Opvang

Moderator:Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)
Opvang

Bericht door Aditi » 10 jul 2006, 18:57

Hey iedereen,

Ik ben sinds enkele weken hard op zoek naar opvang voor ons toekomstige kindje. Maar overal kom ik op wachtlijsten terecht en moet ik wachten op toezeggingen, en... Met andere woorden, ik heb nog geen enkele plaats gevonden terwijl ik toch voltijdse opvang zal nodig hebben wanneer ik terug ga werken. De grootouders werken immers ook nog allemaal voltijds. Ik word een beetje bang dat on kleintje nergens terecht zal kunnen...
Hoe pakken jullie de opvang aan? Ik krijg de indruk dat je hier in onze buurt (Halle) een plekje moet reserveren nog voor je zelfs maar zwanger bent. Help!!!

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)


Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 11 jul 2006, 10:22

Ik ben nu sedert gisteren ook al wat adressen aan het opzoeken op de website van Kind en Gezin voor de opvang na de bevalling. Ik ga 4/5 beginnen werken en heb dus 4 dagen per week opvang nodig. De eerste zes maanden blijf ik wel thuis. Ik heb nu al schrik dat ik hier toch wel enkele adreskes zal mogen afschuimen. Pfff. Ik zie mij er al ferm tegenop. Voor de kostprijs heb ik ook al eens het één en ander uitgerekend. Ik ben niet gehuwd en wij wonen wel samen, maar niet officieel, dus ga ik ervan uit dat de kosten berekend worden op basis van mijn inkomen. En dan valt het eigenlijk nog heel goed mee. Nu nog een adreske vinden in de buurt van Aartselaar.
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 11 jul 2006, 12:20

@ flupke

Wij zijn hier ook niet getrouwd en wonen feitelijk samen (gelijk jij), dus niet wettelijk, en bij ons wordt de kostprijs berekend op beider loon hoor.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 11 jul 2006, 18:08

Ook wij zijn in hetzelfde geval (samenwonen, maar niet officieel), maar ze vragen toch ook altijd naar zijn gegevens hoor. Ik vrees dat ze er alleen geen rekening mee houden als de papa helemaal uit the picture is en dat is natuurlijk ook niet echt leuk...

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 12 jul 2006, 13:07

Oei dan hebben we het aan onzen tuuter. Dat scheelt wel enorm in de prijs. Dat wordt een gepeperde rekening elke maand :roll: :roll:
AfbeeldingAfbeelding


Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 12 jul 2006, 14:02

het is ook afhankelijk van de soort opvang : gesubsidieerd of zelfstandig onder toezicht K&G . een zelfstandige crèche / om mag vragen wat ze wilt. Er zit wel een maximum op.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 12 aug 2006, 08:09

Ik heb er één van de landelijke kinderopvang en dat is van K&G.
Dat wordt berekend op onze beider lonen (wij zijn gehuwd) en ik betaal een goeie 13€ per dag per kind. Maaltijden inbegrepen.
Ik zit dus al vlug aan een 7 à 8000 Bef/maand. Niet superveel, maar genoeg! :?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
nana54
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2006, 20:17
Locatie:West-Vlaanderen, wevelgem

Bericht door nana54 » 25 aug 2006, 21:04

Bij ons viel het zoeken eigenlijk nog goed mee, 'k had eerst via het internet adressen opgezocht van onthaalmoeders en mini créches.
De eerste plaats die we bezochten was helemaal ons hebbedingetje maar ze zou ons terug bellen als er plaats was voor de kleinnen ... onderts geen risico's genomen en toch nog uitgekeken maar bijna overal volzet uitg een verouderd iets waar de kindjes niet zaten te spelen, gewoon zaten ze daat aan het deurtje gelijk gevangene ...
Hier waren we dus niet voor te vinden ... Maar gelukkig kwam het verlossend telefoontje.
Er was plaats in de mini créche, enkel het voorschot bedroeg 300€, eventjes verschieten was dat hoor ...
De prijzen zijn enorm maar indien je er goed bij voelt bij de plaats maak het al veel goed e!

Nu nog wat afwachten tot de kleinnen geboren is, en er nog wat van profiteren zou ik zeggen ...

