Januari: Hier gaan we dan!

Moderator:Moderators

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 06 okt 2007, 15:25

Flupke,
Het is echt een lief poppemieke, ook eh! En een heel donker kindje ook, vind ik. Zo die donkere haartjes en ogen... Heel mooi.
Op die tandjes moet je niet roepen, hoor. Als uw pruts er evenveel last van krijgt als die van ons... Geen aanrader.
Vandaag zie ik eindelijk!!! een wit puntje door het tandvlees steken, maar de miserie heeft wel een hele week geduurd.
Mila huilt normaal ook nooit veel, maar nu met die pijntjes en de koorts, enz. was het een ander paar mouwen.

Aicha, bij ons heeft het dus een week geduurd, eh! Voor die stomme tand er eindelijk doorkwam. En het was ook voor mama en papa een zware week. Pfffffff
Mila is trouwens zot van haar stoeleke. Alleen bonkt ze zo soms met haar hoofd tegen de rugleuning vanachter... En dat is dus niet zo zacht bij zo'n houten stoel.
En wat heb jij toch weer uitgestoken: weeral buitengesloten!!!?? Gelukkig was Hélena rustig aan het slapen en heeft ze er niks van gemerkt. Ne sleutel bijmaken is een goed plan, denk ik. Dan krijgt opa wat meer rust :)

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)


Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 07 okt 2007, 08:06

goeiemorgen allemaal,

hier is het nog altijd hetzelfde, die 2 bovenste tanden willen ook maar niet komen, 2 weken geleden staken ze erdoor :shock: en een dag later waren ze al terug verdwenen :shock: en ze staan echt klaar eh want het tandvlees staat enorm dik, deze keer heeft ze er ook wel wat meer last van maar geen koorts of niks dus we mogen nog niet klagen,

ze is wel enorm verkouden, heel veel slijmpjes, maar ik heb het ook en mijn vriend ook ma ik denk toch dat ik als het maandag niet beter is dat ik een afspraak maak met de ka, want ze word snachts wakker dat ze niet meer kan ademen door haar neusje en met een tut in de mond is dat natuurlijk moeilijk eh :)

voila, ik ga haar eten stilletjes klaar maken,

geniet van ne hopelijk zonnige zondag,

groetjes xxxxxxx
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

tandjes

Bericht door Aicha » 07 okt 2007, 09:06

Schoon foto's é flupke! 't is idd echt een donker type é !

Aditi,

Ik heb niks uitgestoken!!!! 't is miss Orphée :roll: het was trouwens het eerste wat ik dacht als ik daar buitenstond. Gelukkig slaapt ons poppemie nog, anders was da prutske weer helemaal over haar toeren geweest.

Chanti,

Die bovenste tandjes komen altijd wat moeilijker door dan de onderste maar da's wel raar dat ze erdoor zaten en je ze nu ineens niet meer voelt! Zal zeker zijn omdat het zo dik zit :?

verstopte neusekes en tutjes gaan idd niet echt goed samen é! Spoel je ook met fysiologisch water? dat mag zo vaak als het nodig is é terwijl de neusdruppels maar 2 keer per dag mogen.

Wij zijn gisteren naar het familiefeest geweest langs mijn ventjes kant.
De kindjes zijn heel braaf geweest, ook hélena heeft zonder problemen haar dutje gedaan daar :D
Alleen jammer dat daar langs het terras een (niet afgesloten) trap naar de tuin was zodat ik ze constant op schoot moest houden na de koffie. Ge kunt wel denken dat ze daar niet mee gediend was é :roll:

Hier beloofd het alvast een zonnige zondig te worden!
Dit weekend is het kermis bij ons dus weten we vandaag ook alweer wat gedaan :wink:

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 07 okt 2007, 21:22

Oei, beetje beledigd Aicha :lol: :lol: :lol: Ik zal mezelf verbeteren: Wat heeft Orphéé nu uitgestoken? ;)
Hopelijk hebben jullie veeeel plezier dit weekend...

Hier nog een tandenvraagje: vanaf wanneer moeten die patatjes hun tanden eigenlijk gepoetst worden? En hoe???

