besliste juffrouw om weer naar omhoog te kruipen. Ze lag dus hoofdje naar beneden maar ze wou op het laatste moment niet indalen, opening was maximum 3 cm, dus keizersnee. Mijn twee volgende kids waren ook met keizersnee maar dit had dan zijn medische redenen.