Januari: Hier gaan we dan!

Moderator:Moderators

Aicha
Pas blauw
stillekes

Bericht door Aicha » 04 feb 2007, 09:30

hey Chanti,

Het is hier gisteren idd stil geweest. ik heb gisteren een drukke dag gehad maar ben nu weer paraat hoor. Ben niet van plan om mij hier niet meer te laten horen zunne nu iedereen bevallen is. Nu wordt het echte babytalk :lol: :lol: :lol:
Ik herken me helemaal in jou verhaal ver verborgen reflux. We hebben dat met onze andrès ook voorgehad. Hij was al 7 weken toen de diagnose gesteld werd. Dan verschillende medicijne ngekregen maar zonder spectaculair resultaat. gevolg is dat we op 2,5 gestart zijn met patatjes en toen hebben we ons ventje echt zien openbloeien. Alleen jammer dat de bv toen heel snel terugliep.

Nu krijgen heel veel kindjes Zantac en tschijnt dat da een heel goed medicijn is. En zoals mama24 zegt biedt een osteopaat ook vaak soelaas.
Teon Andrèsje klein was spraken ze nog niet veel over osteo's, anders had ik dat zeker ook eerst geprobeerd. Misschien had ik dan toch wat langer zelf kunnen voeden. :cry:

Ik hoop dat je vanacht toch een beetje hebt kunnen slapen!?

Mama24,
Flupke zal het gisteren waarschijnlijk razend druk gehad hebben. Zaterdag en zondag zijn topdagen voor bezoek hé!

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 04 feb 2007, 14:25

Chanti,

Hier gaat het ook niet zo denderend; Zion en BV gaan niet samen, het is reeds sinds eergisteren dat hij maar 3min meer drinkt en dan protesteerd, hij duwd zich weg en ik leg hem dan over men schouder om te boeren met gevolg dat hij steeds spuwt.
Het is lastig want ik kan er geen rekening mee houden wanneer hij terug gevoed moe worden.

Geef jij ook BV?

Anders is men bengeltje een engeltje hoor!!! Enkel als hij zijn slaap niet vind kan hij zo over zijn toeren geraken dat hij met niets meer verholpen kan worden, zelfs niet met kort aan te leggen als toerkes rond de tafel te lopen. Maar kan niet klagen ...
Ik zal ook een osteopaat raadplegen voor zijn spuwen en 'k raad je aan om dit ook te doen. Men metekindje is daar erg mee geholpen geweest!!!

Allée hopelijk ga je een rustige nacht tegemoet,
grtj nana
Laatst gewijzigd door nana54 op 13 feb 2007, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 04 feb 2007, 21:54

hoi hoi,

afgelopen nacht is het dan weer heel goed gegaan, ze was dan ook stikkapot, ze heeft van 23u gisteravond tot 6u deze morgen geslapen en dan van 6u tot half 11 deze middag, nu is ze weer onrustig en heel veel last van die reflux,

ja wij zijn de zaterdag voor de eerste keer naar iemand gegaan die crano sacraaltherapie doet en daar is ze al een beetje rustiger van geworden, het heeft weg van een osteopaat maar zij is nog meer op kindjes gericht en op het gevoel van het kindje. het is alleen spijtig dat zo dingen niet terug betaald worden vind ik maja ik heb het er wel voor over hoor.

ja ik geef ook borstvoeding en dat vlot heel goed moet ik zeggen, hoewel het nog pijn doet. mss heeft zion keelpijn waardoor drinken moeilijk lukt, het kan mss zijn dat het slikken echt veel te fel pijn doet. ik hoop alleszinds dat het vlug betert.

groetjes, ik ga nog eens naar mijn boeleke toe want ook de meter krijgt het niet gesust.

tot morgen allemaal en slaapwel.xxx
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Aicha
Pas blauw

goeiemorgen

Bericht door Aicha » 05 feb 2007, 08:42

Goeiemorgen allemaal!

Hopelijk heeft iedereen er een rustige nacht opzitten, zodat we weer min of meer fit zijn voor de dag! :wink:

Gisteren was voor ons eens een lekker thuisdagje. Wat geprutst, gekookt, gespeeld met de kindjes en presentjes klaargemaakt voor andrèsjes klasje. Ik heb er eigenlijk echt van genoten!!!

