kwaaltjes tijdens de laatste weekjes

Moderator:Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000
kwaaltjes tijdens de laatste weekjes

Bericht door babz » 07 dec 2007, 21:03

Dag mede-aanstaande januari-mama's (en andere mama's),

curieus gelijk 'k ben :oops:, vroeg 'k me af hoe het lichamelijk met jullie gaat? Hebben jullie wel of geen last van bepaalde kwaaltjes? Ik voel wel 't een en 't ander en hopelijk vind 'k in deze topic een remedie ofzo ertegen :D.

*m'n enkels zwellen op (begint al na de middag), precies olifantepootjes eh. Vocht trekt normaal gezien 's nachts terug in je bloedbaan en dit zou 's morgens terug beter moeten zijn, maar das 't geval niet bij mij.

*als 'k opsta zijn m'n vingers gezwollen en als 'k m'n vingers wil plooien doet dat redelijk pijn - dit verbetert wel ietsje tijdens de dag

*niet dat het pijn doet maar is soms wel beetje beangstigend: m'n harteklop die zo in m'n keel zit. Vooral als 'k gewoon rust of in de zetel zit

*op m'n knieën zitten (en zo op m'n poep), lukt niet meer. M'n kuiten zijn zodanig dik..

*de nachten zijn nog steeds kort hier :(

*autorijden doe 'k minder gerust de laatste tijd. Daarvoor alleen zal 'k blij zijn dat 'k niet meer moet gaan werken.

Herkennen jullie dit ook een beetje? :oops:
Afbeelding


Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 08 dec 2007, 21:03

Bij mij is het vooral

- slecht of niet slapen en veel opstaan om te plassen 's nachts
- vermoeidheid
- rugpijn (onderrug)
- harde buiken en bandenpijn
- last met trappen lopen
- niet lang recht kunnen blijven staan of wandelen
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 09 dec 2007, 09:41

Dat staat ons ook nog allemaal te wachten waarschijnlijk :oops:.
Van u ist echt niet meer zolang eh.
Nog ff :).
Afbeelding

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 10 dec 2007, 10:50

Olifantenpootjes heb ik gelukkig (nog) niet. :lol: Maar die hartklop in je keel komt me ook bekend voor, zo juist of 't eruit gaat springen, of extra moeite moet doen hé!
Verder wat last met bukken (krijg volgens mijn ventje dan altijd een geweldig rood hoofd, jaja ze hebben makkelijk zeggen! :lol: ) en wat stijf en mijn rug bij lang rechtstaan.
De nachten zijn hier ook kort, redelijk last van pijn in mijn bekken en dikwijls naar toilet gaan.
Maar...dat nemen we er allemaal graag bij voor 't goede doel , niet? :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 11 dec 2007, 19:41

Ja hoor!! :)
Maar het lucht wel op om hier af en toe ne keer te kunnen komen klagen :oops: :D.
Afbeelding


Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

kwaalkes

Bericht door Aicha » 11 dec 2007, 20:05

Allemaal welgekende kwaaltjes!!!

en dien harteklop had ik bij momenten zo fel dat ik me afvroeg of ik de bevalling wel ging overleven :lol: :lol:

Maar de beloning die je ervoor krijgt is al die kwaaltjes meer dan waard hoor! :wink:

Veel succes met jullie laatste loodjes!

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 14 dec 2007, 15:49

Merciekes :lol:.

Heeft er soms nog iemand last van slapende/tintelende vingers? 'k Word er 's nachts zelfs wakker van :roll:, wreed ambetant :).
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 14 dec 2007, 16:20

Ja die slapende vingers/handen/voeten zijn hier heel herkenbaar. Soms kan ik zelfs niet steunen op mijn voeten, dat die zo kriebelen.

Krampen in mijn kuiten en handen heb ik ook, vooral 's nachts.

Als ik lang op mijn rug lig, raak ik amper recht van de pijn in mijn billen. Daar had ik bij Fleur geen last van.

Ik kan niet lang rechtstaan of wandelen en ik heb altijd iets nodig waar ik met mijn rug kan tegen leunen, anders verga ik van de rugpijn.

Bandenpijn en harde buiken... heel vervelend.

