ingeleid, stilgevallen arbeid

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

spotje
Pas blauw
ingeleid, stilgevallen arbeid

Bericht door spotje » 24 jan 2006, 16:38

hallo, hier even mijn verhaal dat ik vlug van me af kan schrijven.
Daarna ga ik in bad en in bed want ik ben totaal op.

Gisteren naar de gyn op laatste controle, ik moest van hem binnengaan omdat ik alarmerend gezwollen was, kon bijna niet meer gaan of in mijn schoenen.

Binnengekomen werd er na een monitoring beslist om in te leiden dmv pillen vaginaal op te steken (zééééééééééér pijnlijk als je je niet ontspant of moeilijk kunt ontspannen zoals ik). Elke 6 uur kreeg ik zo'n pil.
De eerste was om 14 uur, en haalde nix uit.
Een tweede werd gestoken om 20 uur, bracht 2 à 3 uur later mooie, verdraagbare wëen op gang. De vroedvrouw sprak ook al hoopvol over en als je zoveel opening hebt mag je in bad (ontspanning) enz...
Ook mijn gyn moest daar zijn voor een andere bevalling en keek tevreden toe, de boel leek goed op gang te komen en ik zou mijn kindje binnen een paar uur hebben als het zo voortging

Twee uur later viel de boel weer stil :cry: , ondertussen waren mijn vriend en ik zo doodop, je probeert wel te slapen, maar dat gaat niet zoals thuis hé.... + ik was zo opgefokt en zenuwachtig.
Mijn gyn heeft deze morgen nog een laatste pil opgestoken (ik schreeuwde het uit van de pijn, kon het niet meer verdragen)
Ik kon het niet meer opbrengen om mij te gaan ontspannen.

Weer aan die monitor, een uur, dat haalde nix uit.

Er werd beslist om mij na deze marathon van bijna 2 dagen naar huis te sturen. Beginnen met baxters ging veel te hevig zijn, te zwaar voor het kindje en ikzelf. Daarbij mijn lichaam is op.

Ze vertelden dat zulks meer gebeurt en dat mensen spontaan op hun weeën komen en dan zo binnengaan.

Die pillen hebben 2 cm opening gehaald en verlies van stukje slijmprop (ik dacht dat mijn water brak, maar mijn broek lag vol met brokken.

Zo, dat is het zo'n beetje

Mijn kamer leeghalen heeft mijn vriend gedaan, ik kon het niet aan om zijn kleertjes weer te moeten inpakken. Hij heeft ook de winkel met onze babylijst verwittigd en de doopbollenzaak.

groetjes
een doodvermoeid spotje dat nu in bad gaat gaan en dan in bed

Als het niet meer spontaan wilt op gang komen, moet ik vrijdag binnen, en word ik weer onderworpen aan die pillen :roll:
Afbeelding
Afbeelding

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 24 jan 2006, 16:42

ooh spotje, het is niet waar. Ik was zo blij voor jou dat je nu eindelijk je zoontje mocht gaan verwelkomen...wat een reuzeteleurstelling zeg.

Toen ik je naam zag, hoopte ik al dat iemand in jouw naam het goede nieuws kwam melden...helaas. Jee ik kan er wel om wenen, dit is niet fijn om mee te maken.

Geniet nu maar heel heel heel heel goed van je badje.

Nu heb je 2 cm en een stuk van je slijmprop kwijt, hopelijk schiet het dan toch nog vanzelf in gang. Maar rust eerst maar even uit, dat heb je wel verdiend.

zeeeeeeeeeeeeeer dikke knuffel en hopelijk mag het nu toch nog voor vrijdag in gang gaan schieten he
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 24 jan 2006, 16:44

Amai Spotje, een gemakkelijk einde van je zwangerschap is je blijkbaar ook niet gegund.
Nu moet je weer afwachten en wij die dachten dat je misschien al bevallen zou zijn...
Leuk zal het wel niet zijn, om weer thuis te zijn zonder je babytje.
Ik hoop dat het nu niet te lang meer duurt voor jullie.

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 24 jan 2006, 16:48

wat moet jij afgezien hebben . ik hoop dat alles natuurlijk in gang gaat wanneer je wat uitgerust bent ik kan wel goed geloven dat je uitgeput bent... veel succes in ieder geval en we duimen hier voor je mee :wink:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 24 jan 2006, 17:02

oh spotje toch
dat is een tegenvaller
ik hoop dat het nu snel goed komt
en je niet meer moet afzien!!!!!
en dat je vriend de kamer moest leeghalen, kan ik goed begrijpen
dat zou ik ook niet meer kunnen opbrengen!!!

wij denken aan je en leven met je mee
sterkte meisje!
tot gauw
Afbeelding
Afbeelding

Frieke
Pas blauw

Bericht door Frieke » 24 jan 2006, 17:31

goch amai kvind dit heel erg voor je spotje! Je babietje moet daar echt wel goed zitten in je buik!