Chanti,

Jammer dat dat soort artsen niet terugbetaald wordt maar daarvoor kun je het niet laten h, als je meisje ermee geholpen is.
Denk wel dat het voor sommige mensen dan echt wel onbereikbaar is, ocharme die kindjes :cry:

Ben eens benieuwd of we hier vanavond voor de eerste keer Cindy's meisje zullen te zien krijgen?

groetjes en tot later!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 05 feb 2007, 12:49

Gaan we een foto krijgen van margot? Heb ik iets gemist?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 05 feb 2007, 16:35

he hallo allemaal
en hoe was het bezoekje aan ons flupke steld ze het goed?
jammer dat ik zo ver woon had anders zeer graag mee geweest
groetjes

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 05 feb 2007, 18:04

Zijn ze dan geweest eigenlijk?
Afbeelding
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

Bericht door Aicha » 05 feb 2007, 21:04

Afbeelding

Dit is ons prutsemie zondag jongstleden

Jaja sandy,
Flupke heeft deze namiddag een bbforum delegatie op bezoek gehad. Wel nog geen fotooke, da zal vo woensdag zijn.

Slaapwel allemaal!!!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 05 feb 2007, 21:44

helena doet het zo tezien zeer goed hé :lol:
t'is een schatje zo te zien :wink:
dat ik allicht ook terug zo een kleintje zal hebben oh t'is echt niet te geloven :D
doe zo voort :lol:

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 06 feb 2007, 08:18

Zo'n schoon meiske Aicha!!!
Afbeelding

Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 06 feb 2007, 11:05

hoi hoi allemaal,

de verpleegster van kind en gezin is juist hier geweest. ons meisje is serieus bijgekomen :lol: de 30ste woog ze 3,180kg en nu woog ze al 3,460kg, en normaal komen ze 100gr per week bij en zij zit aan bijna 300gr hihihi dus ze doet het uitstekend, volgende week moet ik langs gaan voor de gehoortest en om te meten, ik ben eens benieuwd.

voor de rest heb ik weer een rustige nacht gehad, ze heeft geslapen van 23u gisteren tot 6u deze morgen, ze neemt al heel goed de nacht voor de nacht, en daar ben ik blij om, maar ze heeft toch nog veel last van die reflux, thans heel erg eh voor zo u kind te zien lijden.

alle ik ga hier proberen wat te doen

tot straks ofzo

doeiiiiiiii en als iemand nog iets van flupke hoort, doe ze dan de groeten eh, we kunnen in de zomer mss eens afspreken om samen te komen allemaal, dan kunnen we eens tegoei babbelen :lol:
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 06 feb 2007, 16:16

En morgen komt Cindy terug? Ik ben heel benieuwd om haar verhaal te horen!
En hopelijk stelt ze het goed met haar Margot.
Afbeelding
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

samenkomen

Bericht door Aicha » 06 feb 2007, 18:25

Hey Chanti,

jou meisje is de goeie weg ingeslagen hé!!flink. Nu nog die reflux onder controle krijgen en dan zijn jullie helemaal gered!

Hier kunnen we zeker ook niet klagen! We blijven op 1 voeding per nacht, allée in de vroege ochtend (meestal tussen 5en 6u)

Da zou inderdaad wel eens leuk zijn moesten we deze zomer eens allemaal samen kunnen afspreken!
Gisteren is nana hier eens langsgeweest. Ons prutskes hebben hier samen in de parkwieg gelegen, zo schattig. we zijn ook efkes gaan shoppen (naar een babywinkel natuurlijk :lol: :lol:) Was wel leuk! Voor herhaling vatbaar.
Raar hoor eigenlijk. je kent elkaar niet maar toch lijkt die andere persoon je vertrouwt :lol:

Nog één nachtje slapen en we mogen Fluke wederwelkom heten! Ben benieuwd naar haar meisje en bevallingsverhaal!

