nare dromen

Moderators: goortjes, Welcome, Moderators

ericardtje
Pas blauw
Contacteer:

nare dromen

Berichtdoor ericardtje » 09 dec 2007, 22:09

Ik weet dat er hierover al ergens een topic is, maar ik vind het niet direct terug...

Ik droom met momenten heel vies... Vannacht heb ik gedroomd dat ik binnenging voor mijn bevalling. Aanvankelijk leek het een leuk begin van mijn bevalling.
Maar gaandeweg mijn droom vorderde kwamen beangstigende dingen boven.
Ik was volgens mijn droom een week of 20 ver, misschien zelfs minder maar dat kan ik me niet herinneren. Mijn vriend was op zijn werk en ik was alleen in het ziekenhuis. Ik was mij zorgen aant maken want ik dacht er ineens aan dat we nog met niks in orde waren voor de geboorte. We hadden nog geen lijstje, de namen lagen nog niet vast en we hadden nog niet eens geboortekaartjes gekozen of laten bestellen.

Ineens kwam er een vroedvrouw binnen op de afdeling die ik ken als de mama van een jeugdvriendinnetje van mij. (in het echte leven staat zij ook op het moederhuis). Die kwam bij mij op de kamer zien en vroeg wat mij daar bracht. Toen ik happy zei dat ik kwam bevallen keek ze heel raar. Toen ik naar mijn buik keek viel mijne frank ook dat ik helemaal nog niet lang zwanger was. Toen vroeg ik haar wat de overlevingskansen van mijn kindje waren. Ze antwoordde voorzichtig maar duidelijk dat het kindje geen overlevingskansen had als het nu zou geboren worden. Toen ben ik ingestort in mijn droom en heb haar gevraagd mijn vriend zo snel mogelijk naar hier te halen.

Ineens mocht ik dan naar een soort echo. Maar die was heel raar, ze staken zo een hele buis in mij. Ik lag ook helemaal niet afgeschermd van andere patienten. Echt vies en raar. Ik had ook veel schrik omdat die buis volgens mij veel te groot en schadelijk was voor mijn kindje. Op die "echo" zagen ze dan dat mijn kindje dood was. Maar dat wou ik niet geloven. Volgens mij ademde het nog. Toen werd ik naar een kamertje geleid waar ik zo op een benepen beddeke moest wachten. In dat kamertje stond er dwars nog een ander bed waar ne meneer ook in lag te wachten tot hij verdergeholpen zou worden. En ik was mega-ongerust want mijne vriend kwam maar niet opdagen en liet hem niet horen...
Raar eh...en toen was mijn droom ineens voorbij.

www.baby.vereecke.eu

tori
Pas blauw
Contacteer:

Berichtdoor tori » 09 dec 2007, 22:57

Dat is een normaal verwerkingsproces denk ik. Ik heb ook altijd de meest vreemde dromen tijdens een zwangerschap. Er gaat zoveel in je heen en je hebt ook angsten naar de bevalling toe en de gezondheid van het kindje en hoe alles zal verlopen enzo en misschien ben je je daar zelf niet echt van bewust. Je onderbewustzijn pikt wel die signalen op en probeert het op die manier wat te verwerken en een plaats te geven.
Trotse mama van Torben en Tarja

ericardtje
Pas blauw
Contacteer:

Berichtdoor ericardtje » 10 dec 2007, 08:02

toch raar hoor allemaal! :roll: :oops:

www.baby.vereecke.eu

sandy
Moderator

Berichtdoor sandy » 10 dec 2007, 13:49

Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!

Dagmar
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Dagmar » 10 dec 2007, 13:51

Sofie S. had het volgende gepost in het juni2008-topic:

Help, ik heb nachtmerries!

Tijdens het eerste trimester van de zwangerschap heeft een vrouw die in verwachting is vaak zalige dromen, over het geluk dat er zit aan te komen maar nog niet 100% zeker is. Zo is het niet ongewoon dat een toekomstige moeder droomt van een bevalling in de wolken... Maar hoe dikker de buik wordt, hoe gekwelder de dromen. In het derde trimester zijn de meeste nachten het speeltoneel van verschrikkelijke nachtmerries die regelmatig weerkeren. Maar maak je niet ongerust, dit is normaal!

