MEIMAMA'S 2007

Moderator:Moderators

Is jullie baby'tje een engeltje of eerder een bengeltje?

Engeltje
9
82%
Bengeltje
2
18%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 23 nov 2007, 09:33

Leuk hé. Doet Jonas ook al een tijdje. Dan ligt hij ineens weer op zijn rugje en had ik het ook weer niet gezien. En hij ligt altijd in alle richtingen. Draait precies in cirkeltjes.
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 23 nov 2007, 21:09

Levi ligt van vandaag op zijn teentjes te bijten.De dikke teen in zijn mond en dan maar sabbelen :lol: .Pamper verversen is zo wel niet gemakkelijk :? . Alleen zitten lukt nog niet. Hij is te fel en dan veliest hij zijn evenwicht. Vandaag ongeveer 20 lepeltjes gp wel met wat moeite, maar toch wel flink zulle :D .
Groetjes Sylvia & Levi
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 25 nov 2007, 11:26

Hey meiden!

Kom hier maar eens een update geven..
Want heb het zo druk gehad de laatste dagen...
Jaja onze jongens worden groot he. Ongelooflijk hoe snel het gaat!
Tot nu toe heb ik eigenlijk nog niet echt verbetering gezien met naar de osteo te gaan. Hopelijk helpt de volgende keer wel!

En voor zijn Sinterklaas heb ik een leuk speeltje gevonden, is een spiegeltje met sterretjes aan de zijkant die licht maken en dan leuke deuntjes bij. En als je onderaan aan het koordje trekt is er een muisje dat ronddanst op het spiegeltje. Vind hij geweldig! En dan nog een leuk "pop"beertje ( van op de foto bij hem ) met allerlei frulletjes aan.. Moest het wel kopen want meneer wou het niet meer loslaten of hij begon te wenen :D. Vond het wel schattig.
Voor de rest nog altijd een heel vermoeiend jochie ( :P ) maar het kan ook zo'n schatje zijn.. Als hij lacht, is het hem allemaal vergeven :D

Ivm dat zitten, hij kan wel even blijven zitten maar te ver naar voor omdat hij aan zijn teentjes wil sabberen :D :D . En dan wordt hij er kwaad vn omdat het dan lastig begint te worden om die houding te hebben. Jaja, hier ook een hevig ventje! :lol: Dus heb ik hem maar eens in de loopstoel gezet, en ja hoor, vind hij zalig!! Ondanks dat hij zo klein is, begint hij toch aan de grond te komen en sjuffelt hij wat rond met een big smile. Maar dat duurt ook nooit lang :)

Jullie kindjes doen het echt wel goed zo te horen !
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 26 nov 2007, 12:28

Wat een mooie foto van Liam, schattig hoor zo met zijn knuffel.
Levi heeft gisteren zijne auto gekregen en hij schommelt er graag in.
Hij kijkt dan zo prinsheerlijk en lacht en roept dan. Koddig zicht zule.
De 6 maanden sprong is er en dat kan ik wel een beetje merken aan mijn ventje. Hangerig, de mama mag niet te ver weg gaan hoor want dan ga ik mijn keel eens openzetten, en dan komt ze toch snel terug om eens lekker met mij te knuffelen. Dat is nu Levi zijne gedachtegang. Daarstraks lag hij wat in zijne relax te slapen en toen hij wakker werd direct keihard wenen. Nu zit hij in zijn schommel of beter gezegd hangt en dan maar kijken wat de mama doet. En als mama kijkt dan heel lief lachen voor te zeggen alléé mama kom eens mee spelen. En dat ga ik nu doen eventjes met mijne kapoen spelen op de puzzelmat.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 28 nov 2007, 15:27

