Geboortekaartjes
Moderators:goortjes, Welcome, Moderators
Ik was eerst van plan om zelf de geboortekaartjes te maken, maar eerlijk gezegd zie ik het steeds minder en minder zitten. Dus ben ik van plan het toch door een drukker te laten doen. Ook omdat ik graag iets in het thema van de zomer zou willen, met felle kleurtjes en ik denk dat het mooier is als het gedrukt wordt bij de drukker. Bovendien zou ik er maar een 80tal moeten hebben.
Weet er iemand iets van de prijzen? Valt het echt duur uit tov zelfgemaakte?
Groetjes
Weet er iemand iets van de prijzen? Valt het echt duur uit tov zelfgemaakte?
Groetjes
wij hebben de onze ook laten drukken
denk dat ik wij iets van 150 EURO kwijt waren voor +/- 150 kaartjes
Dus dat viel goed mee vonden wij (dus inclusief enveloppes)
wij hadden zelf een foto genomen van onze niels toen hij pasgeboren was
die hebben we op kalkpapier laten drukken - in sepia kleuren
voor het kaartje zelf hadden we een eigen tekst gemaakt
en dat werd dat op ecru papier gedrukt.
Een simpel maar origineel kaartje.
denk dat ik wij iets van 150 EURO kwijt waren voor +/- 150 kaartjes
Dus dat viel goed mee vonden wij (dus inclusief enveloppes)
wij hadden zelf een foto genomen van onze niels toen hij pasgeboren was
die hebben we op kalkpapier laten drukken - in sepia kleuren
voor het kaartje zelf hadden we een eigen tekst gemaakt
en dat werd dat op ecru papier gedrukt.
Een simpel maar origineel kaartje.
In de boeken waaruit ik heb gekozen, varieerde het zo rond 1€ voor een kaartje. De meeste zijn zo rond 1.30€. Daar is het lege kaartje en de envelop bij.
Wat ik wel nog moest betalen is het drukken zelf. Dat kostte zo rond de 100€, dacht ik.
Bij mijn drukker was het 100€, gelijk welke hoeveelheid kaartjes je bestelde.
Het kon duurder worden als je op de voorkant van het kaartje ook iets wou laten drukken. Dan kwam er nog iets bij, weet niet hoeveel.
Dat zal ongeveer overal wel een beetje in dezelfde lijn liggen.
Wat ik wel nog moest betalen is het drukken zelf. Dat kostte zo rond de 100€, dacht ik.
Bij mijn drukker was het 100€, gelijk welke hoeveelheid kaartjes je bestelde.
Het kon duurder worden als je op de voorkant van het kaartje ook iets wou laten drukken. Dan kwam er nog iets bij, weet niet hoeveel.
Dat zal ongeveer overal wel een beetje in dezelfde lijn liggen.
Goh,dat is te zien hoor bij welke drukker.
En ook of het er uit een boek zijn dat je kiest of eigen ontwerp.
Ik weet van vrienden van ons dat ze voor hun kaartjes,eigen ontwerp,€1,50 betaald hebben per kaartje.
En dat ze vanaf 100 kaartjes de enveloppes erbij kregen.
Dus de prijs van de enveloppes weet ik niet.
Dat was een gewoon paars kaartje met de naam op van het kindje in sierletters en de gewone informatie over de meter en peter enz...
Eigen ervaring.
Van de oudste hebben we het zelf gedaan,en als we alles uitrekenden.
Dus kaartjes,tijd om op te maken,inkt voor de printer enz... kwamen we aan €2,85 voor 1 kaartje,wat dus duur is.
En dat waren kaartjes die dus kleiner waren dan de gewone standaardenvelop.
Van onze tweede hebben we alles laten doen via de doopsuikerwinkel.
Hebben een kaartje gekozen uit een boek,proefdrukje van laten maken enz...
Dat kaartje koste ons €1,25 met envelop bij.
Hebben er 100 besteld en kregen daardoor een korting,denk de enveloppen dat we er dan gratis bij kregen.
Hebben wel een bedrag appart betaald voor het drukken.
Denk iets van een €110.
Van de jongste hebben wij met foto gewerkt.
Handig als je man fotograaf is hé.
Dat waren redelijke grote kaarten en die hebben ons €1,50 gekost per kaart.
Van de enveloppes weet ik wel geen prijs meer.
Wel dat ik die speciaal moeten aanvragen heb,want dat was geen standaard formaat.
Maar ik denk dat je het best eens informatie gaat vragen bij een drukker.
Dan weet je het direct waar je staat.
En ook of het er uit een boek zijn dat je kiest of eigen ontwerp.
Ik weet van vrienden van ons dat ze voor hun kaartjes,eigen ontwerp,€1,50 betaald hebben per kaartje.
En dat ze vanaf 100 kaartjes de enveloppes erbij kregen.
Dus de prijs van de enveloppes weet ik niet.
Dat was een gewoon paars kaartje met de naam op van het kindje in sierletters en de gewone informatie over de meter en peter enz...
Eigen ervaring.
Van de oudste hebben we het zelf gedaan,en als we alles uitrekenden.
Dus kaartjes,tijd om op te maken,inkt voor de printer enz... kwamen we aan €2,85 voor 1 kaartje,wat dus duur is.
En dat waren kaartjes die dus kleiner waren dan de gewone standaardenvelop.
Van onze tweede hebben we alles laten doen via de doopsuikerwinkel.
Hebben een kaartje gekozen uit een boek,proefdrukje van laten maken enz...
Dat kaartje koste ons €1,25 met envelop bij.
Hebben er 100 besteld en kregen daardoor een korting,denk de enveloppen dat we er dan gratis bij kregen.
Hebben wel een bedrag appart betaald voor het drukken.
Denk iets van een €110.
Van de jongste hebben wij met foto gewerkt.
Handig als je man fotograaf is hé.

