Ik heb de beide meegemaakt en de ingeleide duurde bij mij veel langer. Da's ergens logisch want dan is je kindje eigenlijk nog niet klaar om geboren te worden, hé, het is geforceerd. Bij de ingeleide is ook de enige keer dat ik een epi heb gevraagd. Maar op het moment dat ik het vroeg waren de weeën nog niet zo erg dat ik het niet meer kon houden, het was ook eerder uit schrik...(had dat ook horen zeggen)
En ja, ik ben dus 2 x puur natuur bevallen! Het is zeker geen lachertje maar ik heb er geen moment spijt van achteraf dat ik heb doorgebeten. je komt er sterker uit. Maar mijn mening van voor mijn eerste ( van zeker géén epi) is wel weg. Waarom zou je afzien als je de middelen voorhanden hebt!
Als er geen medische redenen zijn om in te leiden zou ik het vermijden omdat het toch maar raar blijft, hoor. Als het niet anders kan is het natuurlijk altijd beter dan een operatie, hé.
Maar ach, dat komt wel goed!
O ja, bij mij werd ingeleid omdat ik zwangerschapsvergiftiging aan het krijgen was en een zware beeb én suiker...