uitgerekend op 17/2/2008

Moderator:Moderators

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:
uitgerekend op 17/2/2008

Bericht door sp » 18 jul 2007, 16:40

Hoi hoi!

Vorige vrijdag op eerste controle geweest in Sint-Vincentius Deinze. We wisten van 10 juni (verkiezingenà dat ik zwanger was dankzij de predictor en dit werd kort nadien bevestigd door onze huisarts.
Maar die echo, goh, ik heb toch 'n beetje lopen ijsberen in de gang...
Soit, onze eerste baby zal geboren worden rond 17/2/08! Allemaal erg spannend, zo'n eerste keer!

Ons baby'tje had een hartslag van 176/min en mijn man heeft het hoofdje zien bewegen! Dat hartje dat slaat, grandioos gevoel! Wij hadden op aanraden van een collega een lege video meegenomen, en intussen hebben we al 100x naar die video gekeken! Een tip dus voor jullie!

Tot vrijdag was ik een beetje teleurgesteld dat mijn man P nog niet zo betrokken (lees: stapelzot, neiging om alle babywinkels te gaan bekijken, mijmeren over geboortelijsten, suikerbonen,...) was als ik... Wij worden als mama-in-spé verschillende keren per dag herinnerd aan dat wezentje in onze buik, maar die papa's voelen dat niet he.
P zegt dat hij zichzelf een beetje wilde beschermen tegen een evt foute afloop. Maar nu zijn we aan 10 weken en hebben we de eerste echo dus met glans doorstaan. P's koppie wordt nu stilaan ook wel ingenomen door onze baby. Hij heeft zelfs een kopie van die echo in zijn portefeuille zitten!

Ik vond P trouwens wel fantastisch in het ziekenhuis bij onze eerste echo: P had de hersentjes en het hartje al gevonden nog vooraleer de gynaecologe iets kon zeggen!

Afgelopen maandag zijn we samen prenataal gaan zwemmen. Wel lachen: aan de kassa had men gezegd dat de partners mee mochten maar dat er geen enkele dat doet. De mijne was dus de enige... Gelukkig heeft hij een buikje en kon hij doorgaan voor een maand of 4 zwanger :) . 'k Ben wel blij dattie mee mocht, want die ontspanningsoefeningen ga ik tegen dat het zover is, toch vergeten zijn, dus ik reken op zijn geheugen!

Blij dat een site zoals deze bestaat, ik kijk uit naar reacties van andere mensen die bevallen rond februari!

groetjes en geniet...!
s
Afbeelding


Gebruikersavatar
nikitje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jul 2007, 16:41
Locatie:Geraardsbergen
Contacteer:

Bericht door nikitje » 18 jul 2007, 17:00

leuk dat je zo blij bent en zo enthousiast, dat moet wel overslaan op je man...
het is idd zo dat onze mannen zeker in het begin heel weinig bewust kunnen meemaken van de zwangerschap he , gewoon hem zoveel mogelijk betrekken bij alles, maar ik lees dat dat geen probleem is

laat maar van je horen en veel succes

groetjes annika
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

de papa's

Bericht door sp » 18 jul 2007, 17:29

jij hebt ervaring met papa's he...
was dat bij jouw eerste zwangerschap ook zo? (dattie wel wil, maar precies niet kan?)
en verandert dat bij een tweede zwangerschap?

mijn man is echt een goeike ze: hij gaat mee naar de husiarts, gynaecoloog, prenatale zwemles, prenatale cursus in 't ziekenhuis,... hij wil niks missen, maar als we erover babbelen voel ik toch die afstand.

groetjes!
s
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 18 jul 2007, 17:33

Het is hoe je zelf zegt. Ze voelen dat niet elke dag, hé.

Bij de papa's is dat zo eens bij een echo of harttoontjes dat dat een beetje tastbaar wordt.

Wacht maar als je kindje er is...

Mijn man is nu niet meteen de meest betrokken papa die ik ken en toch reaggerde hij toch op die echo's en toen onze oudste geboren werd vond hij geen woorden, en geloof me, dat gebeurd niet vaak ! :roll:


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2008”