ergens halfweg september ...

Moderator:Moderators

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 09 apr 2007, 11:27

Bij het bloedonderzoek hadden we zoiets van: tjah, er moet toch bloed getrokken worden, waarom dan niet ineens ook voor de trippletest kijken.
Wat we hadden gedaan indien het resultaat niet goed was geweest, geen idee eigenlijk. Abortus is bij ons ook sowieso uitgesloten. (hiermee bedoel ik wel niet dat ik absoluut tegen abortus ben voor de duidelijkheid, in sommige gevallen moet het wel kunnen)

Hier is het buikje er ook al maar doordat ik van nature 'volslank' ben, kan je nu eigenlijk gewoon denken dat ik een dikke buik heb :(
Dat vind ik dus niet zo fijn. Ik hoop dus dat die snel meer volume krijgt of laat me zeggen, er meer en meer begint uit te zien als een zwanger buikje :wink:
Anders is er wel nog altijd geen kilo bijgekomen. Voor mezelf blijf ik het vreemd vinden (maar wel fijn natuurlijk). Gewoon omdat ik altijd gevreesd heb dat ik enorm zou bijkomen, mocht ik zwanger zijn. Maar we zijn nog niet halverwege, dus wie weet krijg ik ze nog dubbel aangesmeerd :lol:

Van hoofdpijn geen last meer gehad, gelukkig. Ik probeer me ook echt over niets druk te maken en te genieten van het mooie weer.

Geniet er ook van!!

Oja, volgende echo is 27 april, een heel uitgebreide! :D :wink:


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 09 apr 2007, 21:00

Annelies, geniet volgende keer van je uitgebreide echo! Daar zie je echt alles op!!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 20 apr 2007, 19:50

Hoe gaat het hier?? Anneliefje, je echo komt dichterbij hé! Hoe voel je je ondertussen? Ik mag een weekje later gaan en ben ook aan het aftellen om ons bubbelke weer te zien. Het schiet trouwens goed op hé, we zitten al bijna in de helft.

Voel jij al beweging? Vorig weekend heb ik ons bubbelke heel duidelijk gevoeld en sindsien heb ik m nog af en toe gevoeld maar niet zo duidelijk, een beetje zoals vlindertjes in je buik. En ook alleen als ik in bed lig en heel rustig ben.

Voor de rest gaat alles prima, buikje is ondertussen heel goed zichtbaar (met als gevolg dat ik acuut nieuwe kleren ben moeten gaan halen want op 2 weken tijd was ik serieus uitgezet) en ik vind het echt gewoon fantastisch!! :wink:

Groetjes!
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 20 apr 2007, 19:56

We gaan hier nog eens een verslagje zetten hé ...

Woensdagmorgen nog eens bij de huisarts op controle geweest (volgens schema).
Bloeddruk ok, klein spoortje van eiwit gevonden in mijn plasje maar gezien de bloeddruk ok is, is er weinig reden tot paniek.
De baarmoeder gemeten is die zit ook op schema (14,7cm) en .... nog eens het hartje horen kloppen!
De vorige keer duurde het een eeuwigheid maar nu, zo goed als direct gevonden. Zalig!! :D

Vandaag ook de eerste stap gezet voor kinderopvang. Ik vreesde er eigenlijk al voor ....
In de creche hier in de buurt (onze voorkeur) moesten ze het bekijken. Ze zaten eigenlijk al redelijk volzet (geboekt tot januari 2009 :shock: ). Maar ik mocht mijn gegevens achterlaten en mocht er evt. toch plaats vrijkomen, zouden ze iets laten weten. Maar best ondertussen toch blijven uitkijken ... :?

Later deze namiddag, telefoon ... de creche ... ze hadden het nog eens bekeken die middag en aangezien het maar over halve dagen ging (voormiddag), zou het toch lukken. Woohoo!!!
Ik mocht later vanmiddag nog eens langsgaan voor verdere info. :D
Info gekregen + een kleine rondleiding. Heel vriendelijke vrouwen en alles zag er goed uit.
Toen mijn vriend thuiskwam heel even besproken en direct nog gebeld dat het ok was voor ons!!
Volgende week mogen we de formulieren gaan invullen!! :D :D

En volgende vrijdag dan (hopelijk) weten we of het een M of V zal zijn ...
Spannend .....