Hoi allemaal, hier ben ik dan nog eens. Vandaag naar k&g geweest Levi weegt 7,780 kg en is 70 cm groot. En volgens k&g zijn er nog geen tandjes op komst. We zijn van 14 nov. Vollen bak bezig met groentenpap, en sinds eergisteren begint het echt te Llukken.evi heeft iets van een 100gr gegeten :D . Mama weeral fier en content dat mijn werken beloond wordt. Verder is alles prima hier, sinds gisteren rolt Levi van rug naar buik en terug. Aan zijn teentjes sabbelen, vindt hij ook nog steeds de max :D . Hij is nog steeds een heel brave en tevreden baby. En slaapt nog altijd de klok rond. Dat is nu van 21u tot 9u ongeveer.
Groetjes Sylvia & Levi
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 28 nov 2007, 21:05

Jonas opnieuw gewogen en gemeten. Is nu 68 cm en 6kg690.
Voor de rest alles ok hier. Hij wordt wel iets meer wakker terug 's nachts en wil dan absoluut eten. Misschien tandjes? Of de 6mnd sprong.
Hij is voor de rest nog altijd superactief, lacht heel veel. De groentenpap lukt nog niet echt. Maar we houden vol hé.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 29 nov 2007, 19:06

Om verder te gaan op mijn vorige bericht (had niet veel tijd) Volgens mij is Jonas dus heel goed bijgekomen. Maar toch hadden ze bij K&G weer opmerkingen hé. Het wordt toch tijd dat je nu met groentenpap begint, want hij moet meer bijkomen :shock: (halve kg op maand is toch goed)
Ikke dus van daar begin ik nu mee, hij is nu 6mnd.
Komen we daarna bij de verpleegster (eerste was de dokter) en daar was alles perfect. Snap er niks van en volgens weten ze zelf ook niet wat ze zeggen.
Maar allé, mijn manneke doet het dus heel goed, is superactief, lacht enorm veel en drinkt ook nog altijd goed. Groentenpap is hij wel nog altijd niet zot van. Morgen beginnen ze in de creche ook met pap te geven. Ben benieuwd.
Hij houdt daar ook al zelf zijn flesje vast. Dan drinkt hij rustiger. Wel grappig.
Hij zit ook bijna zelfstandig en steekt als hij op zijn buikje ligt voortdurend zijn poep omhoog.
Gisterennacht heeft hij weer goed doorgeslapen, dus mama ook weer uitgerust.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 29 nov 2007, 21:40

Hoi, zeg nog een late proficiat voor ons 6 maandertje :D :D !!!! Ik ben eigenlijk ook niet zo tevreden over het k&g bij ons. Vanaf 6 maanden mogen de baby’s hun pamper en rompertje aanhouden bij het wegen en meten . Wist ik dus niet, en dan doen ze zo precies van alléé weet gij dat nu niet of wat :? . Wat ze me niet zeggen kan ik niet weten toch?
De verpleegster, ( die overigens wel een toffe is) heeft niet eens gevraagd of hij nu gp eet.
Ik ben daar dan maar zelf over begonnen. En dikwijls als je iets vraagt weet ze het niet en zegt ze dat ik het aan de dokter moet vragen. En die dokter geeft dan ook niet echt een antwoord waar ik iets mee ben. Soms vind ik dit wel frustrerend hoor.
Voor de rest met Levi is alles prima. Hij is deze week wel veel feller. En vindt het leuk om zich met zijn voetjes af te duwen en zo zijn buikje omhoog te duwen. Zelfs bij het pamper verversen. Hij rolt nu van rug naar buik dat het een lieve lust is en terug lukt nu ook al.
Alleen zitten doet hij nog niet. En sinds kort als hij even geslapen heeft in zijn parkje, en dan wakker wordt dan weent hij heel hard. Deed hij eerst niet, wel zo wat zeuren van mama kom me eens pakken. De groentepap lukt hier ook nog niet super de ene keer al beter dan de andere maar er zit vooruitgang in.
Groetjes Sylvia & Levi
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 30 nov 2007, 08:57