En nog een voorstel...
Spreken we misschien al iets af ergens in januari om de eerste verjaardag van onze sprotjes te vieren? We kunnen er beter op tijd aan beginnen, eh. Want het is altijd zo moeilijk.
Chanti, anders moet je maar eens laten weten wat voor jou haalbaar is. Want ik zou je toch ook graag eens ontmoeten hoor :) :) :)
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
nana54
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2006, 20:17
Locatie:West-Vlaanderen, wevelgem

Bericht door nana54 » 08 okt 2007, 00:42

hallo,

ja Flupke jouw meiske is ook al groot geworden e :lol: Echt een mooi velleke dat die heeft.

Aditi,
Raar e dat Mila zo een last heeft gehad van die tandjes. En moet je er iets aan doen? Of laat je het zo passeren?
Hier hebben we er nooit echt last van gehad, allée denk ik toch.
Mila zit echt goed in haar houten stoel en 't is ook zo leuk als ze dicht in de buurt zijn van hun mama als die lekkere dingen aan het bereiden zijn e :wink:

Aicha,
Ocharme dat je het op Orphee'ke steekt, dutske toch :wink: Grapje.
Hier heeft men zus die dichtbij woont ook ne sleutel want eigenlijk kom ik dat ook af en toe eens tegen.
We hebben dan ook zoveel aan ons hoofd e.
En ben je dit weekend naar de kermis geweest?


Zion was dit weekend bij zijn Amca(peter) en die hebben hem voor 't eerst meegenomen op de draaimolen en het schijnt dat hij er helemaal niks van gemaakt heeft. 't Was gelijk hij het reeds verschillende malen had gedaan.

Zeg een tipke ivm die bovenste tandjes; als je ziet dat de puntjes aan steken zijn kan je het tandvlees aanwrijven met een klontje suiker. Dit heeft een collega bij mij op het werk gedaan en het schijn efficient te werken.
En ivm dat poetsen heb ik vernomen bij het eerste tandje mag je reeds beginnen, deze week ga ik ook zeker naar de apotheek om gerief. Heb reeds opgemerkt dat in de gewone winkel ni echt iets is voor de aller kleinsten.

Allée hopelijk hebben onze prutskes ni zoveel last meer van hun toekomstig gebit :roll: Grtj Nana
Afbeelding


Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 08 okt 2007, 08:04

goeiemorgen,

en hoe was de kermis aicha? druk zeker?

een klontje suiker :shock: is dat niet te hard? gaat dat dan niet openschuren, alle ik denk het zo maar eh,

ik laat haar een bevroren petit gervais eten als ze echt super last heeft, dat verdoofd toch een tijdje,

de tanden poetsen zijn wij hier al een tijdje bezig, elke keer als ze uit bad komt doen we dat, en ze vind het echt fijn en lekker, ik heb zo een vingerhoedtandenborsteltje en tandpasta voor baby's zonder fluoride in.

awel ik wil echt ook wel afspreken, ik zal eens nadenken over een locatie en als er mij ene binnen schiet zal ik het hier laten weten,

in hasselt geraken is mss voor de meesten net iets te ver denk ik he? of niet? bokrijk?

tot straks ofzo,

oja voor dat ik het vergeet, gisteren had kyana voor het eerst op het gras gezeten, wij hebben nl geen gras en mijn ouders wel,
je moest haar zien :lol: precies een poesje dat niet in het water wilt trappen, toen hadden we een deken op het gras gelegd en daar is ze niet vanaf gekomen, ze vond het maar heel raar dat gras :D :P

doeiiiii xxx
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

beledigd

Bericht door Aicha » 08 okt 2007, 08:08

Aditi en nana

Moa ba neen, kben nie beledigd :lol: :lol:

je moet beginnen poetsen vanaf het allereerste tandje, normaal 2 keer per dag. Er besdtaan speciale eerste tandenpoetssetjes. er zit daar een miniborstelke in en nogeen andere soort (kweetnie hoe dat te omschrijven) die precies het tandvlees masseert! Ook geen overbodige luxe in deze periode dus. Ik heb da gekocht in de supra bazar en dan de tandpasta bij de apotheek. is van Elmex

Ik wens jullie alleszins veel succes ermee want het is echt niet evident om te poetsen. Ons mie haar mondje gaat sebiet dicht als ze dienen borstel in haar mondje voelt en dan krijg je die geen kanten meer op.
haar miondhoekskes gaan dan omhoog voor een lachske maar de tandjes blijven de borstel vasthouden. :roll: Weer een nieuw spellek dus :wink:

Voor mij is dat goed hoor in januari ! Wel niet de eerste week als dat niet erg is voor jullie.