Als ik hier niet meer geraak voor jullie thuiskomst; WELKOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(zal morgen namelijk een drukke dag worden. Ons drèsje is jarig.

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 07 feb 2007, 09:02

hey aicha,
ja dat is waar, juist die reflux nog, maar ikzelf heb ook nog heel veel pijn, ik kan die pijn aan mijn borsten bijna niet meer uithouden, ik heb geen kloven meer maar mijn borsten branden zo als zij er aan drinkt en als ze gedaan heeft blijft dat ook nog even nabranden, en het is zo erg dat ik op het punt sta van opgeven, hoewel ik dat eigenlijk helemaal niet wil

FLUPKE, OPNIEUW HARTELIJK WELKOM!!!! ik ben ook benieuwd naar je verhaal :lol:

ohhhh en aicha, maak er een fijne dag van eh, geef je kapoen maar drie hele dikke kussen van ons hier.GELUKKIGE VERJAARDAG!!!! :lol:
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 07 feb 2007, 13:08

ik heet flupke ook terug vanharte welkom en veel leesgenot met alles wat we hier de voorbije dagen hebben gepost zal wel een ganse hoop zijn :lol:

@chanti ik heb dat nooit gehad dat mijn borsten branden dus zak ik je hiermee niet kunnen helpen sorry
hopelijk is het vlug voorbij :wink:

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 07 feb 2007, 13:13

Cindy, welkom terug meid, hopelijk stel je het goed thuis samen met je gezinnetje!!!
Afbeelding
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 07 feb 2007, 23:49

Hey allemaal,

Ja, lijkt me leuk om al die januari-kindjes eens bij elkaar te zien (en de andere mama's ook natuurlijk)!

Verder ben ik stikjaloers op al die mama's van wie de kindjes al goed blijken door te slapen 's nachts. Mila is wakker om 23u om 3u en om 6u. en ze heeft ook de neiging om tussen 3u en 6u slecht te slapen. Overdag is ze nog vaker wakker, dus daar ligt het niet aan. Waarschijnlijk heeft ze dus niet zo heel veel slaap nodig???

Buiten de vermoeidheid van de mama gaat het hier wel goed. Borstoeding is ok. Mila is dol op mijn borsten! (Chanti, je hebt toch geen borstontsteking? Mss even bij de huisarts langsgaan?) Het gevolg van Mila's goeie eetlust is dat ze ondertussen al 4kg weegt (sinds vandaag).

Ben al benieuwd naar de fotootjes van Flupke haar kleintje! En Aicha jouw meisje ziet er superschattig uit! Ik slaag er nog altijd niet in om hier fotootjes te posten, maar er staan er een heleboel op mijn blogje! (zie lager :))

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 08 feb 2007, 10:12

flupke hoe is je eerste nachtje thuis geweest?hopelijk heeft het goed meegevallen hé.

@aditi je meisje doet het goed hé :lol: en mooie foto's op je blog hoor ben juist eens gaan kijken :wink:
dat doorslapen zal wel komen hoor een beetje geduld
en wanneer ze overdag wat slaapt rust jij dan ook maar

van mij was dat al wat moeilijker doordat er hier nog eentje rondwandelde hé maar als hij naar school ging kon ik niet rusten want onze maité was echt een onrustig veel kramkes gelukkig was ze in de nacht wel rustiger :wink:
ben eens benieuwd hoe het derde zal zijn :? nu we zien wel hé

aan allen doe het verder nog zeer goed hé :wink:

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 08 feb 2007, 14:16

ik moest vannacht opstaan voor Yana en moest ondetussen denken aan Cindy :lol: Hopelijk is haar eerste nacht thuis goed meegevallen!
Afbeelding
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

nieuws

Bericht door Aicha » 09 feb 2007, 15:43

hey allemaal,

't is hier blijkbaar aan de stille kant :roll: Ik hoop dat dit niet wil zeggen dat alle mama's hier overmoeid geraakt zijn door slapeloze nachten :roll:

Ik ben juist terug van de demonstratie van de nieuwe gehoortest en daar waren ook een aantal artsen en profs.

