MEIMAMA'S 2007

Moderator:Moderators

Is jullie baby'tje een engeltje of eerder een bengeltje?

Engeltje
9
82%
Bengeltje
2
18%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 11 okt 2007, 00:16

Hoi choeke en T1n3.
Joepie!!!! :D :D :D Mijn ventje is weer de oude. Vandaag de hele dag lief geweest. Helemaal niet gezeurd of hangerig geweest. Lachen en spelen was vandaag de boodschap. Ik ben heel tevreden, en hoop dat het nu even ( liefst heel lang ) zo blijft. Want het is echt niet fijn als je ventje niet in zijn normale doen is. En zeker niet als je niet weet waarom. Maar ja, we weten allemaal dat we dit nog dikwijls zullen meemaken hé dames? :wink:
Groetjes Sylvia & Levi
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 11 okt 2007, 15:04

Hoi allemaal!! Sinds deze week leg ik Levi tussen 14u en 15u een tweetal uurtjes in zijn bedje op de slaapkamer. Tevoren sliep hij in de woonkamer, in zijn parkje of in de relax. Maar het was me al een paar keer opgevallen dat ondanks dat hij heel moe was, hij niet wou slapen en tegen zijn slaap vecht :twisted: . Nu hij in zijn bedje ligt slaapt hij wel. Doen jullie dit ook? :?: En doe je dan de pyjama aan. Ik ben bang dat hij dan het onderscheid tussen dag en nacht slapen kwijt raakt. Hij slaapt meestal ongeveer de klok rond en dat zou ik toch graag zo houden. :wink:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 11 okt 2007, 16:11

Liam heeft altijd in zijn bedje gelegen als hij ging slapen..zowel overdag als 's nachts en doe enkel 's avonds een pyama aan na zijn badje en als hij dan overdag een jeansbroekje aan heeft ofzo doe ik dat dan uit als hij gaat slapen. En duffel hem dan lekker in.. Allee ge hebt chance dat over is dan! Denk dat het rond deze tijd sprongetjes zijn want nu krijgt Liam het... Wene, wene...lastig doen bij het minste en veel meer honger! Ik zal blij zijn dat voorbij is zn :wink:
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 11 okt 2007, 16:41

Hoi T1n3! Ja ik ben blij dat het over is. Ik doe Levi zijn broekje ook uit, en stop hem dan in zijn slaapzak. Hoe lang laat je Liam dan slapen? :?: Hopelijk gaat het ook snel over bij Liam.
Groetjes Sylvia & Levi.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 11 okt 2007, 17:26

's avonds gaat hij slapen rond 18u meestal (soms later) en wordt dan wakker tegen kwart voor 6 (soms later)...

en overdag zijn het hazeslaapjes..
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 11 okt 2007, 22:24

Levi doet maar één dutje, want hij slaapt meestal tot 10 of 11u. Gaat rond 22u slapen.
Ik stop hem dan rond 14u in bed. En twee uurtjes later haal ik hem dan weer op.
Is 14u dan te laat om hem in bed te stoppen ? Ook naar later gezien als hij groter is, en nog maar één dutje doet s'middags.
Groetjes
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 12 okt 2007, 08:57

Nee hoor elk kindje is anders he.. zou willen dat ht hier ook zo was ;)
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 12 okt 2007, 10:04

Hey dames
Oei, beter met de ene en nu de andere. Jonas gelukkig nergens last van.
Hij slaapt nog altijd in zijn park overdag. Zo doen ze het ook in de crèche als hij al slaapt overdag. Hij wil dat echt niet. 's Avonds is hij dan wel stikkapot. Valt dan rond 18u30-19u30 in slaap tot ongeveer 22 à 23 uur. Dan eet hij en slaapt dan weer tot 7 uur. Ik klaag niet hoor, want is zalig voor mama die lange nachtrust. Vanmorgen moest ik hem zelfs wakkermaken, de arme schat.
Denk dat ik vanaf een maand of 5-6 hem 's middags in zijn bedje zal leggen. Nu huilt hij nog te fel als ik dat doe en dat is ook niet de bedoeling hé.
Gisteren is hij wel zelf in slaap gevallen in zijn park! Doet hij zelden.

Groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 15 okt 2007, 10:35

Hoi allemaal! Wat worden ze snel groot :) . Levi is vandaag al 5 maanden geworden, wat vliegt de tijd.
Vijf maand geleden waren ze me nu aan het voorbereiden voor de keizersnede :? . En om 5 voor 11u is mijn ventje dan geboren, met zijn poepke eerst want hij lag in stuit. Het lijkt net of het gisteren was. Ze zeggen me ook altijd “geniet er maar van, want voor je het weet zijn ze grootâ€Â
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 15 okt 2007, 20:24

