Oktober-babietjes

Moderator:Moderators

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 07 mar 2007, 17:01

Twordt wel spannend hé beagle? :wink:


Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 08 mar 2007, 10:07

Hallo!
Alez, de reactie was goed :) Ze waren heeeel content, maar ook bezorgd.
Och, 't zal wel normaal zijn?

Goed, ik ga terug naar mijn cracotten....*** :wink:
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 11 mar 2007, 20:50

Ik kan met enige vreugde melden dat het **** beter is. Al 3 dagen niet moeten overgeven. Wel nog mottig gevoel en met de moeheid is het ook wat beter maar dat is misschien ook door het zonnige weer. Hoe is het met de andere oktober mama's?
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 12 mar 2007, 07:33

Aha Pietoeter! Houden zo hé :wink: De leuke tijden zijn in aantocht :mrgreen:

Zou Mieke het al aan haar familie verteld hebben? :)
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 13 mar 2007, 10:43

Hallo hallo!!!

Jaja, we hebben het van het weekend verteld! Iedereen was dolgelukkig behalve mijn schoonzus. Het enige wat die zei was: Ik loop hopeloos achter... :roll:
Mijn ma was aant wenen van blijdschap! En werner en ik waren blij dat iedereen toch content was! :D
Nu de omgeving het stilletjes aan te weten aan het komen is vragen ze of het een ongelukje was :evil:

Pitoeter, fijn hé dat je niet meer moet ***. Ik moet hier soms nog tot 3x toe zo'n primperan pilleke pakken, want anders is het niet te doen. Maar hopelijk zal dat binnenkort ook wel over zijn!

Groetjes


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 13 mar 2007, 20:47

Mieke, zo erg: een ongelukje....
Ze gaan 16 maanden schelen hé? Dat is dan zoals bij ons.
Zet ze dan maar op hun plaats!! Het wil toch niet zeggen dat je ze kort na elkaar hebt, dat het daarom niet gepland was??
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 14 mar 2007, 07:23

Een ongelukje?!?! :roll: Pffff....
Niks van aantrekken!

Gelukkig was de rest content!! (buiten schoonzus dan :? Is ze een beetje jaloers?)
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 14 mar 2007, 16:16

Ik ken een koppel en die zijn nu voor de tweede keer in verwachting tegen dat nr 2 er is is nrtje 1 nog maar net 1 jaar geworden en dat is zelfs geen ongelukje! En schoonzussen tja ik heb ook zo een exemplaar bij mijn eerste zwangerschap reageerde ze ook maar raar. Trek het je niet aan ze zijn het niet waard.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 14 mar 2007, 16:19

een beetje? Een beetje veel maar haar vriend wil niet, nog niet..... Maar daar kunnen wij niets aan doen hé. Diezelfde avond dat we het hebben verteld hebben zij daarover nog ruzie gehad :roll:

Vandaag nog maar es gehoord: nu al? Wast een accidentje? :evil: En als ik dan zeg dat ze ze 16 maanden zullen schelen, oja, das toch mooi :roll: begrijpen wie begrijpen kan....
Ze groeien samen op, je bent sneller uit de pampers, ze hebben meer aan elkaar...
Het enige "nadeel" dat ik voorlopig zie, is dat het in het begin wat moeilijk zal zijn. Marie zal mss juist kunnen lopen, maar ach, in dat ritme komen we ook wel hé Sandy! :wink: :D

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 14 mar 2007, 19:07

Maar ja gij!!
Ik vond het eerste jaar het lastigst. Eenmaal het tweede kan lopen, vergemakkelijk het wel wat!
Yana liep 1 week alleen toen ik beviel :D dat was wel lastig. Ze heeft weken aan een stuk aan mijn vinger gelopen en ik liep dat zo gebukt, tot ik niet meer kon met mijn dikke buik... :D
Maar nu, ik zou het niet meer anders willen!! Als ik zie hoeveel ze aan elkaar hebben....ik zou het zo opnieuw doen!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 16 mar 2007, 11:08

't Is hier wel heel rustig hé.
Hoe gaat het met de oktober-moekes?

Hier alles ok. De *** is blijkbaar minder aan 't worden, moet alleen zorgen dat ik tijdig iets kleins eet (zit nu met een bakje pinda-noten voor mij :? )
Is het normaal dat mijn broeken niet meer passen? Vriendinnen die zwanger zijn geweest verklaren mij voor zot...nu al? Ben nog niet in kg's aangekomen.