Bedankt, amai ook al 6 maanden.
Die cb zijn toch niet te schatten hé. Ik wist dat van die rompertjes en pampertjes ook niet hoor. En dat maakt toch alweer enkele grammetjes verschil. Heb bij ons wel nog geen kindjes gezien die gewogen worden met, ook niet de oudere.
Die dokters kunnen toch ook niet alles weten. Wist je dat dit meestal huisartsen zijn en dus geen kinderartsen?
Ja, bij ons wordt de pamper verversen ook een heel avontuur. Hup die beentjes in de lucht en voetjes in de mond. Hij pakt ook altijd zijn pamper, dus we moeten die heel snel weg doen en de verse goed opzij leggen. Die durft hij ook al eens in zijn mond stoppen. :lol:
Straks in de creche dus pompoenpap. Ben benieuwd wat hij zal eten.
Geven jullie na de pap nog melk? Of ervoor?
Heb Jonas gisteren een stukje banaan gegeven. Dat vond hij dus superplezant. En maar sabbelen op dat stuk. Hij hield dat ook in zijn mondje, in tegenstelling tot de pap.
Denk dat ik toch ook al af en toe een stukje zal geven. Is nu toch al 6 mnd.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 30 nov 2007, 11:22

Hoi Lily, leuke foto van Jonas :o . Levi krijgt meestal een tijdje na zijn gp van de borst. Hoeveel tijd hier tussen zit hangt een beetje af van hoeveel hij gegeten heeft en om hoe laat Sinds gisteren leer ik hem tussendoor wat water drinken, met de tuitbeker. Eerst was dat een fruitdrankje van olvarit maar op K&g zeiden ze me dat je hun ook moet leren water drinken .
Dus dan proberen we dat maar hé.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 02 dec 2007, 21:48

Levi heeft van de middag 100 gr fruitpap en vanavond 100 gr groentepap gegeten :D .
Het was aardappel met tomaat. Verder afgekolfde melk en van de borst.

Hier zijn schema van vandaag: geslapen van 21u15 tot ong 9u
270 cc afgekolfde melk om 9u35
100 gr fruitpapje van blédina om 12u30
Om 13u in zijn bedje voor het middagdutje
15u40 wakker
16u30 gp aardappel/tomaat 100gr + tussendoor 70cc afgekolfde melk en water uit beker
18u10 afgekolfde melk 220 cc
20u40 aan de borst ong 15 min. Hij drinkt snel aan de fles ook
20u56 voor zekerheid dat hij deze nacht geen honger zou hebben nog afgekolfde melk maar dronk maar 30cc
Om ong 21u10 in slaap
Wat vinden jullie van dit schema :?: ? Tips zijn welkom. Normaal zou hij maar 4 of 5 voedingen mogen maar dat lukt hier nog niet hoor.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 03 dec 2007, 17:56

Dat is een goed schema he?
Maar alleen zou ik dat laatste niet meer geven?
Want dat is toch bijna niets dat hij drinkt...
Liam gaat hier meestal rond half 7 slapen en slaapt de nacht door..
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 04 dec 2007, 19:18

Vandaag naar K&G geweest..
Onze Liam woog 8kg210 en was 65 cm'tjes..
Dus das goe he :D Een klein dikske.. Hihi :D
Maar sinds vnv doet em elemaal anders...hij is ziekskes :(
Derjuist 38,6 koorts.
Pff hopelijk blijft da ni aanhoude en is de koorts morge gezakt..
Heb een suppo'ke opgestoke en nu slaapt em.
Kben ook wa ziek nu,tzit echt onder de mense.
Dat dus mr snel voorbij is deze daagskes!!
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 06 dec 2007, 17:28

Liam doet het zo te horen ook goed hé. Flink bazeke al.
Jammer dat hij nu wat ziekjes is. Veel beterschap allebei.

Schema van Levi ziet er goed uit. Die eet toch al goed hoor. Zou ook eens proberen om dat laatste beetje melk weg te laten en zien of hij doorslaapt.

