Januari: Hier gaan we dan!

Moderator:Moderators

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 25 jan 2007, 16:08

Awel ik zal eraan proberen denken zunne :wink: :wink:
AfbeeldingAfbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 25 jan 2007, 16:21

ja flupke doe u best hé dan weten we dat je deze nacht gehaald hebt
ben zeer benieuwd als je tenminste nog bij de gyn geraakt hoeveel ontsluiting je al hebt :lol:
groetjes

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 25 jan 2007, 16:54

ja hier ook hoor, ik beleef het nog allemaal opnieuw mee :lol:

en het is inderdaad helemaal de moeite geweest :lol:

en met mij is alles goed, hoewel dat ik eigenlijk niet genoeg rust, dus ik moet er werk van maken want anders dan gaat het niet goed gaan,
maar genieten dat lukt mij nog het beste :lol:
mijn droom is eindelijk werkelijkheid geworden :lol:
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 25 jan 2007, 17:31

Sofie S. schreef:Zoude niet beter nog eens iets komen posten vóór je naar de gynaecoloog vertrekt. Dan weten we al dat het deze nacht niet in gang geschoten is :wink:
Het beste idee dat ik al gehoord heb vandaag!!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 25 jan 2007, 17:56

@ Flupke,
Ben benieuwd wat de gyn te vertellen heeft! Ik ga het bijna jammer vinden wanneer je bevallen bent :): ik begin het leuk te vinden om hier af en toe vol spanning te komen piepen om te zien of er al iets gebeurd is!
Enfin, ik hoop voor jou dat het snel begint, want ik herinner me nog dat ik het op het einde ook moe werd. Je wil gewoon eindelijk dat kindje wel eens zien. Ik blijf duimen voor jou!

@ Chanti,
Dat weinig rusten had ik in het begin ook, maar na anderhalve week moest ik wel. Ik was doodop! In het begin is er nog die euforie en al het nieuwe, maar op een bepaald moment was ik echt stikkapot. Dus gun jezelf die rust maar!

@Aicha,
Ja, nog effe wachten op Flupke en we kunnen hier hele dagen zevern over onze kleine prutskes. En idd eten en slapen zal voorlopig het hoofdonderwerp zijn! Veel meer doen ze nog niet, he! En het lijken idd allemaal braafkes.
Hier wordt voorlopig nog steeds alleen maar maat 50 gedragen. In de rest zwemt ons Mila nog steeds. Maar ik merk wel al dat die kleertjes steeds beter aanpassen (in het begin slobberden die maatjes 50 ook verschrikkelijk). Wij zitten nog maar aan ons eerste kleine spruit, dus ik kan nog bewaren voor later ;) Want eentje is geentje, eh!
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Aicha
Pas blauw

Bericht door Aicha » 25 jan 2007, 18:50

Ja flupke,

Ge zou ons der een groot plezier mee doen om nog vlug ietske te komen posten voor je naar de gyn vertrekt! allée , alst lukt é! :wink:

Misschien heeft uw ventje wel een uitstekend voorgevoel, dat hij morgen een dagske congé heeft.
Het zou natuurlijk ook unnen dat als goe gevorderd zijt uw gyn jou daar houd. Hoch, kwordt hier weeral nerveus, precies of tgaat om een naaste familielid.

Ik vind dat eigenlijk wel grappig dat we zo in elkaars situatie opgaan terwijl we elkaar allemaal maar van dit forum kennen.

Kgu jou nu weer een beteke laten rusten en van een avondje met 2 genieten. Wie weet is dit echt de laatste avond met z'n tweetjes :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ambertje
Pas blauw

Bericht door Ambertje » 25 jan 2007, 19:13

Chanti, amai wat ene bevalling! Ma je hebt dat echt goed gedaan, ik kan geloven dat je na al die tijd gewoon snakt naar een verdoving! En dat je nog genoeg energie over had op het einde, petje af zunne! Ma het is allemaal de moeite geweest en nu kan je zalig genieten van je kleine meid.

Flupke, ik hoop dat je ventje gelijk heeft en dat het deze nacht gaat beginnen. Dan heb je hopelijk snel je dochter in je armen! Heel veel succes en een blitzbevalling natuurlijk! :wink:
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Aicha
Pas blauw

Bericht door Aicha » 25 jan 2007, 21:10

ben nog efkes teruggekomen. :wink:

Hey Aditi,

Zoals ge ziet ben ik ook van het gedacht dat één, geen is. Met alle respect voor degenen die het bij ééntje houden hoor.

hier had ik enkele dingen van orphée weggelegd wxaarvan ik dacht dat ze nog dienst konden doen voor ons prutsemie, maar ik moet bekennen dat daar bitter weinig van gebruikt wordt, behalve de rompertjes en pyjama's. De mode en mijn smaak zijn beiden precies toch alweer wat veranderd. Bij sommige kledingstukjes vroeg ik me zelfs af of ik die keuze wel had gemaakt :lol: :?
En het was ook niet de bedoeling om ons prutsemie alle afdragertjes te geven.

