Amai!

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Nathje
Pas blauw
Amai!

Bericht door Nathje » 08 jul 2006, 22:43

Ik ben vandaag eens binnengesprongen bij een vriendin van mij die uitgerekend is voor 06 augustus.
Ze heeft een eigen zaak, dus veel rust kan ze niet nemen. Alhoewel ze dat zou kunnen gebruiken, want ze heeft al een tijdje last van harde buiken en ze draagt haar kindje heel laag.
Ik heb haar destijds mijn gyn aangeraden omdat ik er zeer tevreden over ben en zij ook...tot dinsdag.
Ze was dinsdag 35 weken zwanger, maar heeft de ganse slijmprop verloren :roll: . Haar weeën kwamen natuurlijk op gang. Ze werkt samen met een zelfstandige vroedvrouw en die zei dat ze direct naar het moederhuis moest. Daar aangekomen was het "onze" gyn die juist van dienst was dinsdag. Hij ging kijken naar de monitor en de weeën waren al hevig op dreef, dus ze zouden de bevalling laten doorgaan. De baarmoederhals is ook verweekt. Toen kwam er een vroedvrouw eventjes checken en zei dat ze eens contact zou opnemen met de gyn.
2 minuten later stormde ze de kamer binnen met een plateau met een infuus, de weeën moeten stopgezet worden van de gyn. Grote :?: 's natuurlijk. Waarom? De gyn vond het toch ok?
Naar het schijnt was de vroedvrouw enorm zenuwachtig. Kibbelingen met de gyn mss? Ze misplaatstte zelfs het infuus van de zenuwen.
De man van mijn vriendin belde direct de gyn op om naar beneden eens te komen voor uitleg.
Het duurde blijkbaar lang voor hij kwam opdagen. Was hij met iets bezig?
Toen stelde hij voor om de weeën te stoppen omdat hij haar 5 dagen platte rust in het hospitaal wilde geven, hij wist van haar drukke leven.
Zij zag dat niet zitten, maar de gyn zei dat het in het belang van het kindje was omdat het nog maar 2,500kg zou wegen en dat vindt hij een beetje te weinig. In 5 dagen kan het kindje aankomen en dat zou beter zijn. Ze wilden een second opinion en vroegen aan de vroedvrouw om een andere gyn te raadplegen. Dat kon niet want het was maar "onze" gyn die van dienst was. Dan hebben ze gebeld naar de vroegere gyn uit Izegem die tenslotte de onze heeft opgebeld. Waarschijnlijk zijn daar woorden gevallen aan de lijn. De vroedvrouw kwam na een tijdje het infuus weer uit haar hand trekken, zei dat ze naar huis mochten en dat de gyn niet wilde dat ze nog op consultatie gaat bij hem.
Ik doe er erg raar van, ik ga al 7 jaar bij hem, hij is de kalmte zelve...
Zou ze zijn vertrouwen beschaamd hebben? Hij heeft nochtans een goede reputatie, geen slecht woord erover, en ik ook niet. Ik zou nooit een andere gyn willen. Kzou het zelfs spijtig vinden dat hij op pensioen zou gaan :? .
Jersey zegt dat hij de reactie van de gyn verstaat. Wat denken jullie daarvan? Ze had nochtans graag een badbevalling gehad in de reepkaai, maar dat zal dan met een andere gyn moeten gebeuren, vrees ik. :roll:

nathje.
Afbeelding

Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 09 jul 2006, 09:08

ale jong, van zo een verhaal verschiet ik toch ook hoor. Misschien was de gynecoloog wel in zijn "gat" gebeten omdat ze een second opinion vroegen, maar kvind toch dat het zijne keer is om nen duidelijken uitleg te geven hoor aan die mensen. Eerst zeggen dat het mag doorgaan, en daarna een vroedvrouw sturen met het tegengestelde nieuws. Ik zou toch ook meer uitleg verwachten hoor.

