Oktober-babietjes

Moderator:Moderators

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 23 apr 2007, 13:20

Maar voor de kleine te wegen en te meten komen die van kind en gezin toch langs. De persoon van wie ik het kaartje van die vroedvrouw gekregen heb zei dat het 1€ kost maar dat lijkt me nu toch belachelijk weinig. En wat doet de kraamhulp precies?
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 23 apr 2007, 13:51

pitoeter schreef:Maar voor de kleine te wegen en te meten komen die van kind en gezin toch langs.
Is dat verplicht? Want heb van verschillende mensen gehoord dat ze ook een soort 'inspectieronde' houden bij je thuis...
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 23 apr 2007, 13:54

Ik weet niet of het verplicht is. Bij Jarne is er 3 keer iemand thuis geweest. Ik vond het een hele lieve die me ook met raad bijstond. Ik dacht eerst ook dat ze mij zouden komen controleren. Maar op het moment zelf had ik dat gevoel niet zo. Natuurlijk als het je eerst kindje is (bij de andere misschien ook) voelde ik me wel wat bekeken maar dat zou ik met een vroedvrouw toch ook hebben.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 23 apr 2007, 13:57

En dat ze mijn huis kwam inspecteren vond ik toch ook niet hoor. Ze heeft toen wel gezegd dat zo een schuin kussen in het wiegje niet zo goed was omdat het matrasje wat hol trok en hij zo meer risico op wiegendood had maar daar had ze gelijk in en ze heeft toen de tip gegeven om dat weg te doen en een telefoon boek onder het bedje te leggen en zo lag Jarne ook wat schuin en bleef de matras rechter.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 23 apr 2007, 14:11

beagle schreef:
pitoeter schreef:Maar voor de kleine te wegen en te meten komen die van kind en gezin toch langs.
Is dat verplicht? Want heb van verschillende mensen gehoord dat ze ook een soort 'inspectieronde' houden bij je thuis...
Ik weet niet of het verplicht is, maar handig (bij een eerste) is het wel. Je zal ongetwijfeld met vragen zitten en dan kan zo iemand handig zijn.
Je kan ook wat onzeker zijn of je baby wel genoeg eet, door die weegbeurten ben je het dan zeker.
Inspectieronde: ik denk dat het te zien is welke je hebt.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 25 apr 2007, 12:56

Ben deze week op controle geweest bij de huisarts. Bloeddruk, gewicht en baarmoeder gemeten. Die laatste kwam overeen met een 17 tal weken terwijl ik er maar 16 ben. Ik zei dat ik van mezelf al een buikje heb en dat het daardoor misschien komt. En hij zei ofwel komt het wat vroeger. Tja we will see! Wanneer moeten de andere oktobermama's op controle? En gisteren ook nog naar de diëtist geweest op 4 weken ben ik 900gram bijgekomen wat voor mij een hele prestatie is dus ben best fier! Ik had eigenlijk 2kg verwacht dus ben super content en gemotiveerd.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 25 apr 2007, 16:34

evenom terug te komen op de vraagjes van kraamhulp en vv.
De kraamhulp heeft hier eigenlijk vooral helpen poetsen enzo, omdat de vv toch elke week langs kwam om Marie te wegen en na te kijken. (en de mama's worden ook nagekeken)
En die van K&G zijn maar 1 keer hier geweest. Marie is toen niet eens door gemetn en gewogen, ze hebben haar niet eens bekeken... :roll:
Gewoon rap even langs om dat nummertje in haar boekje te schrijven en hup, ze was al de deur uit.

Voor de rest heb ik hier mijn ups en dows.
Vandaag serieus weer veel moeten overgeven en echt misselijk zijn. dus ik vrees dat het zo de rest van de zwangerschap zal zijn met die ups en dows.... :( Maar ach, der zijn ergere dingen int leven.
Maandag kunnen we ons beebje nog eens bewonderen. Hopelijk komen we dan al te weten wat het zal worden...
ik hoop ook dat ik niet veel ben bijgekomen.... Al kan ik dat moeilijk geloven met al dat overgeven en misselijk zijn...