Jonas is deze week weer vaak wakker geworden 's nachts. Voel het zelf wel. Gisteren sliep hij gelukkig weer goed door. Ik merk altijd als hij in de creche lang heeft geslapen. Dan bekoop ik het 's nachts :wink:
De groentenpap lukt ook nog niet echt schitterend. Het was precies beter maar gisteren weigerde hij in de creche resoluut. Kan koppig ventje zijn hoor :lol: Van wie zou hij dat hebben?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 17 dec 2007, 15:18

Hoi allemaal, hier ben ik nog eens. Druk druk druk. Hier is alles terug prima. Maar dat was vorige vrijdag wel iets anders.
Vorige vrijdag wou Levi plots geen flesje meer drinken. Hij had rond 16u30 zijn groentepapje gehad dus dacht ik hij zal nog geen honger hebben. Die avond moest ik naar een feestvergadering van mijn werk, en was de papa oppas. Toen ik terug thuis kwam bleek dat hij nog steeds niets gegeten had. Dus ik wel wat ongerust. De volgende morgen wou hij nog steeds geen flesje en maar brullen. Van pure wanhoop een blédi milky gegeven en dat ging er wel in en melk met het lepeltje ook of met een bekertje maar geen fles of borst en ook geen tut. Levi was speels en levendig zoals anders dus last had hij er niet van. Ik toch alles behalve gerust, en na een telefoongesprekje met de vroedvrouw was ik al wat geruster. De hele dag blijven proberen maar niets. Rond een uur of 17 at hij terug van de borst en zelfs van zijn flesje, dus ik weer gerustgesteld. Die avond moest hij net bij zijne petere gaan logeren. Omdat wij naar een feest moesten waar we niet meer onderuit konden.
Toen ik belde om te checken of alles goed was hoorde ik hem brullen op de achtergrond.
Terug het zelfde liedje dus. Melk uit bekertje en een blédi milky . Ze beloofden me dat als het echt niet ging dat ze me zouden bellen. Een tijdje later kreeg ik bericht dat hij mooi sliep.
De volgende morgen wou hij nog niet van de fles drinken. Toen ik het dan probeerde dronk hij mooi zijn flesje leeg. Nu drinkt hij terug gewoon van zijn flesje en van de borst.
Ik heb geen idee wat er die dag mis was. Hij was die dag net 7 maand en misschien verwachtte ons ventje taart vandaar een protest actie hi hi hi. Nu kan ik er mee lachen maar toen zeker niet hoor.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 19 dec 2007, 12:28

Hoi allemaal, het is maar stilletjes hieri op het forum. Ik heb een vraagje. In het boekje brieven aan jonge ouders ik word 8 maanden staat op pagina 14 tip van Mini. Dat je in de supermarkt in het diepvriesvak zakken vis voor in de wok en fondueblokjesvlees kunt kopen. Heeft er iemand enig idee over welke supermarkt dit gaat? Of misschien andere tips voor het vlees en de vis voor in Levi zijn groetenpapjes?
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 19 dec 2007, 21:40

Druk druk, heb niet veel tijd gehad om hier iets te laten horen. Jonas stelt het heel goed. De groentenpap gaat steeds beter. Hij slaapt 's nachts ook weer door. Was wel vermoeiend. Hij werd de laatste 2 weken heel vaak wakker en dan weende hij bijna hysterisch. Hij was dan ontroostbaar of toch bijna. Bij mama op de arm viel hij wel terug in slaap. Maar gelukkig is het nu dus beter. Hij brabbelt lustig en giert van het lachen.
Wat betreft je vraag Levi, die blokjes vind je in de kolruyt (zo verschijnt het hoop ik wel)
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 19 dec 2007, 23:35

thanks ik zal de papa eens naar die winkel sturen :wink: . Lijkt me supergemakkelijk als het al in kleine porties is.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 20 dec 2007, 13:51

