misselijk

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Engeltje 2
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 dec 2005, 15:05
Locatie:Eeklo
misselijk

Bericht door Engeltje 2 » 12 sep 2007, 14:02

k ben de laatste dagen misselijk. Niet dat k t gevoel heb v naar t toilet te moeten spurten, maar toch vervelend. En niet enkel 's morgens maar gans de dag.
k Heb wel vaak honger en terwijl ik eet heb ik er geen last van, maar k kan maar moeilijk gans de dag lopen eten he.
Cola drinken helpt soms een klein beetje.
Iemand nog tips?
Afbeelding

Afbeelding


silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 12 sep 2007, 14:15

ja de hele dag eten moet je vooral niet doen. Ik deed dat ook bij de eerste zwangerschap en ben toen op 3 maanden, 11 kilo bijgekomen!!
Goed ontbijten denk ik dat al veel helpt, en veel fruit eten als je honger hebt.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 12 sep 2007, 16:44

En je maaltijd over de dag spreiden. Meer malen op een dag eten, maar kleine beetjes...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

Bericht door Aicha » 12 sep 2007, 16:49

Snuffie schreef:En je maaltijd over de dag spreiden. Meer malen op een dag eten, maar kleine beetjes...
Bij mijn 3e zwangerschap had ik dat ook! Zo om de 2u moest ik iets lichts eten en dan ging het veel beter. Als ik da niet deed liep ik heel de dag misselijk :( . Da's bij mij overgegaan rond 11 weken

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 13 sep 2007, 11:20

Zo herkenbaar!!!

De gyn heeft mij de tip gegeven om zo vaak mogelijk kauwgom in mijn mond te houden. Dan blijft je maag effenaan werken, maar moet je niet constant iets eten; want dat kan dan ook zwaar op je maag komen te liggen.

Ik eet nu voor ik ga slapen nog iets lichts (alhoewel chips :roll: ) en ik neem mijn vitamientje mee naar boven, samen met zo'n fruityoghurtdrankje :wink: Van zodra de wekker afloopt, neem ik die in en dan blijf ik nog efkes liggen :D

En van de gyn heb ik ook nog Postafene gekregen, da zijn pillekes tegen de misselijkheid :wink: Echte wonderpillen!
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

Bericht door Aicha » 13 sep 2007, 11:42

Sofie S. schreef:Zo herkenbaar!!!

De gyn heeft mij de tip gegeven om zo vaak mogelijk kauwgom in mijn mond te houden. Dan blijft je maag effenaan werken, maar moet je niet constant iets eten; want dat kan dan ook zwaar op je maag komen te liggen.

Ik eet nu voor ik ga slapen nog iets lichts (alhoewel chips :roll: ) en ik neem mijn vitamientje mee naar boven, samen met zo'n fruityoghurtdrankje :wink: Van zodra de wekker afloopt, neem ik die in en dan blijf ik nog efkes liggen :D

En van de gyn heb ik ook nog Postafene gekregen, da zijn pillekes tegen de misselijkheid :wink: Echte wonderpillen!
Sofie,

Chips zijn idd niet zwaar maar... :roll: :lol: :wink:

Die postafene is dan zeker een beetje de opvolger van Postadixine , maar da was dan in suppo :roll: . Heb toch ook liever een pilleke zunne :lol:
Ben blij dat het heel efficiênt is!

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Antje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 aug 2007, 16:08
Locatie:Brecht

Bericht door Antje » 13 sep 2007, 17:03

Ik heb Postafene ook liggen thuis maar heb het maar 1 week volgehouden. Alles bleef wel binnen maar ik was gewoon héél de dag misselijk ipv met vlagen. Momenteel heb ik dus maar iets van: wat eruit moet, komt eruit en verder zien we wel. Kindje is tot hier toe mooi mee met het gemiddelde...
Afbeelding

Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 13 sep 2007, 21:17

Hey, Ik ben tot mijn 4 maanden hele dagen misselijk geweest. Ik kreeg primperan van mijn gyn. Dat hielp gedurende de dag maar niet sochtends recht uit bed en savonds was t ook niet geheel over. Maar alleszins wel beter.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 13 sep 2007, 21:20

Smorgens voor je opstaat een beschuit of cracotje eten en zoals de rest al zei, vele beetjes door de dag.
Ervoor zorgen dat je maag niet te lang leeg blijft. Appelsap durfde bij mij ook wel eens helpen....