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 20 apr 2007, 20:05

Ambertje schreef:Hoe gaat het hier?? Anneliefje, je echo komt dichterbij hé! Hoe voel je je ondertussen? Ik mag een weekje later gaan en ben ook aan het aftellen om ons bubbelke weer te zien. Het schiet trouwens goed op hé, we zitten al bijna in de helft.
Hihi, hierboven mijn verslagje :wink:
Idd, we zitten al bijna halfweg. Straks beginnen aftellen :shock:
Ambertje schreef:Voel jij al beweging? Vorig weekend heb ik ons bubbelke heel duidelijk gevoeld en sindsien heb ik m nog af en toe gevoeld maar niet zo duidelijk, een beetje zoals vlindertjes in je buik. En ook alleen als ik in bed lig en heel rustig ben.
Ik denk al eens iets gevoeld te hebben maar daar is het ook bij gebleven ... Het zal wel voor later zijn. En aangezien ik het hartje ondertussen heb horen kloppen, maak ik me ook weinig zorgen.
Ambertje schreef:Voor de rest gaat alles prima, buikje is ondertussen heel goed zichtbaar (met als gevolg dat ik acuut nieuwe kleren ben moeten gaan halen want op 2 weken tijd was ik serieus uitgezet) en ik vind het echt gewoon fantastisch!! :wink:

Groetjes!

Mijn buikje heeft de laatste dagen ook een spurtje genomen. Gewone broeken zijn niet meer draagbaar wegens 'te spannend met nog 1 knoopje dicht' en ' te los zonder knoopje want dan gaat de rits verder open' :lol:


Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 21 apr 2007, 13:46

Spannend he! Ik gok op een jongen, dat wist je al he :lol:
Ja eens halverwege, zal het aftellen beginnen he! Als je trouwens hulp nodig hebt met voorbereidingen of zo of iets anders moet je roepen he! Voorlopig hoop ik toch nog eventjes thuis te blijven nu.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 28 apr 2007, 13:11

Gisteren zijn we dus voor de uitgebreide echo geweest.
Alles is tiptop in orde. Buikbaby zit zelfs qua lengte en gewicht net iets boven het gemiddelde.

We weten ook wat het is maar ik laat jullie nog even in het ongewisse.
Kheb gewoon zin om te plagen :wink:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 28 apr 2007, 13:26

Leuk hé, als je baby zo binnenste buiten gekeerd wordt???
Dan weet je 100% zeker dat alles inorde is.
Plagen? Heb je daar zin in met dat warme weer??? Ik zou me niet moe maken en het gewoon zeggen :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 28 apr 2007, 20:11

Ohja, ik plaag het liefst met warm weer :lol:
Morgen meer weer euh ... zal ik een hintje geven :wink:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 28 apr 2007, 21:28

Een hintje???
Niet te moeilijk maken hé, want met dit warme weer werken mijn hersencellen niet zo goed :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 29 apr 2007, 15:12

Hint: De gyn zei dat hij heel goed mee was qua lengte en gewicht. Net iets boven het gemiddelde.

+ sandy, ondertussen zou je het al kunnen geweten hebben :wink:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 29 apr 2007, 20:07

Ja, ik wist het al :lol: :lol:
Hier nog eens een dikke proficat met jullie zoon!!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 29 apr 2007, 20:34

Eeej sandy, khad het hier nog niet gezegd!! :lol:

Bij deze: we krijgen een zoon :wink:

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 29 apr 2007, 20:42

proficiat :lol:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 29 apr 2007, 21:16

Anneliefje schreef:hij
nee?????

:lol: :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 29 apr 2007, 23:01

sandy schreef:
Anneliefje schreef:hij
nee?????