Het ambatante is dat de dokters van 1 ziekenhuis meestal (lees: vrijwel altijd) aan 1 kant zullen staan. Ze gaan volgens mij maar zelden toegeven tgo een patiënt dat ze vinden dat hun collega ongelijk heeft.

En hoe is het nu met die vriendin? Zijn de weeën nu toch gestopt? Da zal ook wel nie amusant zijn, zeg, dat ze nu nog op zoek moet achter nen andere gynecoloog.

Wens ze alleszins veel succes he.

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 09 jul 2006, 10:10

jawadde, een beetje meer uitleg van de eerste gyn zou niet misstaan hebben , toch?
Ik zou alleszins ook niet opgezet zijn met de manier waarop, eerst alles laten doorgaan en dan plots weer nietmeer, zonder de nodige uitleg.
Op zo'n momenten ben je al emotioneler en gevoeliger...

Hoe gaat het nu met je vriendin? Zijn de weeën nu gestopt? Hopelijk komt het nog in orde...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 09 jul 2006, 10:59

wel een gekke situatie ja!
misschien dat hij zich bedacht heeft, dat het toch idd nog beter was om even te wachten met bevallen.
Een prematuurtje brengen ook nog al eens problemen met zich mee. En misschien wilde hij dat haar besparen.
Vind het wel heel raar dat het zo gelopen is...
Afbeelding
Afbeelding

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 09 jul 2006, 12:19

Ik heb net haar man op msn gehad, ze is misselijk vandaag.
Maar hij heeft wel gaan uitleggen waarom hij het heeft stopgezet hoor.
Hij wilde het kindje nog wat laten bijkomen in gewicht, maar ik denk ook dat hij kwaad is omdat ze hem niet vertrouwen, hoewel ik weet wat hij doet hoor. Ik vind het jammer voor haar, maar langs de andere kant is het zoals goortjes zegt, hij wil haar de problemen besparen bij een prematuurtje. Hij wilde dat ze toch kon dragen tot 36 weken, maar zij wilde bevallen. Ze weigerde om in het zh te blijven voor 5 dagen om wat platte rust te hebben.
Kvind het een moeilijke situatie, maar heb mijn vriendin gezegd dat ze maandag maar eens moest bellen naar de gyn en vragen wat er daar juist geweest is, dan moet ze niet constant met twijfels en vragen rondlopen, want ze zou hem eigenlijk best willen houden als gyn.

nathje.
Afbeelding

Afbeelding

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 09 jul 2006, 12:28

Nathje schreef:...Hij wilde dat ze toch kon dragen tot 36 weken, maar zij wilde bevallen. Ze weigerde om in het zh te blijven voor 5 dagen om wat platte rust te hebben...
ah, zo had ik het niet begrepen, sorry... :oops: da's wat anders he, als zij niet wilde blijven...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 09 jul 2006, 12:59

Ewel, ik heb haar al verschillende keren gezegd dat ze het eens wat rustiger aan moest gaan doen, omdat ze een winkel openhoudt met kinderkledij. En ze wilde niet gaan bevallen in de solden, zei ze.
En je kent dat dan hé, stockverkoop, nieuwe collectie dus van her naar der rijden, ze werkte soms 's nachts door, sleepte met kartonnen dozen... en toen ze al vroeg harde buiken had, zei de gyn dan: "dat is zeker omdat je veel hebt gerust hé?" Dus hij weet wel waarom hij het zegt.
Langs de ene kant versta ik de gyn ook hoor, ik zeg het, ik ga al zo lang bij hem en ik heb nog nooit iets erop aan te merken gehad. Maar wie weet wat er tussen de 2 gyn's is gezegd over de telefoon?
Jersey staat langs de kant van de gyn, zegt hij. Mijn ventje is bouwvakker en zegt, "het is juist alsof er een nieuwe werknemer bij mij zou beginnen en zeggen hoe ik mijn cement moet maken, ik zou hem ook zeggen van moeit u met uw eigen werk, of als ge het beter kunt, doe het dan zelf, ik zou net hetzelfde reageren als de gyn", aldus Jersey. Ik zou zelfs niet mogen veranderen van gyn zolang hij nog door doet.
Dus, ergens denk ik dat de gyn die second opinion niet op prijs stelt omdat dit overkomt als, "je vertrouwt mij niet". Ergens vind ik het wel begrijpelijk. En langs de andere kant, zouden wij misschien ook een second opinion vragen hé? Pfff, waarom moeilijk maken?

