Oktober-babietjes

Moderator:Moderators

Gebruikersavatar
Ann
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 15:27

Bericht door Ann » 24 nov 2007, 09:37

Wat een schatje! en is al zoveel veranderd!
Doe zo voort!

Ann
Onze dochter is er eindelijk!!! (en groeit als de kolen!)

Afbeelding


Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 24 nov 2007, 09:47

Beagle, Mieke Mooie kindjes!!!

Hier dus 4 goei nachten gehad maar deze nacht voedingen om 22u 1u 5u 8u30. Pech voor mijn ventje want hij was met Jorit beneden gebleven zodat ik een nachtje kon doorslapen.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 25 nov 2007, 18:03

Twee vraagjes: vanaf wanneer laten kindjes meestal meer tijd tussen twee voedingen (en slapen eventueel door) en vanaf hoeveel weken zien ze?
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ann
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 15:27

Bericht door Ann » 26 nov 2007, 13:50

Hier alweer verandering, Jutta begint goed te lachen en heeft voor de eerste keer zelf speeltje genomen om mee te schudden! Alweer een mijlpaal.
Het slaapritueel van Jutta : gaat rond 22.30u slapen tot 04.30 en daarna tot 9.00u of langer.

Oktobermama,
Ann
Onze dochter is er eindelijk!!! (en groeit als de kolen!)

Afbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 28 nov 2007, 11:09

Hallo allemaal!

Hoe is het met de oktober-mamaatjes?
Ik heb weinig tijd om iets te komen schrijven, maar probeer altijd eens te komen lezen.

Tosca doet het heel goed, ze heeft zo'n mooie bolle wangen gekregen! Echt schattig. En zo'n verandering ten opzichte van het spitse muisje dat ze was bj de geboorte.
Ze is ook heel alert en heel geïnteresseerd in wat rondom haar gebeurd :wink:

De borstvoeding verloopt nu goed. Ben ondertussen beginnen af te kolven om een voorraadje te hebben tegen dat ik ga werken. En wat dat betreft, ik weet sinds vorige week dat 14 januari de eerste werkdag zal zijn (part-time)... Voelde me beter toen ik het nog niet wist :roll: Och, 't zijn maar 2 en 3 dagen per week, daar trek ik me aan op.

Alez, ga ons dochter eens laten eten, zodat we straks met ons tweetjes kunnen gaan wandelen!

Doei!!
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 28 nov 2007, 13:35

hier ook nog even nieuws van ons.
We zijn hier alle vier verkouden, leuk is anders.
Nu spoel ik Kato haar neusje voor elke voeding zodat ze toch wat fatsoenlijk kan drinken. En ongeloofelijk hoeveel groene snottepieten er al mee uitkomen. Hopelijk is ze er snel vanaf. En wij ook natuurlijk.

Wenen jullie schatjes ook zo hard als ze worden gewassen? Ik kan me niet herinneren dat Marie zo hard krijste. Int water ist voorbij en afdrogen ook geen probleem maar inzepen ... :shock:
Wandelen zit er hier helaas niet bij. Marie gaat namiddag nog slapen en werner heeft de namiddagpost deze week :(

arab
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 nov 2007, 17:26
Locatie:Begijnendijk
Contacteer:

Bericht door arab » 28 nov 2007, 14:35

hahaa, babys wassen...

een voordeel van niet in de kliniek te blijven is dus dat je ook de dingen mist die ze je daar aanleren :wink:

Jari is onmiddellijk na de geboorte met mij in het ontspanningsbad geweest. De volgende badbeurt was toen ie 5 dagen oud was: uitkleden en hoppa de Tummy Tub in en wat ronddobberen. Eruit en hoppa een warme handdoek in.

Jari is nu bijna 8 weken en gisteren is hij voor de 4de keer in bad geweest. Opmerkelijk is ook dat iedereen zegt, hoe zacht hij aanvoelt terwijl ik geen dagelijkse cremes gebruik.