Tot gauw!
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 16 mar 2007, 12:26

heilaba oktober mama's,

Hier gaat het wel. Mijn onstoken sinussen doen niet meer zo een zeer. Nog een goei snotter neus en hoesten. *** is veel beter. Mijn maag ligt soms nog overhoop en af en toe mottig gevoel maar dat is niets in vergelijking met wat het geweest is. Dus hopelijk als ik van dat stom verkoud af ben dat ik kan genieten... Ik kan nog in mijn broeken maar als ik zit spannen ze wel dus ik denk dat ik een van dees toch eens mijn zwangerschaps broeken van vorige keer moet bij halen. Ik hoop dat het nog past vermits ik tien kilo zwaarder ben dan toen ik van jarne zwanger was. Ik vind wel dat mijn bloesjes te kort geworden zijn (ik vermoed omdat mijn borsten toch wel voller geworden zijn en het buikje dat begint). Ik ben nu toch stillekens aan serieus aan het aftellen naar onze eerste echo op 26 maart, dat ik eindelijk weet of ons boeleke het doet zoals het hoort.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 16 mar 2007, 17:17

beagle schreef:'
Is het normaal dat mijn broeken niet meer passen? Vriendinnen die zwanger zijn geweest verklaren mij voor zot...nu al? Ben nog niet in kg's aangekomen.
Ik heb dat ook gehad rond 7à8 weken. Mijn buik die opeens aan het uitzetten was en broeken die ik niet meer toekreeg.
Dan is dat opeens gestopt en nu (bijna 14 weken) voel ik dat mijn buik weer een sprongetje aan het maken is.
Kilo's ben ik ook nog niet bijgekomen (meer daarover lees je in mijn topic van september :wink: ).
Dusja, het is wel normaal :)

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 18 mar 2007, 16:57

hoi oktobermama's!
Blijkbaar is oktober niet zo ene goei maand als ik lees hoe ziek iedereen hier is! Goed dat ht ondertussen aan het beteren is hé.
Mijn buikje was ook al snel aan het groeien en ook in spurtjes zoals bij Anneliefje. Op 12 weken was ik nog niks bijgekomen (denk dat er nu wel een kilo extra aanzit) ma ik vole het goed aan mn broeken! Heb gelukkig nog een aantal grotere exemplaren zodat ik nog niet aan zwangerschapsbroeken meot denken.
Trouwens Beagle, ik ben echt superblij dat na de stressy beginperiode nu toch alles goed verloopt! Je hebt het verdiend!!
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 19 mar 2007, 13:20

Even iets anders... Wanneer beginnen jullie uit te kijken voor opvang (onthaalmoeder/creche)? :?:
Als ik zo rond mij kijk, moet ik stilaan beginnen te plannen.... :shock:
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 19 mar 2007, 13:36

Een goede tip ivm die opvang: begin er optijd mee. Je vind het mss gek om als je 9 weken zwanger bent, al naar opvang te moeten zoeken. Maar het is geen overbodige luxe!! Er zijn maar weinig goede opvangplaatsten.
Hier in onze streek stoppen de onthaalmoeders bijna allemaal! Heel moeilijk om goede opvang te vinden!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 19 mar 2007, 13:41

Ah, toch... Dan zal ik stilaan eens beginnen rond te kijken.
Maar nog een vraagje: ik hoor van vriendinnen dat de meeste OM een minimum aantal dagen voor opvang zorgen.
Het zit zo, ik zou na het zwangerschapsverlof, een half jaar ouderschapsverlof aan part-time stelsel willen nemen. Dan zou ik één week 2 dagen werken en de andere week 3 dagen. Is dit te weinig voor opvang?
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 19 mar 2007, 14:31

dat denk ik niet hoor Beagle. Mijn broers kindje gaat ook maar twee dagen per week naar de OM. Maar elke OM heeft andere principes waarschijnlijk.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 19 mar 2007, 14:34

Neen dat kan geen kwaad,Alessio gaat hier ook maar 2 dagen naar de onthaalmoeder omdat ik in loopbaanonderbreking zit en niet wil dat het een moederskindje word en eens kan spelen met andere kindjes.Binnekort gaat onzen inigo ook mee voor 2 dagen dan kan moeder eens aan den groten kuis beginnen :lol: :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 19 mar 2007, 14:35

Bij ons was het zo: de ene week wel, de andere week helemaal niet.
Je moet maar eens praten met je om (als je die binnenkort zal hebben) en je situatie uitleggen.
Ik denk niet dat dit echt een probleem zal worden hoor!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 21 mar 2007, 23:02

die van mij gaan ook maar 3x in de week, en iedere week andere dagen.
Zolang zij op tijd weet wanneer wie komt is er niet zo een probleem.