Maar 't is ni lang meer he, en zolang ik geen last heb van al die dingen tegelijk, lukt het nog wel.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 14 dec 2007, 20:20

Saartje schreef:...
Krampen in mijn kuiten en handen heb ik ook, vooral 's nachts.
...
Oh, daar had ik bij Karsten ook last van op 't laatste.. Ik moest toen magnesium bijnemen, en toen is dat wel verbeterd.. Dus zeker even vermelden als je nog bij de gyn komt.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 16 dec 2007, 11:35

Tintelende vingers en pijnlijke onderarm: Veel zwangere klagen over slapende handen en soms pijn tinteling in hand of onderarm. Deze klachten treden het meest 's nachts op, maar er zijn ook zwangere die er bij de dagelijkse werkzaamheden veel last van hebben.
De klachten worden veroorzaakt door vochtophoping in een tunneltje in de onderarm, waar alle zenuwen van de hand en vingers doorlopen.
Ook al houd je geen zichtbaar vocht vast, in de zwangerschap heb je altijd extra vocht in je lichaam. Het vocht in dit tunneltje zorgt ervoor dat de zenuwen bekneld raken en dit geeft klachten als tinteling, slapende hand en soms zelfs pijn waar je 's nachts van wakker wordt. Veel vrouwen klagen over verminderde kracht in de hand.
Met een deftig woord wordt dit Het Carpale tunnelsyndroom genoemd.
Je kunt proberen de klachten te verminderen door een aantal keer per dag (zeker voor het slapen gaan) 10 minuten met je hand in warm water vingeroefeningen te doen. Soms vermindert dit de klachten.
Ga niet op je zere hand liggen en leg die arm bijvoorkeur iets hoger door hem bv. op een kussentje te leggen.
Als de pijn heel erg is kan een spalk om de onderarm helpen, overleg dit dan met je huisarts.
Na de bevalling verdwijnen de klachten meestal volledig, al kan dit wel enkele maanden duren.


Ik ga dat toch es proberen, die oefeningen met m'n vingers in warm water want vannacht was 't toch wel weer ferm.

Heb deze week al blètend Koen wakker gemaakt in 't midden van de nacht. Had kramp in m'n rechterkuit en 'k kreeg hem niet weg :roll:. En 'k geraakte ook niet onmiddellijk recht om even rond te wandelen. M'n held heeft dan m'n been gestrekt gehouden tot het over was :D. Heb die kramp nog de hele dag gevoeld.

Op m'n rug liggen kan 'k al een tijdje niet meer, goh verlang al tot dat wel weer lukt, ben 'n echt rugslapertje.

Harde buiken beginnen ook meer en meer te komen. Vooral als 'k in de zetel lig. Dan lig 'k ffkes op m'n gemak, niet voor lang dus. Probeer dan te wachten tot die over gaan maar 'k zet me dan toch even recht & ga even wandelen. Daarna gaat het weer beter.

Maar zoals Saartje schreef, tis niet meer zolang :D en gelukkig heb 'k die kwaaltjes ook niet terzelfdertijd..

Hoe is het met de andere mammie's eigenlijk? :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 16 dec 2007, 11:50

Preventieve tip tegen krampen: dagelijks 1 banaan eten.
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 16 dec 2007, 16:54

Zou eigenlijk wel eens willen weten wat je voelt bij "harde buiken"... gyn vroeg me of ik dat al gehad heb, en ik kon haar niet antwoorden. :oops:
Ze zei, alst zover is , dan voel je het wel?
Afbeelding

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 16 dec 2007, 18:04

Dan voel je inderdaad een "harde buik", 't voelt gespannen aan en doet wat pijn. Had daar bij mijn eerste zwangerschap geen last van en wist ook niet wat te zeggen tegen de gynaecoloog maar nu heb ik dat wel af en toe.
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

nessa20
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2007, 20:01
Locatie:hoboken
Contacteer:

Bericht door nessa20 » 16 dec 2007, 19:20

babz mercie voor die tipm ivm slapende vingers of armen. Heb er deze keer echt enorm veel last van. Denk minstens een keer of 5 per dag en word er snachts wakker van.