Eerlijk gezegd zou ik ook krijsen als ik nat ingezeept wordt :wink: Ik heb blauwe lippen en nagels als ik onder de open douche sta: nat maken, inzepen en afspoelen.. geef mij maar de gesloten douchekabine waar het heerlijk warm blijft. :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Ann
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 15:27

Bericht door Ann » 28 nov 2007, 16:40

:arrow: Mieke, gefeliciteerd, je kleintje is vandaag 1 maand! De tijd gaat vlug hé! Hopelijk zijn jullie allemaal vlug van die snotneuzen af!

Ja, hier ook een gekrijs bij het wassen, van zodra in bad is ze rustig, maar bij het afdrogen gaat het ook verkeerd... Gaat hier om de 2 dagen in bad.
:arrow: Arab, hoe was jij je kleintje dan? Gewoon meer onder de douche?

Vandaag was het hier vrouwenverwendag, wij zijn gaan shoppen en hebben heel wat leuke nieuwe kleertjes gekocht, wel moeilijk, de kleinste komen te klein en die van 3 maand zijn precies "patattezakken".... maar zal wel vlug opgelost worden zeker? :lol:

Ann
Onze dochter is er eindelijk!!! (en groeit als de kolen!)

Afbeelding

arab
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 nov 2007, 17:26
Locatie:Begijnendijk
Contacteer:

Bericht door arab » 28 nov 2007, 16:54

eerlijk?

Jari krijgt sochtends een nat warm watje over zijn gezichtje en enkele keren in de week doe ik aan zijn gezichtje de baby creme van Weleda

Ik gebruik wasbare luiertjes en bij elke verschoning maak ik zijn billetjes proper of nat met warm water. Ook de creme doe ik maar enkele keertjes per week.

Verder doe ik niets. Zelf ga ik absoluut niet elke dag in bad of douche, zelfs niet elke week :oops: , wel een koude stroom water tegen men gezicht en onder men armen :wink: En als ik of papa gaat, gaat jari mee :wink:

vind eerlijk dat in onze maatschappij de mensen te hygienisch zijn met helaas alle gevolgen vandien waar men dan allerlei middeltjes tegen gebruikt.

Immers waarom zou je je baby elke dag moeten wassen. Hij slaapt, drinkt, is beetje wakker en verder doet ie niets waardoor hij vuil zou worden of zou gaan zweten. Ik bekijk het badje als een leuke ontspanning en Jari geniet op onze manier van het begin tot het einde.

Onlangs las ik " een droge babyhuid is een teken van een verlaagde beschermingslaag... gebruik Nivea Baby" :shock: :shock: tja, dan heb je een cirkeltje, hé :wink:

Mijn nichtje is donderdag bevallen, haar dochtertje wordt elke dag in bad gestopt zoals geleerd in de kliniek en dus ook ingezeept. Gevolg een krijsende baby van 6 dagen oud en reeds een droge huid die elke dag met een creme moet behandeld worden :cry:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 28 nov 2007, 20:47

arab schreef: Zelf ga ik absoluut niet elke dag in bad of douche, zelfs niet elke week :oops: , wel een koude stroom water tegen men gezicht en onder men armen :wink: :cry:
Meen je dat?
Ik vind een douche elke dag geen luxe, integendeel...
Je hebt wel gelijk over dat babybad, dat is niet elke dag nodig.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 28 nov 2007, 21:41

Hier ook nog in de gauwte wat nieuws van ons. We zijn hier dus ook alle vier verkouden. Jorit zit met serieuse slijmpjes dus een neusje dat toe zit en als hij slaapt wordt hij elke 5 à 10 minuten hoestend of wenend wakker. Met het gevolg dat ik dus al 2 nachten zo goed als niet geslapen heb. Hopelijk mag ik deze nacht weer een uurke of 5 slapen. Deze ochtend met Jorit naar de huisdr. Schreef onmiddellijk een antibiotica kuur voor omdat hij dacht dat hij wat last had van de streptokokken. Jorit moest bij de bevalling via mij antibiotica hier tegen krijgen maar door de super snelle bevalling is dat niet tot bij hem geraakt. Maar ik heb toch naar de kinderarts gebeld omdat ik antibiotica bij een baby van nog geen 7 weken toch snel vond. Nu heb ik morgen voormiddag een afspraak. Maar ik ben deze avond bij de gyn op controle moeten gaan (alles was dik in orde) en hij zei al dat dat niet kon zijn dat zou enkel bij de bevalling en vlak erna zijn. En ook bij zo een snelle bevalling gaf dat weinig problemen. Dus ben ik al wat gerust gesteld en heel blij dat ik niet met die antibiotica kuur begonnen ben voor waarschijnlijk een stom verkoud want hij heeft geen koorts.