De oorzaak van deze dromen is hormonaal en fysiek. Ze zijn een uitlaatklep voor onderdrukte angsten en helpen om je emoties in evenwicht te brengen. Bloedige dromen, moorden (soms met je eigen handen), het afrukken van ledematen, monsterlijke kinderen, apocalyptische bevallingen en andere verschrikkingen zijn schering en inslag! Hier zijn enkele aanknooppunten om jullie te helpen de meest voorkomende nachtmerries van toekomstige moeders te ontcijferen:

- Als je droomt dat je een deel van het lichaam verliest (bijvoorbeeld de buik) of zelfs een lichaamsdeel wordt afgerukt, is dat de uitdrukking van angsten verbonden aan de nakende scheiding van moeder en kind, aan het einde van een samensmelting, aan de dood van een deel van jezelf om rijper te worden en een nieuwe status te verwerven, die van moeder.

- Als je droomt van baby's die sterven: dit heeft te maken met een symbolische dood die je uitnodigt om een adempauze te nemen alvorens je voluit op het geluk van het moederschap te storten.

- Als je hersenschimmen je meenemen naar een wereld waarin je het leven geeft aan een monsterlijk kind, verwijst dat naar de angst om niet tegen het moederschap opgewassen te zijn, en daarenboven het niet even goed te zullen doen als je eigen moeder.

Kortom, geen paniek. Nachtmerries maken deel uit van het normale, fysieke proces van de zwangerschap. En vooral: ze hebben geen enkel gevolg voor het kleine wezentje dat sluimert in jou (en je buik als een boksbal beschouwt) ...

Vergeet trouwens ook niet dat naar het schijnt toekomstige vaders eveneens rare dromen hebben in de periode die voorafgaat aan de komst van een baby...

toekomstige meter van Monchichi ;-)

ericardtje
Pas blauw
Contacteer:

Berichtdoor ericardtje » 10 dec 2007, 14:05

ok dat was idd het topic dat ik zocht en niet direct terugvond dagmar! :)
Bedankt! :wink:

www.baby.vereecke.eu

ericardtje
Pas blauw
Contacteer:

Berichtdoor ericardtje » 10 dec 2007, 14:06

Toch alleen raar dat ik van die vieze dromen heb in het begin van de zwangerschap hé!...volgens de uitleg van Sofie S. zou ik nu leuke dromen moeten hebben...silly me :roll: :oops:

www.baby.vereecke.eu

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Berichtdoor Sofie S. » 10 dec 2007, 14:10

ik heb vannacht gedroomd dat er allemaal dieren op een brandstapel werden gegooid en dat ze er werden uit gehaald net voor ze stierven :? :(
Ben er nog altijd nie goed van :?

ericardtje
Pas blauw
Contacteer:

Berichtdoor ericardtje » 10 dec 2007, 14:13

www.baby.vereecke.eu

Rampestamperke
Pas blauw
Contacteer:

Berichtdoor Rampestamperke » 10 dec 2007, 14:36

Amai , ja die nachtmerries...die hangen zo raar aan elkaar ook ...
ik denk dat het ook is omdat je met verschillende factoren bezig bent ...(misschien heb je iets gezien op tv of zo ) en dan krijg je zo van die onwerkelijke dromen .....dat ga wel over..... dan kom je in de tijd dat je moelijk kan slapen .... :? en dat is ook niet alles :wink:

tori
Pas blauw
Contacteer:

Berichtdoor tori » 10 dec 2007, 15:41

Trotse mama van Torben en Tarja

Alfredje
Pas blauw

Berichtdoor Alfredje » 10 dec 2007, 15:45

Dagmar
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Dagmar » 10 dec 2007, 16:44

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Rampestamperke
Pas blauw
Contacteer:

Berichtdoor Rampestamperke » 10 dec 2007, 17:27

heb deze zwangerschap nog geen enkele mooie droom gehad ... :roll:
of het begint mooi en het eindigt verschrikkelijk.... :shock: twee weken geleden had ik zo erg gedroomd van inbrekers dat ik wakker schoot en dat ik niet wist of het nu een nachtmerrie was of realiteit...ik durfde zelfs niet meer naar beneden om te gaan kijken ... gelukkig dat er toen eentje naast mij lag om eens te gaan kijken :oops:

Marijke
Pas blauw

Berichtdoor Marijke » 10 dec 2007, 20:10

Afbeelding

Afbeelding

Fieke :-)
Pas blauw

Berichtdoor Fieke :-) » 10 dec 2007, 21:16

Tristan wil later graag krokodil worden (een trein is ook goed zegt hij hier)

18de ronde

Anse
Pas blauw
Contacteer:

dromen

Berichtdoor Anse » 10 dec 2007, 22:19

Hey Ericardtje...

ik heb dat dus ook hé, van die nare dromen maar al gelezen dat dit normaal zou zijn... dus ja, zou mij daar niet te veel zorgen over maken... de meeste dromen zijn bedrog hé!