:lol: :lol:
Dat was de hint hé :wink: :lol:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 30 apr 2007, 21:00

jamaar ja, ik had gezegd niet moeilijk te doen met dat warme weer... :roll:


LOL
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 01 mei 2007, 08:56

Hey Anneliefje!
Blij te horen dat jullie een zoontje krijgen!! En dat natuurlijk alles prima in orde is!
Hoe gaat het met de andere september mama's? Weten jullie ook allemaal wat het worden zal?

Wij zijn gisteren geweest maar de gyn heeft niets van het geslacht kunnen zien, hij/zij hield de benen goed opgetrokken :lol:

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 01 mei 2007, 10:41

Hier heb ik sinds gisteren pijn in de onderbuik. Het zijn precies een soort van steken en meestal als ik na een tijdje zitten terug rechtsta.
Blijkbaar is dit het teken dat de baarmoeder/buik verder aan het uitzetten zijn. Amaai, hopelijk is dit niet voor iedere dag :?

Maar anders nog altijd alles ok :wink:
Gisteren hadden we hier een familiebbq en we hebben direct van de gelegenheid gebruik gemaakt om nog iets in orde te brengen.
We hadden mijn (enige) zus al gevraagd om meter te zijn en dan gisteren ook de vraag gesteld aan de zus (1 v/d 5) van Dieter.
Zoonlief krijgt dus 2 meters :D

Vandaag nog een beetje genieten van het thuis zijn en mooi weer. Later vandaag gaan we dan nog (eindelijk) onzen ouden auto halen. Die moest gekeurd worden maar blijkbaar waren ze daar nogal met grote detailogen aan het keuren want hij is 3 keer terug moeten gaan :roll:
Maar ik kan dan weer zelf lustig rondtuffen en dan hopelijk nog deze maand mijn rijexamen afleggen.

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 01 mei 2007, 21:27

Die steken in de onderbuik zijn herkenbaar...ik had dat ook onderaan aan de zijkanten van mijn buik. Mijn gyn had me dan ook gerustgesteld dat dit de baarmoeder is die uitzette. Extreem pijn deed dat nu wel niet, maar tis heel ambetant he! En ik liep er soms scheef van omdat ik mezelf niet recht kreeg door de trekkingen...

Ik word tante van een jongetje :lol:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 02 mei 2007, 16:48

Katharina schreef:Die steken in de onderbuik zijn herkenbaar...ik had dat ook onderaan aan de zijkanten van mijn buik. Mijn gyn had me dan ook gerustgesteld dat dit de baarmoeder is die uitzette. Extreem pijn deed dat nu wel niet, maar tis heel ambetant he! En ik liep er soms scheef van omdat ik mezelf niet recht kreeg door de trekkingen...
Vandaag ging het alweer beter. Maar zoals je zegt, dat 'trekt' enorm!
In eerste instantie dacht ik aan mijn apendix, maar als ik duwde op de 'pijnplek' voelde ik niet echt iets. En het was dan Ulrike die zei wat het was.
Op een bepaald moment deed het me ook denken aan menstruatiepijn ...
Katharina schreef:Ik word tante van een jongetje :lol:
:D :wink:

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 03 mei 2007, 21:36

Heb het al eens gezegd maar nogmaals proficiat met jullie zoontje! Hopelijk gaan die steken snel over want ik kan geloven dat dat heel vervelend is. Ik zou zeggen, geniet nog van het mooie weer (nu het nog neit tz vervelend is door de dikke buik)!


Bij ons volgt hopelijk morgen de bevestiging van het geslacht. ik denk dat wij nu ook een uitgebreide echo krijgen. Heb deze keer echt het gevoel alsof het al eeuwen geleden is dat we bij de gyne zijn geweest. Ben eens benieuwd.
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 04 mei 2007, 17:08

Mercikes en zeker iets laten weten hé :wink:

De steken zijn voorbij maar ik zie en voel wel dat de buik een groeispurtje heeft genomen.

