verkorte baarmoederhals(nieuw op dit forum...)

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Soso
Pas blauw
verkorte baarmoederhals(nieuw op dit forum...)

Bericht door Soso » 11 jul 2006, 14:08

hallo allemaal,

eerst en vooral wil ik zeggen dat ik nieuw ben op dit forum... dus ik moet men draai nog beetje zoeken... :D

Ik ben een jonge mama van bijna 21 en heb een dochtertje van 28maand. Op dit moment zijn we zwanger van ons tweede meisje (31weken)

En ik heb metteen al een vraagje... :wink:

Ik ben gister op controle geweest en heb een verkorte baarmoederhals...
Nu weet ik dat ik niets zwaar meer mag opheffen maar ik vraag me af of er nog(toekomstige) mama's zijn met die ervaring

verstrijking (of verkorting) is een proces dat al tijdens de zwangerschap begint om een gunstige hals te hebben als de arbeid begint. Bij een 2e kindje heb je dat veel sneller dan bij de eerste. Je gynaecoloog heeft je alleen gezegd om wat op te passen. Er is dus niets ergs aan de hand.

liefs soso
mama van een prachtige dochter(08/03/2004) Fleur en een tweede op komst (10/09/2006)

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 11 jul 2006, 14:14

Goh, wil dat niet zeggen dat je hals aan het verstrijken is? Of ben ik verkeerd?
Moet je je rustig houden?

Trouwens, welkom op het forum. Stel je je zelf eens voor op het topic "voorstelling van jezelf"? :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 11 jul 2006, 17:24

welkom hier. Ik heb er geen ervaring mee. Ik zou ook vooral denken je rustig te houden dan?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 11 jul 2006, 18:02

Welkom, ik heb geen ervaring daarmee....
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator

Bericht door Sigri » 11 jul 2006, 18:03

Welkom !
Heb er ook geen ervaring mee .

Moet je veel rusten ?
Afbeelding

Afbeelding

Soso
Pas blauw

Bericht door Soso » 11 jul 2006, 18:40

Hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties al allemaal...
Ja ik moet veel rusten, allee rusten, hij heeft juist gezegd dat ik geen zware dingen meer mag optillen, en zo weinig mogelijk mijn dochtertje ook. Ook bij het dweilen en kuisen moet ik opletten...

liefs soso
mama van een prachtige dochter(08/03/2004) Fleur en een tweede op komst (10/09/2006)

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 11 jul 2006, 19:27

welkom hier!!
als je dokter je aanraadt om niets zwaar te heffen, dan zal hij zijn redenen daar wel toe hebben...
Ikzelf heb er geen ervaring mee voor mijn bevalling, maar wel erna.
Maar dat lag aan mijn KS
dat is iets totaal anders hé

Weet je al wat je 2de kindje gaat zijn? Een broertje of een zusje voor je dochtertje?
Afbeelding
Afbeelding

Soso
Pas blauw

Bericht door Soso » 11 jul 2006, 19:45

hey,

Ja hoor, het wordt een zusje voor Fleur...
:D
en als naam hebben we Phebe...

Ik wou het eerst geheim houden maar ik ben zo een babbelkous dat ik het aan men dochtertje vertelde en telkens iemand vroeg ; wat zit er in mama's buik, antwoordde zij heel spontaan ; zusje ... :D
Tja slim van mij... maar jah...iedereen mag het weten want al heb ik het soms ontzettend lastig met dit warme weer...toch zijn wij heel blij...

liefs soso

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 11 jul 2006, 19:55

past mooi bij elkaar!

hier heeft ons ventje de naam ook verklapt aan de oma's!
een week voor mijn bevalling dan nog... waarom kon die nu niet nog eventjes wachten hé :lol:
Afbeelding
Afbeelding

natascha
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door natascha » 15 jul 2006, 09:36

Hallo allemaal

Ik zit ook met een verkorte baarmoederhals, bij mij hebben ze op 23w nog en bandje rond de hals geplaast.Ik ben nu bijna28w en heb platte rust voorgeschreven gekregen.
Bij een verkorte baarmoederhals is het niet altijd zeker voor een vroeggeboorte maar het risico zit erin.

Bij mij hebben ze het abndje geplaast omdat dit mijn 4de kindje is,en de andere 3 premateur waren

natascha
leef elke dag opgewekt en neem de dag zoals ze komt.

Afbeelding

Marita
Pas blauw

Bericht door Marita » 17 jul 2006, 01:08

natascha schreef:Hallo allemaal

Ik zit ook met een verkorte baarmoederhals, bij mij hebben ze op 23w nog en bandje rond de hals geplaast.Ik ben nu bijna28w en heb platte rust voorgeschreven gekregen.
Bij een verkorte baarmoederhals is het niet altijd zeker voor een vroeggeboorte maar het risico zit erin.

Bij mij hebben ze het abndje geplaast omdat dit mijn 4de kindje is,en de andere 3 premateur waren

natascha
Bij jou is de situatie heel anders. Al op 23 weken en al 3 prematuurtjes. Jij zal die platte rust wel heel serieus nemen denk ik. Hoe gaat dat met 3 kinderen thuis in de vakantie?

natascha
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door natascha » 17 jul 2006, 10:19

Ik neem de platte rust goed in acht, Maar soms niet altijd gemakkelijk.
mijn zoontje van 4is op vakantie bij oma, mijn dochtertje loopt hier wel rond van 20maand, maar dat gaat nog , en keano 10maand dat is zo braaf kind, die hoor ik alleen als hij moet eten , voor de rest zit die in de relex of ligt hij in de box.
En ik lig meestal op de zetel....Ziet de gyn dat ik niet genoeg rust thuis dan word ik opgenomen, en wil dat ten allerkoste vermeiden,voor mijn kids.dus ik doe mijn best om te rusten thuis

Afbeelding

Marita
Pas blauw

Bericht door Marita » 17 jul 2006, 13:31

oei, ze zijn nog zo klein.
Met die ziekenhuisopname in het achterhoofd ben jij wel helemaal gemotiveerd om te rusten. Kom hier gerust regelmatig schrijven om je tijd om te krijgen :D

natascha
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door natascha » 17 jul 2006, 17:53

das waar, de verveling van steets niets doen is wel erg,Maar tis voor een goed doel.Alleen zijn er bepaalde dingen die ik toch moet doen .Ook dit warme weer helpt mij niet vooruit, en de kleine meid in mijn buik ook wel niet.Maar ik zie het zo elke week is een week gewonnen

natascha

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”