Ik wens je nog veel moed en blijf denken aan het feit dat je binnen de eerste dagen je babietje in je armen zal hebben en dat het daarna allemaal zal vergeten zijn!

Heel veel courage meid
Afbeelding
Afbeelding

Hele fiere mama van Febe en Ferre

jenniferv
Pas blauw

Bericht door jenniferv » 24 jan 2006, 19:30

hey

Wat rottig zeg, neem voldoende rust, en het zal zich binnen enkele dagen aanmelden. Ik ga een kaarsje branden!

Ik wens je veel succes meid......

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 24 jan 2006, 19:32

Bedankt allemaal om zo mee te leven 8)

Ik heb nu een beetje kunnen rusten, maar zo vroeg al heel de nacht doorslapen zal niet gaan. Ik ga op gemak wat tv kijken en dan later weer slapen.

Ik probeer er niet teveel aan te denken, maar dat wilt niet zo goed lukken :oops:
Afbeelding
Afbeelding

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 24 jan 2006, 19:41

we steunen je in dik en dun ... en hopen dat je wondertje er vlug is in ieder geval we branden allemaal een kaarsje ...

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 24 jan 2006, 19:54

Ocharme Spotje. Je zal je dit op voorhand allemaal wel wat anders voorgesteld hebben en ik kan begrijpen dat het een teleurstelling is, maar het belangrijkste is dat je nu veel rust neemt. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Ik zou de muren oplopen denk ik. Hopelijk schiet het zelf al in gang voor vrijdag en moet je die marteling met die pillekes nie meer doorstaan.
Nog eventjes geduld... de laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze altijd... maar das nu toch wel heel zwaar lood hoor dat jij moet dragen :oops:

Kop op!!! Ik wens jullie heel veel sterkte!!! Nog efkes meiske....

groetjes cindy
AfbeeldingAfbeelding

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 24 jan 2006, 20:05

maar meisje toch...gek he!

ik heb zo een tabletje gekregen en kreeg weeën en dan na enkele uren hebben ze mijn water gebroken en dat ging heftig verder. Vreselijk voor je
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

greet mama van yoran
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door greet mama van yoran » 24 jan 2006, 20:07

hoi spotje

wat een spijtig nieuws. en ik hoop dat het nu vlug ingang schiet zonder een 2x die marteling van pillen te moeten ondergaan.

probeer nu maar zoveel mogelijk te rusten is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

grtz greet
fiere mama van yoran & Ylian & Ylenia & ?? Afbeelding
fiere meter van dieuwke

http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630

Tamaravh
Pas blauw

Bericht door Tamaravh » 24 jan 2006, 20:30

Ai spotje toch, ik kan dat goed geloven dat je teleurgesteld bent, je zou voor minder he. Ik ga heel hard duimen dat het nog vanzelf zou in gang gaan. Iedereen is altijd heel gelukkig als ze hun baby de eerste keer in hun armen kunnen houden maar ik denk dat jij nog eens zo gelukkig gaat zijn na wat je allemaal al hebt doorstaan. Ik wens je het allerbeste voor de komende dagen

Groetjes

Tamara
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 24 jan 2006, 20:58

Wij leven hier ook met je mee en we hopen dat het alsnog vanzelf op gang komt en wie weet zit er dan toch een dubbele verjaardag in.
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 24 jan 2006, 21:07

t'Is toch geen waar!!!!!!!!!!!! :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Ik had NOOIT gedacht dat je weer zou zitten, nog altijd zwanger!!!!!!!
Ik dacht echt dat je bevallen was!!!!!!!!!!!!!
Echt niet te geloven!!
Ben teleurgesteld in jou plaats. Misschien dat door het verliezen van je slijmprop gaat het nu niet lang meer duren. Maar hoelang zeggen we dat al????
Jeetje, zeg, ik had op beter nieuws gehoopt hoor!!
Geniet van je warme bad en bed. Rust goed uit en morgen kan je weer een dag aanvatten vol goede moed.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 24 jan 2006, 21:47

ja sorry dat ik nog niets was komen zeggen...
vandaag heel druk gehad met de kindjes + laat thuis en thuisgekomen voelde Troia nogal warm aan: 38,8° koorts!
dus ja... heb mijn handen vol gehad!
Sorry hoor :?

Spotje, zoals ik al in mijn berichtje zei: heel veel sterkte!
En het komt wel goed! daar ben ik zeker van!

Marita
Pas blauw

Bericht door Marita » 24 jan 2006, 22:22

Spotje, wees gerust. De 2e keer zal jij een veel betere ervaring hebben. Je was begonnen met een ongunstige hals en dan lukt een inleiding niet altijd. Nu heb jij een gunstige hals, dus zal het zeker lukken vrijdag. De volgende dagen zal jij nog weeën hebben. In bad blijven liggen helpt heel goed om je te ontspannen. Sex is een aangenamere manier om het in gang te zetten en nu kan dat lukken. Rust eerst nog helemaal uit voor je daar aan begint.

