harde buiken

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende
harde buiken

Bericht door muppet » 19 feb 2005, 17:10

Hoi,

Ik ben nu bijna 6 maanden zwanger en heb al vaak te maken met harde buiken of iets die op contracties lijkt. Ik kan me van de vorige zwangerschap niet meer herinneren dat die zo vroeg begonnen zijn. Hebben of hadden jullie dat ook?

Magali


Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 19 feb 2005, 17:29

Niet mee inzitten!!
Harde buiken en vooral naa een tweede ,derde zwangerschap is volledig normaal!!
Ze zijn dan ook onschuldig, wel vervelend...
Ze doen niks verkeerd met je, als je begrijpt wat ik bedoel.
Baby voelt er niks van en de einge die het voelt en het wellicht als vervelend ondervind is de mama!!
Ze zullen doorgaan en nog meer terug komen naarmate je
verder door je zwangerschap gaat!

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 19 feb 2005, 18:40

Danku voor je snelle reactie.
Ik voel me al een stuk geruster. Mijn meisje ligt in dwarse ligging (dus horizontaal ipv verticaal). Daardoor voel ik ze misschien wel beter dan bij mijn vorige zwangerschap. Ik hoop dat ze nog een kwartslag draait tijdens die 3 laatste maandjes.

Magali

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 19 feb 2005, 19:16

Mijn jongste heeft zich gedraaid....
2 dagen voor de bevalling...
Geloof mij, ik heb het gevoeld!!
Nog een keer niet ongerust zijn!!

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 19 feb 2005, 19:21

echt ongerust ben ik niet maar mijn eerste bevalling was met keizersnede en mijn tweede naturel en ik weet direct waarvoor ik zou kiezen hoor.
Toch bedankt om mij gerust te stellen.

Groetjes,
Magali


Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 19 feb 2005, 19:25

Ik ook een keizersnede!
En daarnaa ook bevallen van een flinke jongen op een normaale wijze!! :D

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 19 feb 2005, 19:49

Hey,

Ik heb ook veel last van harde buiken en ook ons meisje ligt dwars!
Vandaag heb ik wel een top dag gehad :) , ik ben voor het eerst sinds 13 januari nog es naar de winkel geweest, heb echt van mijn dag geprofiteerd maar ik was ook blij als ik thuis kwam, heb mij onmiddelijk in de zetel mogen smijten :)
Hoop ook dat prinsesje haar draait!

Groetjes Isake
Afbeelding
Afbeelding

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 19 feb 2005, 19:54

Wat er van waar is weet ik niet, maar het schijnt dat zwemmen daar wel eens zou kunnen tegen helpen...

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 19 feb 2005, 19:57

ja bij mij net hetzelfde. De ene dag alles en de andere niks. Meestal profiteer ik ook van de dagen waarbij ik veel energie heb. Maar moet het dan wel bekopen nadien. Nog een drietal maanden en ben ervan af. Voor wanneer is jou meisje uitgerekend?

Groetjes

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 19 feb 2005, 19:58

janewaye schreef:Wat er van waar is weet ik niet, maar het schijnt dat zwemmen daar wel eens zou kunnen tegen helpen...
Ja, ik heb het fitnessen gelaten voor wat het was en ben nu gaan zwemmen. Heb badpak gekocht die 2 maten groter is en voel me goed bij het zwemmen. Voel me nog eens licht en dat is lang geleden :)

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 19 feb 2005, 20:05

als je al opening hebt, mag je dan nog gaan zwemmen?
ik heb es gelezen dat het niet aangeraden is om nog een bad te nemen.

Kleintje is voorzien voor 18 april, ik kijk er zo naar uit, ik ben het een beetje beu aan het worden, is nie schoon da ik da zeg he maar ik vind het echt niet plezant zo!!
Voor wanneer is het juist bij u?

janewaye, zit er geen foutje in mijn banner?
:oops:
xxx
Afbeelding
Afbeelding

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 20 feb 2005, 08:28

mocht er een fout inzitten, wel zeg het mij dan de welke!!
en dan herstel ik die zo vlug mogelijk...
Maar je datum veranderd maar om 14 uur!!
Je kent de procedure he!!
Via privee mail, bleblabla.. :D

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 20 feb 2005, 08:30

tja over die opening..
Normaal als je die al hebt dan, neen, zwemmen mag dan niet.
Dat is door het zwembad water zelf...