Met Jarne gaat alles heel goed. Hij is een hele flinke grote broer en kan al niet meer zonder zijn klein broerke.

Het badje gebeurt hier meestal de ene dag wel de andere niet maar er kunnen ook al eens een paar dagen tussen zitten. Ik was zijn gezicht met klaar water en dan doe ik er badolie in en daar laat ik hem wat in weken. En dan proberen super snel af te drogen. Maar hier is het ook brullen soms voor en tijdens maar altijd erna. Hier ook last van een droog huidje vandaar dat ik hem niet was met zeep en ik smeer hem wel 1X per dag in.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 29 nov 2007, 15:11

Vandaag dus naar de kinderarts geweest en was helemaal niks van streptokokken dus ik ben heel blij dat ik die antibiotica niet gestart ben. Wat voor een huisdr is me dat zeg! Hij heeft ook al gezegd dat de bilplooien goed zijn dus moesten ze bij k&g volgende keer zeggen dat ik een echo moet laten nemen dan kan ik zeggen dat de kinderarts gezegd heeft van niet. Het heeft wel lang geduurd van 9u45 tem 11u30. Hij was op die dikke week tijd weer 300gr bij gekomen en 2cm gegroeid.

Dat met die kleertjes heb ik ook aan de hand. Maat 50 en 56 worden te klein en maat 62 zijn nog zakken.

Na 2 HEEL slechte nachten is het nu een normale nacht geweest voeding om 22u15 2u30 en 6U45. En tussen door kunnen slapen, ZALIG!
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 29 nov 2007, 15:31

Hey,

alles gaat hier super met ons.
Nikolaj is nu 7 weken oud en is een echt schatje, hij lacht al sinds vorige week. Echt mooi om te zien.
Zondag was het hier doopfeest en hij genoot ervan echt waar.
't was in intieme kring en hij moest natuurlijk bij iedereen es op de schoot. :lol: Zo verwend dat ie was.
Deze week zit hij in zijn spurtdagen denk ik. Want normaal slaapt hij mooi door (van middernacht tot rond 08.00 uur) maar hij is al 2 dagen rond 4.30 wakker en hij huilt om de 3 uur nu om eten in plaats van om de 4à 5 uur.
Gisteren ging ik naar k&g voor controle hij weegt nu al 3,920 kg en is 52,50 cm groot (bij de geboorte woog hij 2,740 en was ie 46 cm)
De verpleegster was een lieve maar de dokter een beetje een welweterig mens, We spraken over de combinatie bv en werk. (Ik moet terug beginnen werken op 10 maart) Ik zei haar dat ik tegen dan wil stoppen met bv en ze vloog daar uit zo van: "Je gaat dat toch niet doen, zeker?"
tsss. Ze zou liever hebben dat ik 's morgens nog een bv geef en 's avonds en dat ie overdag fruitpap krijgt bij de dagmoeder.
Ik ben daar wel mee akkoord om bv door te geven 's avonds is dat goed te doen maar 's morgens moet ik al om 06.30 bij de dagmoeder staan en ik heb 's morgens dus minder tijd om uitgebreid voeding te geven.
Ik heb ook al gedacht aan afkolven en bewaren in de diepvries. maar hoe ik dat precies ga organiseren nog geen idee.