Wij zijn dus gisteren naar de kermis geweest en ook hélena vond het superleuk. ze sprong bijna uit haar buggy aan de draaimolen en begon met haar handjes te draaien :lol: :lol:
vanavond ist weer feest want dan gaan we nog eens terug met oma en dan eten we oliebollen. (allée, voor mij wel appelbeignets (en morgen weer regiem é dan :roll: )

Aditi,

Wat gebruik jij bij Mila voor de tandenpijn? Ik heb hier een homeopathische siroop voor de pijn (kan ook voor andere pijnen, geloof ik) en ben daar tot nu toe heel tevreden over. Die tea-gel was niet iets voor ons madam :wink:

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 08 okt 2007, 18:03

Euhm, in welke volgorde moet ik nu weer overal op antwoorden...

Ik zal beginnen met januari: het einde van de maand lijkt mij sowieso beter (als de feesten een beetje door zijn) en voor mij maakt het niet zo heel veel uit waar ik naartoe moet rijden. Dat lukt wel...
Wat dachten jullie van het weekend van 26 en 27 januari???

Oei, tanden poetsen dus. ik zal mij dit weekend ook maar een 'uitrusting' gaan aanschaffen. Weer iets dat ze geweldig tof zal vinden :roll:
Voor de pijn heb ik tot nu toe altijd Teejel gebruikt, maar dat doet precies niet veel en ze vindt het VIES! Hoe heet dat ding dat jij gebruikt, Aicha?
Nana, dat van dat suikerklontje klinkt voor mij ook wat bizar... Hoe doe je dat dan???

Gras vond Mila de eerste keer ook wat raar. Wij hebben hier ook geen gras en de eerste keer in het gras begon ze direct te huilen. Nu vind ze het wel ok (en lekker ook :shock: )

Aicha, laat de oliebollen smaken eh! Ik ben JALOERS... Eet er anders eentje voor mij bij :)
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

tandjes

Bericht door Aicha » 08 okt 2007, 19:53

Aditi,

die siroop heet Consolin! Hopelijk heeft ze evenveel effect als bij ons mie :wink:

Voor mij is eind januari zeker ook goed! tzou wel eens leuk zijn om wat talrijker te zijn ook é! :lol:

btw, de bollekes hebben gesmaakt maar kheb mij beprkt tot 3. tja, die kilookes é :wink:

liefs aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 09 okt 2007, 09:52

hoi,

voor mij is de 27ste ideaal, dat is een zondag,
nu als jullie het niet erg vinden dan breng ik mijn ouders mee (voor het vervoer natuurlijk :lol: :P )

en als jullie het niet erg vinden om tot bokrijk te rijden dan kunnen we nadien doorrijden tot bij mij hier en dan maak ik sandwicheskes om te eten, als dat goed klinkt voor jullie :lol:

jullie laten het maar weten,

groetjes Elke


of jullie komen naar mijn thuis en dan vertrekken we van hieruit ergens naartoe om te wandelen en na de wandeling terug na hier,
wat denken jullie?
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

Chanti

Bericht door Aicha » 09 okt 2007, 12:39

Chanti, da'een heel lief en aantrekkelijk vooorstel maar je hoeft echt niks van moeite te den hoor!

Ik weet trouwens niet of mijn ventje erbij zal zijn! Hopelijk krijg ik hem zover om mee te komen maar hij zal weer denken (en gelijk hebben ook :oops: )dat het een bende kakelende mama's zal zijn :lol: :lol:

Ik heb er eigenlijk geen gedacht van waar Zonhoven precies ligt maar vrees dat dit voor ons wel heel ver is en als mijn ventje niet wil meekomen dan zou ik dan ook liever niet van 's morgens vroeg tot 's avonds laat weg zijn.