Wel dan blijft er nog het babyforum over he!!
Hier mag je alles vertellen!!
Hier word men begrepen!!

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 20 feb 2005, 17:58

Isake schreef:als je al opening hebt, mag je dan nog gaan zwemmen?
ik heb es gelezen dat het niet aangeraden is om nog een bad te nemen.

Kleintje is voorzien voor 18 april, ik kijk er zo naar uit, ik ben het een beetje beu aan het worden, is nie schoon da ik da zeg he maar ik vind het echt niet plezant zo!!
Voor wanneer is het juist bij u?

janewaye, zit er geen foutje in mijn banner?
:oops:
xxx
Ons meisken is voorzien voor 1 juni. Ik kon me bij de vorige zwangerschap ook wel herinneren dat ik het op het laatst wel beu was. Slecht slapen, je schoenen bijna niet meer kunnen aan en af doen, benen ontharen ook al moeilijk. Ik denk dat iedere vrouw het wel langzaam beu wordt op het einde van de zwangerschap. Niets om je daar schuldig over te voelen.

Magali

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 20 feb 2005, 18:01

Isake,

Wat een toeval ons zoontje heet ook Jens (nu 3.5 jaar). We hebben ook al een naam voor het meisje maar deze verzwijg ik nog efkens. Het begint ook met een 'j' , dat wil ik wel kwijt.

Veel succes met de bevalling. Hopelijk draait jullie meisje zich nog.

Magali

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 20 feb 2005, 18:09

muppet schreef:
Isake schreef:als je al opening hebt, mag je dan nog gaan zwemmen?
ik heb es gelezen dat het niet aangeraden is om nog een bad te nemen.

Kleintje is voorzien voor 18 april, ik kijk er zo naar uit, ik ben het een beetje beu aan het worden, is nie schoon da ik da zeg he maar ik vind het echt niet plezant zo!!
Voor wanneer is het juist bij u?

janewaye, zit er geen foutje in mijn banner?
:oops:
xxx
Ons meisken is voorzien voor 1 juni. Ik kon me bij de vorige zwangerschap ook wel herinneren dat ik het op het laatst wel beu was. Slecht slapen, je schoenen bijna niet meer kunnen aan en af doen, benen ontharen ook al moeilijk. Ik denk dat iedere vrouw het wel langzaam beu wordt op het einde van de zwangerschap. Niets om je daar schuldig over te voelen.

Magali
Hey,

Voel mij toch wa schuldig da ik da zeg hoor.
Mijn eerste zwangerschap was nen droom, het enige waar ik last van had da was zure oprispingen, da is nu het enige wa ik geen last van heb :) .
Ik heb van mijn 1ste zwangerschap genoten, heb mij de laatste 1O dagen nerveus gemaakt omdat ik 1O dagen over tijd was :)
Nu heb ik al meer geweend dan iets anders!!!!!
Tot nu toe lag trezeke dwars maar denk dat ze vandaag , hoop ik eigenlijk, gedraaid is, heb deze namiddag serieus veel pijn gehad en mijn buik heeft de meest onmogelijke bewegingen gemaakt :?
Dat het maar vlug 1 maart is dan heb ik terug een afspraak bij gyn en zullen we terug wa meer weten!!!
Hoop allesinds dat ze geen 10 dagen langer wil in mijn buik blijven dan voorzien ze :wink:

Wanneer is u volgende consultatie?

Groetjes,
Isake
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 20 feb 2005, 18:13

muppet schreef:Isake,

Wat een toeval ons zoontje heet ook Jens (nu 3.5 jaar). We hebben ook al een naam voor het meisje maar deze verzwijg ik nog efkens. Het begint ook met een 'j' , dat wil ik wel kwijt.