Krampen in mijn kuiten, heb ik bij matthew en cato enorm hard gehad en bij jinto ben ik enorm veel melk beginnen drinken vanaf ik de 1ste krampen kreeg en dit hielp enorm. Heb er amper last van gehad bij hem.

Harde buiken voel je echt wel als ze opkomen. Mijn buik werd toen echt hard en kon zelfs geen putje meer in mijn vel duwen. Pijn deed het niet echt bij mij, wel een vervelend gevoel, als het pijn begint te doen, wil het zeggen dat ze overgaan in oefenweeen. Heb op bepaalde momenten zelfs gedacht bij ezen harde buik dat mijn vel ging scheuren omdat het allemaal zo gespannen zat. Ik ben dit bij alle 3 pas beginnen krijgen als ik de 35 weken gepasseerd was.
mijn grootste schatten:
matthew geboren op 24 maart 2004
cato geboren op 18 februari 2005
jinto geboren op 2 februari 2007
ons allerlaatste kabouterke word verwacht rond 6 augustus 2008

Maandag 21 januari 2008 is het zover. Eindelijk de 1ste kennismaking met ons kabouterke. Ben zo benieuwd naar mijn klein schatteke.

Gebruikersavatar
beerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 jan 2006, 13:34
Locatie:Maldegem
Contacteer:

Bericht door beerke » 16 dec 2007, 20:48

kan geloven dat het lastig is en zeker op het einde want dan draag je al zo veel mee is eigelijk beter allemaal in begin want dan heb je die buik nog niet hé.ik heb eigelijk weinig lasten nu heb juist es 1.5 wek last had van jeuk maar is al over zo ineens anders gaat alles goed.wens jullie het beste en dat het nog mag verbeteren.
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 19 dec 2007, 11:45

nessa20 schreef:babz mercie voor die tipm ivm slapende vingers of armen. Heb er deze keer echt enorm veel last van. Denk minstens een keer of 5 per dag en word er snachts wakker van.
Hei nessa20, heb het es geprobeerd maar 't hielp niet echt. Hopelijk wel bij u :).
Gisteren en vandaag ook overdag constant slapende vingertoppen. Vannacht was het weer om van te blèten. Dat doet zeer he :evil:. Moet m'n rechterhand gebruiken om m'n pijnlijke vingers links te plooien. 'k Wou m'n arm gewoon tegen de muur smijten deze nacht.
Heb het maandag ff besproken met de gyn. En ze legde uit dat je okselklieren gezwollen kunnen zitten en dat dat het slapende en pijnlijke gevoel ook fel bevordert (moeilijke doorstroming).
We zouden moeten slapen:
-met onze armen gestrekt boven ons
-niet op onze zijde want sowieso verdruk je altijd de ene arm en hangt de andere arm af (naar beneden)

'k Probeer altijd zo in te slapen: op m'n linkerzijde maar zoveel mogelijk overhellend naar m'n rug, dat m'n okselklier niet 'geplet' wordt... en dan met m'n linkerarm zoveel mogelijk gestrekt boven mij (lig dus redelijk diep onder m'n donsdeken :lol:). M'n rechterarm laat 'k dan gewoon rusten op m'n rechterheup, van die heb 'k gelukkig minder last.

Het is gelukkig maar enkele daagjes meer werken want de vermoeidheid begint hier weer serieus de kop op te steken :cry:.
En de zwaarste weken moeten nog komen....
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 19 dec 2007, 13:17

Ik heb echt veel krampen in mijn benen de laatste dagen. En slapende kuiten/voeten en handen. da's echt vervelend he.
Ik kan niet op mijn rug slapen en ik lig echt wel in een slechte houding denk ik, want ik zie af met mijn handen/vingers.
Maar nog efkes he. Vanaf vrijdag is mijne vent 2 weken thuis, dan kan hij 's nachts opstaan voor ons dochtertje, dat is toch al wat nachtrust meer voor mij dan, want ze ontziet mij ni echt zenne

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 19 dec 2007, 16:09

Kan best geloven als je nog een kindje rondlopen hebt, dat het extra zwaar is.
Neem je iets bij van magnesium, saartje, tegen de krampen?
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 19 dec 2007, 19:36

Het is bijna aan jullie!!
Willen er nog mama's mijn gsm nummer? Stuur maar pm!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2008”