Chanti en Aditi
Hoeveel weegt en meet jullie meisjes nu?
Ik richt deze vraag nu aan jullie maar het zou natuurlijk goed kunnen dat, tegen de tijd dat jullie ze zien, Flupke ook al een gewichtje kan doorgeven. :!: :?: :lol:

groetjes en tot morgen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 25 jan 2007, 22:57

Hé Aicha,

Gewicht weet ik, dat is 3.390kg (ze komt van2.700kg), daarnet voor het badje gewogen. Lengte weet ik eigenlijk ni momenteel. Meet jij dat zelf? Ik moet pas 13 feb of zoiets terug naar K&G. Vandaag ook daar geweest, maar enkel voor de gehoortest en niet voor iets anders. Was ook op een andere plaats dan waar ik normaal naartoe moet. Mila is in elk geval geslaagd :)
Ze is vandaag wel een beetje uit haar doen: kortere slaapjes, een beetje meer gezeurd en daarnet wou ik haar voeden, maar na 5 min. kwam alles er weer uit. Ze is nu in slaap gevallen zonder dat ze iets binnen heeft. Hoop dat het beter gaat als ze straks wakker wordt. het zal nog een fijne nacht worden. En ben toch een beetje bezorgd.

Flupke,
Gebeurt daar al iets? Het is tijd voor actie hoor als het voor deze nacht is :)
Afbeelding

dintje622
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door dintje622 » 26 jan 2007, 07:50

hallo

@flupke ik wens je veel succesz bij de bevalling.ik hoop dat het een beetje een vlotte bevalling is.over 2 jaar moest ik ook bevallen van onze zoon.hij was na 3 uur geboren maar t'was wel een derde kindje he :wink:
hij was een week overtijd.

in ieder geval een vlotte bevalling toegewenst en een wolk van een baby

@aditi je moet niet ongerust zijn hoor
kindjes hebben dat soms
maar als het aanhoud bel dan toch naar de dokter

vele groetjes
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 26 jan 2007, 08:12

Hey meiskes, hier ben ik terug. 't wordt tijd da mijn ventje ne nieuwe glazen bol koopt, want deze nacht is het niets geworden :cry: :cry:
Ik heb wel mijn eerste slapeloze nacht achter de rug. Ik ben om 22u gaan slapen en heb nog een uur wakker gelegen. Ons prutske is nog nooit zo actief geweest :shock: :shock: en da gaf ne serieuze druk in mijnen onderbuik en toch wel enige krampen. Allez... uiteindelijk toch in slaap gevallen. Om 01.00 u terug wakker voor mijn plaske en terug een half uur wakker gelegen van de krampen. Dan terug in slaap gevallen en rond 3u en 4u terug wakker voor een plaske. Allez... 't waren maar enkele druppels. Om 5 u terug wakker en liggen koekeloeren. 'k was klaarwakker en had nog steeds een krampachtig gevoel. Terug effe in slaap gevallen en om 06.30 u terug wakker en niet meer kunnen slapen. Nog altijd krampen, maar niet heel erg. Mijn ventje was ook klaarwakker, want op dat uur is hij meestal al onderweg naar het werk en zijn klok staat daarop ingesteld hé. Nog wa liggen tetteren tot 07.15 u en dan opgestaan om te ontbijten.
Dan mijn pc'ke aangezet om zoals beloofd jullie hier op de hoogte te stellen dat er nog niets is :wink: :wink:
Ik ga mij nu wassen en dan vertrekken we naar de gynaecoloog. Ben eens benieuwd. Ik laat iets weten van zodra ik terug ben.

Dadakes. Tot straks.
AfbeeldingAfbeelding

Aicha
Pas blauw

goeiemorgen!

Bericht door Aicha » 26 jan 2007, 08:16

Goeieemorgen,

ben weer ietske te vroeg om flupke te treffen. Die nieuwsgierigheid toch he :lol: :wink:

Flupke,

Tot nu toe geen berichtje ontvangen dus vermoed ik dat je er nog steeds bent. Bij deze, succes hé straks bij de gyn!!!!

Aditi,

Amaai, jou meisje gaat ook in rechte lijn omhoog! 't is een goeike!!!!

