Bekkeninstabiliteit

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Myla
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 18:50
Locatie:Lummen
Contacteer:
Bekkeninstabiliteit

Bericht door Myla » 20 nov 2007, 20:55

Ik heb er zooooooooo een last van eh, pijn, pijn, pijn, ...
Bij Kyan had ik dat ook en ben ik er voor naar de kinesiste geweest, ma het enige wat die doet is oefeningen geven om het te stabiliseren. (de oefeningen ken ik dus nog) Ik vraag me af hoe het gaat evolueren, want ik moet toch nog 15 weken eh. Nog iemand die er last van heeft? Ahja en rusten zegt de gyn, probeer ma eens met ne kleine van 16 maanden :wink:
AfbeeldingAfbeelding

Ontzettend trotse mama van Kyan!!!


Afbeelding


Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 20 nov 2007, 21:50

ikzelf heb daar van geen last gehad, maar een vriendin van mij wel, ze is naar de osteopaat geweest en was direct stukken beter en ook altijd naar de kinesist geweest , het was ook van haar tweede, van de eerste had ze ook zo een last maar toen kende ze nog geen osteo

mms eens gaan! je weet nooit
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Bloemetje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 nov 2007, 14:52

Bericht door Bloemetje » 21 nov 2007, 11:14

Ik heb helaas ook last van bekkeninstabiliteit.
Vooral als ik lang gezeten of gelegen heb, dan is alles echt geblokkeerd.
Dan heb ik het gevoel of er iets gaat breken als ik beweeg. :(

Ik heb hetzelfde antwoord gekregen als jou.
Rusten en oefeningskes doen.
Zit momenteel dus thuis om te rusten, maar ga volgende week terug proberen werken. Ik ben nog geen 18w, kan moeilijk nu al thuiszitten hé.

Wat ze bij mij ook vertelden: probeer op het werk(ik doe zittend werk) dan af en toe wat rond te gaan wandelen. :roll:

Hoe is het bij jouw vorige zwangerschap geëvolueerd ?

groetjes
Afbeelding

Gebruikersavatar
Myla
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 18:50
Locatie:Lummen
Contacteer:

Bericht door Myla » 21 nov 2007, 15:27

Bij mijn vorige zwangerschap begon het ook steeds meer en meer pijn te doen. Iedere keer als ik me moest omdraaien in bed wakker van de pijn! (nu is dat dus ook al het geval) En op het laatste ja een waggelende eend, omdat ik niet tegoei meer kon stappen :( Ge kunt niet uitleggen hoe een zeer het doet eh, tis eigenlijk de ganse dag lang pijn hebben!!! Ik ga zeker een osteo zoeken, en hoop dat het daarmee wat beter gaat, bedankt :wink:
AfbeeldingAfbeelding

Ontzettend trotse mama van Kyan!!!


Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

bekken

Bericht door Aicha » 21 nov 2007, 21:03

Myla,

Zeker doen hoor, naar de osteopaat gaan!!! Da's echt veel beter dan bij de kiné.
Ik had er ook heel fel last van. zo erg zelfs dat als ik uit de zetel kwam ik moest blijven staan want khad het gevoel dat als ik mijn voeten ging verzetten da ik tegen de grond ging gaan.

OOk een kennis van mij had hetzelfde en is ook super geholpen geweest door de osteo.

Ook na de bevalling had ik er nog soms wat last van maar nu is het helemaal over, godzijdank :wink:

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 22 nov 2007, 16:44

Ik heb van mijn tweede enorme last gehad van bekkeninstabiliteit.
Was zelfs zo erg dat ik geen enkele stap kon doen zonder die enorme pijn te voelen.
Toen ik binnen ging om te bevallen hebben ze mij moeten ondersteuenen om in de lift te geraken,want ik kon bijna niet meer stappen.
Als ik in bed lag en ik draaide mij hoorde je dat enorm kraken.
De eerste keren schrok mijn man daar enorm van.
Als ik wilde gaan zitten kraakte ik ook zo.
Ik hb daar last van gehad in die mate tot mijn zoon 4 maand was.
Dan is dat een ietsje gebeterd.
Na een jaar had ik enkel nog last als ik mijn benen verkeerd durfde bewegen.
Vb.iets wegduwen met de binnenkant van mijn voet,dan voelde ik dat.
Toen ik wou zwanger worden van de jongste ben ik onmiddelijk naar de kinesiste gegaan die mij aangepaste oefeningen leerde.
Dus van de moment ik zwanger was was ik al een tijdje bezig met die oefeningen en ik moet zeggen dat heeft enorm geholpen.
Enkel toen ik bijna moest bevallen voelde ik mijn bekken af en toe.
Maar niet meer zoals van mijn tweede.
Nu nog doe ik die oefeningen soms nog,omdat de kinesiste het mij aangeraden heeft.
Ik had nu wel een kinesiste die een opleiding gevolgd heeft om zwangere vrouwen in die toestanden te behandelen.
Maar echt,ik weet wat jullie voelen hoor,pijn die niet te omschrijven is.
Als je het zelf niet hebt meegemaakt kan je dat gewoon niet begrijpen.
Hou jullie sterk zou ik zeggen.

