grootouders=opvoeders?

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 18 nov 2005, 22:13

Ik heb hier ergens anders ook al mijn verhaal gedaan.
Ik heb al verschillende malen gemerkt dat zowel mijn ouders als mijn schoonma geen oog voor veiligheid hebben.
Ik zal ze zo weinig mogelijk achterlaten bij hen. Ook worden ze constant gepakt en mogen ze alles doen wat ze maar willen. Ik vind dat een kind grenzen nodig heeft; tenslotte hebben wij ook grenzen opgelegd gekregen en ik begrijp dan niet dat kleinkinderen alles mogen. Moeten zij dan niet opgevoed worden?? Ik zeg er wel iets op als ik iets gevaarlijks zie, maar tot op de dag van vandaag, heb ik me altijd kunnen inhouden.
In de toekomst ben ik genoodzaakt om ze wat meer bij de grootouders te laten en als ik iets zie wat me niet aanstaat, zal ik het zeker zeggen.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 18 nov 2005, 22:27

jeannine schreef:...
Als jullie later zelf grootouders mogen worden, hoop ik niet dat jullie niet teveel zeggen tegen jullie kinderen of kleinkinderen anders krijgen jullie ook dikwijls het scheel op je neus hoor en dan zien we of je dit ook zo plezant gaat vinden, want grootouders lezen dit ook mee en denk niet dat ze dit altijd prettig vinden :wink:
...
Tegen dat ik grootmoeder wordt, dan komen mijn (schoon)kinderen hier klagen over mij :lol: .. Nee, maar je hebt gelijk.. Nu klagen wij en dan zal er over ons geklaagd worden! Hoort erbij denk ik.. Heb je zelf nooit geklaagd over je eigen (schoon)moeder? Want ik denk dat het iets van alle tijden is.. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

jeannine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2004, 14:22
Locatie:broechem

Bericht door jeannine » 19 nov 2005, 14:23

Dagmar schreef:
Tegen dat ik grootmoeder wordt, dan komen mijn (schoon)kinderen hier klagen over mij :lol: .. Nee, maar je hebt gelijk.. Nu klagen wij en dan zal er over ons geklaagd worden! Hoort erbij denk ik.. Heb je zelf nooit geklaagd over je eigen (schoon)moeder? Want ik denk dat het iets van alle tijden is..
Begot ja, ik heb ook gezaagd over mijn (schoon)moeder, maar ik kwam er ietje minder en liet mijn dochter daar eens bij als ze wat groter was en dan niet echt lang alleen( het had met haar leeftijd te maken,ze was toen al bijna 68), ze kon ook eens een potje zagen hoor :lol:
Ze maakte eens voor mijn dochter een overgooiertje..barstent lelijk, mijn dochter weende als ze het paste, awel,ik heb haar geprobeert uitteleggen aan mijn dochter van 10 toen dat ze het alleen maar even moest aan doen als we naar de oma gingen en terug uit zodra we thuis waren, dat allemaal voor de lieve vrede en voor de oma niet te kwetsen, tenslotte heeft ze het zelf gemaakt hoe lelijk dat het ook was.. :wink: .. En als ze eens tever ging dan zegde ik het wel hoor op een deftige manier, soms was ze ook eens op haar tenen getrapt maar dat was wel vlug over de keer dat we er terug waren, ik begrijp ook wel dat het in je karakter wat moet zitten om je niet echt kwaad te maken tegen de grootouders ik was nogal gemakkelijk vergevingsgezind, maar ik begrijp ook jullie reactie wel hoor, als je bv zegt ze moet een boterham met vlees eten en ze geven een boterham met choco dat dit echt geen pretje is en is het moeilijk om je tanden opéén te houden dan reageer ik ook, maar de ééne reageerd nogal bruut en de andere zachter...mischien zit het daar wat in, we hebben allemaal een ander karakter.. :wink:

Het is zoals je zegt, klagen zal er altijd wel zijn, en het gaat met zijn tijd mee...zoals het weer zeker.. :P :wink:
gr,Jeannine en kleinzoontjes Dean....en Dylan...

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 20 nov 2005, 08:13

jeannine schreef:...
Het is zoals je zegt, klagen zal er altijd wel zijn, en het gaat met zijn tijd mee...zoals het weer zeker.. :P :wink:
:D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 27 mar 2007, 19:39

hier trekken de grootouders aan hetzelfde touw als wij
en dat apprecieren we enorm
de kleinkinderen adoreren hun opa's en oma's en omgekeerd net hetzelfde
Dan is het fijn om je kindjes bij hen achter te laten hé
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Opa of Oma worden”