Beagle, het is dus echt waar van dr Dens, de KA van Marie heeft het me bevestigd en tis een agressieve vorm. Ze heeft gisteren haar eerst chemo gehad.
Ik ben eens benieuwd of ze er maandag zal zijn...

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 26 apr 2007, 09:13

Mieke,

Succes maandag en geniet ervan van nog eens een piepje in uw buik te mogen nemen. Ik verwacht dat niet dat ge dr Dens snel gaat terug zien. Is dat eigenlijk een taak van de kraamhulp helpen poetsen? Of heb jij gewoon geluk gehad. En hoelang zijn de vroedvrouw en kraamhulp langs gekomen? Ik hoop voor jouw dat je niet nog tot in oktober ziek gaat zijn!
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 26 apr 2007, 09:19

hallo, ik las hier even mee, maar ik denk dat een kraamhulp mag poetsen maar gewoon huishoudelijk werk niet de grote kuis,
ik had eens gehoord 2uur poetsen en 2uur helpen met kleertjes bv wassen strijken, bezig houden met de andere kindjes eten maken
meer zo een dingen, alé ik denk dat toch

groetjes en nog een fijne tijd gewenst hé
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 26 apr 2007, 11:37

de kraamhulp mag idd niet de grote kuis doen, maar gewone taken zoals strijken, stofzuigen, dweilen, eten maken, eventueel ook naar de winkel gaan. Maar ze mag ook helpen bij het badje van het kindje, uitleg over fles- en borstvoeding, zorgen voor de anders kindjes, ze naar school brengen eventueel...
En ik moet zeggen, die kleine dingen, dat deed toch deugd zenne als dat gedaan was. Zeker de eerste weken als je je draai nogniet goed gevonden hebt.
De vroedvrouw komt 10x gratis langs en de kraamhulp weet ik niet goed meer. Hierbij mij is ze 4 ween geweest. De eerste 2 weken 2 dagen per week en de laatste 2 weken, 1x per week. Maar ik was 2 weken overtijd van Marie dus ik denk (weet niet meer zeker) dat als ik 'op tijd' moest zijn bevallen ik die 2 weken nog kreeg aan de verminderde prijs. Natuurlijk krijg je zolang je wilt kraamhulp, maar na een bepaalde periode is dat aan het gewone tarief.
Kan je me een beetje volgen? :?

Pitoeter, vanwaar ben je? Anders geef ik je het telefoonnummer van het kraamcentrum en kan je je altijd ens bevragen.

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 26 apr 2007, 13:07

Ja ja ik kan volgen en kan me voorstellen als ze jarne dan eens kan eten geven of badje lijkt me wel handig. Want twee tegelijk zal druk zijn. Ik woon in de omgeving van Diest.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 26 apr 2007, 13:30

je kan eens een kijkje nemen op www.zwangerenbevallen.be
Het nummer van het expertisecentrum kraamzorg limburg 070/22 23 54
Kantoren te Hasselt en Tongeren
Ikzal eventjes letterlijk overtypen wat in hun brochure staat over kraamhulp:
De kraamperiode loopt niet altijd van een leien dakje en dan kan je best wat hulp in huis gebruiken. Ook als alles goed verloopt is het zeer belangrijk dat je voldoende rust en optimaal geniet van deze periode. Dit kan met kraamhulp.
De kraamverzorgende helpt en ondersteunt je bij de verzorging van je baby en jezelf, het opvangen van andere kinderen, het huishouden en ze kan je allerlei advies en informatie geven. Kraamhulp is er voor iedereen en kan je best aanvragen als je 4 à 5 maanden bent. Het tarief wordt berekend aan de hand van het gezinsinkomen. Bij de meeste mutualiteiten en sommige hospitalisatieverzekeringen is er nog een tusenkomst voorzien.

Hopelijk ben je er iets mee!!

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 27 apr 2007, 11:07

Goedemorgen dames!

Hoe is het met jullie?

Mieke, ik lees dat de misselijkheid niet beter wil worden...Vind het zooo erg voor je!!!

Hier alles ok. Heb echt nergens last meer van. Soms denk ik echt dat ik het 'zwanger zijn' inbeeld...