Groetjes
Winter

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 01 dec 2007, 23:08

Winter schreef:Ik heb ook al gedacht aan afkolven en bewaren in de diepvries. maar hoe ik dat precies ga organiseren nog geen idee.
Hier zal het, de dagen dat ik moet gaan werken, ook zo moeten gebeuren. Ben nu al begonnen met afkolven om zo een voorraadje aan te leggen. Ik zal dan ook op 't werk afkolven (als de borstvoedingspauzes eindelijk in orde geraken :evil: )
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 03 dec 2007, 14:07

Hallo,
alles goed met jullie?
hier alles prima. Alleen Kato sukkelt nog met een verkoudheid. Hopelijk is ze er snel van verlost!.
Donderdag terug naar K&G, ben eens benieuwd hoeveel ze is gegroeid en bijgekomen.
Hebben jullie schatjes al enige regelmaat? Hier totaal nog niet. De ene dag slaapt ze tot 7u smorgens, de andere tot half 10.
En gisteren hadden we hier zo'n regeldag, zeer vermoeiend. De hele tijd huilen, aan de borst willen, om dan toch niet tevreden te zijn aan de borst..... Ik was blij dat ze vandaag tot half 10 geslapen had :lol:

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 03 dec 2007, 14:20

Hey!

Mieke, hopelijk is Kato snel van haar verkoudheid af. Veel beterschap!

Regelmaat? Tja, 't is wat je regelmaat noemt :lol: Overdag eet ze om de twee uren. 's Nachts wordt ze meestal wakker tussen 2 en 3 en dan nog eens tussen 6 en 7.
Zowel gisteren nacht als deze nacht heeft ze geslapen van 22.30u tot 4u30/5u en opnieuw tot bijna 9 u. Ik weet nu niet als dit een blijvende verandering is...
Ook nu slaapt ze al door van 11u30 :shock: , ik ga nog een klein half uurtje wachten. Als ze dan nog niet wakker is, zal ik haar wakker maken, want anders wil ze straks een paar keer om het uur drinken.

Te snel gepanikeerd: ze is wakker! Etenstijd dus :)

Dus zoals je ziet, ook niet echt een regelmaat. Maar dat zal wel komen, ze zijn nog klein hé.

Tot gauw!
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 06 dec 2007, 15:05

Even een update
Vandaag naar K&G geweest. Kato was 58 cm en woog 4860gr. Alles was prima, ze doet het heel goed.

en hoe gaat het met jullie kindjes?

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 07 dec 2007, 13:46

Hey!!

Hier een nacht gehad om "U" tegen te zeggen. Jorit heeft gegeten om 22u, 4u45, 7u45. Ik ben om 23u15 gaan slapen en verschoot me een hoedje deze nacht toen daar kwart voor vijf op stond. Ons klein ventje had bijna 7 uur geleden gegeten! De voorbije week was het altijd 2u30 of 3u en nu in ene keer 4u45. Ik heb deze nacht 7u30 geslapen niet te doen wat een luxe, ik voel me nu ook enorm goed.

Volgende week woensdag moeten we naar K&G met Jorit en Jarne. Jorit moet dan zijn eerste twee spuiten hebben en dat goedje in zijn mond voor het rotanvirus. Hopelijk wordt hij niet te ziek. Ik reken alvast op een slechte tot geen nachtrust. Een vriendin haar kindje heeft toen heel de nacht liggen brullen.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 07 dec 2007, 14:22

Hallo oktobermama's
een septembermama komt nog eens piepen.

De eerste spuitjes zijn hier achter de rug en Linus heeft er amper van afgezien.
Kort na de middag heeft hij ze gekregen en rond 17u hebben we een perdolanneke gestoken en 's nachts heel goed geslapen.
De 2 dagen erna was hij overdag wel iets lastiger. Al was het eigenlijk nog niet zo erg. Hij wist precies geen blijf met zichzelf en het drinken verliep ook iets moeilijker. Maar meer dan dat hebben we gelukkig niet gehad.
Dus pitoeter ... niet wanhopen, het kan ook meevallen. :wink:

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 08 dec 2007, 16:01

Hey allemaal!

Leuk te lezen dat alles zo goed gaat met jullie kleintjes! :D
Hier heeft Tosca een paar dagen met een verkoudheid gezeten, maar die is zo goed als voorbij. Maar... nu zit ik ermee :roll: Gelukkig is het enkel een loopneus en wat snotteren.

Voorlopig gaan we niet meer naar K&G. De 26ste gaan we naar de kinderarts voor de Hexa-spuit. We gaan het siroopje tegen het rota-virus niet geven en de andere spuit schuiven we een maandje op.