Een superdikke proficiat voor de jarige en een dikke knuffel. Het gaat supersnel amai.
Ik begin ook rond 6 mnd met vaste voeding. Vind het wel spannend. Met wat ga je beginnen (groenten of fruit?) BV wil ik ook 's morgens en 's avonds blijven geven. Ik kan zo genieten en ontspannen op die momenten. En krijg altijd een superwarm gevoel als mijn manneke zo dicht bij mij is. Hoop dat het dus nog lang mag duren.
Ben nu info aan het zoeken rond bijvoeding. Weet niet goed op welk tijdstip van de dag je hier best mee start. Na een volle maag ok, maar voor de rest. En moet je als ze een volledig papje eten achteraf nog bv geven? Denk het wel zeker, toch in het begin.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 15 okt 2007, 20:34

Ik heb dat anders gedaan... Ik begon 2 uurtjes na zijn flesje van 's middags vaste voeding te geven.. Dan had hij al een beetje honger maar niet overdreve. Want ik denk dat wanneer ze een volle maag hebben, geen zin meer hebben. Kweet het ni eh :P . En dan dronk hij nadien nog een flesje.. Ik gaf dat flesje dan gewoon wanneer hij begon te zagen en ik zag dat het nog van de honger was.

En proficiat he Levi!! Wel grappig dat Levi en Liam maar 1 dag schelen he!! :D
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 17 okt 2007, 14:29

Hoi allemaal! De vroedvrouw was gisteren nog eens hier, en Levi weegt nu 7kg60 :D .
Dat is ook al te merken als je hem wat lang op de arm hebt :wink: . Ons ventje doet het goed, en is weer helemaal de oude. Het zal wel zo een sprongetje geweest zijn. Want nu doet hij weer nieuwe dingen.
Groetjes Sylvia & Levi
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 17 okt 2007, 15:04

Levi met zijne petere

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 18 okt 2007, 07:42

Pfff hier is het al een paar dagen klaar hoor...
Liam is heel de dag lastig en er valt niets met aan te vangen..
Altijd maar wenen.. maar niet ziek ofzo..
En ik kan echt niets doen waardoor hij zich beetje goed voelt en braaf is.
Ik ben echt uitgeput, heb geen seconde voor mezelf meer.
Zal blij zijn dat dit over is hoor! :(
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 18 okt 2007, 13:43

Veel moed, geduld en sterkte met Liam. Zal misschien weer een sprongetje zijn :?: ?
Levi lacht sinds gisteren echt zo opvallend (ook als we niet in de buurt zijn). En laat ook van zich horen als hij aandacht wil, met een soort van gilletje.Echt wel schattig :lol: . En gisteren toen de papa hem ging pakken, deed hij zo heel blij ( met zijn armpjes en beentjes slaan en lachen )
groetjes Sylvia & Levi
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 18 okt 2007, 20:36

Blij dat met Levi alles goed is.
Arme Liam. Denk ook dat het een sprongetje is. Effe doorbijten. Het manneke kan er niet aan doen hé.
Jonas stelt het heel goed. Hij is superrustig zowel thuis als in de crèche. En lachen dat hij de laatste tijd doet. Vind dat zalig als hij schaterlacht. Hij vindt het superleuk als je op zijn buikje of in zijn nekje blaast. Is ook fantastisch dat hij zo schattig naar ons lacht als we hem gaan halen.
Hij rolt ook al een goede week om. Dat vindt hij nu enorm leuk. En maar draaien hé. Hij grijpt ook echt naar de speeltjes die boven hem hangen of naast hem liggen. De laatste twee weken heeft hij precies enorm veel bijgeleerd.
Het gaat allemaal zo snel, amai, 'k zal er maar van genieten.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 18 okt 2007, 20:37

o ja, hij heeft gisteren en eergisteren in een bedje geslapen in de crèche (dus niet in zijn park)
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 23 okt 2007, 23:44

Allemaal druk met de kindjes bezig :?: ? Want het is maar stilletjes hier.
Levi is daarstraks samen met de papa onder de douche geweest.
Ik had hem eerst ingezeept en daarna aan de vriend gegeven, die al in de douche stond.
Hij zou Levi dan afspoelen, in het begin ging het goed, maar dan is hij geschrokken denk ik.
En Levi is dan beginnen te brullen :evil: , de papa kreeg hem niet getroost, dus maar gauw weer naar de mama. Morgen of overmorgen nog eens proberen. Verder alles goed hier. Deze week ontdekken we dat de Levi vanalles nieuw doet. Tja, het wordt al een grote jongen.
En soms mis ik die kleine baby wel. Maar zoals men zegt elke leeftijd heeft zijn charmes.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 24 okt 2007, 11:31

Amai wat worden ze toch rap groot hee :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Anneliezeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 aug 2007, 09:54
Locatie:Roeselare

