Oktober: Misschien een rare vraag, maar toch

Moderator:Moderators

Plaats reactie
tweety
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 jan 2007, 21:30
Oktober: Misschien een rare vraag, maar toch

Bericht door tweety » 04 mar 2007, 09:45

Hallo, eerst een dikke proficiat aan de toekomstige mama's en papa's.

Ik heb een vraag misschien een rare maar toch.
Vinden jullie het niet jammer om op het einde van het jaar te bevallen?
Het is winter en je kan niet echt buiten met je babytje want het is te koud en ze zijn eigenlijk een jaar achter op school met de babytjes van in het begin van het jaar.
Ik zelf wil terug zwangeer zijn maar dat zijn nu 2 punten die me eigenlijk tegen houden om nu al terug zwanger te worden.


Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 04 mar 2007, 09:57

Hoi,
nee ik persoonlijk vind dat niet erg. Vorig jaar bevallen in de superhete juni maand, kon toen ook niet buiten met ons dochtertje, en juli ook niet, augustus ging toen ook moeilijk omdat het de hele tijd regende.... £Oktober en november kunnen trouwens nog heel mooi worden, wel kouder... En dat ons kindje van het laatste van het jaar is, ik geloof daar niet in. Mijn zus is van december en ze ondervindt er geen last van. Een vroegere schoolvriendin ook niet, ...
Ik hoop dat dit je vraag een beetje beantwoord,
groetjes

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 04 mar 2007, 10:01

Ze zijn ook niet echt een jaar achter hé! Natuurlijk gaan kindjes van januari een jaar langer naar 't school (en dit klopt! Mila heeft zo haar eerste kleuterklasje twee keer gedaan, terwijl Karsten dit normaal maar 1 keer zal moeten doen), maar uiteindelijk kan een kind maar zoveel als naar zijn leeftijd hé! (over het algemeen hé! :lol: )..
En niet buiten kunnen.. Als je hen warm genoeg inpakt, gaat dat wel hoor! :wink: Ik zou er niet te veel mee inzitten wanneer je kindje geboren gaat worden, je kiest het toch niet altijd zelf (als het niet direct lukt, als ze te vroeg geboren worden,...)..
Het enige jammere eraan vind ik misschien dat hier nu alle feesten op een hoop zijn (verjaardagen, sinterklaas, kerstmis,..), maarja.. Als dat mijn enigste zorg is, is het niet zo erg hé!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

tweety
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 jan 2007, 21:30

Bericht door tweety » 04 mar 2007, 10:28

Kan goed zijn dat jullie gelijk hebben en toch houd dit me tegen. Ik heb ook geen werk en ook dit houd me tegen ik ben nogal mager en je kan het dus vlug zien bij mij als ik zwanger ben dus geraak ik dan ook moeilijker aan werk. Maar ik zou normaal op 25 juli van dit jaar bevallen van ons tweede maar heb in december een mk gehad. Ik vond het zo zalig om in juli te kunnen bevallen en dan nog op mijn eigen verjaardag. Ik weet niet hoe het komt maar op het einde van het jaar zie ik echt niet zitten. Mijn dochtertje is geboren op 15 april en dat vond ik ideaal, het begon al terug warm te worden en het was lente ik was zo blij dat ik eens buiten kon komen met het prachtig weer en mijn knap dochtertje.

Ik weet niet goed geen weg met mijn gevoelens op dit gebied. We willen echt een tweede en hoe rapper hoe beter maar toch, ik zit echt met gemengde gevoelens. :cry:

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 04 mar 2007, 10:50

Hey

Ik begrijp je gevoelens ze... Femke is van januari en ok ze is dan zogezegd de oudste van de klas, maar ik vind het ook erg dat ze alle feestdagen achter elkaar heeft en rest van haar niks meer.

Daarom ben ik bewust bij m'n 2de in de herfst zwanger geworden (ben nogal vruchtbaar dus was ook direct raak) want had het jaar eender ook in oktober geprobeerd, maar doom omstandigheden (slechte afspraken met donor) niet gelukt en deze keer dus van eerste keer zwanger. Omdat het vorig jaar mislukt was heb ik het gewoon een heel jaar uitgesteld. Dus ook al wil je dolgraag nog kindje ( was in mijn geval ook zo ) ik begrijp het dat je het wil uitstellen ook al geeft dat beetje dubbele gevoelens...