GRTJ Nana
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 27 aug 2006, 14:52

300€ voorschot? Zal wel dat je schrikt! Dat is veel, ik heb nooit een cent moeten betalen.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
nana54
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2006, 20:17
Locatie:West-Vlaanderen, wevelgem

Bericht door nana54 » 27 aug 2006, 21:36

Ja, 't was om het vast te zetten. Nadien heeft ze uitgelegd dat er mensen na de geboorte hun staart terug intrekken enzo zij haar zekerheid verloor hé!
Maar toch was het nog schrikken, hoor!
Zou dat elke mnd zoveel zijn danne?

Grtj nana
Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 28 aug 2006, 08:58

Langs de ene kant is het normaal dat ze een voorschot vragen, maar 300 euro is wel veel zunne :shock: Het is inderdaad zo dat er verschillende ouders zijn die zich in bij drie of vier opvangplaatsen inschrijven om zeker ergens een plaatsje te hebben en er na de geboorte dan inderdaad 3 van de 4 afbellen. Dat vind ik dan ook weer niet kunnen.

Hoeveel dagen per week heb je opvang nodig voor jullie kleintje? Het kost inderdaad veel geld om je kind ergens te laten opvangen. Als je 4 dagen opvang nodig hebt zit je al snel boven de 300 euro. Maar soms is er geen andere mogelijkheid hé.
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
nana54
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2006, 20:17
Locatie:West-Vlaanderen, wevelgem

Bericht door nana54 » 28 aug 2006, 09:12

Ja we zitten aan het barema 4dgen en half, want ze doet geen opvang de woensdagnamid ?!? Eerst was dat ook aan tkopke krabben maar daar is gelukkig genoeg een oplossing voor gevonden.
We hebben de chance met de grootouders, die vangen de kleinnen één namid te week op,

Ik wist niet dat dit zoveel was voor de opvang, het is wel aftrekbaar voor de belastingen maar onderts moe je ze er wel leggen e,
nuja als je wet dat ze goed verzorgt worden en eten krijgen, kan je met een gerust hart gaan werken e!

Grtj nana
Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 28 aug 2006, 09:15

Het is inderdaad belangrijk dat je met een gerust hart kunt gaan werken. Je kan inderdaad 11 euro per dag inbrengen in de belastingen, maar weet iemand hoeveel je hier effectief van terugkrijgt?? Da zal gene vette zijn.
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
nana54
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2006, 20:17
Locatie:West-Vlaanderen, wevelgem

Bericht door nana54 » 28 aug 2006, 09:23

Daar juste had ik ook die vraag?
Maar hoeveel per dag krijg je effectief terug in handen ??
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jun 2007, 23:20
Locatie:Ekeren

Bericht door Fenia » 18 jun 2007, 01:05

Opvang zoeken is idd geen sinicure.

Wij hadden nogal snel beslist dat ons kindje full-time naar mijn mama zou gaan. Zijn is ook onthaalmoeder, dus onze dochter zou daar zeker geen verwendgrootouderssyndroom krijgen. Toen ik 6 maanden zwanger was kreeg mijn vriend plots ruzie met mijn mama, en om een lang verhaal kort te maken, om verdere strubbelingen in de toekomst te vermijden besloten we ons meisje maar 1 dag naar de mamsie te brengen en voor die andere 4 dagen een andere oplossing te zoeken.

Daar zat ik dan 6 maanden zwanger en nog geen opvang, ik gebeld naar de dienst van opvanggezinnen, daar zaten ze met een wachtlijst van anderhalf jaar, dus optie 1 kon ik al schrappen.

Dan alle minikribbes in de buurt gebeld, nergens plaats.

Toen ik het bijna ging opgeven kreeg ik eindelijk een onthaalmoeder aan de lijn die nog een plaatske had. Wij gaan kijken en waarschijnlijk uit pure paniek dan maar ineens beslist ze daar naartoe te brengen.

Helemaal gerustgesteld was ik toen. Toen ons Yoemike dan eindelijk geboren was, hebben we een kaartje gestuurd, maar da mens liet niks horen. Dus ik daar zelf naar gebeld om te vragen of ik eens mocht langskomen. Alle ikke daar naartoe, ik was daar vijf minuten binnen en ik was al helemaal ni meer zo zeker van mijn stuk. Na een half uur zette ze mij op straat om verder te doen, allemaal goed en wel, maar het was aan het gieten van regenen en ik had mijn kleintje, toen een maand oud bij in de draagzak. Schandalig ni!!!