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 14 okt 2007, 13:24

Mijn ventje wil waarschijnlijk ook niet mee, maar de 27e kan ik wel. We zullen dan nog eens moeten nadenken hoe het een beetje te doen wordt voor iedereen :) Maar we moeten wel proberen, eh!

Pffff, hier is het ondertussen superdruk geweest. Vandaar de lange stilte. Ik ben vorige week geen enkele avond thuis geweest! Mijn huis zag er nogal uit, maar dat is ondertussen ook weer in orde.

Verder leuk maar ook niet leuk nieuws van mijn ventje: hij zit in Atlanta van 16/10 tot en met 27/10. Dus ik wordt een tijdje alleenstaande mama. Het is natuurlijk fantastisch voor hem dat hij dit mag doen (het is voor een speciale opleiding van zijn werk), maar ik weet zeker dat hij ons erg gaat missen. En wij hem ook natuurlijk. Ik hoop dat alles een beetje losloopt zo alleen met Mila. En dat ze niet te erg voelt dat er iemand mankeert. Het worden dus nog meer drukke tijden, maar ja!
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
nana54
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2006, 20:17
Locatie:West-Vlaanderen, wevelgem

Bericht door nana54 » 14 okt 2007, 13:35

Weetje Aditi,
Je kunt op ons rekenen om je een beetje te vergezellen in de eenzame avonden.
Hopelijk valt alles nog goed mee e :wink:


Voor de 27e januari kan ik nog geen antw geven doordat ik het uurrooster van 2008 nog niet heb. Maar één ding staat vast 'k denk ni dat men ventje erbij zal zijn :?

Hier uiteindelijk de tandpasta uitgeprobeerd en met succes, Zion doet mooi zijn mondje open. Af en toe bijt hij er wel op maar toch gaat het poetsen vanzelf.
Anders is hij veel veranderd in zijn bewegen, hij sluipt niet meer en kruipt nu goed. Hij trekt zich overal aan op en laat al los met één handje waardoor hij wel meer valt. De toerkes rond de salon- salontafel zijn ontelbaar.
Zijn taal is nu meestal papapa-mmmamaaa als hij weent- en dada duidelijk en het zwaaien met zijn handje hoort erbij.
'k Vind het leuker en leuker de ontwikkeling.


'k Zou zeggen profiteer van het goede weer en jullie Wk,
Grtj nana
Afbeelding

Gebruikersavatar
nana54
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2006, 20:17
Locatie:West-Vlaanderen, wevelgem

Maar allée ...

Bericht door nana54 » 20 okt 2007, 22:52

waaris iedereen gebleven?

'k Wou jullie gewoon even zeggen dat hier alles goed verloopt uitgezonderd dat Zion in de creche andere kindjes tekeeer gaat, hij ziet graag kindjes met ni veel haar :lol: :lol:
Eigenlijk is het ni om mee te lachen maar wat zouden we er kunnen aan doen?

En hoe gaat het nog bij jullie?

Grtj nana

PS:Nog enkele fotootjes met zijn leuk vriendinneke

Afbeelding
Samen aan het spelen

Afbeelding
Afbeelding
Vind je het geen leuk koppelke???

Afbeelding
Tof snoetje e!!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 20 okt 2007, 23:13