Vorige week hebben we Tosca zelf gewogen en ze woog 4,4 kg, na de voeding. Lijkt me dik in orde, niet? :)

Zo, tot hier mijn update. Ga nu wachten op ons bezoek 8)
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 10 dec 2007, 13:51

Onze Jorit zijn biologisch klokje was deze nacht kapot :) !!
Hij heeft om 22u15 gegeten en toen pas om 6u30 opnieuw!!! Het heeft wel deugd gedaan maar van 3u heb ik toch niet goed meer geslapen. Onze Jarne had om iets na 3 zijn sirene opgezet. Toen dacht ik Jorit zal sewens wel daar zijn om te eten. Om 5u dacht ik amaai die houdt het goed uit en vanaf toen heb ik hazeslaapjes gedaan en constant geluisterd of hem nog wel ademde want vond het gewoon abnormaal. Maar van mij mag hij dit meer doen :D
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 11 dec 2007, 12:49

hier een verschrikkelijke lange nacht erop zitten :?
Kato haar neusje is opnieuw goed verstopt, bijgevolg kan ze niet goed eten, niet goed inslaap vallen met alle gevolgen vandien.
Om 3u vannacht met met haar opgestaan om nog maar es haar neusje te spoelen. En uiteindelijk is ze om 4u30 in slaap gevallen tot 7u30 :(
Ben naar de apotheek geweest en heb nu speciale neusdruppeltjes om haar neusje beetje te ontzwellen. Ik hoop echt dat ze er heel snel vanaf zal zijn. Want ik heb heel veel zin om over te schakelen op KV

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 11 dec 2007, 13:35

oei mieke die verstopte neusjes hé mo t'is moment van het weer hé
is het nesivine baby dat je gekregen hebt? ik heb dit ook mo best is toch nog enkele keren per dag haar neusjes spoelen met fysiologisch serum+die druppeltjes
hier is het ook nog niet over hoor
onze madise blijft ook roggelen maar maakt wel geen koorts dus de dokter zij geen antibiotica tot ze koorts maakt mo t'is nu toch al ne week dat ze roggelt zal nog efkes afwachten en anders eens naar ka gaan

jah weet niet moest je overschakelen naar kv dat ze dan gespaard zal blijven hoor
ze zeggen toch dat bv het beste is van het beste en dat ze heel weinig ziek zijn?
mo t'is ook geen weer hé al da vocht in de lucht zou beter vriesen en droog blijven

allé succes en hopelijk kom je uit je keuse van bv of kv
dikke knuffel

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 11 dec 2007, 14:11

Spijtig genoeg was die schitterende nacht maar 1 malig. Deze nacht was hij er weer om 3u30 en 7u. Maar die nacht kunnen ze ons toch niet meer afpakken.

Hopelijk is Kato snel weer genezen. Jorit zijn neus zit ook nog wat verstopt. Niet meer pot toe en hij slaapt 's nachts wel goed maar doe er toch regelmatig zoutoplossing in en soms ook nesivine neusdruppels als het te hard toe zit die helpen hier wel goed. Maar ik dacht dat je dat maar 1 week mag gebruiken.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 11 dec 2007, 19:54

Mama24,

ik geloof daar dus niet in dat als je BV geeft, je kindjes minder snel ziek zijn. Marie heeft ook gekregen en daar hebben we serieus mee afgezien en nu soms nog :?
Ik heb me mss verkeerd uitgedrukt, tis niet omdat ik 1 hele slechte nacht heb gehad, ik daarom overschakel. :wink: Tzit al veel langer op me (maar dat wist je wel :wink: ) ik wil terug eens een glaasje wijn drinken, eens eten waar ik zin in heb (piikant, paprika, ajuin...) en bovenal, dan kan de papa ook eens even overnemen zodat ik me eens goed met Marie kan bezighouden. Ze wilt ook maar steeds meer en langer aan de borst tutteren (om in slaap te vallen). Haar tutje wil ze plots niet meer en wordt echt kwaad als ik haar haar zin niet geef :?