nathje.
Afbeelding

Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 09 jul 2006, 13:49

ah ja, ik had het ook zo niet begrepen dat je vriendin niet wilde blijven.

De gynecoloog zal ook wel gefrustreerd zijn dat ze zijn goede raad gewoon naast zich neerlegt zeker, das ook te verstaan he. Hij wil tenslotte ook het beste voor zowel mama als de baby.
Hopelijk houdt je vriendin zich toch nog wa rustig zou ik zeggen, dat da kleine prutske toch de beste start krijgt dat het kan krijgen he.

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 09 jul 2006, 17:05

ja, een dokter heeft normaal gezien toch het beste met je voor hé
en als je hem dan 'aanvalt' op zijn kennis en kunde
dan kan ik me inbeelden dat hij zich er ook niet goed bijvoelt.
Ik heb ooit ook een leerling van me weggestuurd omdat hij mijn kennis in twijfel trok. Achteraf is die dan wel met hangende pootjes teruggekeerd.
kan me de dokter zijn reactie wel voorstellen.
Je vriendin kan ik ook begrijpen want de soldenperiode IS de moment van het jaar voor haar hé. MAar ja, wat is dan op dat moment het belangrijkste: de gezondheid van je kindje of je zaak.
Kan ze niet eventueel iemand anders lateninspringen in de zaak???

Hopelijk is ze slim genoeg om toch te rusten...
Afbeelding
Afbeelding

Ambertje
Pas blauw

Bericht door Ambertje » 09 jul 2006, 17:50

Dat is inderdaad wel een moeilijke situatie. Ik kan wel begrijpen dat je op zo'n mement meer uitleg wil als de dokter ineens van mening veranderd. Het si beter voor het kindje om zo lang mogelijk veilig bij de mama te blijven hé.
Hopelijk kan ze het toch nog even volhouden zodat de baby nog wat kan groeien! Wens haar veel succes!
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 09 jul 2006, 18:24

Haar man laat zijn werk om de winkel open te houden als er iets is, maar ook heeft ze veel aan haar schoonmoeder. Maar ze durft het niet altijd vragen aan haar schoonmoeder omdat ze samen met schoonvader een drukkerij hebben, dus ze zijn ook zelfstandig.

Ik praat de gyn ook niet goed, ik vond dat hij het de vroedvrouw niet moest laten zeggen dat ze niet meer op consultatie mocht bij hem, hij moest het zelf gaan zeggen van, kijk het zit zo...
Die second opinion was overbodig en je twijfelt aan mijn praktijk...kzou liever hebben dat je bij een andere gyn gaat voor het verdere verloop van je zwangerschap (iets in die aard, met tact).
Nu ja, dat verandert niets voor mij hoor, ik ga in elk geval nog bij hem tot hij met pensioen gaat.
Het is niet omdat zij nu een slechte ervaring heeft met hem dat ik hem zal laten vallen. Hij is mijn vertrouwenspersoon, hij kent mijn medisch dossier en hij heeft me al goed geholpen bij bepaalde problemen. Hij wist zelfs waar mijn 4 miskramen aan lagen. Kheb direct iets meegekregen van medicatie en daardoor heb ik Keanu toch aan hem te danken, ik zie dat zo.

nathje.
Afbeelding

Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 09 jul 2006, 20:28

Tis dat he nathje,

Er is niemand perfect, dus ook dokters niet. Wat voor 1 iemand een goeie dokter is, is voor nen anderen misschien juist gene goeien he.
t Belangrijkste is nog altijd dat jij je op je gemak voelt bij je gynecoloog.