Hey Nana (en alle anderen),
Ik ben er nog hoor, maar altijd in de rapte. Het is toch wel heel hectisch zo alleen met een kleintje. Eigenlijk maakt het mij dankbaar dat ik er normaal gezien niet alleen voor sta. Want ondanks beloften van vriendinnen dat ze mij wel wat gezelschap zouden houden, ben ik toch vrij vaak alleen. Iedereen heeft het druk.
Vandaag was wel een leuke dag. Mijn kleine meid is heel flink geweest en vanavond zijn we op bezoek geweest bij haar twee loverboys: de zoontjes van een heel goede vriendin. De jongste, Senne, is een maand jonger dan ons kleine pruts en die zit al aan 10 kg! Wij zitten vast aan 8,5 kg en sinds ze kruipt lijkt ze helemaal niet meer aan te komen. Ze doet heel veel energie op en zo verschrikkelijk veel eet ze nu ook weer niet. Niet dat ze mager is, hoor. Ze is een blozend, gezonde baby!
Voor je probleem met Zion in de crèche heb ik niet echt tips. Je bent er op dat moment zelf niet bij, he!
Van Mila geen klachten van de onthaalmoeder. Alleen dat ze jaloers is op de andere kindjes soms. Ze is lang de allerkleinste geweest. Nu is er een baby'tje bij en als die of een ander kindje wordt gepakt dan begint zij de aandacht te trekken en te wenen. Tja, ze zal het toch moeten leren hoor, want volgend jaar willen we toch een broertje of zusje beginnen maken. :)

Nana, het is trouwens een heel leuk koppelke, maar de tijd van de geplande huwelijken is voorbij, hoor! :) :) :)
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 21 okt 2007, 07:58

hahaha nana, idd zo uithuwelijken is ook maar niets :wink: :P
voor je probleem, niet te veel aandacht aan schenken want dan gaat hij het nog erger doen, gewoon negeren en op een andere plaats neerzetten denk ik dat mss wel eens zou kunnen helpen,

hoi aditi, ja ze moet de aandacht nu verdelen en dat is moeilijk voor haar, haar gewoon veel aandacht en liefde schenken wanneer je kunt en vragen of de onthaalmoeder dat ook wilt doen en mss vragen of de onthaalmoeder samen met mila met de baby wilt bezig houden, haar er mondeling in betrekken :D en al een 2de babytje aan het plannen of nadenken?

en hier gaat alles prima, de woensdag was ik naar k&g geweest, het gewicht zit prima, juist 1 kilotje meer 9,740kg en de lengte zat er nu onder maar waarschijnlijk is ze nu bezig met haar groeispurt,
ook is ze verkouden door haar tandjes, die van k&g waren verbaasd, vanboven heeft ze 4 tanden klaarstaan om uit te komen waarvan gisteren hare rechter hoektand is doorgekomen, ik ben eens benieuwd vandaag want deze keer storen ze haar wel, maar wat wil je met zo een hele reeks die willen uitkomen :wink: :D

voor de rest alles prima, ze stapt rond de tafel, trekt zich overal aan op en ze kan serieus boos zijn als ze haar goesting niet krijgt, amai nog niet :lol: :lol:
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 22 okt 2007, 10:03

Amai Chanti, da gaat nogal vooruit met uw prutske. Al kunnen optrekken en rond de tafel pekkelen. Heel flink zunne.

Hier gaat dat allemaal niet zo'n vaart hoor :roll: Margot neemt overal rustig haren tijd voor. Pfff. Die kan zelfs nog altijd niet zitten. Begin me daarover wel een beetje zorgen te maken. Als ik haar op haar poep zet, blijft ze wel efkes zitten, maar dan ziet ze ergens iets liggen en laat ze zich op haar zij vallen om er zo naartoe te kruipen. Dat kruipen doet ze al vanaf 7 maanden... allez dat was toen nog alleen op de elleboogskes, maar ze kon overal geraken waar ze wilde. Nu gebruikt ze haar knietjes ook al. Echt schattig. Ik heb op de crèche ook de vraag gesteld of dat normaal was van het zitten. Allez... het niet zitten. Daar zeiden ze me dat ik me geen zorgen moest maken. Er zijn in de crèche kindjes die even oud zijn en al heel stevig zitten, maar die doen ook helemaal geen moeite om te kruipen. En Margot doet geen moeite om te zitten omdat ze toch overal naartoe kan kruipen. Nu ga ik toch elke dag eens proberen om een kwartierke aandacht te besteden aan het zitten hoor. Met de kussens errond en de pollekes vasthouden. Ben eens benieuwd. Ik wil haar natuurlijk ook niet te veel pushen hoor. Ze is ook hééééééééélllll nieuwsgierig. En oog voor detail dat die heeft... echt niet te doen. Als er ergens een fijn draadje ligt of ergens aanhangt dan heeft ze het gegarandeerd gezien. Dan ligt ze dat een kwartier tussen haar vingerkes rond te draaien. Waar een kind zich toch allemaal mee bezighoudt hé.

