ergens halfweg september ...

Moderator:Moderators

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 26 feb 2007, 20:54

Echt mooie echo!!!
Heb ook nog nooit gehoord van een kantelende baarmoeder. Zou niet weten wat ik mij daarbij moet voorstellen.
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding


Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 03 mar 2007, 11:15

En we hebben de kaap van 12 weken bereikt!! Joehoe!!!!! :D
Euhm ja sorry, meer nieuws heb ik voorlopig niet 8)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 03 mar 2007, 11:37

Woehoe!!! "De" grens hé.. (een eerste toch), nu op naar de eerste kriebeltjes en stampjes...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 03 mar 2007, 11:39

ja die komen iderdaad dichterbij he...van mij waren die eerste kleine stampjes aan 15 weken dat ik ze voelde...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 03 mar 2007, 18:39

Ik kijk er ook al naar uit!!

Maar iets anders. Deze middag ging ik eens op de weegschaal staan uit pure nieuwsgierigheid. Omdat ik me de laatste weken wat heb laten gaan dacht ik aan een verhoging.
Groot was mijn verbazing toen de weegschaal 3kg minder aangaf dan de laatste keer bij de diëtiste (3 weken terug).
Omdat ik me toch een heel klein beetje ongerust maakte, heb ik de diëtiste een mailtje gestuurd met de vraag of ze misschien zou weten hoe het komt.
Dieter denkt dat het mijn stofwisseling/hormonen zijn. Mijn ma stelde me ook gerust en zei dat ze bij mij ook enkele kilo's kwijt was tijdens de zwangerschap. (En ik heb er eigenlijk nog genoeg over, hihi)
Dusja, het zal wel allemaal in orde zijn :wink: Volgende vrijdag moet ik sowieso nog eens op controle bij de diëtiste.


Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 03 mar 2007, 19:42

Anneliefje, een hele mooie echo!!!!

Wees gerust, dat je afvalt de eerste 12 weken is normaal. :wink: Bij Marie was ik ook eerst 4 kilo kwijt maar die waren na die 12 weken er even snel terug bij :lol:

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 03 mar 2007, 20:04

ah ok :lol:

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 03 mar 2007, 21:32

NOg iemand die blij is met de 12-weken grens! En ik denk niet dat je je ongrust moet maken als je wat afvalt, zolang je n beetje normaal eet kan t volgens mij geen kwaad. Je moet alleen geen honger lijden en ik denk niet dat je dat doet.

Wij zijn gisteren naar de gyne geweest en alles was super in orde met ons bubbelke. Hij was ondertussen 6cm groot, we hebben duidelijk armpjes, beentjes, vingertjes gezien. En zelfs al een volle blaas! (dat heeft hij van mij! :lol: ) Over een volle blaas gesproken, volgens mij is er t één en t ander op mn blaas aan t duwen want ik loop al een paar dagen de helft van de dag rond met het gevoel dat ik super dringend meot plassen en dan komt er bijna niets uit! Grrrr!! En ik ma denken dat zoiets pas op t einde begon!
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 04 mar 2007, 10:00

Hoi Ambertje, nee zenne, dat heb je int begin ook al :lol:
Vooral snachts vond ik dat stikvervelend. Ik kon dan nooit terug inslapen, maar dat vermindert en op het einde komt dat terug! :wink:
Heb je geen echootje?

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 04 mar 2007, 11:02

Zwijg mij van opstaan om naar het toilet te moeten :roll:
Tijdens het weekend is het nog zo erg niet, dan kan je iets langer slapen maar tijdens de week :?
Meestal is het rond middernacht en dan nog eens rond 4u dat ik moet opstaan. En dan lig je daar... proberen terug in slaap te vallen maar ondertussen lig je te wachten tot de wekker afloopt en begin je natuurlijk over vanalles na te denken. Om zot van te worden!!
Mijn vriend zei het nog vanmorgen "Ben je weeral weg? Das iedere 5min. bij jou :lol: " :roll: Mannen...