Stel je eens voor da we ons allemaal goe zouden voelen bij dezelfde mensen, we zouden allemaal achter dezelfde venten aangezeten hebben dan ook, hihi :lol:

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 09 jul 2006, 20:31

Trouwens, als ik eens die foto bekijk van Keanu, ge zou da toch nie zeggen dat hij nog maar 5maand en twee weken is he zeg.

Tziet er mij echt wel een snugger baaske uit zunne, zoals hij in de lens kijkt.

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 09 jul 2006, 20:35

Wat een verhaal zeg...maar inderdaad als jij content bent van je gyn...is er geen reden tot veranderen of zo...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 09 jul 2006, 22:09

Ja, das waar, ik voel me goed bij hem, al van in het begin dat ik ga.
Hij is een rustig type, zegt niet veel maar als je hem eens leert kennen, komt hij losser en is hij ook humoristischer.
Maar die andere kant zoals mijn vriendin er nu bij vaart... die kant kende ik niet van hem, ik doe er nog altijd raar van. Maar tis verstaanbaar.

Falderie, jaja, Keanu is nog zo jong... je kan hem altijd gaan bekijken op zijne site www.keanu.babysite.be (en je kan een berichtje nalaten in het gastenboek of vriendenboekje).

nathje.
Afbeelding

Afbeelding

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 09 jul 2006, 23:26

Niet leuk, zulke verhalen....
Afbeelding
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

content of nie

Bericht door Aicha » 10 jul 2006, 10:35

Gelijk bij welke gyn je gaat, je hoort altijd wel ergens eens een verhaal van mensen die , met een bepaalde gyn, een minder fijne ervaring achter de rug hebben.
Ik heb dat ook al voor gehad en als je dan zelf zwanger bent op dat moment komt de twijfel wel even boven. Maar ja, ik ben altijd heel tevreden geweest over die gyn (zoals de meesten) en veranderen geeft ook geen garantie. Je kan bij die andere gyn ook net die "ene" pechvogel worden. Kzal dus maar trouw blijven en me niet te veel zorgen maken.

Wendytje
Pas blauw

Bericht door Wendytje » 10 jul 2006, 11:32

ik ben ook bevallen aan 35 weken en mijn zoontje woog 2420 gr. mijn gyn zei dat ze vanaf 35 weken de bevalling niet meer tegenhouden. Hij is wel prematuur, want eigenlijk ben je pas voldragen aan 37 weken.

hij moest slechts 3 dagen in de couveuse en dan al op de kamer. na 10 dagen ziekenhuis mocht hij zelfs al naar huis. dus je ziet hé. de ene gyn zou het nog tegenhouden en de andere niet meer.

mijn oudste zoontje is geboren aan 30 weken. dat hebben ze wel nog proberen tegen te houden maar zonder resultaat. hi woog 1556gr maar alles was in orde. Klein maar fijn.

Dus als je moet bevallen aan 35 weken, geen paniek!!!
Afbeelding

Afbeelding

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 10 jul 2006, 12:00

amai zeg, wat een verhaal...niet leuk als je dat moet meemaken, denk ik .
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

beerke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door beerke » 10 jul 2006, 14:41

ja ik zou da toch ook niet moeten weten ze dat de gyn dat doet ze moeten direct de waarheid zeggen en niet achteraf van ja kan niet doorgaan.Ma vind wel als je al zo ver bent en je hebt wat last dat je wel wat minder mag werken allé dat is mijn mening hé dat weet je toch op voorhand hé als je een kindje bent als je zelfstandig bent dat je daar moet aan aanpassen dat is mijn mening hé ieder denk daar anders over.
Ma vind het niet schoon van die gyn ik zou hem ook niet meer moeten hebben hoor.
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!

Marita
Pas blauw

Bericht door Marita » 17 jul 2006, 01:22

ik was er niet bij, dus ga ik geen oordeel geven.
Hoe is dit verder afgelopen?

Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”