HIer wordt Hélena gemeten bij K &G en tussenin vraag ik het soms nog eens aan de vroedvrouw.
Je kan dat eigenlijk ook zelf doen maar is niet nodig om ze elke week te meten. Aan de kleertjes merk je al genoeg!

Hélena woog vorige week week 4600 gram en mat 54,5 cm. Dat is in het algemeen gezien gezien net onder het gemiddelide maar wel in verhouding. Dus ook goed.

Gisterenavond was ze ook onrustiger dan anders. Kon ze enkel troosten door aan te leggen. tja, wat doet een mama dan :wink: Deze nacht 2 keer moeten voeden. Khoop dat mijn BV nu toch nog niet aan het teruglopen is :cry: . Kzal vandaag extra veel drinken.

Tot straks

Aicha!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Re: goeiemorgen!

Bericht door Sofie S. » 26 jan 2007, 08:44

Aicha schreef:Goeieemorgen,

ben weer ietske te vroeg om flupke te treffen. Die nieuwsgierigheid toch he :lol: :wink:

Flupke,

Tot nu toe geen berichtje ontvangen dus vermoed ik dat je er nog steeds bent. Bij deze, succes hé straks bij de gyn!!!!
Aicha, kijk eens naar het uur van het berichtje voor jou :wink: :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Aicha
Pas blauw

Bericht door Aicha » 26 jan 2007, 09:14

Hey Sofie,

Heb het juist gezien!

Kwas mijn berichtje begonnen maar ons poppemie weende en heb dan natuurlijk mijn meisje voorgenomen op het berichtje hé. :lol:

groetjes!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 26 jan 2007, 11:54

helabakes, ik ben net terug van de gynaecoloog. Met ons prutske was alles in orde en ze is toch eindelijk al wa gezakt. Ik heb ondertussen 3 cm opening en die krampen is toch al teken dat het stillaan begonnen is. Da kan natuurlijk nog enkele dagen blijven aanhouden hé. De gynaecologe heeft enkel gezegd dat ze deze nacht waarschijnlijk nog niet uit haar bed zal gebeld worden. Maar die durft al nie te veel meer voorspellen want twee weken geleden had ze gezegd dat ik zeker niet over tijd zou gaan.
Ze heeft pro forma een afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag, maar die zal ik volgens haar zeker nie halen. Maar ge weet nooit hé. Als het dan niets is zullen ze wel een handje helpen. Allez we blijven dus wachten hé. Straks nog ne keer een cinemake gaan doen met mijn ventje en nog een beteke proberen ontspannen hé. Die menstruatiekrampen blijven momenteel nog steeds aanhouden maar das geen reden om thuis in mijnen zetel te liggen wachten zunne :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 26 jan 2007, 12:02

Hey,

Hier is het een zware nacht geworden. Na haar badje heeft Mila misschien een uurtje of twee geslapen en dan is ze wakker geweest tot 4.30u!
Ze bleef maar huilen en ik kon ze niet echt troosten. Ja, af en toe efkes met de borst, maar niet voor lang. Een beetje last van haar buikske, denk ik. Want als ik het warme kersenpittenkussentje er een beetje tegenlegde, zweeg ze ook direct. Hopelijk is ze vandaag van die krampjes af. Ik ben in elk geval doodmoe vandaag. Het wordt nochtans een drukke dag: evenmet Mila binnenspringen op het werk (showtime) en dan van daar door naar een andere collega die deze week is bevallen. We zaten daar samen zwanger, dus nu wil ik zeker wel mee! Kunnen we ons 2 popkes direct aan elkaar voorstellen!

Aditi

Aicha,
Tegen die 3.300kg van ons Mila, lijkt 4.600kg nog groot hoor :) Maar ja , ze drinkt goed en ze kijgt er zelfs al dikke, bolle wangetjes van. Gek, het kindje van mijn collega die ik ga bezoeken is al zwaarder als Mila!
Misschien heeft die volle maan Flupke niet geholpen voor een bevalling, maar ons wel een onrustige avond bezorgd :D :roll:

Flupke,
Hoe was het bij de gyn? Hoe was het bij de gyn? Hoe was het bij de gyn? :D :shock: :D :wink: :D
Of hebben ze je misschien toch daargehouden??? :P :wink:
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 26 jan 2007, 12:05

Lap,

Ik heb hier al hetzelfde voor als Aicha!

Tegelijkertijd typen wordt hier de mode!