Er was daar ene van die mij een hele explicatie gaf over boeren (puffen). naar het schijnt zou het heel goed zijn om de baby na het voeden een 5 tal minuten over je knieen op de buik te leggen om de lucht uit het maagje te laten. Zouden daarna beter boeren en minder last hebben. Het heeft ook iets met het middenrif te maken.
Kzal het ne keer proberen :?:

Hier was deze week nogal druk maar vanaf vandaag is het weer rustiger. blij dat alles weer zijn gewone gangetje gaat!

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 09 feb 2007, 16:33

hey, heb net mijn bevallingsverhaal gepost. Ga maar eens een kijkje nemen :wink: :wink:
AfbeeldingAfbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 09 feb 2007, 17:09

hé flupke dat is leuk zeker om zoveel leuke dingen te lezen hier nu op het forum?
heb al je bevallingsverhaal gelezen en nochmaals een dikke chapoo hoor :wink: mag je echt wel trots en fier op zijn :lol:
groetjes

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 09 feb 2007, 17:29

Eerst en vooral Aicha bedankt voor de fijne namiddag we zullen dit zeker nog ne keer over doen hé!!!
En hoe was het feestje voor Andres woens? Vijf jaar geleden had je ook een bevallingsverhaal maar een ander dan deze van Flupke hé!

Hier zijn de nachten nog steeds verschillend, vannacht om 3u terug een voeding gegeven en dan om 7u. Maar 's avonds heeft hij toch zijn weenuurke. Nuja het kind moet zich toch laten horen dat hij er is hé!!!
Toch vind ik het ni zo aangenaam maar 'k zal hem ne keer doodknuffelen da klein beestje ... ne keer de goe in bijten zou da helpen om hem in slaap te krijgen ???
Want vandaag was het ne hele slechte dag, hij heeft geweent van deze morgen, in vlagen natuurlijk, tot deze nammiddag 16u en deze middag weer ni veel willen drinken ?!? 'k Zal nog ne keer bellen met de vroedvrouw want 'k vind dit ni normaal ni meer .. ni dat hij ni bijkomt in tegendeel, hij weegt nu 4kg920.
Anders is het een lief bazeke!

'k Hoop dat ik vannacht ne keer kan slapen van 23 tot 6u gelijk Chanti's dochtertje !!!
We zullen ze ne keer samen moeten leggen dat hij het kan overnemen, hihi :wink:

Vele dikke kussen van ons
Afbeelding
Laatst gewijzigd door nana54 op 13 feb 2007, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 09 feb 2007, 20:11

hey flupke,

nogmaals een dikke proficiat, en hoe stelt je meisje het? is ze braaf? :lol:

ja nana dan kom je maar eens langs, kunnen ze samen slapen,

ik wou alleen dat mijn schatteke overdag wat meer zou slapen, maar ze heeft zoveel last van die verborgen reflux en dan ook nog krampen,
elke keer als ze vertrokken is dan komt er ofwel een kramp ofwel melk terug omhoog en dan schiet ze wakker mijn arm dutske.

en hoe is het met de rest hier, slapeloze nachten? kyana heeft weer een goede nacht gehad, ze heeft haar laatste voeding gehad om half 1 en heeft doorgeslapen tot kwart voor 9 deze morgen, ma ik moet wel zeggen dan ze gisteren van 8u tot 12u geweent heeft en ze was heeeeel moe want ze had overdag ook al niet veel geslapen.

maja ik zie haar doodgraag en ik hou zoveeeel van haar, hoe kan je zo een klein lief dutske nu iets kwalijk nemen :lol:
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 09 feb 2007, 20:19

@nana 54 mms eens naar een osteopaat gaan maité was ook zeer onrustig en haar dunne darm werkte niet goed genoeg en daardoor
had ze veel krampjes ik zou niet telang meer wachten hoor
ik spreek uit ervaring en het kan soms inderdaad lastig zijn
en zion komt goed bij hé :wink:

@chanti ben je al eens langs geweest naar de osteopaat :?:

groetjes

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 09 feb 2007, 23:03

ja we zijn nu cranio sacraaltherapie aan het doen met haar, dat is ongeveer zoals een osteopaat maar deze is meer voor babytjes, zij zorgt er ook voor dat de baby terug de rust krijgt zoals in de baarmoeder, en ik moet zeggen dat ze al terug veel rustiger is geworden.