Groetjes, Anse

ratje
Pas blauw

Berichtdoor ratje » 10 dec 2007, 22:31

Toen ik zwanger was, kon ik ook zo verschrikkelijk dromen. Het gekke is dat alles zo overeen kwam met de werkelijkheid dat ik ongelooflijk schrik kreeg om te gaan slapen overdag. Bijvoorbeeld wanneer ik in slaap viel in de zetel, dan droomde ik ook dat ik in de zetel lag, in dezelfde houding waarin ik dan ook in slaap gevallen was. Het interieur zag er juist hetzelfde uit,... Alleen droomde ik dat ik wakker was maar me niet kon bewegen, en ik hoorde wel iemand rondlopen in de living, maar ik kon dus niet schreeuwen of bewegen. Echt verschrikkelijk beangstigend was het.

Op den duur wist ik zelfs in mijn droom dat ik aan het dromen was, en dacht ik in mezelf, t is maar nen droom, nu zijt ge wakker, komaan beweeg uw been. Maar dat ging dan uiteraard niet... Waardoor ik besefte dat ik nog sliep...

's Nachts had ik dit soort dromen niet, tenzij ik in de zetel lag te slapen in plaats van in bed. Heel vreemd. En op den duur ondervond ik ook dat ik het niet had wanneer ik tv of radio aanzette terwijl ik mij op de zetel legde... :shock:

Ik droom wel zowiezo heel veel (soms ook dingen die echt gebeuren). Toen ik zwanger was, droomde ik extreem veel. Van het begin tot het einde, niet alleen in de eerste trimester.

~C8>

febeline
Pas blauw

Berichtdoor febeline » 25 dec 2007, 17:14

Hey!

ik ben zelf wel niet zwanger, maar erg geïnteresseerd in dromen, droom zelf ook heel veel en zoals ratje ook dingen die dan echt gebeuren.
Ik ben benieuwd hoe jullie je dan voelden na zo'n nachtmerries?
heeft het invloed op je gemoed, ben je angstiger,...?

Rampestamperke
Pas blauw
Contacteer:

Berichtdoor Rampestamperke » 25 dec 2007, 21:22

ik merk soms van mezelf op dat ik iets gedroomd heb en als ik dan een paar weken later ...ergens ben ...dat ik dat net een tweede keer meemaak...heel raar ...dan denk ik opeens ...''dit heb ik al eens gezien en meegemaakt ,maar dan in mijn droom " :roll:

sandy
Moderator

Berichtdoor sandy » 26 dec 2007, 09:42

Alfredje
Pas blauw

Berichtdoor Alfredje » 26 dec 2007, 12:47

Is dat geen deja vu gelijk ze zeggen? Of als je in een situatie of gesprek zit, dat je denkt: tiens, dat heb ik al eens voorgehad.

sandy
Moderator

Berichtdoor sandy » 26 dec 2007, 19:36

Rampestamperke
Pas blauw
Contacteer:

Berichtdoor Rampestamperke » 26 dec 2007, 21:05

babz
Pas blauw
Contacteer:

Berichtdoor babz » 27 dec 2007, 08:42

ericardtje
Pas blauw
Contacteer:

Berichtdoor ericardtje » 28 dec 2007, 12:24

www.baby.vereecke.eu

Marijke
Pas blauw

Berichtdoor Marijke » 28 dec 2007, 12:35

Afbeelding

Afbeelding

ericardtje
Pas blauw
Contacteer:

Berichtdoor ericardtje » 28 dec 2007, 12:43

www.baby.vereecke.eu

Marijke
Pas blauw

Berichtdoor Marijke » 28 dec 2007, 14:29

Afbeelding

Afbeelding

Fieke :-)
Pas blauw

Berichtdoor Fieke :-) » 28 dec 2007, 14:38

Wat een dromen! Maar 't is denk ik wel zoals Marijke zegt... je wil je baby niet kwijt. Jouw dromen wijzen daar wel redelijk duidelijk op hé... Lig er maar niet van wakker :wink:

Tristan wil later graag krokodil worden (een trein is ook goed zegt hij hier)

18de ronde

Terug naar “De zwangerschap”