En na een mk is het idd nog zo slecht niet om wat langer te wachten tot je het verwerkt hebt en vanaf binnen 3 maand (april zelfs voor januari) heb je weer kans op lente of als het niet direct lukt een zomerkindje..

Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 04 mar 2007, 13:15

Tja Jarne is ook in oktober geboren en ik vond dat prima. In de zomer zag je mijn buikje al goed maar door dat ik niet hoogzwanger was kon ik toch nog van alles doen. In oktober is hij dan gekomen. Toen de papa nog thuis was zijn we wat gaan wandelen het weer ging toen nog en als je hem goed inpakt. En toen de papa terug ging werken en ik voor alles alleen stond had ik eerlijk gezegd de fut niet om buiten te komen. Tegen dat het dan goed weer begint te worden is je kleintje al wat groter en kan het al wat beter tegen het weer. Zelf ben ik van september en mijn man van oktober en wij hebben daar toch niks van onder vonden. En nu ik terug voor oktober ben uitgerekend is het best wel makkelijk want ik kan al mijn zwangerschapskleren terug gebruiken.
Cadeautjes is inderdaad kort op elkaar verjaardag-sint-kerst. Maar rond april komen de paasklokken nog eens en in de zomer ga je op vakantie en dan krijgen ze meestal ook iets omdat je (alé ik toch) dan ook in een vrijgevige bui bent.
Het enigste wat ik niet wou was bevallen met kerst/nieuw. Dat zou ik vreselijk vinden moest ik dan in het ziekenhuis liggen en de feestjes missen.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 04 mar 2007, 13:42

Tja, Mila is op 3 januari geboren. En het was erg spannend, want de gyn zat de hele tijd maar te zeggen dat het wel eens nieuwjaar kon worden... Ergens is het idd wel jammer dat haar verjaardag daardoor zo kort bij de feesten ligt, maar ik ben zelf in december geboren en och ja, uiteindelijk valt dat wel mee. Zolang je als ouder er maar voor zorgt dat je van die verjaardag toch steeds een speciale dag maakt, denk ik dan.
Ik ben al heel veel met haar buiten geweest, maar het is nu natuurlijk wel een zachte winter. Toch denk ik dat het niet zoveel uitmaakt. Als je ze goed inpakt kan je altijd wel eens naar buiten. Behalve als het regent ofzo, maar dat doet het hier in België toch in alle seizoenen.
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 04 mar 2007, 19:39

wij willen voor de volgende liefst géén winterkindje... maar tzou natuurlijk wel welkom zijn
we gingen een pauze inlassen om net een winterkindje te voorkomen.. maar we hebben beslist om alsnog de natuur voor ons te laten beslissen ;)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tweety
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 jan 2007, 21:30

Bericht door tweety » 04 mar 2007, 20:03

major mag ik vragen waarom jullie geen winterkindje willen of is het dezlfde reden zoals ik?

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 04 mar 2007, 21:13

Yana is in februari geboren, putje winter.
Erg vind ik dat niet, en zou het ook niet afraden.
Begin maart zijn we met haar de eerste keer gaan wandelen, weet ik nog. Het was toen ook koud, maar heel lang zijn we niet weggebleven.
Die eerste weekjes het wat op het gemakje thuishouden, vond ik niet erg.
Milan was maar een weekje toen we al gingen wandelen en dat was ook leuk.
Maar ik heb daar nooit naar gekeken, dat ik in de winter moest bevallen.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 04 mar 2007, 21:40

tweety schreef:major mag ik vragen waarom jullie geen winterkindje willen of is het dezlfde reden zoals ik?
1. omdat het dan rond de feesten is : niet voor ons, maar voor het kind is het erg dat je verjaardag dan in het niets valt
2. het is leuker als je in de zomer met je kindje kunt wandelen.. .zomerkindjes krijgen door de zon ook meer vitamientjes binnen. Ik heb horen zeggen dat zomerkindjes gezonder zijn dan winterkindjes.. maar of dat waar is, weet ik niet
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tweety
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 jan 2007, 21:30

Bericht door tweety » 04 mar 2007, 21:52

En toch blijf ik twijfelen om nu zwanger te worden. Ik zal meer nodig hebben om toch overtuigd te raken dank ik.