En als ik dan slaap dan heb ik de raarste dromen, maar jongens toch. :lol:

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 04 mar 2007, 11:11

:lol: :lol:

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 04 mar 2007, 11:31

Ben dan toch niet de enigste die 's nachts om de zoveel uur op moet. :lol: Ik ben een aantal dagen elke 3u opgemoeten ma dat is nu gelukkig terug minder. Nu sta ik ook zo'n 2 keer op.
Gelukkig heb ik geen problemen met terug in slaap vallen, soms moet ik zelfs heel hard nadenken om te weten hoeveel keer ik 's nachts ben opgestaan. De WC staat vlakbij de slaapkamer dus ik word niet volledig wakker en mn ogen gaan zelden open. Gevaar bestaat wel dat ge u af en toe misrekent in de plaatsing van bed en kast (vandaar de 2 megablauwe plekken op mn benen, toen was ik wakker!! :wink: )
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 04 mar 2007, 13:35

:lol: :lol:

Anneliefje, heb je dat nog eens nagevraagd ivm je baarmoeder die moet kantelen?

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 04 mar 2007, 15:17

Muisje schreef:Anneliefje, heb je dat nog eens nagevraagd ivm je baarmoeder die moet kantelen?
Niet echt nee, kheb hier ergens een topic geopend en heel soms komt dat voor maar verder moet ik er eigenlijk geen aandacht aan besteden. Het is maar iets dat je moet weten hé :wink:

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 10 mar 2007, 10:48

Vandaag 13 weken en ik heb het gevoel dat mijn buik weer een groeispurtje inzet ...

Het misselijke gevoel en de vermoeidheid beginnen heeeel langzaam te verdwijnen. Ik mag echt niet teveel stoefen want krijg daarna altijd een terugslag :roll:

Donderdagnamiddag gaan shoppen voor mezelf en enkele leuke dingetjes gevonden. En zeker niet onbelangrijk ... een broek!! Jeuj :D

Straks ga ik met mijn ma naar een 2e handsbabybeurs in Lauwe en daarna op bezoek bij een vriendin (die hier eigenlijk al een tijdje niet meer komt, zal ze dan eens aan de oren trekken :lol: ). Die heeft ook nog wat gerief voor mij.

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 10 mar 2007, 16:19

Ja het gaat vooruit he, 13 weken al!! Hopelijk vind je iets op de tweedehandsbeurs...ik ga daar ook wel eens graag naartoe...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 10 mar 2007, 17:33

jullie gaan ook vooruit hé
iets gevonden op de 2de hands beurs?
groetjes

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 10 mar 2007, 18:39

Ik heb een prachtkoop gedaan, al zeg ik het zelf :wink:
Een Torck, 5 jaar oud voor 1/3 van de prijs :D
Hij ziet er nog heel goed uit en ben echt content ermee :D
En de oma moest ik een beetje in toom houden :roll: ze heeft enkele 1e truitjes en onderpakjes gekocht, neutraal model en een slaapzakje. Het duurste van deze kleertjes was 3 euro, kan je nog sukkelen??

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 10 mar 2007, 23:26

oh je hebt inderdaad een koopje gedaan zo te lezen :wink:
en is er een draagmand bij :?: dit is echt wel handig als je ergens naartoe moet gaan hé

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 11 mar 2007, 11:39

mama24 schreef:oh je hebt inderdaad een koopje gedaan zo te lezen :wink:
en is er een draagmand bij :?: dit is echt wel handig als je ergens naartoe moet gaan hé
Jup, draagmand (mooi en ruim) en dan omvormbaar naar buggy met kap. Het is ook een driewieler. Mijn voorkeur ging eerst naar een vierwieler maar als je dan een koopje kan doen, is een wiel meer of minder maar een detail :wink:
Van kleur is het ook heel neutraal en dat heb ik het liefst. Buitenkant donkergrijs en binnenkant van de draagmand is ecru.
De vrouw brengt me dan later nog een voetzak en een paraplutje. Ze had dat gisteren niet bij.
+ en niet geheel onbelangrijk, ik heb zelf alles in de autokoffer gekregen :D