Het eten gaat gelukkig heel goed. Maar drinken uit zo'n tuitbeker doet ze dus ook niet. Ze drinkt liever uit nen beker zonder teut. Maar dan verslikt ze zich wel af en toe. En ze drinkt heel weinig. Verder krijgt ze 's morgens een fles om 06u. In het weekend proberen we (rond 10u) al met de boterhammekes en dat gaat goed. Het duurt wel 45 min :roll: Dan eet ze 2 boterhammekes met geplette banaan of iets anders. Maar in de week wil ze 's morgens om 6uur van geen boterhammen weten. 's middags dan de patatjes, rond 15.30u fruitpap. Als ik haar om 16.30u op de créche ga halen krijgt ze thuis altijd een beteke pap (150 ml). Dat schrokt ze dan gewoon naar binnen. En tijdens de week is haar pijp al uit om 18.30u. Dan krijgt ze haar nachtfles en gaat ze slapen. Normaal horen we ze dan niet meer tot 06u, maar de laatste dagen dus weer wel omdat haar neuzeke weer verstopt zit. Dan kan ze haar tuutje niet in haar mond houden en maakt ze van haar oren.

De watergewenning gaat ook uitstekend. Het is een echte waterrat aan het worden.

En verder is hier van tandjes helemaal nog niets te bespeuren :roll:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 22 okt 2007, 10:07

Och ja... nog iets. Sedert vorige week is de borstvoeding definitief stopgezet. Ik ben heel blij dat ik het zo lang heb kunnen volhouden. De laatste weken was het nog maar 1 keer om de 2 dagen. We hebben het stillaan afgebouwd en ik heb er niet echt slechte gevoelens bij dat het nu afgelopen is. Ons pruts heeft er niet echt meer nood aan. Het ging niet snel genoeg meer voor haar en ze had liever de fles. Ik deed het enkel nog om haar eens te troosten als ze weer een lastig nachtje had :D :D
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

ook nog eens

Bericht door Aicha » 22 okt 2007, 12:57

Hélaba,

ben hier ook nog ne keer! :D

Allemaal flinke kindjes hier :wink:

Aditi,

Doet nog een beetje raar zeker zonder de papa? pfff, ik zou dat ook niet leuk vinden hoor. Niet da ik bang ben ofzo alleen maar ben toch altijd blij als de papa 's avonds ook eens iets van me kan overnemen. Ja, met 3 zo'n belhamelkes als hier :roll: :wink:
En ook niet alleen daarvoor maar 't is gewoon veel gezelliger samen é.

Als dat goed aangepakt wordt zal Mila dat ook wel snel gewoon zijn om in de creche niet meer het kakkernestje te zijn!

Nana,

Hoe ist anders nog in Wevelgem?

je hebt weer schone foto's van uwe macho man é :lol: :lol:
da ziet ter mij wok nen akrol uit wi :wink:

Flupke,

Hélena is ook gene groten drinker , behalve haar flessen dan. Die tuitbekers vindt ze maar niks. Wat ze daarentegen wel leuk vind is drinken van een rietje en sinds ze dat doet drinkt ze toch een ietsiepietsie meer water dan voordien.

Chanti,

Kyana is er ook goe vroeg bij om te stappen é! dat is echt goddellijk hoe fier ze dan zijn! :lol:

hier niet veel nieuws .
Hélena begint hier nu echt wel goe los te staan en ook de trap heeft ze ondertussen al geprobeer :roll: madammeke zat op de 4e trede?. ook het speeltafeltje met bankje vindt ze heel geslaagd als klimrek! Hoe gevaarlijker, hoe liever! dat beloofd :roll:

Volgende week start Andrès met zijn zwemlessen. Duimen maar dat er nu niks tussenkomt! Ik zal echt blij zijn als hij dat kan. K vind dat toch wel een zekere gerustheid.