ze slaapt, nu ga ik eventjes bij mijn ventje zitten en dan mijn bedje in,
tot morgen :lol:

en een rustige nacht aan iedereen toegewenst :!: :wink:
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 10 feb 2007, 14:25

Chanti, ik hoop (en denk wel) dat dat verlichting kan geven voor je meisje. Het kan alleen maar beter gaan dan...
Afbeelding
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

hallo

Bericht door Aicha » 10 feb 2007, 15:14

Nana,

Ja, t was een leuke namiddag en ons prutskes lagen daar wel mooi hé, samen in da park! We moeten da trouwens ne keer vastleggen op foto :lol: :lol:

Nog altijd miserie met de bv dus. Dat moet wel ambetant zijn!

Andrès heeft super genoten van zijn feestje in de speelplaneet maar mama heeft zich wel rotge- ergerd aan de organisatie daar; Amaai, wat een boelke. Denk dat we feekes verjaardag thuis zullen vieren met de vriendjes. Het zal dan waarschijnlijk ook al mooi weer zijn, dus...ik zie da wel zitn! 's avonds was het dan wel heel gezellig met de opa's en oma's en papa had hier gezorgd voor een superaperitief! Echt geslaagd!

Aan iedereen,

Vrrag mij af waar we dan eens zouden kunnen afspreken opdat het voor iedereen haalbaar zou zijn? Ook naar datum toe zullen we niet te lang mogen wachten om die vast te leggen zodat iedereen zeker vrij is. Hoch, ik kijk er echt al naar uit. Zal wel vreemd zijn zunne, we kennen elkaar niet en toch wel....

groetjes Aicha[/i]
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 10 feb 2007, 15:20

Hey, ik heb effe tijd om nog eens een berichtje te posten. Ge zijt toch constant bezig met zo'n hummeltje in huis.

Het is een hééééééééééééééélllll braveke. Ze weent bijna nooit. En als ze weent weten we dat het tijd is om te eten of dat ze een krampje heeft. Per dag weent ze hooguit een half uurke alles samen. Hopelijk blijft het zo duren. Wel serieuze slapeloze nachten achter de rug. Amai. Die blijft precies altijd eten. Gisteren was het heel erg en was ze er soms elk uur :shock: :shock: Vandaag gaat het iets beter. Ik heb deze morgen eindelijk eens lang aan één stuk door kunnen slapen. Van 05.15 u tot 09.00 u. Langere rusttijden zitten er voor ons momenteel niet in. Ik probeer wel telkens een beteke te rusten als Margot slaapt in de dag, maar dat vind ik heel moeilijk. Dan geraakt hier thuis helemaal niets gedaan. Gelukkig heb ik veel hulp aan mijn ventje. Als Margot 's nachts begint te huilen gaat hij al uit bed om haar pamperke te verschonen en kan ik me ondertussen installeren voor de voeding. Daar neemt ze ook allen tijd voor zunne. Amai. Die valt veel te snel in slaap terwijl ze aan de borst ligt waardoor ze niet genoeg gegeten heeft. Als ik wat rondwandel en haar pamper verschoon is ze terug effe wakker en kan ze nog een kwartierke aan de borst. Ik ben daar soms anderhalf uur mee bezig. Is da normaal ?? Tijdens de dag slaapt ze redelijk goed maar 's nachts houdt ze ons goed wakker. Hopelijk zal dat patroon snel een beetje veranderen. In het ziekenhuis bleek ook al dat ze een goede eetlust had. Ze woog bij de geboorte 3.780 kg en bij het verlaten van het ziekenhuis woog ze al terug 3.8 kg. Daar zal ondertussen wel al wat bijgekomen zijn. Ik ben eens benieuwd hoeveel ze nu weegt.

Allez ik kruip nog effe in mijnen zetel en laat jullie ondertussen genieten :wink: van nog wat foto's van ons prutske :lol: :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 10 feb 2007, 15:58

wat een mooi meisje,flupke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”