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 13 mar 2007, 21:28

gij zijt zo te horen al goed op weg om alles in te slaan! :wink:
Ik moet zeggen dat wij tot nu toe nog niks hebben, zijn ook wel van plan om eens te gaan kijken op een 2de handsbeurs.
Mijn schoonpapa had al laten horen dat hij heel graag de buggy wou kopen, daar heb ik helemaal geen problemen mee want amai dat kost geld! :lol: Je hebt dan ook ne goeie koop gedaan met die Torck!

Mijn buik heeft ook weer een groeispurtje gehad ma nu sta ik alweer ff op hetzelfde. Ik hoop dat het niet meer te lang duurt eer anderen ook ZIEN dat ik zwanger ben (nu weten ze het maar daar houdt het mee op). Ik kijk zo uit naar dat zwangere zichtbare buikje! :lol: (en over een maand of 4 zal hij wel weer in de weg zitten)
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 14 mar 2007, 19:45

Ambertje schreef:gij zijt zo te horen al goed op weg om alles in te slaan! :wink:
Tgoh, het is eerder toeval omdat die beurs er was, denk ik. Anders had het nog wel even geduurd hoor! Maar het is nu wel mooi meegenomen :wink:

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 18 mar 2007, 15:54

Vandaag was er in ons dorp ok zo'n beurs. Ma ik vond dat er niet zo veel gebruiksdingen stonden, wel veel speelgoed en kleertjes. We hebben ons een speelmat gehaald en ook wat kleertjes (alle kleertjes een euro, daar kunt ge toch niet laten liggen hé!)
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 18 mar 2007, 16:55

Bij ons op de beurs ook vooral heel veel kleertjes maarja, als je nog niet weet wat het wordt, kan je moeilijk al vanalles beginnen kopen hé. En idd, voor de prijs van enkele luttele euro's moet je anders niet laten.
Ik moest mijn ma wel tegenhouden, zoals hier eerder gezegd heeft ze zo enkele neutrale eerste stukjes gekocht maar die was ook al aant kijken naar schoentjes enzo :roll: Haar eerste kleinkind hé :wink: het zal wat geven, hihi...
Volgend jaar gaan we zeker terug, dan zal het waarschijnlijk wel interessanter zijn.

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 28 mar 2007, 17:27

Het is hier wat aan het stilvallen hé ...
Dus tijd voor een update!
Gisterenavond bij de huisarts geweest voor bloedafname. Ondertussen ook voor de trippletest. Misschien niet echt nodig maar je kan nooit weten. Vrijdag heb ik van alles resultaat.
Mijn bloeddruk gemeten en die stond toch wel redelijk hoog (16). Misschien me onbewust wat druk gemaakt, ik weet het niet.
Dan eens geluisterd of we het hartje konden horen. Natuurlijk was het even zoeken (leek wel eeuwen te duren, niet goed voor mijn hart) en dan opeens ..... amaai, heel duidelijk te horen :D Er zit leven in :wink:
Hierna nog eens de bloeddruk gemeten en stond toen op 15.
Vrijdagmorgen moet ik eens terug gaan om te zien of hij dan nog zo hoog staat en ondertussen kunnen we de resultaten van het bloedonderzoek bekijken.
Vandaag al heel de dag hoofdpijn. Het is vanmorgen begonnen en voelde eerst als een druk aan. Mijn ogen voelen ook redelijk vermoeid aan en durven al eens tranen. Hopelijk gaat het straks over want durf nu niet direct een pijnstiller nemen (al weet ik dat een dafalgan niet direct kwaad zou kunnen) misschien net voor ik ga slapen mocht het nog nodig zijn.