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 14 mei 2007, 20:53

Mijn buikje is nu alweer een weekje of 2 stabiel maar rond Pasen en de weken daarna ben ik serieus gegroeid. Best wel grappig om de reacties van mensen dan te horen als ze mij een week of zo niet meer gezien hebben. :wink:

Heb je ook meer honger voordat zo een groeispurtje begint? Bij mij is dat toch dikwijls zo. Dan weet ik al hoe laat het is! :lol:
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 14 mei 2007, 22:05

Ambertje schreef: Heb je ook meer honger voordat zo een groeispurtje begint? Bij mij is dat toch dikwijls zo. Dan weet ik al hoe laat het is! :lol:
Hmm, nu je het zegt ... de laatste paar dagen kan ik weer fameus goed eten en ik heb idd ook de indruk dat het buikje meegroeit :wink:

Hier anders alles wel ok. Vorige week wel 3 daagjes thuis geweest omdat het niet echt ging. Ik was niet ziek ziek maar gewoon geen fut. Zelfs in de begindagen dat ik super vermoeid was, had ik nog de energie om te gaan werken en vorige week had ik die opeens niet meer.
Daarom dus 3 daagjes rust gekregen van de dokter.
+ Vandaag ook in de nieuwsbrief van K&G gelezen dat de baarmoeder nu goed groeit en dat je daardoor soms kortademig en draaierig kan worden.
Kmoest vandaag met de trein en dus ook te voet van thuis naar het station en dan van station naar het werk en terug. Awel, ik heb het gevoeld (en ok, mijn conditie kan ook beter ... :oops: )

En ondertussen ben ik ook af en toe tegen mijn buik aan het babbelen. Wat? Dat hou ik geheim :wink: :lol:
De bewegingen begin ik ook meer te voelen. Het is nog heel stilletjes maar er komt schot in.
In het weekend was het opeens goed voelbaar.
Ik zat toevallig eens op mijn andere zij in de zetel en opeens ikke: "whoo whoo" en Dieter: "Wadde, wat is er"
Ik weer: "tis baby!!! whoo"
De 'whoo's' zijn de schopjes :lol:

En anders met jou?? En de rest :wink:

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 15 mei 2007, 09:27

Anneliefje schreef:
En ondertussen ben ik ook af en toe tegen mijn buik aan het babbelen. Wat? Dat hou ik geheim :wink: :lol:
ik weet het, ik weet het :P


efkes off-topic: werk jij in de VDAB aan het Fabriekspand of die in Beveren? (want die laatste zou ik te voet niet zien zitten :? )
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 16 mei 2007, 19:07

Sofie S. schreef:
Anneliefje schreef:
En ondertussen ben ik ook af en toe tegen mijn buik aan het babbelen. Wat? Dat hou ik geheim :wink: :lol:
ik weet het, ik weet het :P


efkes off-topic: werk jij in de VDAB aan het Fabriekspand of die in Beveren? (want die laatste zou ik te voet niet zien zitten :? )
Fabriekspand dus niet zo heel ver en in Beveren geraak je er met de bus :wink:

En jij weet misschien, heel misschien, wat ik allemaal vertel maar niet alles :D

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 29 mei 2007, 16:13

@anneliefje
een zoontje!! tof hoor!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 02 aug 2007, 10:08

en anneliefje?
hoe gaat het met je? Ben je al aant aftellen?
Ik wel zenne :oops: en moet nog een paar weekjes langer als jij rondlopen...

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 02 aug 2007, 17:37

Het zal nog niet zijn dat ik aftel :lol:
Normaal gezien nog 8 werkdagen.
Normaal gezien nog 44 dagen.
Dat maakt nog een goeie 6 weken.
:wink:

Vandaag zijn we trouwens het eerste proefdrukje mogen halen van het geboortekaartje.
We zijn al heel tevreden!
Het is een bewerking van ons eigen ideetje en het is super geslaagd.
Meer zeg ik niet, het resultaat zal later dan wel eens te zien zijn :wink:

Morgen en maandag ben ik thuis dus weer een lekker lang weekendje :D

Jaja, het begint te korten!!


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”