Dat waren redelijke grote kaarten en die hebben ons €1,50 gekost per kaart.
Van de enveloppes weet ik wel geen prijs meer.
Wel dat ik die speciaal moeten aanvragen heb,want dat was geen standaard formaat.
Maar ik denk dat je het best eens informatie gaat vragen bij een drukker.
Dan weet je het direct waar je staat.
Hey,
Ik heb de gewoone kaartjes gekocht bij de ava, en zelf de tekst gemaakt en op gedrukt, simpel maar origineel. Wat we nu gaan doen is nog een raadsel, mss laten drukken of weer zelf maken
Het blijft altij jullie keus, als je ze laat drukken is het gemakkelijker voor jullie, je moet je tijd er niet insteken om ze zelf te maken en de tekst erop te zetten, ik zat thuis van men 30 weken dus, ik had tijd genoeg.
Wat je ook doet, het blijft leuk en mooi
Ik heb de gewoone kaartjes gekocht bij de ava, en zelf de tekst gemaakt en op gedrukt, simpel maar origineel. Wat we nu gaan doen is nog een raadsel, mss laten drukken of weer zelf maken

Het blijft altij jullie keus, als je ze laat drukken is het gemakkelijker voor jullie, je moet je tijd er niet insteken om ze zelf te maken en de tekst erop te zetten, ik zat thuis van men 30 weken dus, ik had tijd genoeg.
Wat je ook doet, het blijft leuk en mooi

- greet mama van yoran
- Pas blauw
- Contacteer:
hoi
ik heb voor mijn kaartjes een 110,35 moeten betalen met enveloppes bij. en ik dacht dat er in dat bedrag een 50 euro drukkerskosten waren.
heb er in totaal een 80 besteld. dus dat valt mee he. heb die besteld bij onze suikerbonenwinkel zodat ze samen pasten met de suikerbonen.
voor als je het kaartje wil zien neem een kijkje op www.yoran.babysite.be en dan bij foto's en daaronder verdeeld in geboortekaartjes en suikerbonen.
grtz greet
ik heb voor mijn kaartjes een 110,35 moeten betalen met enveloppes bij. en ik dacht dat er in dat bedrag een 50 euro drukkerskosten waren.
heb er in totaal een 80 besteld. dus dat valt mee he. heb die besteld bij onze suikerbonenwinkel zodat ze samen pasten met de suikerbonen.
voor als je het kaartje wil zien neem een kijkje op www.yoran.babysite.be en dan bij foto's en daaronder verdeeld in geboortekaartjes en suikerbonen.
grtz greet
fiere mama van yoran & Ylian & Ylenia & ?? 
fiere meter van dieuwke
http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630