Vannacht een super-akelige droom gehad (zo eentje waarvan je nog uren na-trilt). Ben er nog niet goed van!
Zou nu graag een venstertje in mijn buik hebben om te kunnen zien alles ok is met furby... :cry:

Grtjes
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 30 apr 2007, 16:43

Vandaag naar de gyn geweest.
Alles was prima in orde. Het is een grote baby volgens de gyn. Ik ben 300gr bijgekomen. Dus das ook al heel wat voor mij :wink:
Het geslacht kon ze nog niet zien Hij/zij trok de beentjes goed op :lol:
Met 5 weekjes mag ik terug voor de tweede 'officiële' echo.

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 02 mei 2007, 15:06

Wat leuk dat alles zo goed gaat!!! :D
Hoe groot was 't kleintje?

Weet Marie al van 't broertje of zusje? Reageert ze daar op?

Voor mij is 't nog wachten tot volgende vrijdag. Ga weer content zijn als 't zover is :wink:
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 02 mei 2007, 16:06

Nee, Marie is daar nog veel te klein voor, ze begrijpt dat nog niet. Ze keek wel leuk mee naart schermpje maar twas ook even snel gedaan. :lol:

Beagle, een verslagje komen uitbrengen hé?Ga je vragen wat het worden zal? En ga je het ons vertellen?
Ik ben niet nieuwsgierig, ik weet gewoon graag veel :lol:

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 02 mei 2007, 16:15

:D :D :D
Nee, we gaan niet vragen wat het wordt. Het zal voor in oktober zijn :wink:

Verslag volgt zeker!
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 02 mei 2007, 16:53

Ik kom hier dikwijls lezen maar ga nu ook iets typen :wink:
Blij te lezen dat alles hier ook goed loopt :D

Groetjes en tot de volgende hé :wink:

ps: mijn ervaringen zijn te lezen in 'ergens halfweg september ...' 8)

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 02 mei 2007, 19:00

Hey Anneliefje, wat leuk dat je hier komt meeloeren. Ik doe hetzelfde hoor bij de septembermama's :wink:

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 03 mei 2007, 21:40

beagle, ga je kunnen wachten tot oktober om te weten wat het is?? Ik ben daar veel te nieuwsgierig voor! Maar het is dan natuurljk wel een hele leuke verrassing hé. Ben eens benieuwd.

Mieke, ons bubbelke lag op 16 weken ook met opgetrokken benen. Ondertussen hebben we een vermoeden (dank u Marita) maar morgen naar de gyne en ik hoop dat hij hetzelfde gaat zeggen.
Ga jij het zeggen???
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 03 mei 2007, 21:57

Ja, denk wel dat we kunnen wachten. Ik zit hier nu meer met het idee 'we verwachten een kindje'... ik ga mezelf niet verder afvragen wat het is (anders wordt ik te curieus :wink: )

Een paar dagen geleden vroeg iemand mij nog: wil je het weten? En toen ik nee zei, antwoordde ze heel bot: 'tja, je weet niet wat je mist'
WAT WAS DAT????
Wat mis ik dan?

Nog een leuke avond iedereen!!!
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 03 mei 2007, 22:14

Het is toch iedere zijn eigeen keuze of je het op voorhand wil weten of niet. Vind ik inderdaad maar een botte reactie!
Maar trek het je niet aan en geniet gewoon van het idee dat er een klein babietje in je buik aan het groeien is. En binnekort voel je dat prutske ook bewegen en dat voelt dus echt geweldig!! :lol: Elke keer als ik het voel, krijg ik een glimlach op mn gezicht!
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 04 mei 2007, 12:51

Beagle, niets van aantrekken das een reactie die nergens opslaat!!

Heb net gebeld voor de volgende afspraak, die is pas 11 juni. Das wel lang, vind ik, maarja, dan gaan we maar ne keer meer naar Marita :lol:

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 04 mei 2007, 15:12

Ik zal hier ook nog eens mijn zegske plasseren.

Mieke, ik ben heel blij dat alles goed was bij de gyn. 11 juni is inderdaad nog een tijdje wachten.

Beagle, alvast veel succes volgende week vrijdag.