Haar neusje spoel ik zowiezo elke keer voor een voeding. En tzijn idd die nevisine neusdruppeltjes. :wink:
Maar wat Kato gehad heeft, nemen ze haar niet meer af hé :D

Sorry dak even kom klagen :oops: , maar kmoest het even kwijt

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 11 dec 2007, 20:36

ik begrijp je volkomen mieke
en als je het echt nietmeer ziet zitten en je er niet goed meer bij voelt dan zou ik ook op kv overgaan hoor
en zoals je zegt al wat ze heeft gekregen heeft ze gehad en kunnen ze nietmeer afpakken hé
succes meid en hopelijk is ze snel van haar verstopt neusje af hé

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 11 dec 2007, 20:37

oja en bv met een peute is niet altijd gemakkelijk hé
ik heb het zelf niet zolang uitgehouden gelijk jij mo mijn bv was dan ook echt een flop bij madise terwijl bij maité alles goed wa verlopen :(

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 11 dec 2007, 21:02

nee daar zeg je wat :wink:
Maar Madise heeft ook 2 weekjes gehad, maar ik begrijp je ook hoor!
Dikke knuffel :wink:

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 14 dec 2007, 08:59

Woensdag naar k&g geweest en alles was in orde. Jarne heeft al de spellekes goed gedaan, woog 12kg800 en was 90,5cm groot. Jorit woog terug 5kg140 en was 56cm groot. Hij heeft dus in elk been een prik gehad en dat goedje voor het rotan virus in zijn mond. Drie uurkes na die prikken is hij beginnen brullen om 22u wou ik zijn fles geven maar hij moest ze niet hebben. Een perdolan gestoken en hij is in slaap gevallen tot 5u. Gisteren rond 10u nog een perdolan gestoken en gisteren avond rond 22u30 terug eentje. Hij heeft veel geslapen gisteren en als hem wakker was ambetantig. Maar hij is dus niet echt ziek geworden. Nu zal het ergste wel door zijn denk ik. Hij heeft tot nu dus 2 nachten gehad dat hij at om 22u15 en dan 6u30 maar elke keer volgt er een nacht van eten om 22u15, 3u45,7u. En dat is na een nachtje beter slapen eigenlijk eens zo erg. Ik heb na 2 maanden nacht voedingen mijn buik er eigenlijk van vol. Pff ik heb het er dus steeds moeilijker mee om uit mijn warm bedje te komen en daar op dat frissere kamerke gaan te zitten en dan na 45min of zo terug in een koud bed te kruipen.

Ik ben dus ondertussen wel doodongerust over Jorit zijn ogen maar dat verhaal kan je lezen bij de baby.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 14 dec 2007, 14:52

Hallo allemaal!

Ik kom ook nog eens piepen :D

Mieke, als ik het zo lees, kan ik je goed begrijpen hoor. Veel succes bij eender welke keuze je maakt! (en als het kv wordt: laat die wijn maar goed smaken :wink: drink ook een glaasje voor mij)

Pitoeter, hoe is het met je ventjes? Heb het verhaal van Jarne nog niet gelezen, ga subiet eens kijken...

Hier is alles in orde. De verkoudheid is voorbij en ons meisje groeit geweldig goed. Gisteren werd ze nog eens gewogen bij de vv en ze woog 4540gr. Hoe lang ze is weten we niet, maar ze kan al in maat 62, dus ik veronderstel dat ze ook in de lengte groeit (ipv alleen in de breedte :wink: )
Hebben jullie dat ook dat je uuuuuren naar dat prachtige kindje kan zitten kijken? Ik sta er iedere dag opnieuw van versteld hoe mooi en 'af' ze is. Ja, ze heeft mijn hart gestolen :D

Gisteren dus voor de laatste keer naar de vroedvrouw en ik had een heel raar gevoel toen ik daar buiten stapte. De kraamtijd zat er officieel op! Na zoveel maanden en ellenlange gesprekken, is het nu afgelopen... Het is toch zo snel gegaan :?

En nu ga ik waarschijnlijk iets heel raars vragen: denken jullie al aan een volgend kindje? Want wij doen dat eigenlijk al. Ik vind het moederschap en alles wat erbij komt nog leuker dan ik me had kunnen voorstellen en kijk er al naar uit om ons gezinnetje verder uit te breiden. Nee, natuurlijk zal dit niet voor over een paar maanden zijn, maar heeeel lang zullen we ook weer niet wachten 8)
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”