fiere meter van dieuwke
heb de dag voor mijn bevalling nog de uiteindelijke bestelling geplaatst bij de drukker
De week voordien was hij op verlof
Dus ik was wel heeel laat!
Ons ventje was rond 19u geboren en 's nachts foto doorgemaild naar drukker
De dag nadien rond de middag lag alles klaar!
enveloppes had ik de dag voor mijn bevalling al meegenomen om te schrijven... maar dat werd toch na mijn bevalling door mijn ventje, want ik kon door mijn dikke vingers geen pen meer vasthouden
Deze keer gaan we er toch vroeger aan beginnen!!!
De week voordien was hij op verlof
Dus ik was wel heeel laat!
Ons ventje was rond 19u geboren en 's nachts foto doorgemaild naar drukker
De dag nadien rond de middag lag alles klaar!
enveloppes had ik de dag voor mijn bevalling al meegenomen om te schrijven... maar dat werd toch na mijn bevalling door mijn ventje, want ik kon door mijn dikke vingers geen pen meer vasthouden

Deze keer gaan we er toch vroeger aan beginnen!!!
- greet mama van yoran
- Pas blauw
- Contacteer:
ik had met de proefdruk al de enveloppes meegekregen en die heb ik thuis geschreven toen ik een 8 maand was
plus de postzegels erop voor die dat verstuurd moesten worden.
en eens ik ze dan had de kaartjes in ziekenhuis door men vriend in de enveloppes laten steken en hem die dan laten rondbrengen.
grtz greet
plus de postzegels erop voor die dat verstuurd moesten worden.
en eens ik ze dan had de kaartjes in ziekenhuis door men vriend in de enveloppes laten steken en hem die dan laten rondbrengen.
grtz greet
fiere meter van dieuwke

fiere meter van dieuwke
wij hebben ze zelf gemaakt(allez,ik heb ze zelf gemaakt),en het duurste waren de zegels die erop moesten.
ribkarton(grote vellen),zelf op maat snijden,foto's(laten ontwikkelen door fotograaf,dat kwam beterkoop uit tov zelf printen),kalkpapier op maat snijden,tekst heeft sven onmiddelijk na de geboorte gedrukt,spijkertjes door het kalkpapier,de foto en het ribkarton(doe ik dus NOOIT meer),en versturen.De kaartjes hebben ons alles samen(zonder zegels,welliswaar)een €35 gekost,daar moesten dan wel nog enveloppen bij.Wij hadden een 170-tal kaartjes.
ribkarton(grote vellen),zelf op maat snijden,foto's(laten ontwikkelen door fotograaf,dat kwam beterkoop uit tov zelf printen),kalkpapier op maat snijden,tekst heeft sven onmiddelijk na de geboorte gedrukt,spijkertjes door het kalkpapier,de foto en het ribkarton(doe ik dus NOOIT meer),en versturen.De kaartjes hebben ons alles samen(zonder zegels,welliswaar)een €35 gekost,daar moesten dan wel nog enveloppen bij.Wij hadden een 170-tal kaartjes.
-
- Pas blauw
Wij gaan de geboortekaartjes ook laten maken bij een drukker. 't Lijkt me ook leuk om zelf te doen, maar 't probleem is dat je er de dag zelf nog de datum en kamer moet opzetten, dus dat je ze eigenlijk nog niet op voorhand kunt klaarmaken he.
We verwachten ons kindje in mei en 'k ga de kaartjes deze week bestellen. 'k Ga dan ook al de enveloppes vragen zodat 'k ze op voorhand al kan schrijven.
Bij onze drukker heb je echt heel veel keuze uit boeken, en even veel prijzen. Je kan ook zelf een ontwerp maken en op blanco papier laten afdrukken - dat kost minder. Je moet er wel rekening mee houden dat - als je iets kleurrijks wil - je waarschijnlijk meer zal betalen voor verschillende kleuren.
Ik heb zelf iets vrij eenvoudig gekozen, waar we geen werk meer aan hebben. Er zijn ook veel leuke kaartjes met applicaties, maar die moet je er dan zelf nog allemaal opkleven na het drukken en daar heb 'k echt geen zin in.
Veel plezier bij het kiezen!
We verwachten ons kindje in mei en 'k ga de kaartjes deze week bestellen. 'k Ga dan ook al de enveloppes vragen zodat 'k ze op voorhand al kan schrijven.
Bij onze drukker heb je echt heel veel keuze uit boeken, en even veel prijzen. Je kan ook zelf een ontwerp maken en op blanco papier laten afdrukken - dat kost minder. Je moet er wel rekening mee houden dat - als je iets kleurrijks wil - je waarschijnlijk meer zal betalen voor verschillende kleuren.
Ik heb zelf iets vrij eenvoudig gekozen, waar we geen werk meer aan hebben. Er zijn ook veel leuke kaartjes met applicaties, maar die moet je er dan zelf nog allemaal opkleven na het drukken en daar heb 'k echt geen zin in.
Veel plezier bij het kiezen!
- Schorpioentje73
- Pas blauw
- Contacteer:
heb je de datum er dan ook gewoon bijgeschreven, of pas gedrukt na de geboortespotje schreef:wij hebben er gekocht bij Av A papier en zelf bedrukt thuis, met eerste foto van Timothy erbij.
ik heb mijn ontwerp al klaar, de tekst voor de binnenkant ook al, maar twijfel of ik ze op voorhand ga drukken of niet
anders moet mijn man na de geboorte nog eerst die kaartjes drukken, en die is met het programma minder vertrouwd als ik en kzou wel willen dat het in orde is