Veel succes met de bevalling. Hopelijk draait jullie meisje zich nog.

Magali
Hihi, da is idd wel toeval he!!!
ben toch benieuwd naar de naam van jullie dochtertje :wink:

Groetjes
Isake
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 20 feb 2005, 18:24

Ik moet 16 maart terug naar gyn. Altijd een moment om naar uit te kijken. Deze zwangerschap verloopt ook moeizamer of de vorige. Veel mensen zeggen mij dat het is omdat het een meisje is maar ik heb daar mijn twijfels over. Van Jens ook geen enkel probleem gehad. Slechts 2 weken misselijk geweest. Van deze 4 maanden misselijk geweest. Miss ligt ook heel hoog dus drukt steeds op mijn maag waardoor ik niet veel kan eten. Moet soms duwen om een boterham binnen te krijgen. Begint jullie meisjesnaam ook met een 'j' misschien?

Magali

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 20 feb 2005, 18:32

muppet schreef:Ik moet 16 maart terug naar gyn. Altijd een moment om naar uit te kijken. Deze zwangerschap verloopt ook moeizamer of de vorige. Veel mensen zeggen mij dat het is omdat het een meisje is maar ik heb daar mijn twijfels over. Van Jens ook geen enkel probleem gehad. Slechts 2 weken misselijk geweest. Van deze 4 maanden misselijk geweest. Miss ligt ook heel hoog dus drukt steeds op mijn maag waardoor ik niet veel kan eten. Moet soms duwen om een boterham binnen te krijgen. Begint jullie meisjesnaam ook met een 'j' misschien?

Magali
Ik dacht ook dat het kwam omdat het een meisje is da ik veel last had, maar mijn ma zegt dat dit er niets mee te maken heeft!
Ik heb nog een zus en ons ma zegt dat ze van mijn zus niets heeft afgezien en dat ze van mijn 9 maand ziek is geweest!
Raar he!
Ik heb ook altijd het gevoel dat ze heel hoog zat, heb ook altijd veel last gehad voor te eten, ik had honger honger honger en als ik eraan begon had ik al genoeg!

Ons meisje gaat Laura heten, hoop nu dat het een meisje is he dat de gynaecoloog haar nie heeft miskeken want ik ben stillekes aan de kaartjes begonnen en moest da nu toch een jongentje zijn dan gaat het schoon worden.. :?
Zou moeten lukken he!!!

Hoe ben jij de eerste keer bevallen als ik mag vragen?
Ik heb een onderwaterbevalling gehad en dit was zaaaaaaaalig, hoop dit nu terug te mogen meemaken.

Groetjes,
Isake
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 20 feb 2005, 18:48

Mijn eerste bevalling is eigenlijk niet zo goed afgelopen. Lang verhaal, ons zoontje Jorg heeft toen maar 1 maand geleefd. Tweede bevalling (die van Jens) is heel goed verlopen, ze hebben het ook in gang moeten steken omdat hij ook te laat was. Geboren op 27 september 2001.
Hopelijk gaat zij niet overtijd. Maar ja, dat heb je niet voor het kiezen hé.

Mooie naam Laura. Past goed bij Jens ook. We hebben lang getwijfeld om ons meisje Marieke te noemen maar zijn veranderd van gedacht.

Magali

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 20 feb 2005, 19:00

Amai, dat is verschrikkelijk om dat mee te maken!!!
Ik kan het mij nie voorstellen!!!

Hoop dat alles heel goed mag verlopen en dat jullie meisje op tijd komt :) is helemaal nie plezant overtijd gaan he !!!!

Vind Marieke ook nie mis hoor :)

Groetjes
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 20 feb 2005, 23:09

Hey Magali,
Wat erg van Jorg! Ik hoop dat ik zoiets nooit moet meemaken!


En het is echt maar een fabeltje dat je bij een meisje meer last van allerlei kwaaltjes zou hebben. Bij Mila (dochtertje) heb ik een droom van een zwangerschap gehad, als ik zeker zou zijn dat het altijd zo zou gaan, dan zou ik wel 10 kinderen willen. En bij Karsten (zoontje) heb ik allerlei kwaaltjes gehad (misselijk, vermoeid, 't zuur,...).