Bericht door Anneliezeke » 24 okt 2007, 13:57

Eindelijk ben ik er nog eens geraakt...
Lily is intussen bijna 6 maanden oud (nog een goeie week te gaan).
Echt niet te doen hoe vlug het gaat hé.
Ik begrijp Levi (de mama dan) wel hoor, ik mis het ook dat onze kleine pruts geen echt baby'tje meer is.
Maar nu krijg je toch wel veel meer reacties dan de eerste maanden, dus dat is wel positief hé.
Lily heeft intussen ook al haar eigen willetje ontwikkeld en is overgeschakeld op maar 2 flessen melk meer per dag.
'smorgens rond 7u haar eerste fles, dan rond 11u30 haar groentenpap, om 16u00 haar fruitpap en om 20u haar laatste flesje.
Wel leuk die regelmaat.
Ze slaapt ook heel goed, telkens van 20u30 tot rond 6u30 maar jammergenoeg is ze ook in het weekend om 6u30 wakker, zelfs wanneer ze bijvoorbeeld pas om 22u in bed zit.
Nu ja, we mogen niet klagen hé :lol:
Volgende week een weekje verlof en ik kijk er al ontzettend naar uit... een hele week m'n kleine meisje bij me hebben. En 't ventje is vanaf woensdag dan ook thuis, dus ZAAAAAALLLLLLIIIIIIIIGGGGGGGGGG!

Ik hoop nu ook wat meer te komen kijken terug op het forum...
alvast heel veel lieve groetjes van
Annelies en Lily
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 24 okt 2007, 14:31

Mo Annelies, dat is zo'n poppemie he!!! en ze heeft al tandjes?? :shock:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 24 okt 2007, 15:11

hey anneliezeke, flinke meid heb je daar hoor!!
en amaai die is er ook vroeg bij met haar bijterkes... :D
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 24 okt 2007, 18:05

Jaja het vliegt voorbij! Alleen de dagen zelf vind ik niet zo voorbijvliegen momenteel :P
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Anneliezeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 aug 2007, 09:54
Locatie:Roeselare

Bericht door Anneliezeke » 24 okt 2007, 18:08

kan er in komen tineke...

en sofietje en sabtje: ja hoor, Lily heeft al de twee onderste tandjes van toen ze 3,5 maanden oud was...
de volgende laten nu wel op zich wachten!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 24 okt 2007, 20:16

Leuk te horen dat alles overal goed gaat.
Wat een prachtige foto van Levi. Stoer kereltje zeg. Moet dringend ook eens een nieuwe foto posten. Zal proberen dit weekend.
Amai, wat een routine van Lily (grappig, iedereen noemt mij ook altijd Lily)
Gaf je in het begin ook geen extra melk na de pap? Zo'n schema zou wel superhandig zijn. Dan kan ik 's morgens en 's avonds gewoon borstvoeding blijven geven en overdag hoef ik dan niet 3x te kolven zoals nu nog het geval is. Nu ja, we zullen wel zien hoe het allemaal verloopt hé. Ik hou jullie op de hoogte.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 25 okt 2007, 12:38

Amai die is ook vroeg met haar tandjes...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 28 okt 2007, 22:51

Jonas heeft al de ganse dag lichte koorts. Zou dat van zijn tandjes zijn?
Ik twijfel omdat hij ook net deze week wat verkouden was. Hij slaapt ook al de ganse dag en wordt enkel wakker om te eten. Terwijl hij eigenlijk overdag net zo'n moeilijke slaper is. Heb hem vandaag zelfs boven in zijn bedje gelegd en hij viel zonder morren onmiddellijk in slaap. Hij lijkt er zelf wel geen last van te hebben hoor (gelukkig), weent niet en lacht zelfs als hij wakker is. Vanaf wanneer geven jullie een suppoke als je kleintje koorts heeft?
Zie je dat heel goed als de tandjes doorkomen?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 29 okt 2007, 05:27

Ik geef een suppo vanaf 38.5... En als je kleintje geen last heeft zou ik me geen zorgen maken hoor, Liam heeft dat ook al gehad..
Het kan idd vn tandjes zijn.. :wink:
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 29 okt 2007, 17:30

Zijn koorts was gisteren voor ik hem in zijn bedje stopte gelukkig gezakt. Het vele slapen overdag had blijkbaar geholpen. Had eventjes schrik dat hij 's nachts niet ging slapen, maar hij heeft zelfs tot 7 uur vanmorgen geslapen. En vanmorgen was er terug een grote smile toen ik hem ging halen.
Mijn manneke is vandaag alweer 5 mnd. Vliegt voorbij hé. Als ik denk aan dat klein boeleke dat 5 mnd geleden geboren werd...
Afbeelding

Afbeelding

Anneliezeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 aug 2007, 09:54
Locatie:Roeselare

Bericht door Anneliezeke » 30 okt 2007, 09:40

Hier ook een beetje last met Lily...
Vandaag was het al wat beter dan gisteren, maar toch is ze niet in haar normale doen.
Heb haar koorts genomen en die was 37.7
Da's eigenlijk geen koorts voor een baby hé, maar normaalgezien heeft zij zo altijd rond de 36.5, dus is er toch iets niet juist.
Misschien komen de volgende tandjes eraan.
We zullen wel zien. Zal vlug wat strijken nu ze in bedje ligt.

Groetjes,
Annelies
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”