hihi, ik herken dat maar al te goed
Ik had ook stress dat de kaartjes niet tijdig gingen bij de mensen geraken.
Kort na de geboorte is mijn vriend naar huis gegaan en heeft hij samen met mijn broer de kaartjes gemaakt: de tekst zat al in de pc, hij moest gewoon de foto en de datum toevoegen.
Het gewicht en lengte hebben wij niet op de kaartjes geplaatst.
De enveloppes had ik op voorhand al allemaal geschreven en beplakt met zegels.
Eenmaal ze afgeprint waren en in omslagen, werder er in Oostende zo gepost en de anderen de postbus in.
Timothy was zaterdag geboren en dinsdag had iedereen zijn/haar kaartje

Ik had ook stress dat de kaartjes niet tijdig gingen bij de mensen geraken.
Kort na de geboorte is mijn vriend naar huis gegaan en heeft hij samen met mijn broer de kaartjes gemaakt: de tekst zat al in de pc, hij moest gewoon de foto en de datum toevoegen.
Het gewicht en lengte hebben wij niet op de kaartjes geplaatst.
De enveloppes had ik op voorhand al allemaal geschreven en beplakt met zegels.
Eenmaal ze afgeprint waren en in omslagen, werder er in Oostende zo gepost en de anderen de postbus in.
Timothy was zaterdag geboren en dinsdag had iedereen zijn/haar kaartje
Ik ben vandaag bij de drukker de boeken gaan reserveren om uit te kiezen. 10 maart mag ik ze gaan halen. Het zijn er 9
dus we zullen weten wat te doen. En ik ben al zo een moeilijke in keuzes maken...
Maar het lijkt me wel tof.
Ik ben benieuwd wat er allemaal bestaat van kaartjes.
Het lijkt me makkelijker om het bij de drukker te laten doen, dan heb je de dag van de bevalling of de dag erna zelf geen werk meer. Enkel de kaartjes in de enveloppen doen en posten. Daarom dat ik er zelf niet aan ga beginnen, eens het kindje er is zal ik andere dingen aan mijn hoofd hebben en mss helemaal geen zin om aan die kaartjes te denken.