Levi was gisteren even bij mijn broer, want wij gingen op ziekenbezoek in het ziekenhuis.
En ik zou niet willen dat ons ventje daar iets opdoet, dus mocht hij bij de petere gaan spelen.
Toen we hem terug gingen halen lag hij te slapen in de armen van mijn schoonzusje.
En bleek dat hij weer geweend had en niet tevreden was. Even later toen ik onze kapoen in zijn maxi cosi had gelegd kwam het er letterlijk en figuurlijk uit. Hij had die dag rond 17u50 visrisotto met tomaat en wortel plus nog extra aardappel, want zo één potje van 200gr is niet meer genoeg voor ons kereltje in totaal zo een 300gr. En rond 19u45 heeft mijn broer hem nog een flesje blédilac van 250ml gegeven. Blijkbaar is die combinatie Levi niet bevallen want hij heeft alles terug overgegeven. Heerlijk die visgeur :( , en ons ventje maar brullen toen ik hem moest wassen en omkleden. Al maar goed dat ik daar steeds op voorzien ben. Maxi cosi viel nog mee en is al terug proper gewassen en bijna droog :) . Kleertjes hebben één nacht in een sopje gestaan en gaan seffens de machine in. Ben eens benieuwd of ik ze proper krijg .
Na het omkleden was Levi weer de oude :D en konden we er weer mee lachen. Nu geef ik weer enkel bv en flesjes afgekolfde melk geen blédilac .
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 20 dec 2007, 14:33

Hoe toevallig! Bij ons Liam was da ook met die combinatie...alles er terug uit! En idd die geur is niet om aan te staan en de kleertjes hebben een serieuze beurt gekregen, want eer dat eruit was!
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 04 jan 2008, 08:57

Hey iedereen. Eerst en vooral beste wensen voor 2008.
Hopelijk alles prima met jullie? Hier stelt iedereen het goed. Mijn vriend en ik hebben op kerstdag effe last gehad van de buikgriep. Maar Jonas heeft er gelukkig niets van gemerkt. Ons manneke stelt het heel goed.
Nu beginnen de groenten goed te gaan en sinds gisteren ook de eerste keer een fruitpapje gegeven. Smulde er enorm van.
Ik geef zowel pap als stukjes à la Rapley. Dat vindt hij fantastisch zo stukje in zijn mondje stoppen. Heeft zo al banaan, broccoli, bloemkool en wortel gekregen.
Hij is ook ineens van een 7-tal keer drinken naar 4 à 5 keer bv.

Schema is nu zo:
7u à 7u30: flesje bv 220cc of lekker bij mama (afhankelijk van hoe laat ik moet gaan werken)
11u: groentenpap (ong 150gr) met wat water of thee
14u30 à 15u: fruitpap + fles bv van 200cc
17u30 à 18u: bv bij mama
20u: bv bij mama
Dan slaapt hij tot ongeveer 7 uur. Hij drinkt de laatste keer wel ongeveer een half uur tot 45 minuten. Is echt zijn avondritueeltje :D
Soms krijgt hij zijn namiddagflesje ook iets vroeger en dan drinkt hij rond 16u nog eentje extra. Alles schuift dan ongeveer een half uurtje op.
Is dat goed denken jullie?
Hij is gelukkig nog altijd niet ziek geweest. Enkel wat snottebellen en een licht hoestje, maar nog geen koorts of zo.
Tandjes zijn er nog altijd niet. Denk wel dat ze klaar zitten.

Voila, nu hebben jullie weer een update.

En Sylvia, je foto van levi al doorgegeven voor de babyspecial van het Belang. Je kan dit nog doen tot nu zondag (via www.babyspecial.be/hbvl)

Groetjes, Lily en Jonas
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 04 jan 2008, 14:11