Sinds vorige week gaat orphée naar de dansles! Superleuk!!!!! En veel mega Mindy enzo :lol:
Andrès was niet meegegaan maar toen we het hem vertelden wou hij ook gaan. We gaan hem vrijdag ook eens laten meedoen en als het hem bevalt dan ook inschrijven.

Liefs aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 22 okt 2007, 19:01

Hey,
Ik begin mijn ventie nu wel heeeeel hard te missen, hoor. Het is gewoon fijn om samen te zijn en zo leeg in huis als hij er niet is.
En ons kleine meid maakt ook al een derde tandje en ze ziet er weer zo mee af. Die heeft tandvlees van beton, denk ik. Want dat duurt altijd zo lang voor die tandjes erdoor zijn.

Vandaag heeft ze voor de eerste keer geweend toen ik haar bij de OM achterliet. Zo zielig! Mijn hart brak, maar ik ben er dan maar vlug vandoor gegaan. Waarschijnlijk had ze wat pijn en voelde ze zich niet zo goed. Want bij haar is mama echt de trooster. Als er iets mis is, moet ze mij hebben. Spelen doet ze met papa :roll:

Ooooh! De papa is op msn voor ons webcam-moment. Joepie!
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

de papa

Bericht door Aicha » 22 okt 2007, 19:52

Aditi,

De tandjes kondigen zich bij jullie nu ook snel naeen aan hé!
enkel jammer dat Mila er zo'n last van heeft! net nu je er alleen voor staat :?
Tja, ze wil de papa graag verrassen met dat 3e tandje zeker?! :wink:

Hélena heeft last van een verkoudheidje en een rood poepke! Ik voel wel niks dat wijst op een nieuw tandje hier!
misschien ligt het hier wel aan de verandering van Luiers. Khad vorige week ipv pampers eens Huggies genomen. Ik vraag me af of het daaraan kan liggen.
Heb ondertussen vanavond alweer Pampers in huis en we zullen zien of het tegen morgenavond bv al wat beter is.

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 22 okt 2007, 20:44

Hey,
Het gesprekje met de papa is ondertussen achter de rug. Ons pruts snapt er absoluut niks van, maar mama en papa hebben er dan toch wat aan :)

Ja het gaat hier goed vooruit nu ze begonnen is met de tanden. Maar ze komen hier niet vanzelf! Hier ook weer een hele rode poep. Ocharme toch! En ze wriemelt zo als ik er zalf aan doe, dus dat zal wat pikken :(

Flupke, dat prutsen aan kleine dingen doet die van ons ook. Alle stofjes en pluisjes heeft ze gezien. En ze gaan regelrecht naar het mondje :roll: Soms probeert ze zelfs de moedervlekjes uit mijn decolleté weg te vegen :):):)

Drinken is hier ook geen succes. Aan een flesje gaat, maar ze speelt meer dan ze drinkt. Een tuitbeker lukt absoluut niet. Een gewone beker wel een beetje, maar met veel gesmos. Ik ga mss ook eens rietje proberen. Ze heeft dat ooit al eens gedaan op café. Ze was aan het spelen met mijn rietje en ineens was ze aan het drinken. Was wel bruiswater toen, dus ze trok nogal een gezicht :)

Allee, ga hier nog wat opruimen en dan RUSTEN...
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 25 okt 2007, 07:47

amai amai,

ik hoor dat alle kindjes ongeveer wel op hetzelfde pad zijn,
drinken uit een rietje, daar kan ons madame ook wat van, dan drink ze ook goed, een gewoon glas of tas zoals ons gaat ook wel goed. een paar dagen heeft ons mie nu koorts en een verkoudheid en rode poep en vanboven zitten we te wachten, er is al eentje van de 4 doorgekomen, nog 3 te gaan en het doet haar zoveel pijn,

daardoor slaapt ze slecht en ze heeft ene keer op de papa zijne buik in de living mogen slapen met alle gevolgen vandien natuurlijk, nu is het een heel orkest als ze in bed moet, maar als ik haar laat wenen na max 5 min is het stil, maar die 5 min die duren soms zo lang voor mij eh, maar het moet want ze is snugger,

hier is het ook oppassen geblazen, als je iets doet doet ze het ook, zowel de goede dingen als de slechte, dus nu moeten we voorzichtig zijn.

