te grote foetus, teken van bloedarmoede?
Moderators:goortjes, Welcome, Moderators
Beste, tijdens mijn vorige echo betastte de gynaecoloog mijn buik en schreef op 1/4NX met een uitroepteken achter. Ik was toen 24 weken zwanger. Ze zei dat foetus een week en paar dagen te groot was en ze vroeg of ik wel gezond at. Ik vroeg of dat erg was, dat baby een week te groot was en ze zei: "Neen, hoor". Maar nu heb ik gelezen dat 1/4 NX overeenkomt met 27 weken en dat te grote en zware foetussen een gevolg kunnen zijn van bloedarmoede. (ik ben reshusnegatief...) Ik maak me nu natuurlijk erg ongerust. Kunt u misschien wat meer uitleg geven? Heel erg bedankt.
Re: te grote foetus, teken van bloedarmoede?
Je mag er gegarandeerd zeker van zijn dat er in het midden van jou zin een punt stond en dat het 1 niets met het ander te maken heeftmarije schreef: Ze zei dat foetus een week en paar dagen te groot was en ze vroeg of ik wel gezond at.
Ze zei dat foetus een week en paar dagen te groot : m.a.w. je bent waarschijnlijk een week en een paar dagen verder dan gedacht.(en nu een punt)
volgende zin:
en ze vroeg of ik wel gezond at: ze heeft gezien dat je mager bent ofwel te dik ofwel heb je een ongezonde kleur ofwel ben je te veel of te weinig bij gekomen of...
er is geen verband tussen rhesusnegatief en bloedarmoede en ook geen verband tussen bloedarmoede en zware baby's. (best niet te veel lezen op internet want niet alles is waar en het maakt je ongerust voor niets)marije schreef:Maar nu heb ik gelezen dat te grote en zware foetussen een gevolg kunnen zijn van bloedarmoede. (ik ben reshusnegatief...)
als je gynaecoloog je zo duidelijk gerust stelt dan moet je je achteraf zeker niet ongerust laten maken door dingen die je op internet leest.marije schreef:Ik vroeg of dat erg was, dat baby een week te groot was en ze zei: "Neen, hoor".