Toen ik dan thuis kwam was ik helemaal verdrietig, geen haar op mijn hoofd dat er aan dacht haar naar daar te brengen, om verschillende redenen.

Maar ja, wat dan? Een duizendste geluk dat er vlak achter onze hoek een nieuwe kribbe openging waar ik me wel heel goed bij voelde. Dus vanaf 3 september gaat ons Yoemeke daar naartoe. Nog altijd met pijn in het hart, maar ben ook wel zeker dat ze daar goed gaat zijn. Ik troost mij altijd met het gedacht dat ik er waarschijnlijk meer last van ga hebben dan zijzelf.

Het is idd een serieuze hap uit het budget. 22€ per dag, 2 maaltijden inbegrepen, maar ja er zit iks anders op.

In elk geval begin een beetje p tijd te zoeken en kies voor iemand waar je,je echt goed bij voelt. Want er is niks zo erg dan je kindje te moeten achterlaten bij iemand waar je geen vertrouwen in hebt.

Groetjes,
Fenia
Geen wonder dat ze het een wonder noemen!!!

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 18 jun 2007, 10:25

Ons Margotje gaat de eerste keer naar de opvang op 12 juli :cry: :cry: Ik begin te werken op 16 juli.

Toen we vorig jaar in augustus het contract tekenden kostte het nog 20 euro per dag (eten inbegrepen, pampers niet). Toen ik enkele weken geleden terug langsging kreeg ik te horen dat de prijzen waren aangepast. 23 euro per dag :shock: :shock: Maar dan zijn de pampers wel inbegrepen :roll:

Wij hadden ook geluk dat er nog 1 plaatske vrijkwam vanaf 1 juli. In september kwam er ook nog eneke vrij, maar zo lang kon ik niet thuisblijven :cry: :cry:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 18 jun 2007, 14:38

da's wel een pak geld he 23€/dag :shock: Werken die op zelfstandige basis?

wij betalen nu per maand (da's dan gemiddeld 3d/week opvang) tussen de 130-145€ PER KIND :shock:
Al een geluk dat Sam bijna naar school gaat, maar dan is 't de voor- en naschoolse opvang die in de plaats komt he :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 18 jun 2007, 19:34

Ja, kinderopvang kost veeeeeeeeeeel! Wij betaalden deze maand 265 euro voor ons mie! En dan was ze 14 dagen in totaal geweest. Verschrikkelijk gewoon. Gelukkig ben ik heel content met onze OM. Ik zou ze voor geen geld van de wereld willen ruilen. En wat we betalen is berekend volgens ons loon door de 'Landelijke kinderopvang'.

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 18 jun 2007, 23:42

ons axltje gaat vanaf half september naar de creche eeje va de stad antwerpen ik heb ook alles afgebeld en gedaan en uiteindelijk was daar plaats!! oef... ik weet nog wel niet wat die grap mij gaat kosten want dat word berekend op ons loon aangezien iki momenteel geen werk heb zal da nog meevallen maar mijne man is haven arbeider dus ik weet het ni zo goed :? we zien wel maar ik ben nu al triestig als ik aan dieje dag denk da arm klein schaapje wegdoen :cry:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
nana54
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2006, 20:17
Locatie:West-Vlaanderen, wevelgem

Bericht door nana54 » 23 jun 2007, 23:00

De eerste dag dat je u prutske moet achter laten heeft een raar gevoel maar tegen het eind van de week ben je het reeds gewoon, hier kan ik het ook goed vinden met de OM. Want ik dacht eerst dat zij en Zion niet konden opschieten met elkaar omdat er steeds maar overdracht werd gegeven omtrent voeding, slapen en kakpampers, ni hoe hij daar was.
Maar uiteindelijk had ik me zorgen gemaakt voor niks ... nu ben ik blij dat ze zo lief is.

Wij moeten nu deze mnd maar betalen voor een ganse mnd ... 'k ben benieuwd aan hoeveel we zullen liggen? :?: ?
Halve dagen is 11€ en hele dagen 16€, zonder pampers en fruit. Deze moet jezelf meedoen.
Per extra uur 1€ en voor fruit ook 1€.

We zien wel!

Grtj nana
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”