Ik begin het toch ook wel lang te vinden en zal heel tevreden zijn als het 29 mei is! En ik hoop dat onze gyn iets gaat kunnen zien! Maar ja als het al gezond is zijn we heel tevreden! Ik ben benieuwd wanneer ik de eerste kriebeltjes ga voelen. Als ik aan Jarne vraag waar het babytje is wijst hij naar mijn buik en komt er spontaan kusjes op geven (oh zo lief!!). Ik ben hem nu aan het proberen wijs te maken dat babytjes wenen en niks kunnen en kindjes spelen en rond lopen. Hopelijk gaat hij dan in oktober niet teleur gesteld zijn met zo een hulpeloos schreeuwertje. Maar hij is nog te jong om te beseffen dat hij er een broer of zus bij krijgt.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 09 mei 2007, 14:13

Hey oktobermamatjes hoe is het met jullie? Jullie zijn zo stillekens en door het goede weer zal het niet meer zijn. Soms denk ik een plofje te voelen maar als ik dan stillekens afwacht komt er niets meer.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 09 mei 2007, 15:26

Ik heb buikbaby al serieus goed gevoeld!! Ik dacht eerst dat dat niet kon, zo fel, maar toch. Zo erg zelfs dat ik dacht dat de mensen de bewegingen gingen zien aan mijn buik :roll: :lol:
Voor de rest alles prima, geen klachten (buiten het af en toe misselijk zijn), alles gaat stilletjes zijn gangetje

En met jullie??

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 10 mei 2007, 07:42

Wat ben ik blij om te lezen dat jullie het kindje ook voelen!
Ik dacht dat ik het me inbeeldde (aangezien iedereen erop hamert dat het pas vanaf 20 weken kan) :wink:
Hier dus ook duidelijk gevoeld. Soms is het een kriebeltje en soms zijn het een soort "bubbels" ergens boven het schaambeen.
Zooo leuk hé :D
Kan niet wachten dat mijn ventje het ook kan voelen!

Voor de rest is hier alles rustig.
Morgen nog eens een naar de gyne. Het blijft toch altijd spannend hé 8)
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 10 mei 2007, 08:49

Ik heb altijd gehoord dat je het vanaf 16 weken zou kunnen voelen zeker als het niet je eerste zwangerschap is maar ja. Ik vind het heel leuk dat jullie het ook voelen. Mijn ventje vroeg al of hij het ook al kon voelen maar dat is toch nog wat snel, hij zal nog wat geduld moeten hebben.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 11 mei 2007, 12:04

Hellow,
ben net terug van bij de gyne.
Dit keer geen echo, ze heeft enkel naar 't hartje geluisterd...en dat was ok :D
Voor de rest: gewogen, bloeddruk en een paar vragen.

Heb haar gezegd dat ik er een vroedvrouw heb bijgenomen en het idee om thuis te bevallen, voorgesteld. Zoals ik verwachtte, was ze er niet helemaal voor te vinden :roll:
Haar uitgangspunt: het is een eerste bevalling, meestal weet men niet wat men moet doen, als er iets mis is verliezen we tijd en kunnen we niet naar 't ziekenhuis van Hasselt, maar naar dat van Genk aangezien het dichter bij is...
Ik begrijp haar punten uiteraard en kan me er wel in vinden.

Och, het is nog veraf, we zullen wel zien.

Hoe is 't met jullie?
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 11 mei 2007, 13:54

beagle, blij te horen dat alles ok is!
ivm de thuisbevalling en de mening van den gyn.
Meestal, niet allemaal, zijn de gyns ervoor om in het ziekenhuis te bevallen. Natuurlijk, anders zouden ze geen werk meer hebben. En haar mening dat het een eerste is en bla bla bla, het merendeel van de dames bevallen van een gezonde baby. Als er een KS moet worden gedaan, weet je dat op voorhand. Maar als je zwangerschap perfect verloopt, waarom dan niet thuis bevallen als je jezelf er goed bij voelt.
(Ja sorry, maar ik kan me hier een beetje over opwinden, tzal nog een gevolg zijn van mijn korte vroedkunde-opleiding)

Hier mogen we pas 11 juni terug gaan nr de gyn.
dinsdag gaan we naar Marita en hopelijk kan zij zien wat het geslacht gaat zijn....


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”