Paroxetine

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

aquake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 dec 2007, 10:31
Locatie:Langemark-Poelkapelle
Contacteer:
Paroxetine

Bericht door aquake » 31 dec 2007, 14:11

Ik maak me een beetje ongerust, hopelijk kunnen jullie me helpen ... Ik ben in 2000 depri geweest en sindsdien moet ik nog steeds pilletjes nemen, ik heb al tig keer geprobeerd om ervan af te raken maar het lukt echt niet. Een halfje per dag gaat, maar als ik dan na een hele tijd nog probeer te minderen, heb ik de hele dag het gevoel dat ik de griep heb en dat sleept dan nog een dag aan, zelfs als ik weer een pilletje genomen heb. Ik heb jaren Seroxat genomen en ben sinds kort overgestapt naar de generische variant Paroxetine. Nu heeft mijn ma in de bib een boek geleend waarin staat dat deze medicatie tijdens de zwangerschap kan zorgen voor hartafwijkingen bij het kleintje?! Wees gerust, ik ben nog niet zwanger, in april moet ik mijn laatste hepatitisprik krijgen maar daarna zouden we toch zo zoetjes aan willen beginnen proberen. Maar hoe zit het dan met die pil? Het beste zou zijn als ik het zou kunnen afbouwen, neem nu ipv 1 maar een halfje per dag en het gaat maar dat is nog nooit een probleem geweest. Nu zit ik dus aan 10 mg. Wat zou ik nu best doen? Moet ik me hier zorgen over maken of komt die afwijking maar zodanig weinig voor dat ik me niet ongerust moet maken? Ik zou het mezelf nooit vergeven als mijn kleintje door mij problemen heeft, maar ik kijk er toch niet echt naar uit om 9 maanden rond te lopen met het gevoel dat ik de griep heb. Vooral niet omdat ik onthaalmoeder ben en ik zou toch proberen om maar 3 maanden thuis te blijven maar als ik me zo slecht ga voelen ga ik mss niet kunnen werken ...
Groetjes van moeke Ines en de onthaalkindjes
Afbeelding


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 31 dec 2007, 17:19

Ik zou je aanraden om het er eens met je arts over te hebben.. Hij kent je beter en weet meer over medicijnen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 31 dec 2007, 18:00

mja met medicijnen moet je altijd opletten! Ik moest ook dagelijks medicijnen nemen voor mijn allergie en heb daar ook voor we begonnen proberen met mijn arts over gesproken. Voor sommige medicijnen bestaan er alternatieven voor tijdens de zwangerschap en andere medicijnen mag je absoluut niet nemen tijdens je zwangerschap. Dus best echt wel met je arts overleggen zou ik aanraden! Ze vinden voor die problemen altijd wel een oplossing hoor! :wink:
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

bo
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 okt 2007, 11:53

Bericht door bo » 01 jan 2008, 22:53

hoi,

ik weet niet hoe het zit met deze medicatie tijdens de zwangerschap, daar heb je het best eens met je gyn over...

maar mijn moeder neemt ook seroxat, en heeft dit ook proberen af te bouwen. ik denk dat volledig stoppen bij haar nog niet gelukt is, maar zij heeft van de huisarts een schema meegekregen om af te bouwen. dat begon bvb met om de 4 dafen een kwartje ipv een half, na 2 weken om de 3 dagen...het ging echt over heel geleidelijk afbouwen. mss kan je dit eens proberen?
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”