de typische vragen

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
de typische vragen

Bericht door Dagmar » 04 jan 2008, 21:06

Ik betrap mezelf erop dat ik mij vantijd afvraag of het nu wel zo'n goed idee was om nog voor een derde (en gratis vierde :lol: ) te gaan.. Ga ik ze even graag zien als Mila en Karsten, ga ik mijn aandacht kunnen verdelen, gaan Mila en Karsten zich niet tekort gedaan voelen, gaat de bv wel lukken, wat moet ik nog allemaal in orde maken, gaat het op tijd in orde geraken, hoe ga ik alles kunnen regelen, gaan we nu voor katoenen luiers of niet,... En zo een hele lijst vol!
Eigenlijk gewoon de typische vragen en op zich ben ik er wel redelijk gerust in, toen Karsten erbij kwam, vroeg ik me de meeste dingen ook af en dat is ook in orde gekomen.. Maar nu heb ik vooral schrik dat ik handen te kort ga hebben (wat ik ook ga hebben, maar ja :lol: ) en dat ik het allemaal onderschat (na het overschatten in het begin, ben ik nu bij het onderschatten, dus het komt wel in orde :lol: )..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 05 jan 2008, 07:44

Ik heb nu ook 2 kinderen, moest ik zwanger zijn van een tweeling, ik zou last hebben van lichte paniek denk ik....
Je hebt de ervaring mee van je 2 kinderen en dat scheelt al veel denk ik. Ik zou zeggen, je hebt nog lang tijd, maar dat is geen waar, je zit al bijna in de helft zeg!! :shock:
Je zal een "to do" lijstje moeten maken en aankruisen waar jullie al uit zijn en waar niet :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 05 jan 2008, 10:35

ik begrijp je volkomen
toen ik zwanger was van ons madise had ik ook angst omdat ze zo kort op één kwamen(maité en madise)en totaat onverwachts
maar het valt me goed mee
natuurlijk van mij is het niet zo gemakkelijk om me aandacht te verdelen doordat maité ook nog heel veel aandacht opeist maar ik probeer zoveel mogelijk ermee bezig tezijn met milan en maité wanneer madise slaapt
maar in de nm slapen de 2 meisjes eigenlijk samen en dan doe ik s'morgens veel met maité en in vakantie dan ook samen met milan
als ze heel klein zijn dan gaat het heel goed eten slapen en dat is het
nu is madise bijna 6maand en die begint ook al meer wakker teijn en vind ik het nu wa moeilijker

maar moest madise ne tweeling zijn jah dan weet ik niet hoe dit zou zijn natuurlijk maar denk wel dat dat ook in orde zal komen hoor maar ik denk wel dat je heel wa hulp zou kunnen gebruiken zoals een kraamhulp
want ik heb het enorm moeilijk dat mijn huis altijd vuil is en maak me daar heel wat druk in in sta hier bijna iedere nm met de dweil in mijn hand maar dat ligt aan mezelf dan hé

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 05 jan 2008, 12:10

Idd, zeker kraamhulp vragen!!
Dat is momenteel de enige raad die ik kan geven :lol:

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 05 jan 2008, 14:22

goh, ik zou ook wel effe flippen denk ik ;) maar het loopt wel los ... je bent goed geïnformeerd en al "ervaren" mama hè. Goh, ik denk dat iedeeen wel met die vragen loopt zenne: het hoort erbij hè. Als ze maar gezond zijn en jij een beetje helpende handen hebt om in 't begin je rust te nemen dan komt alles wel in orde. Kraamhulp is zeker een goed idee.
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 05 jan 2008, 15:23

dat loopt wel los :wink:
en idd, zeker kraamhulp aanvragen 8)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 05 jan 2008, 16:27

Ik vind het supertof dat je overweegt om katoenen luiers te gebruiken, maar hier nog een snelle tip: als de wasmachine haar werk heeft gedaan, gooi die katoenen luiers dan direct in de droogkast, begin zeker niet aan het ophangen van die luiers of je bent lang bezig, ik kan er van meespreken, nu heb ik een droogkast en moet ik ze gewoon opvouwen en wegbergen.

Je gaat je tijd sowieso anders moeten indelen en misschien kunnen de twee oudsten al wat meehelpen? Niet te veel paniekeren, het wijst zichzelf allemaal wel uit, ik wil nu niet zeggen dat je niets moet plannen hé. :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 05 jan 2008, 16:37

De praktische zaken schrikken met nog het minst van al af, ik heb inderdaad de ervaring van de andere twee al mee hé! Maar eerder de gevoelsmatige dingen, daar pieker ik nog het meeste over.. Het zal hier mettertijd wel een echt zottekeskot worden, maar ach, dat nemen we er met plezier bij hé.. :wink:
Ja, hoe langer ik er over nadenkt, hoe meer ik overtuigd ben dat het katoenen luiers gaan worden (maar dat is voor een ander topic hé! :lol: )..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 05 jan 2008, 18:12

die vragen dat is heel logisch...
dat heb je bij een eerste, bij een tweede, bij een derde, .... bij een vijftiende heb je dat volgens mij nog
het is altijd een verandering in je leven hé
en je hebt daar nu nog geen vat op
maar er zijn hulpkanalen genoeg hoor, moest het nodig zijn :wink:
Maar jij bent zo'n supermom!! jij kan dat best aan! :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 05 jan 2008, 19:38

je kan misschien zo'n industriële wasmachine overwegen op termijn ;) want die 2 oudsten zulen ook nog wel bergen wasgoed veroorzaken en met de ukjes er dan bij: dan spaar je toch een beetje tijd hè als je 7 of 10 kg (ipv 5) per machine kan inproppen :D en euh ik zou dat ook wel zien zitten en ik heb niet "maar" 2 kids (enfin, 3 als ik de papa mag meetellen ;) hihi)
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”