Maar het lijkt me wel tof.
Ik ben benieuwd wat er allemaal bestaat van kaartjes.
Het lijkt me makkelijker om het bij de drukker te laten doen, dan heb je de dag van de bevalling of de dag erna zelf geen werk meer. Enkel de kaartjes in de enveloppen doen en posten. Daarom dat ik er zelf niet aan ga beginnen, eens het kindje er is zal ik andere dingen aan mijn hoofd hebben en mss helemaal geen zin om aan die kaartjes te denken.
- greet mama van yoran
- Pas blauw
- Contacteer:
hoi saartje
ik weet dat waar ik ze besteld had ook een boek van anne geddes hadden voor geboortekaartjes.
grtz greet
ik weet dat waar ik ze besteld had ook een boek van anne geddes hadden voor geboortekaartjes.
grtz greet
fiere meter van dieuwke

fiere meter van dieuwke
Dat vond ik ook!Saartje schreef: Het lijkt me makkelijker om het bij de drukker te laten doen, dan heb je de dag van de bevalling of de dag erna zelf geen werk meer.
Wij hebben zo snel mogelijk naar de drukker gebeld (geloof rond 8u) en na de middag lagen ze al klaar!
Wij hebben er wel de naam, dag, gewicht, lengte en uur opgezet.
- Schorpioentje73
- Pas blauw
- Contacteer:
ik heb ze ook zelf gemaakt, en lengte en gewicht vul ik niet in, en kamernummer normaal ook niet gezien we een babyborrel geven, en iedereen daar uitgenodigd wordt, dus blijft enkel de datum over, en die kunnen we eventueel ook gewoon bijschrijvenmajor schreef:we hebben ze zelf ontworpen en ik ga ze meteen na de geboorte zelf drukken
enkel de kamer, lengte en gewicht invullen en klaar ...
ik heb dat trouwens al een tiental keer gedaan voor anderen, dus is het niks nieuws voor me

Ik heb ze laten maken maken bij fotograaf en heb voor 100 kaartjes 200€ betaald enveloppen gratis.Heb wel nog een fotoreportage moeten laten maken eerst en dat was 75E .Maar heb nu wel een mooi albummeke van mijn buik en mijn hond,mijn hond rook namelijk aan mijn buik
.Moet het hier trouwens nog altijd eens op het forum zetten.Voor het volgende kaartje zal ik dat dat weer doen maar dan alessio met de hond,greets.

hallo , heeft iemand misschien een goed idee voor een thema van een geboorte kaartje dat met de zomer te maken heeft en liefst neutraal omdat we het geslacht niet willen weten. ik heb al verschillende site's bezocht maar nog niks gevonden misschien met wat hulp van jullie dat ik iets mooi vind.
bij voorbaat dank
groetjes
bij voorbaat dank
groetjes
- Schorpioentje73
- Pas blauw
- Contacteer:
misschien zelf een paar ideekes proberen ?vonny schreef:hallo , heeft iemand misschien een goed idee voor een thema van een geboorte kaartje dat met de zomer te maken heeft en liefst neutraal omdat we het geslacht niet willen weten. ik heb al verschillende site's bezocht maar nog niks gevonden misschien met wat hulp van jullie dat ik iets mooi vind.
bij voorbaat dank
groetjes
ik heb die van mij ook zelf ontworpen, eerst wat inspiratie gezocht op websites van drukkers en zo, kaartjes gezocht, en dan aangepast aan mijn eigen wensen
ik ben me nu aan het toeleggen op het ontwerpen van geboortekaartjes, communiekaartjes, trouwkaartjes enz
als je een idee hebt wat je wil, wil ik wel iets proberen hoor

Ik heb totaal geen idee alleen dat het gerust kleurig en vrolijk mag zijn. Je mag altijd wel iets voorstellen. Eerst dachten we een foto te gebruiken met ons meisje waarop ze met een koffertje staat te wachten op het broertje of zusje. We zoeken echt iets origineel dat je bijna niet tegen komt . Bv gelijk een wasvoorschrift etiket .... het zou ook iets moeten zijn waar we de suikertjes bij kunnen passen. Een hele boterham he . Het zouden er een 35 à40 stuks moeten zijn.
Groetjes
Groetjes