supergroot gezin

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
goed nadenken

Bericht door Dagmar » 04 apr 2004, 10:32

Denk er maar heel goed over na of je nog wel een kind wilt dat jonger gaat zijn dan je kleinkind.. Mijn ma heeft nog een dochtertje gekregen toen mijn oudste zus al een zoontje had.. Dus mijn neefje is twee jaar ouder dan zijn (half)tante en ik kan je verzekeren dat dat helemaal niet zo tof is.. Voor mijn jongste zus is het soms ook ingewikkeld, in het begin zei ze tegen mijn dochtertje soms zelfs zusje.. en dan moest ik altijd zeggen dat het haar nichtje is.. Het is fijn om een groot gezin te hebben, maar niet om nog een halfzusje te krijgen als je oudere zus aan kinderen begonnen is..

Dagmar..
Laatst gewijzigd door Dagmar op 07 nov 2005, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.


Gast

Bericht door Gast » 09 mei 2004, 21:18

hoikes ,
ik ben mama van vijf zonen ,een dochter en een stiefdochter tussen de leeftijd van 13 jaar en 7 maand .
ik heb veel probs met mijn stiefdochter door het feit dat ze me verwijt dat ik haar mama en papa zou uit elkaar hebben getrokken wat zeker geen waar is.
mijn man was reeds enige tijd weg van bij zijn vrouw.
ik zie dat vaak in samengestelde gezinnen en vraag me soms af waarom mag een mens geen tweede kans krijgen om gelukkig te zijn al is het met kinderen van een ander en je eigen kinderen en niet te vergeten de kinderen die jullie samen hebben.
het enige wat ik wou en waar ik nu de hoop in heb opgegeven ,na 11 jaar is het feit dat zijn dochter me ziet als indringster en me alsook zo behandelt, was niet dat ik een "boevrouw"was maar diegene waar ze naartoe kon komen als er iets niet snor zat ,dus dat ze me aanvaarde als persoon die het beste met haar voorhad.
nu zo'n gebrekkige relatie heeft veel gevolgen voor de andere kinderen en voor mij en mijn man ,er heerst erg veel stress in huis wat ik eigenlijk kan missen als de pest want het is zo al druk genoeg.
soms hoop ik echt dat ze hier weg is als ze 18 is en dat ik me volledig kan richten op de opvoeding van de andere kinderen die momenteel in een hoekje worden gedrukt omdat zijn dochter allerlei situatie's uitvind en creeert om toch maar ruzie te stoken en zodoende heel de boel hier op stelten zet.

nou ja ,ik wou ook dat het anders gelopen was maar het is nu eenmaal zo en ik maak er mij geen kopzorgen meer in ,het is nu eenmaal zo

greetz illusie

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 11 aug 2005, 17:55

Ik kom uit een gezin van 8, en dat is echt wel leuk hoor die bende. De oudste is nu 37 en de jongste 17. Mijn moeder was eerste keer moeder op haar 18de...Ik ben blij dat ik zoveel broers en zussen heb en ook zeker omdat we zo goed overeen komen met elkaar. Mijn oudste zus heeft een zoontje van 9 jaar, mijn zus van 23 een dochtertje van 8 maand en ik(19) binnenkort ook een dochtertje.
Ik ga zeker voor meer kindjes omdat ik zelf ook met broers en zussen ben opgegroeid en ik vind het echt zalig zo een groot gezin....maar 8 kinderen zoals mijn moeder, dat nu waarschijnlijk ook wel niet :D
Ik zie wel he...ben nog zo jong...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tatty
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 jul 2005, 17:48
Locatie:Zedelgem
Contacteer:

Bericht door Tatty » 11 aug 2005, 21:23

Mijn ouders zijn gescheiden en mijn pa is 10 jaar geleden hertrouwd. Wij waren met 3 kinderen en mijn stiefma ook met 3 kinderen dus waren we ook opeens met 6. Dat was ook af en toe heel druk en veel ruzie onder elkaar maar nu zijn we toch allemaal een stuk ouder en we komen reuze overeen!!! Ik zie ze allemaal even graag. Wij willen dus ook meer of 1 kindje want als je klein bent heb je af en toe eens ruzie maar als ze groot zijn kunnen ze zoveel aan elkaar hebben!
En mijn broers en zussen worden voor de eerste keer tante en nonkel en dat vinden ze natuurlijk super hé :D. 'k Ga nog moeten opletten dat ze het niet te veel gaan verwennen :wink:
groetjes tatty
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
wen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 apr 2005, 15:54
Locatie:Ranst
Contacteer:

Bericht door wen » 18 jun 2006, 08:08

Mijn vader heeft ook nog een kindje van bijna 6,ze schilt ongeveer een jaar en half met mijn dochter.
Maar om eerlijk te zijn,ik kan haar maar ni aanzien als een zus.
Ik vindt het wel heel erg voor het kind dat ze niks heeft aan haar vader,hij is te oud en ziek.
Mijn broer is eigenlijk mijn half broer,maar da bezie ik dan weer als mijn echte broer.
We zijn samen opgegroeid ook al schillen wij 9 jaar.
Afbeelding

Yaro zijn banner klopt weer niet,hij is nu bijna 2jaar.


AfbeeldingAfbeelding

Glenn 2/6/1995
Jens 6/9/1997
jana 20/11/1998


Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 18 jun 2006, 08:44

mijn vader heeft drie kinderen nog bij zijn tweede vrouw . een zoon van 16 , een dochter van 7of8 en nog een zoontje van 5of 6 . ik heb mijn vader al 5jaar niet meer gezien dus ik weet eigenlijk niet hoe oud mijn half broertjes en zusjes zijn. wel weet ik dat mijn vader de laatste keer toen ik hem had gezien er serieus ouder uitzag en zich beklaagde dat hij nog zo laat aan kinderen was begonnen. ik ben zijn oudste dochter en ben 24 dus... mijn vader is midden 50.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)


Plaats reactie

Terug naar “Samengestelde gezinnen”