Groetjes..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 21 feb 2005, 08:29

Dagmar schreef:Hey Magali,
Wat erg van Jorg! Ik hoop dat ik zoiets nooit moet meemaken!


En het is echt maar een fabeltje dat je bij een meisje meer last van allerlei kwaaltjes zou hebben. Bij Mila (dochtertje) heb ik een droom van een zwangerschap gehad, als ik zeker zou zijn dat het altijd zo zou gaan, dan zou ik wel 10 kinderen willen. En bij Karsten (zoontje) heb ik allerlei kwaaltjes gehad (misselijk, vermoeid, 't zuur,...).

Groetjes..
Hey Dagmar,
Zo zie je dat er veel fabeltjes de ronde doen hé. Ik neem ze trouwens steeds met een korreltje zout hoor. Elke zwangerschap is anders en hangt af van mens tot mens.
Vandaag nog 100 dagen te gaan. Het kort snel in.
Mooie namen hebben je kindjes trouwens. Je hoort ze niet vaak hé, toch niet hier in West-Vlaanderen.

Groetjes,
Magali

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Nog even over de harde buiken.

Bericht door sandy » 15 apr 2005, 11:44

Hey,
momenteel ben ik 31 weken zwanger van ons tweede kindje. Ik heb al last van harde buiken sinds ik een maand of 4 was. Extreem vroeg volgens mij, ook al is het mijn tweede zwangerschap.
De gyn is hiervan op de hoogte gebracht en hij wist me te vertellen dat dit geen kwaas kan, zolang je geen opening krijgt.
Tot de dag van vandaag zit alles nog potdicht, maar ik ben van mening dat dit snel kan veranderen. Daarom ben ik blij dat ik al de 7 maanden gepasseerd ben. Je weet maar nooit.
Ik ben sinds een week of 3 gestopt met werken, ik dacht dat het dan wel ging beteren. Mis gedacht dus. Maandag moet ik terug op controle en ik hou tijdens elk onderzoek mijn hart vast.
Mijn dochter is nu 14 mnd en platte rust zou nu echt zéér ongelegen komen.
Vele groetjes en hou jullie allemaal goed.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 15 apr 2005, 19:43

Hey Sandy,

Ik ben nu ook al de 7 maanden gepasseerd en heb ook last van harde buiken. Wat natuurlijk normaal is. Bij mijn bezoeken aan de gyn is het ook altijd spannend afwachten of ik al opening heb. Ja, platte rust voorgeschreven krijgen als je al een boeleke rondlopen hebt, is natuurlijk niet evident hé.
Voor wanneer is jullie kindje? Van ons voor 1 juni.

Groetjes,
muppet

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 30 jan 2006, 14:40

ik zie hier dat ik je nooit meer heb geantwoord :oops:
Milan was uitgerekend voor 10 juni, maar besliste om een paar daagjes eerder te komen.
Ondertussen is het boreling er al af, hé van onze kleine spruitjes?
Hoe gaat het met jullie twee kleintjes?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 03 feb 2006, 11:56

Hallo,

harde buiken? Wat zijn dat? En vanaf wanneer kun je die krijgen? Zijn ze pijnlijk? Ik ben nu zwager van ons eerste. En zoals je kan zien, 22 weken.
Groetjes

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 03 feb 2006, 11:59

Harde buiken


In de tweede helft van je zwangerschap begint je baarmoeder te oefenen voor de bevalling. De spieren van je baarmoeder trekken zo nu en dan even samen en bereiden zich zo voor op de weeën. Tijdens deze oefenweeën voelt je buik strak en hard aan. Daarom worden deze samentrekkingen ook wel 'harde buiken' genoemd.


De eerste samentrekkingen doen zich al voor in de vierde maand van je zwangerschap. Je baarmoeder wordt dan opgerekt, zodat hij groot genoeg blijft voor de groeiende baby. De meeste vrouwen merken weinig tot niets van deze zogenaamde zwangerschapsweeën.