Voor de rest wens ik jullie niet teveel misselijkheid :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 22 mar 2007, 21:09

Hallo!
hier zijn we weer!
Hoe ist met de oktobermama's?
Hier op en af. Gisteren een serieuze dip en vandaag is er precies niets aan de hand. Ben nog niets bijgekomen, alleen nog maar afgevallen. :wink:
2 april is volgende afspraak bij de gyn.
groetjes

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 23 mar 2007, 14:06

Hallo!!

't is goed om te horen dat alles ok is met jou, Mieke :)

Hier is 't ook goed. Zoals jou, de ene dag beter als de andere, maar geen innige omhelzingen met de pot enz. :mrgreen:
Ik ben nog wel heeeel moe. Ik slaap slecht en geraak niet bijgeslapen als er de tijd voor is (ah nee, want ik slaap slecht :roll: ).
Hoe ist met de oktobermama's?
Als ik er aan denk....ik kan het nog altijd niet geloven...word ik écht mama in oktober? :shock:

Nog 11 dagen en dan mag ik nog eens naar mijn furby gaan kijken :lol: Ben zoooo zenuwachtig!!
(als ik me niet vergis, moet Mieke de 2de gaan? Leuk hé)

(tja, 'furby' is ons koosnaampje...de reden zal ik jullie op een andere keer uitleggen :wink: )

En waar blijft de rest? :D
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 23 mar 2007, 20:03

Hier een paar heel goede dagen gehad en dan weer twee slechte dagen. Gisteren nog eens in de pot gekeken :) vandaag redelijke dag. Nog een paar nachtjes slapen, maandag mogen wij voor de eerste keer naar de gynecoloog, eindelijk. In het begin toen ik heel mottig was een beetje veel gegeten en drie kilo bijgekomen maar nu al twee a drie weken hetzelfde gewicht, ik hoop dat ik dat nog wat kan houden. Mijn zwangerschapsbroeken van vorige keer eens gepast en ze passen nog ondanks dat ik tien kilo zwaarder ben. De buik is wel nog veel te los.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 24 mar 2007, 11:27

Hoi pitoeter,
veel succes maandag!

Beagle,
furby??? Nu maak je me nieuwsgierig hoor! :wink:

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 26 mar 2007, 08:21

furby??? Nu maak je me nieuwsgierig hoor!
Och, 't is eigenlijk een 'inside joke' tss mij en mijn man: Een tijd geleden stonden we samen in de badkamer: hij was zich aan 't scheren en ik was mijn wenkbrouwen en bovenlip aan 't epileren... Sindsdien zegt hij: "als onze kinderen evenveel haar hebben als ons samen, gaan ze op furby's lijken" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 26 mar 2007, 16:02

:lol: :lol:

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 26 mar 2007, 18:05

:oops: :oops: :oops: Ik was nog vergeten om de oktobermama's nen dikke proficiat te wensen met hun zwangerschap. Ik wens jullie allemaal een probleemloze zwangerschap (hoewel er hier al enige wat ziek zijn geweest :? ) en een wolk van een baby.

Hey Beagle, Furby vind ik wel een schattig koosnaampje zunne :wink:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 27 mar 2007, 13:36

Gisteren voor de 1ste keer naar de gynecoloog geweest. Het was heerlijk om ons babytje eens te zien. Hij/zij was héél actief. Met gevolg dat we ook geen duidelijke echo hebben (bij Jarne toen wel een mooie foto gekregen). De nekplooimeting was ok. We hebben zelfs het hartje heel even mogen horen, wat bij Jarne vorige keer niet het geval was. Ze hebben bloed getrokken voor de tripple test en als ik binnen een week niks gehoord heb is alles ok. Binnen vier weken op controle bij de huisdokter en 29 mei terug op controle bij de gynecoloog. Dan weten we misschien al wat het is. Als hij/zij niet met de poep naar de camera ligt zoals deze keer :lol: . Ik heb hem vertelt dat ik antibiotica genomen heb en hij zei me dat ik 300% gerust mocht zijn dat dat voor de kleine geen kwaad kan. Voor de andere oktober mamatjes veel succes bij jullie controle.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 27 mar 2007, 17:02

Hey Pitoeter!
Goed nieuws hé? Dat zal wel een mooi moment geweest zijn als je het hartje werkelijk hebt kunnen horen!
Ik hoop maandag ook het hartje te kunnen horen! Ben je nog ziek?
Hier nog een heel weekend ***vrij te zijn ist weer van datte :(
Ik hoop dat het tegen volgende week veruit over zal zijn!

Groetjes


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”