Major ik ben ook een zomerkind (juli) en ik ben inderdaad ook zo goed als nooit ziek.

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 08 mar 2007, 21:28

tja, en ik ben een winterkind en ik ben ook nooit ziek (allé, bijna nooit :roll: )

Ik heb een winter- (eigenlijk herfst-) en een zomerkindje (november en juni). En met beide heb je voor en nadelen, als je 't al zo kunt noemen :?
Met Sam ben ik evenzeer gaan wandelen, goed ingeduffels. Als het zo een mooie winterdag is, vriesweer met een flauw zonneke, dat is su-per om in te wandelen. Beter als een hittegolf (juli '06) of een super-natte augustusmaand :roll:
Je kunt het weer toch niet op voorhand voorspellen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 08 mar 2007, 21:57

Ik ben een winterkind en heb dit altijd gehaat...nu nog!

Ik verjaar 14 december. Altijd tijdens exaam, tussen die drukke feestdagen.

Mijn zoon is van april en eerlijk is dat mooie periode....Alleen jammer dat er maar een week tussen verjaardag van mijn man en zoon zit, want dat geeft weer een drukte qua verjaardag....

En nog een nadeel nu bij mijn zoon, dit jaar verjaart hij rond pasen :roll:

maar ja ik denk dat je dat niet echt voor te kiezen hebt en ook eender wanneer een reden kan verzinnen waarom of waarom niet. Een dikke buik in volle zomer of liever in winter en zo? In die hitte kan je ook niet met je kind buiten en dan in het ziekenhuis liggen?

Persoonlijk geef mij zo maar september of mei ergens.... tussen in

en dat ziek zijn, ik ben een kind dat vroeger cosntant ziek was en nu heel veel verkoudheden
MAar mijn zoon is ook heel gevoelig aan verjkoudheden
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 26 mar 2007, 18:10

Ons pruts is geboren op 1 februari. Ik ben eigenlijk blij dat het een winterkindje is. Het is wel op het einde van de winter en echt koud is het nog niet geweest. Tegen de zomer is het 'platte' er dan zo'n beteke af en vind ik dat ge er meer aan hebt om ermee buiten te komen dan met een pasgeboren boeleke.
AfbeeldingAfbeelding

Shiba
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 feb 2007, 13:58
Locatie:Lochristi

Bericht door Shiba » 28 mar 2007, 14:57

Ikzelf ben geboren op 14 juli en mijn verjaardagscadeau was steeds afhankelijk van mijn rapport eind juni :roll:, allé da was den uitleg toch van m'n ouders :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 15 mei 2007, 13:28

Hey,

Persoonlijk was ik graag rond mei-juni bevallen. Maar dat heb je niet altijd in de hand, het moet nog gaan ook hé.

Toen ik vorige zomer zwanger was en het kindje voor eind maart zou zijn. vond ik dat wel leuk! Maar helaas heeft de natuur er anders over beslist en aangezien het daarna nog een hele tijd duurde alvorens we terug zwanger waren. Zal het nu dus in oktober worden.

Erg vind ik het nu niet. T schijnt dat weegschaaltjes hele rustige kindjes zijn.
En onze baby zal de enige zijn in de familie die in oktober zijn verjaardag mag vieren. Ook wel leuk, andere maanden zijn nogal druk bezet :lol:

Liefs Winter ***

arab
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 nov 2007, 17:26
Locatie:Begijnendijk
Contacteer:

Bericht door arab » 26 nov 2007, 20:23

onze Jari is geboren in oktober, niet echt het einde van het jaar maar soit...

heb nooit stilgestaan bij die dingen, ook omdat het niet onze bedoeling was om kindertjes te krijgen :wink:

Ikzelf ben van december en mijn man van februari.

ben vanaf dag 1 met ons zoontje buitengeweest. Moet ook wel op de boerderij. :lol:

Kwestie van de school.... ik ben afgestudeerd op 17 jaar en had mijn diploma op zak op 20, heerlijk toch!!!!!


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”