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 25 jan 2006, 05:22

Bedankt allemaal! 8)

Ik voel me nu al beter (kweetet, ben er vroeg bij vandaag, maar het is mijn laatste dag als 20tiger é :lol: ).

Kalmpjes aan wat werken in huis, rusten wanneer nodig...het komt wel goed.

Ik voel mijn kleintje nog goed bewegen en de harttoontjes waren telkens perfect....

Ten laatste zaterdagmorgen (als de arbeid lang duurt) heb ik mijn kind, dus langer dan dat moet ik niet meer wachten. Het is een magere troost ivm met dat wachten, maar er komt een eind aan.

Ik zal mijn baby'tje extra koesteren hoor
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 25 jan 2006, 07:57

geniet nog even van je twintigerjaren!!!!
Marita heeft gelijk hoor, de volgende keer gaat het vast heeel anders zijn.
Een vriendin van me heeft dit blijkbaar ook voorgehad
en de 2de keer ging het veeeeeel beter!
Dus...sterkte spotje!
ik denk aan je....
Misschien krijg je morgen wel een heel mooi verjaardagscadeau!!!
het kan altijd hé!
Afbeelding
Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 25 jan 2006, 08:40

Potverdoeme! Dat was het eerste wat ik dacht na je bericht.. Ik dacht al dat het een aankondiging ging zijn.. En als ik al zo teleurgesteld ben, hoe moeten jullie je dan niet voelen?! Probeer goed te rusten, zodat het de tweede keer vanzelf gaat!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 25 jan 2006, 08:50

en wij waren hier allemaal al aan het persen :wink: wanneer je terug binnen gaat mogen we nog is allemaal meepersen . in ieder geval al een gelukkige verjaardag moest ik het vergeten zijn de dag dat je verjaard. :wink:

Tamaravh
Pas blauw

Bericht door Tamaravh » 25 jan 2006, 09:38

Hey spotje, jij verjaart op dezelfde dag dan Caro, zij wordt morgen 1 jaar. Alvast een dikke proficiat en misschien zorgt je baby wel voor een onvergetelijke verjaardagskado :wink:
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 25 jan 2006, 09:56

Ah je laatste dag als 20er. Awel geniet dan daar maar extra van, met dikke buik...

IK was ook serieus teleurgesteld in jouw plaats. Moest ik dat aan de hand hebben, ik zou ontroostbaar zijn, denk ik. Jij neemt het nog goed op, vind ik.

Maar idd, zaterdag ben je zeker mama!!!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 25 jan 2006, 12:57

Geniet maar van je verjaardag. en wie weet kondigt je babytje zich nog aan voor de vrijdag.

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 26 jan 2006, 07:02

Marita schreef:Spotje, wees gerust. De 2e keer zal jij een veel betere ervaring hebben. Je was begonnen met een ongunstige hals en dan lukt een inleiding niet altijd. Nu heb jij een gunstige hals, dus zal het zeker lukken vrijdag. De volgende dagen zal jij nog weeën hebben. In bad blijven liggen helpt heel goed om je te ontspannen. Sex is een aangenamere manier om het in gang te zetten en nu kan dat lukken. Rust eerst nog helemaal uit voor je daar aan begint.
Als het tegen vanavond nog niet op gang gekomen is, komt er een vriendin langs die een half uurtje meditatie/relaxatie met mij wilt doen. Ik moet voor haar komst een lekker bad nemen en theetje drinken.
Daarna mss ook massage.
Ze wilt dat doen omdat ik dan heel kalm en ontspannen ga zijn, en het zou ook voor energie zorgen voor vrijdag.
Wat denk je?
Afbeelding
Afbeelding

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 26 jan 2006, 07:11

ik denk dat dat wel een goed idee is dan kalmeer je wat en bij een bevalling zijn het veel spieren die moeten werken . en als die dan ontspannen zijn gaat alles beter en vlotter gaan ... :wink:

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 26 jan 2006, 08:10

Klinkt zalig! Ik denk ook dat het je zal helpen om vrijdag meer ontspannen te zijn. Geniet er maar van.

Katia

Bericht door Katia » 26 jan 2006, 08:14

als ik je zeg dat ik tijdens de weeen nog aan relaxatie en vooral meditatie (de reden waarom ik de weeen met gemak kon opvangen zonder dat ik een epi nodig had als die stomme vroedvrouwen er niet waren tussengekomen) gedaan heb en dat toen zelfs zijn nut had, dan denk ik toch wel dat dat vooraf ook niets anders dan goed kan zijn he!

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 26 jan 2006, 08:37

:shock: intussen is de rest van mijn slijmprop losgekomen denk ik, er lag een hoopje geelbruining slijm in mijn onderbroek en toen ik mij na het plassen afveegde was het allemaal slijm met kleine bruinroze brokjes in

:oops: sorry voor wie nu pas gegeten heeft en dit leest :oops:
Afbeelding
Afbeelding

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 26 jan 2006, 08:39

ale dan schiet het misschien toch nog in gang ...

Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”