Direct opnieuw zwanger na bevalling

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Letah
Pas blauw
Direct opnieuw zwanger na bevalling

Bericht door Letah » 10 apr 2006, 07:06

Hallo, ik ben op 2 januari dit jaar bevallen van een prachtig zoontje. Nu ben ik opnieuw 5 weken zwanger en heb een beetje angst dat ik complicaties kan krijgen met deze zwangerschap. Tyran is met de keizersnede gekomen, heeft er iemand raad voor me of kunnen jullie me gerust stellen. :? :? :?

PS: volgend jaar laat ik me stereliseren lol. Het is nu ins tweede kindje.

Afbeelding

Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 10 apr 2006, 07:47

Oei, in de voorstelling heb ik je vragen gesteld, waar ik hier antwoord op vind :D

Of er complicaties kunnen optreden, weet ik eigenlijk niet zo goed. Ik ben nooit bevallen met ks en ik weet dus niet hoe het zit met je litteken.

Voor je lichaam zal het zo veel geen kwaad kunnen.
Er wordt wel gezegd dat je lichaam eerst moet ontzwangeren en dat kan bij sommigen een jaar duren.
Maar vertrouw daar niet te veel op.
Ikzelf was zwanger toen mijn dochter 7 maanden was en ik heb daar nooit nadelige gevolgen van ondervonden.
Ik zou me dus maar niet te heel veel zorgen maken.
Wanneer mag je naar de gyn?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 10 apr 2006, 09:16

eerst en vooral proficiat!!!
Het is idd wel heel snel, maar ik zou me niet te veel zorgen maken. Ik was na 6,5 maand ook terug zwanger, en daar bewust voor gekozen.

Ik ben ook niet bevallen met KS, dus of dat complicaties inhoudt, weet ik niet. Wat wel eens zou kunnen, is dat je hierdoor best terug met KS zult moeten gaan bevallen, maar ik zou al die vragen ook eens aan je gyn vragen...

Mijn schoonzus is bevallen met KS, en was ook na 7 maanden terug zwanger (ik weet dat 3 maanden nog sneller, is maar zo ken ik niemand...) en dat kon toch geen kwaad. Ze is wel terug bevallen met KS.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 10 apr 2006, 10:49

het feit dat je lichaam je terug zwanger liet worden is ineens een teken dat je lichaam er ook terug klaar voor is :wink:
je lichaam weet maar al te goed hoe voor zichzelf te zorgen en zal geen dingen doen dat het niet aankan...
geen zorgen maken en genieten :wink:

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 10 apr 2006, 12:05

geen idee of dit goed of slecht is
maar ik ben bevallen met een KS en mijn dokter raadde me toch aan om enkele maanden te wachten...
Maar volgens mij hoef je je geen zorgen te maken
gewoon de raad van je gyn opvolgen :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Ambertje
Pas blauw

Bericht door Ambertje » 10 apr 2006, 13:26

Een collega van mij was ook na 3 maanden terug zwanger. Zij is bij de 1ste niet met een keizersnede bevallen. Bij de 2de wel maar ik denk niet dat dat iets te maken had met zo snel terug zwanger te zijn.
Het is zoals hier al gezegd: als je terug zwanger kon worden, is je lichaam er ook klaar voor denk ik.
Vraag voor alle zekerheid eens aan de gyn, die zal het zeker weten.
Groetjes! :D
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 10 apr 2006, 15:48

Mijn broer en ik schelen zo'n dikke 10 maand, dus ons ma was er ook snel bij voor een tweede (ik ben de jongste)
De bevalling van mijn broer ging vlot, die van mij niet, maar dat kwam omdat ik in stuit lag (voetjes eerst).
Afbeelding
Afbeelding

Letah
Pas blauw

Bericht door Letah » 10 apr 2006, 16:48

Bedankt voor jullie goede raad en geruststelling. ik mag op 21 April voor de erste keer op consultatie bij de gynaecoloog. Ik ben nu momenteel in Australia en het ziet er voorlopig naar uit dat ons kindje ook hier geboren zal worden.

We hebben wel besloten om me vokgend jaar voorlopig te laten stereliseren want we denken dat we met 2 kleine spruitjes onze handen vol zulen hebben lol.

Afbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 10 apr 2006, 17:17

amaai australie!
leuk!

succes bij je controle!
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 11 apr 2006, 07:35

Babyforum gaat over de grenzen :lol: :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Marita
Pas blauw

Re: Direct opnieuw zwanger na bevalling

Bericht door Marita » 13 apr 2006, 17:52

Letah schreef: Hallo, ik ben op 2 januari dit jaar bevallen van een prachtig zoontje. Nu ben ik opnieuw 5 weken zwanger en heb een beetje angst dat ik complicaties kan krijgen met deze zwangerschap. Tyran is met de keizersnede gekomen, heeft er iemand raad voor me of kunnen jullie me gerust stellen. :? :? :?
Ik kan je ook geruststellen. Met de zwangerschap kan je geen problemen hebben die aan je keizersnede liggen. Wel mag je niet gewoon bevallen maar wordt het KS. Als je weeën krijgt moet je naar het ziekenhuis (ik bedoel wel geen oefenweeën, maar een arbeid) en is de KS vroeger. Je lidteken is onvoldoende versterkt en kan misschien geen arbeid verdragen.

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 13 apr 2006, 18:52

dat was ook de reden waarom mijn gyn me aanraadde om toch enkele maanden te wachten op een 2de kindje.
Maar als het je zwangerschap niet belemmerd, is er geen probleem hé!!
en een 2de KS... ik krijg die binnenkort ook terug hoor.
Je kent het nu al hé :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Marita
Pas blauw

Bericht door Marita » 13 apr 2006, 19:18

algemeen wordt er aangeraden om 15 maanden te wachten om zwanger te worden, dus 2 jaar om vaginaal te bevallen. Als de natuur een handje helpt wordt daar zeker geen abortus voor voorgesteld, maar wordt er wel een KS gedaan voor de weeën beginnnen.

beam
Pas blauw

Bericht door beam » 21 apr 2006, 22:49

Proficiat met je zwangerschap, leuk voor jullie !!

Ik denk na een ks dat mijn gynaecoloog zei om een goeie zes maand te wachten maar als je je goed voelt, waarom niet ?

Wij hebben drie kids en ze zijn er allemaal gekomen via keizersnede en we gaan voor nog een vierde !

Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”