Aan allen een gelukkig Nieuwjaar!!!! :D Veel geluk, liefde maar bovenal een goede gezondheid. En dat onze kindjes gespaard mogen blijven van erge ziektes of ongevallen. Wijzelf en onze familie natuurlijk ook hé :wink: . Tja, dit jaar worden onze kapoentjes al één jaar. Wat vliegt de tijd.
Levi is morgen al 7maand en 3 weken. Hij doet het nog steeds prima. Maar fruitpap eten gaat nu iets minder. Mijn eigen schuld hoor. Ik gaf eerst altijd potjes maar omdat hij moeite had met kaka te doen ben ik begonnen met verse fruitpap en dat is wennen natuurlijk.
Lily, fijn nog eens iets van je te horen. Levi zijn foto is al binnen. Ik ben benieuwd want de papa heeft dit geregeld en ik weet zelf niet welke foto. Goed dat je kleine ventje het zo goed doet. Levi is ook nog niet ziek geweest op een verstopt neusje en een beetje hoesten na. Ik denk dat de bv daar wel voor een groot stuk tussenzit. Hoelang wil jij nog bv geven? Ik doe het zolang wij beiden er plezier van hebben. Heb wel al scheve reacties gehad :evil: maar die trek ik me niet aan. De papa staat er ook nog steeds achter en bewondert me voor mijn doorzettingsvermogen. Hier Levi zijn schema:
Rond 10u flesje bv
Rond 12u30 fruitpap (ongeveer 200 gr )
Tussen 13 en 14u gaat hij zijn bedje in
Rond 16 à 17 u dan krijgt hij zijn groentenpap tussen de 250 en de 300gr (meestal vers soms ook potje )
Soms rond 19u nog wat aan de borst (hij is dan soms wat lastig en moe en dan bied de borst troost.
Rond 20u45 nog aan de borst ofwel flesje bv
Tegen 21u gaat hij dan zijn bedje in.
Dit schema is nog niet helemaal zoals ik het zou willen maar dat komt wel. En door het te doen merk je of er nog iets moet veranderen of aangepast worden.
Levi heeft ook nog geen tandjes. En kruipen en alleen rechtzitten zonder steun kan hij ook nog niet. Ieder kindje zijn eigen ritme hé.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 04 jan 2008, 15:24

Heb Jonas nog maar 1x een potje groentenpap gegeven (anders altijd vers) en toen had hij echt ook enorm veel moeite om kaka te doen. Durf het nu dus niet meer zo goed geven.
Levi is wel een goed etertje zo te horen.

Dat ziek zijn is volgens mij ook wel grotendeels door de bv. Ik wil het ook graag nog zo lang mogelijk blijven doen. Toch zolang als dat mijn klein ventje wil. Die opmerkingen krijg ik nu ook meer en meer. Niet leuk hé. Het rare is dat mijn zus die veel minder krijgt. Haar kindje is twee dagen jonger dan Jonas, maar wel kleiner. Misschien daardoor. Jonas ziet er niet meer uit als zo'n klein pasgeboren babytje. Ik had altijd gezegd dat ik zeker 6 mnd wou volhouden, toen 7mnd (dan stopte mijn kolfrecht op het werk) en nu kolf ik dus toch nog tijdens mijn lunchpauze. Nu is mijn volgende streefdoel 1 jaar. Dan mogen ze ook gewone melk drinken dus is ook gemakkelijker om eventueel over te schakelen op iets anders.
Ik trek me wel zo weinig mogelijk aan van al die opmerkingen. Is wel leuk hé, als je zoveel steun krijgt van je partner. Mijn vriend staat ook voor 100% achter mij. Dat is toch belangrijk denk ik, want anders hou je het waarschijnlijk niet zo lang vol.
Ik kan enorm genieten van die momenten met mijn manneke alleen. Eigenlijk kom ik 's avonds echt tot rust als ik bv geef. De papa moet soms lachen want is al gebeurd dat Jonas rustig drinkt (half slapend) en ik dan ook in slaap ben gevallen. Grappig zicht blijkbaar :lol:

Allé nu nog een update van Liammetje, en we zijn weer volledig mee.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 04 jan 2008, 15:56

Hoi Lily, hoe doe jij dat met het vlees in zijn gp?
Visblokjes heb ik gevonden in het diepvriesvak maar vleesblokjes niet. En hoeveel geef jij? En welke soorten? Van vis geef ik alaska pollak, roze pacific zalm en pacific schar . Zit allemaal in die wokmix.
Mijn streefdoel voor bv is ook één jaar.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 04 jan 2008, 16:28