voila ik ga nog een tasje koffie drinken,

aja ik heb groot nieuws,

ik ben gestopt met roken, en dat op mijn eentje, alleen maar vitamintjes bijgenomen en dit nu al 2 weken en ik voel me super nu, gewoon zalig is het, wat een vrijheid :lol:
heb er helemaal geen moeite mee gehad om te stoppen, was het al zolang aan het zeggen en nu was het moment daar, aja en ik ga eindelijk mijne theorie afleggen binnenkort en een autootje aanschaffen.

groetjes
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 25 okt 2007, 07:56

hier nog wat fotootjes,
dit is genomen op de laatste dag geloof ik dat het weer zo mooi was, (07/10)


Afbeelding

Afbeelding

en van al dat spelen werd ik natuurlijk ook moe eh,

Afbeelding


en hier nog wat fotootjes van gisteren in bad, ons klein meisje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 25 okt 2007, 12:39

Ma alé zo'n lekker ding :D
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 25 okt 2007, 12:51

hihihi snuffie, ik vind het zelf ook :wink:

ge zou er zo op verliefd worden se, alle wij zijn dat natuurlijk al eh :P :lol:

ps proficiat met je zwangerschap :lol:
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 25 okt 2007, 18:59

Hé Chanti, het is inderdaad een schatje!
Proficiat voor het stoppen met roken en veel succes met het behalen van je rijbewijs ook!

Hier een paar fotottjes van mijn sjattie:
Punkmila
Afbeelding

Happy happy
Afbeelding

Met de speeltjes in bad
Afbeelding

Schaterlachen in bad
Afbeelding

Mmmmmelk
Afbeelding
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 26 okt 2007, 08:00

ohhhh aditi,

wat een dutske, het is echt een mooi poppemieke eh :lol: µ
ik zou haar zo kunnen opeten, :lol:
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

knap

Bericht door Aicha » 26 okt 2007, 08:41

Knappe meiskes hier allemaal , 1 voor 1 om op te eten :lol: :lol:
en precies ook allemaal waterratjes :lol:
Ik ga dit weekend ook nog eens zien voor een paar kiekskes :wink:

Aditi,

Bijn terug herenigd met uw 2e sjattie zeker? Hoch , da's echt wel lang hé 10 dagen :(
Hopelijk valt het niet te vaak voor dat em zo weg moet!

Chanti,

een dikke proficiat met je rookstop!!!!!!
En ook heel veel succes gewenst met de rijopleiding! Ik zou mijn rijbewijs in elk geval niet meer kunnen missen :wink:

Hier een beetje mindere dagen! Ik weet nie wat ons pruts heeft (of tzou haar temperament moeten zijn die de lucht inschiet :? en dat beloofd dan hoor :roll: )
eerst dacht ik dat ze wat lastiger was van haar verkoudheid maar da's nu beter , dan dacht ik dat er misschien weer een tandje aankwam maar nu ik eindelijk een treffelijk heb kunnen kijken en voelen blijkt dat ook niet het geval te zijn,.....maar ze maakt zich boos om de minste prul, hangt constant aan mij en heeft geen interesse in haar speelgoed (wel voor de pc, de kasten,planten........ Ik heb ook al wat ander speelgoed bovengehaald maar had ook weinig succes.

Bij jullie alles ok anders?

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 26 okt 2007, 12:57

hoi aicha,

hier is het ook een moeilijke periode,
ik dacht dat kyana moeilijk ging slapen omdat ze last had van haar tandjes en verkoudheid maar niets is minder waar, ons madame heeft door dat als ik blijf wenen komen ze mij terug halen, pfff en ik nu maar een heel orkest horen en als ze eindelijk weet dat het niet pakt bij mij dan is papa daar en die kan daar niet tegen dus weet ze het weer,

maar ik denk dat het een beetje een vorm van scheidingsangst is, mss ook bij jou het geval?

groetjes
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”