Maar anders alles tiptop. Op de weegschaal bij de HA was er blijkbaar weer een klein kilootje af :roll: ik weet begot niet hoe het komt maar de buik zet alleszins al goed uit dus baby komt niets tekort :lol:
Het is eigenlijk wel absurd, eerst lukt het niet om af te vallen, dan start ik met een diëtiste, na een week blijk ik (geheel onverwacht) zwanger te zijn en de kilootjes 'vliegen' eraf ... rare dinges hoor een lichaam :lol:

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 29 mar 2007, 13:05

Vandaag thuis want wakker geworden met migraine :?
Mijn nek en schouders doen pijn en zitten redelijk vast dus ... spanningshoofdpijn. Gisterenavond echt moeten wenen van de pijn in mijn hoofd die niet wilde minderen of overgaan. Wel een dafalgan genomen voor het slapengaan en redelijk direct en goed in slaap gevallen. Zelfs het ventje niet meer gehoord toen die kwam slapen. Maar later dan moeten opstaan om naar het toilet te moeten en niet meer echt goed geslapen natuurlijk.

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 29 mar 2007, 13:14

:? das minder. Rust maar goed uit, want barstende hoofdpijn is geen pretje!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 29 mar 2007, 20:46

Hier ben ik ook weer, ben ff weggeweest wegens druk, druk, druk!
Oei, die hoofdpijn is minder hé. Ma ik heb er eerlijk gezegd 2 weekends geleden ook zo last van gehad en helemaal hetzelfde als jou! Ik kon zelfs niet meer scherp kijken! Mijn nek en schouders zaten zo vast als wat. Ma ben daarna naar de huisarts geweest en hij zei dat Dafalgans (zelfs 2) absoluut geen kwaad kunnen. Ma ik heb uiteindelijk ook 2 dagen scheel van de pijn gelopen eer ik dan toch iets genomen heb.

Wel super dat de kilo's er blijven afgaan terwijl je buiker toch dikker wordt hé! Ik denk niet dat je dat nog veel gaat meemaken! :P HIer 1,5kg bij sinds vorige maand maar daar kan ik nog mee leven. :lol:
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 30 mar 2007, 16:44

De hoofdpijn is gelukkig over. Deze morgen dus nog eens naar de HA geweest en trippletest is negatief dus eigenlijk positief :wink:
Resultaten van bloedarmoede en toxoplasmose zater er niet bij maar HA heeft ze nog eens gevraagd en zou deze avond bellen indien er iets zou zijn. Als ik ze niet hoor is het allemaal in orde. Mijn bloeddruk stond gelukkig ook weer lager (13/7).
We kunnen dus zalig genieten van het weekend :D

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 08 apr 2007, 09:59

Anneliefje dat is allemaal goed nieuws hé!
Wanneer mocht je trouwens terug voor een echo? Wil je dan weten of het een jongen of meisje wordt??

Ik heb de tripple test uiteindelijk niet laten doen. De gyne was echt aan het doorvragen van wat als de bloedtest positife is, gaat ge dan een punctie laten doen. En wat als die positief is, gaat ge dan aborteren? En we konden het niet over ons hart krijgen om ons bubbelke te aborteren dus we hopen gewoon dat hij helemaal gezond gaat zijn zoals de meerderheid van alle babietjes. Zeker op mijn leeftijd.

Hoe gaat het met het buikje ondertussen? Ik heb weer een groeispurtje gehad en ondertussen zie ik er helemaal zwanger uit! Zelfs met kleren! :wink: Dus ik vind het gewoon geweldig!

Ik blijf alleen enorm veel last hebben van hoofdpijn. Het si echt spanningshoofdpijn (zo voelt het toch) dus ik weet niet of het een gevolg is van zwanger zijn.

groetjes!
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”