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 22 nov 2007, 19:26

als ik te lang zit ,dan heb ik zo een last als ik ga staan van mijn staartebeentje en de ene kant van mijn bekken niet te doen .... ook als ik te lang recht sta en ik sta met mijn benen een beetje te ver uit elkaar als ik dan terug moet beginnen wandelen ,amai... dan is dat echt wel pijn tussen mijn benen :roll: :roll: dat ge voelt :shock:
hebben jullie ook zo een last om jullie eens op een andere kant te leggen in bed....iedere nacht een grote marteling !!!

ik heb het al van toen ik nog werkte ik moest tien uur per dag staan ... en dan meestal op dezelfde plaats ... wat moet ge dan doen van oefeningen >>>> bekken kantel oefeningen of andere dingen ???

Bloemetje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 nov 2007, 14:52

Bericht door Bloemetje » 22 nov 2007, 20:59

Rampestamperke schreef: hebben jullie ook zo een last om jullie eens op een andere kant te leggen in bed....iedere nacht een grote marteling !!!
Inderdaad ! Dan doet het keiveel pijn in mijn onderrug, meestal voornamelijk aan een kant.

Heb je een verwijsbrief nodig om naar een osteopaat te gaan ? En wat doet die dan precies ?

groetjes
Afbeelding

Gebruikersavatar
Myla
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 18:50
Locatie:Lummen
Contacteer:

Bericht door Myla » 22 nov 2007, 21:41

Hier ook zo last bij het omdraaien, moet zien da ik mijn benen samenhoudt en wordt er iedere keer wakker van :? Niet leuk! Vandaag naar de gyn geweest en hij zei rusten, rusten, rusten, ... Jaja makkelijk gezegd zenne.
AfbeeldingAfbeelding

Ontzettend trotse mama van Kyan!!!


Afbeelding

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 22 nov 2007, 21:45

je hebt geen briefje nodig hoor om naar de osteo te gaan! Gewoon afspraak maken! Goh wat die doet, da weet ik niet precies bij dat probleem, ik heb al geweest met de kleine en hij voelde gans de tijd met de handen aan zen nekje , en de oorzaken zoeken
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 22 nov 2007, 21:55

Bekkeninstabiliteit
"Tijdens mijn zwangerschap kreeg ik in de 6e maand pijn in mijn rug en liezen, hiervan werd gezegd dat het na de zwangerschap wel overging. Na de bevalling zijn de klachten alleen maar toegenomen. Wat moet ik ermee doen?"

Symfysiolyse of bekkeninstabiliteit is een aandoening waarbij de kraakbeenverbinding tussen de twee schaambeenderen loslaat of scheurt. Hierdoor kan de functie van het hele gebied rond het bekken, de onderrug en de benen verstoord raken. Dit veroorzaakt allerlei pijnklachten die in ernst kunnen variëren. Ook kan symfysiolyse incontinentie tot gevolg hebben. De aandoening komt voornamelijk voor in de zwangerschap en na de bevalling. Dat de bekkenbanden tijdens de zwangerschap onder invloed van hormonen verweken, is normaal. Dat ze pijn gaan doen, is niet natuurlijk.

In de osteopathie wordt de pijn die ontstaat in de streek van de schaambeenderen na een bevalling heel vaak in verband gebracht met bewegingsafwijkingen in de buikorganen. Dat wil niet zeggen dat je dan ook klachten hebt in de buik. De klachten kunnen zich juist ergens anders bevinden waardoor je helemaal niet denkt aan buikproblemen. Een osteopaat kan deze beperkingen voelen. Als er een bewegingsbeperking optreedt, zal dit zijn weerslag hebben op de doorbloeding, zenuwen, en beweeglijkheid van het gehele bekken. Pijnen in het bekken en in de rug kunnen dus vaak veroorzaakt worden door bewegingsverliezen in en rondom het bekken.

Osteopathie is een zachte behandelwijze die bovenstaande structuren goed kan beïnvloeden. Nadat de osteopaat de beweeglijkheid heeft verbeterd, is het raadzaam om de spieren rondom het bekken te versterken.

dit vond ik op het internet!
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 23 nov 2007, 10:55

wat lastig myla
ben je al bij de osteopaat geraakt?

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 23 nov 2007, 12:04

ik weet zeker als ik na de bevalling er nog zo een last van heb ,dat ik onmiddelijk naar een ostiopaat ga ... want ik heb geen zin om op de sukkel te geraken

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

wachten

Bericht door Aicha » 23 nov 2007, 12:34

Als je er nu al last van hebt zou ik niet wachten tot na de bevalling hoor!

Ik zeg het niet graag maar tzal er de laatste weken zeker niet op verbeteren en ook na de bevalling kan het nog een hele tijd ongemakken geven zonder begeleiding van een osteo.

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 23 nov 2007, 12:42

ja ik weet het(maar ik ken mezelf) ,heb het maandag nog besproken met de gynecologe, mijn bekken moet ook wat vlugger uitzetten dan als het er maar eentje is en ze vroeg onmiddelijk of ik wel genoeg ruste :oops: (en dan echt platte rust ) dan verschoot ik echt , dus dat maar eerst eens proberen ...(twee weekjes kijken of het dan wat beter is ,en als het niet zo is zal ik maar een afspraak maken ,zoals je zegt ...(ik denk dat hij mij daar dan houd ... want mijn rug heeft ook al een grondige beurt nodig) :wink:


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”