zwangerschapsmigraine

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
fozke
Pas blauw
Contacteer:
zwangerschapsmigraine

Bericht door fozke » 07 feb 2006, 20:15

Ik weet niet echt of dit klopt, maar ik heb de laatste weken echt ontzettende last van barstende hoofdpijn, soms zo erg dat ik het gevoel krijg dat mijn hoofd ineengedeukt gaat worden. Ik kan dan ook zwart voor mijn ogen worden en heel slap. Heel vervelend natuurlijk, en ik heb er dus echt wel last van.

Ik denk dus dat dit door de zwangerschap komt. Ik hoop echt dat dit niet voor de rest van de zwangerschap is, want het is echt heel erg vervelend.

Ik kan ook nooit meer lang achter de PC komen zitten, want daarvan wordt de hoofdpijn alleen maar erger.

Ik neem liever geen medicatie ervoor in, dus ook geen dafalgan ofzo.

groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 07 feb 2006, 20:36

oeioei, echt vervelend
mijn vrouw had voor de zwangerschap maandelijks en zelfs op een bepaald moment wekelijks last van migraine
we dachten dat dit ging over zijn met de zwangerschap, maar ze heeft het toch al eens gehad ondertussen... maar dit is tot nu toe een eenmalige aanval
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 07 feb 2006, 20:41

ik heb vandaag ook al heel de dag koppijn :(
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Vivie
Pas blauw

Bericht door Vivie » 07 feb 2006, 21:37

Ocarme, weet perfect wat je doormaakt! Ik heb het ook dagen aan een stuk gehad tot ik met mijn hoofd tegen de muren liep, ik kon er niet meer tegen. Ik heb 1 dafalgan genomen en de hoofdpijn is nooit meer teruggekomen.

Spijtig genoeg is dat de enige raad die ik je kan geven. Ik was ook niet van plan om medicatie te nemen (ook niet gedaan bij mijn eerste zwangerschap) maar ik ben op dit moment wééral ziek en weeral aan de antibiotica dat er toch geen weg meer terug is.
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 07 feb 2006, 21:40

volgens mij is de enige oplossing slapen als je geen medicatie wilt nemen :?
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 08 feb 2006, 07:49

dat is zo Major!
ik heb weken hoofdpijn gehad
en toen ik griep had, heb ik goed gerust, veel geslapen
en daarmee is het overgegaan, denk ik
want ik heb geen hoofdpijn meer!

ik hoop voor jou dat het snel stopt Fozke!
Dat is echt heel vervelend
je wordt er ook zo prikkelbaar van!
Afbeelding
Afbeelding

kyrodu
Pas blauw

Bericht door kyrodu » 08 feb 2006, 09:41

De eerste 4 maanden had ik daar ook zo'n last van.
En daar ik niet zo voor pijnstillers ben kroop ik dan wanneer het kon in mijn bed.
Maar heb ook regelmatig iets moeten nemen.
Want werken en hoofdpijn dat gaat niet samen.
Heb ik dan heel vaak ondervonden.
Heb dit wel maar enkel bij de zwangerschappen van de jongens gehad.
Bij die van mijn dochter herinner ik mij niet dat ik daar last van had.

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 08 feb 2006, 09:58

Vandaag gaat het dus weer hetzelfde liedje zijn, weer barstende hoofdpijn en het scherm wordt zwart voor mijn ogen.

Ja ik zou idd eens goed moeten kunnen doorslapen, want ben wat vermoeid aan het raken, amelie heeft wat moeilijkere nachten gehad enzo. Nu ja slapen wanneer ik wil zit er sowieso niet in, ik kan zelfs de namiddagdut niet meedoen, omdat schoonvader hier dan aan het werken is. Dus ik kan toch alleen 's nachts maar slapen.

Ach ja hier geraken we ook wel weer door zeker?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Frieke
Pas blauw

Bericht door Frieke » 08 feb 2006, 10:05

Natuurlijk dat je hier ook weer door geraakt!

Maar op dit moment is het heel zwaar he. Ik ben ook niet aan pijnstillers maar soms kun je echt niets anders, want anders geraak je ook nog oververmoeid en sta je nog verder van huis. Ik heb drie verschillende dokters geraadpleegd over Dafalgan en ze waren het allemaal roerend eens dat dit zeker geen kwaad kan tijdens je zwangerschap. Ik heb van febe een hele zware oorontsteking gehad (lag daarvoor zelfs bijna in de kliniek...) en ik kon nie anders dan pijnstillers nemen en ze heeft er zeker niks aan overgehouden.

Dus, als je echt niet anders kan, mss eens proberen met eentje, wie weet is het daarmee voorbij

groetjes :)
Afbeelding
Afbeelding

Hele fiere mama van Febe en Ferre

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 08 feb 2006, 11:23

Hoofdpijn hebben kan inderdaad enorm vervelend zijn. Ik kan je niet zeggen wat er aan te doen, behalve plat op je bed liggen en de kamer heel donker maken. 2 jaar geleden heb ik begin julie 2 weken aan een stuk, dag in dag uit hoofdpijn gehad en nog niet van de minste. Ze dachten toen zelfs aan een tumor of zo :shock:
Maar omdat ze niets vonden gingen de dokters ervan uit dat het spanningshoofdpijn was. De eerste dagen nam ik dafalgan of perdolan, maar mijn lichaam raakte daaraan gewend, zodat het na een dag of 3 al niet meer hielp. Slapen of gewoon rusten in een donkere kamer hielp bij mij. Maar je moet er natuurlijk ook de kans voor hebben.
Hopelijk is het snel beter!

Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”