Tijdens de zesde maand kun je voor het eerst een echte harde buik krijgen. De spieren van je baarmoeder trekken dan korte tijd samen, alsof je kramp hebt. Dit doet geen pijn, maar het voelt ook niet erg prettig. Het begint boven aan je buik en trekt dan langzaam, als een korte, warme golf naar beneden. Na enige tijd voel je dat je baarmoeder zich weer ontspant.


Je kunt je eerste oefenweeën goed voelen, wanneer je tijdens een samentrekking je hand op je buik legt. Onder je hand wordt je baarmoeder dan zo hard als een leren voetbal. Later herken je het gevoel steeds beter. Je zult merken dat je later in je zwangerschap ook steeds vaker harde buiken krijgt. De golven tijdens zo’n harde buik worden heftiger en pijnlijker en lijken daardoor steeds meer op echte weeën.


Tijdens een harde buik blijven je baarmoederspieren gemiddeld dertig seconden gespannen. In die tijd kun je de ademhalingsoefeningen doen die je tijdens je zwangerschapscursus hebt geleerd. In de laatste weken van je zwangerschap kan het echter wat langer duren, voordat je buik zich weer ontspant. Soms blijven je spieren dan wel een paar minuten achter elkaar gespannen.


De oefenweeën die je tussen de achtste week en de vierde week voor de bevalling hebt, worden ook wel indalingsweeën genoemd. Deze weeën zorgen er dan ook voor dat je baby met zijn hoofdje helemaal onder in je baarmoeder komt te liggen, zodat hij klaar ligt voor de geboorte. Tijdens de indalingsweeën voel je, behalve de golvende beweging van je spieren, een pijnlijk, trekkend gevoel in je onderbuik.


Hoe weet je nu of je echte weeën hebt (en de bevalling dus is begonnen) of dat het alleen maar oefenweeën zijn? Voorweeën komen veel minder regelmatig dan echte weeën. Bovendien zit er veel meer tijdj tussen twee harde buiken. Zolang de weeën dus onregelmatig komen, met grote tussenpozen, zijn het waarschijnlijk nog oefenweeën en geen ontsluitingsweeën.


Je baby heeft overigens geen last van de samentrekkingen van je baarmoeder. Ze voelen voor hem ongeveer als een warme omhelzing. Je spieren trekken ruim om je kindje samen, waardoor er nog genoeg ruimte voor hem overblijft. Je baby komt dus ook niet klem te zitten en de bewegingen van je spieren doen hem zeker geen pijn.


De eerste harde buiken lijken vanzelf te ontstaan. Het zijn dan ook reflexen van je baarmoederspieren. Later kun je ontdekken dat ze soms ook ontstaan in reactie op een bepaalde gebeurtenis. Zo kun je een harde buik krijgen, omdat je baby tegen de baarmoederwand schopt of wanneer iemand je buik aanraakt.


Pas als je regelmatig harde buiken hebt, die bovendien erg pijnlijk zijn, is het verstandig om contact op te nemen met je huisarts of verloskundige. Waarschijnlijk zal hij je adviseren om wat meer te rusten. Harde buiken ontstaan namelijk ook wanneer je veel beweegt. Alsof je lichaam te kennen geeft dat je eigenlijk te actief bent.


Net als de echte weeën tijdens de bevalling, kun je de oefenweeën tijdens de zwangerschap maar het beste gewoon over je heen laten komen. Hoewel ze niet sterk genoeg zijn om de bevalling zelf in gang te zetten, zorgen de samentrekkingen er wel voor dat je baarmoeder en je baby straks klaar zijn voor de bevalling. Beschouw het maar als een vorm van fitness, speciaal gericht op je baarmoederspieren!
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 03 feb 2006, 11:59

ik hoop dat ik je hierbij een beetje geholpen heb.
groetjes B. mama van a&e
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 04 feb 2006, 09:08

Goiemorgen!

Amai, ja hoor, bedankt!!
Tot mijn weten heb ik nog niets gevoeld.... :wink:
Groetjes


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”