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 14 sep 2007, 11:58

goh zwijgt mij ervan :roll: kheb t ook weer zitten wi :?
gans de dag door misselijk en een druk op mn maag, dan oppeens een hongeraanval krijgen en op het moment dat ik 1hap binnenheb ..... :roll: :?
tja... het hoort erbij zeker, ik probeer ook voor ik opsta een beschuitje te eten, en eet ook af en toe door de dag iets (als mn maag het toelaat :roll: ) maar t helpt niet altijd... van Amy heeft dat geduurd tot ik 16weken was, maar kheb de indruk dat da nie zo erg was... ofwel vergeet ne mens da rap :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Antje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 aug 2007, 16:08
Locatie:Brecht

Bericht door Antje » 14 sep 2007, 14:18

:lol: Ik vraag me nu soms af waarom sommige vrouwen dit 3 à 4 keer kunnen overhebben, alleen maar voor een ukkie... 't Is ons eerste he en met mijn grote klep lig ik al volop te verkondigen dat het het laatste is ook. Tenzij ik natuurlijk ook snel vergeet :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

Antje

Bericht door Aicha » 14 sep 2007, 15:30

Antje,

ik begrijp wat je bedoelt hoor maar eens je dat "ukike" eenmaal in je armen hebt weet je het wel hoor!!! :wink: Dan dan ist snel vergeten ze :wink:

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Engeltje 2
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 dec 2005, 15:05
Locatie:Eeklo

Bericht door Engeltje 2 » 16 sep 2007, 14:16

Bedankt voor de tips! k ga t zeker eens proberen.
Afbeelding

Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 17 sep 2007, 08:38

Antje schreef::lol: Ik vraag me nu soms af waarom sommige vrouwen dit 3 à 4 keer kunnen overhebben, alleen maar voor een ukkie... 't Is ons eerste he en met mijn grote klep lig ik al volop te verkondigen dat het het laatste is ook. Tenzij ik natuurlijk ook snel vergeet :D
ik schreeuwde dat hier ook van de daken, intussen groot verlangen naar 2de :oops: :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 17 sep 2007, 08:48

Antje schreef: alleen maar voor een ukkie...
:shock: :lol: Ik begrijp wat je bedoelt hoor, maar uiteindelijk weegt het ukkie meer door dan zo misselijkheid en zo.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 18 sep 2007, 12:31

Die misselijkheid is het zelfde als de pijn die je hebt bij het bevallen. Eens het gedaan is, ben je die pijn rap vergeten.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 18 sep 2007, 17:51

Snuffie schreef:Die misselijkheid is het zelfde als de pijn die je hebt bij het bevallen. Eens het gedaan is, ben je die pijn rap vergeten.
Idd!! :wink:

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 18 sep 2007, 20:50

Hier is de misselijkheid sinds 2 dagen terug gekeerd :(
Smorgens terug overgeven en als je geslapen hebt zo'n afschuwelijke narcose smaak in je mond
De laatste loodjes wegen deze keer echt wel zwaar :wink:

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

oei

Bericht door Aicha » 18 sep 2007, 22:00

oei Mieke, da's weeral geen leuk nieuws hé! Maar dees is nu wel eens voor de goeie zaak dus toch een klein troostje hé :wink:

Hopelijk wordt dit nu geen dagelijkse kost voor je laatste maand!

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 19 sep 2007, 07:45

hier het omgekeerde ik kan niet eten s morgens juist mijn tasje koffie ... en heel de dag door ook een probleem voor het eten . ik ben niet misselijk maar als ik moet eten wel :roll:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

Ambetant

Bericht door Aicha » 19 sep 2007, 08:06

Is wel minder lastig dan constant misselijk zijn maar ge moet toch regelmatig ietske eten é.

Pfff...wat een vrouw lijden kan hé!
Zo weet ne mens opeens weer waarom er zo weinig kindjes zouden rondlopen mocht zwanger zij n en bevallen een mannentaak zijn :wink:

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 19 sep 2007, 08:53

oh.... waar is de tijd dat ik daar last van had...
ik heb emmers overgegeven en lastig dat ik daarvan was
maar dat lijkt nu precies zo ver weg....het lijkt wel of ik dat allemaal gedroomd heb
dus.... je vergeet dat effectief snel hoor :wink:
trek je daar maar een beetje aan op, op die lastige momenten
want dat is echt vervelend hé!!

bij mij hielp eigenlijk niets van alle trukjes
enkel postadoxine
maar dan nog, bepaalde dagen had dat ook geen vat op mijn maag
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”