Ik ben nog niet begonnen met vlees. Wou hem eerst goed laten wennen aan groenten. Zou eigenlijk niet al te veel vlees of vis gebruiken. Is 1 à 2 van die blokjes niet genoeg. Voor vlees misschien gewoon kipfilet en mager ander vlees zelf in blokjes snijden en in de diepvries stoppen. Heb je eigenlijk snel vlees bijgegeven?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 04 jan 2008, 17:23

Ja voor jullie ook een gelukkig 2008 om te beginnen he!
Hier ben ik dus :D
Het gaat goed hier, zo te horen.
En heb veel respect voor jullie, dat jullie nog borstvoeding geven hoor!
Wou dat ik dat ook nog kon, maar ja je kan niets forceren he.
Liam is al eventjes verkouden (ni moeilijk, iedereen is hier ziek) en de slijmpjes komen los, met als gevolg dat hij een paar uur later of soms meteen alles teruggeeft :cry: . Gewoon pap, fruitpap, groentenpap...
Echt ni leuk om te zien... Hopelijk is hij er snel vanaf! Want daar kunnen ze echt lang mee zitten he.

Dit is Liam zijn schema:

- 's morgens: boterhammetje met confituur, beetje later zijn flesje
- 's middags: fruitpap (+- 250gram) + petit gervais'ke
- namiddag: groentenpap (+- 300 gram)
- 's avonds: zijn laatste flesje (250ml + 7granen)


En ivm zijn vlees, koop ik gewoon vlees bij de slager en knip dit allemaal in stukjes, dan apart in diepvrieszakjes en de diepvries in! Echt handig...
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
levi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 sep 2007, 17:20
Locatie:limburg

Bericht door levi » 04 jan 2008, 21:59

Lilly, eigenlijk ben ik pas deze week begonnen met vis in zijn gp te doen. Eerste keer prinsessenboontjes uit de diepvries met roze zalm stukjes (iets van een 30gr). En vandaag witloof met appel en polak of schar. Vandaag had Levi 300gr gp op in ongeveer 10 min :lol: . Hij eet dus graag witloof blijkbaar :wink: .
Ik wou Levi eerst wat laten wennen aan al die nieuwe smaakjes en dan stilletjesaan vlees of vis of zelfs ei want dat mogen ze nu ook hé.
T1n3 leuk nog eens iets van je te horen. Liam eet al een boterhammetje flink hoor. Levi wil zelfs geen koek dus dat zal nog wel even duren hier, hij sabbelt er wel op maar als er een stukje afkomt moet dat snel weer uit zijn mondje. Hoe is het nu met Liam? Heeft hij al tandjes? En kruipt hij al? Levi nog niet en tandjes zijn er ook nog niet te bespeuren.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 05 jan 2008, 10:55

Van tandjes is er hier ook nog steeds niets te bespeuren.. Op zen 3 maand en half zag de onderkant al helemaal rood en toen waren er twee witte streepjes gekomen, maar daar is het tot nu toe bij gebleven. En nope kruipen doet hij nog niet, en hij kan al even blijven zitten maar nog niet stevig hoor. Het is ook zo'n klein ventje he! :D Allemaal wel schattig om te zien.. En ja die boke's gaan hier goed binnen hoor. Ik snij de korstjes eraf en dan in kleine vierkantjes op een bordje en dan neemt hij die zelf in zijn mondje. Moet er natuurlijk wel goed zijn best voor doen..Maar hij is er zot van :D En koeken al helemaal... Dat is op een 5 minuten op! En dan klaagt hij dat al op is :lol: . Voor de rest gaat het wel goed buite zijn slijmpjes en dan dat teruggeven he. Zal blij zijn dat het over is.. Gisteren ook, groentenpap aant geven en ineens alles er terug uit..Was nog niet gedaan met geven. Zo zielig om te zien he. Maar ja, daar moeten we allemaal doorheen he.

Vele groetjes!
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”