Nog even geduld dus, Flupke! En nog een weekend met tweetjes in plaats van met zijn drietjes misschien?
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 26 jan 2007, 13:25

ja flupke ik geloof ook dat je over j tijd zal gaan zo te lezen :(
ofwel dat het opeens zeer vlot in gang zal schieten hé dat kan ook goedzijn :lol:
ik ben eens benieuwd wanneer dat prutske eindelijk zal geboren zijn

@aditi mms eens opletten wat je eet en dan nagaan of mila aan iets krempkes heft hé
en anders bvthee of venkelthee drinken bij jou dat helpt ook soms tegen de krampjes

van maité was dat ook zo maar met al die middeltjes hielp uiteindelijk toch niets :( ben dan maar naar de osteopaat geweest en wat bleek doordat ik streptococcen had en antibiotica had gekregen lag maité haar dunne darm stil en gelukkig heeft hij ons dan kunnen helpen
en het begon toen ze een week of 3 was toen ze 12weken was hebben we maar naar de osteopaat geweest en had ik het geweten had ik veel eerder geweest hoor
moja een mens probeerd en probeerd maar opeens ben je toch einde raad hé allé ik toch :lol:

groetjessssssssssssssss

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 26 jan 2007, 13:30

Weet ge, nu zou ik druk bezig moeten zijn met kuisen, maar ik was zo nieuwsgierig voor Cindy, dat ik hier nu zit.
Ziede wel dat je opening krijgt door je krampen?
Doe er nog maar wat bij, de eerste 5 gaat altijd het moeilijkst zeggen ze!!!
Alé, mijn emmer en spons roept mij.......
Tot vanavond!!
Afbeelding
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

trend

Bericht door Aicha » 26 jan 2007, 13:46

:lol: :lol: :lol: :lol: doede mij na? :wink:

Nu is mijne frank gevallean. tzal door die volle maan zijn dat ons prutsemie zo onrustig was.

Wat ik hier nu voorheb is dat zij heeeel vaak op haar vuistje aan hetzuigen is. Ook net na het voeden. Ik hoop dat ik nog genoeg melk heb en dat ie zwaar genoeg is. Er komt wel nog uit hoor als ze stopt met drinken maarja...vind da toch een beteke raar, zo vuistzuigen.

Flupke,

gij zult hier dus de uitzondering op de regel worden :roll: Na datum bevallen! Ge moet dienen trend niet verder zetten zunne ( allemaal brave kindjes)....

Alles was dus goed bij de gyn en je hebt al vorderingen gemaakt! Altijd mooi meegenomen. OOk als ze een tandje zouden moeten bijsteken is dat al een voordeeL. Da wil zeggen dat alles goed rijp is en ook het inleiden vlot dan beter;.
Ik hoop natuurlijk wel dat jou meisje er eerder en zelf over beslist om in haar mama's armen te komen liggen. :wink:

Zo... nog een wandelingske deze namiddag....

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 26 jan 2007, 13:47

@sandy hier is de Afbeelding al gedaan
en maité die Afbeelding maar weet niet hoelang meestal maar een uurke :cry:

Aicha
Pas blauw

toffe dingskes

Bericht door Aicha » 26 jan 2007, 14:24

Mama 24,

vertel mij ne keer waar jullie die toffe dingskes halen. Maf hé die tekeningkses.

We zullen blijkbaar nog een beteke moeten wachten op een berichtje van Flupke :wink:

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 26 jan 2007, 14:29

ze komen van hier http://www.cosgan.de/index.php
echt wel ne keer tof zenne Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 26 jan 2007, 17:23

hey fluppke genoten van de cinema trip?
en nog niks in het vooruitzicht?
of is het nogaltijd hetzelfde :(
greetsssssssssssssssssssssss

Aicha
Pas blauw

nieuws

Bericht door Aicha » 26 jan 2007, 18:01

Nog geen nieuws hier blijkbaar. Ik dacht ga toch eens kijken, wie weet heeft flupkes gynbezoek toch iets teweeggebracht. Tzou de eerste niet zijn zunne! :lol: :lol:

Mijn tante had dat voor. ze ging naar de gyn en die zei dat het niet voor binnen de week was. Amaai, toen ze op weg terug naar huis waren hebben ze rechtsomkeer mogen maken en bijna 3 u later lag dat prutske daar.

Mama 24,

Bedankt voor de link! Kzal daar ook ne keer gaan koekeloeren.

Groetjes AIcha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 26 jan 2007, 20:25

Hopelijk de cinema niet op zijn kop gezet :?: :wink:
Die mensen hebben betaald voor een filmke en krijgen er een live-bevalling bovenop :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Aicha
Pas blauw

straffe

Bericht door Aicha » 26 jan 2007, 20:47

hoch Sofie,

Gij zijt een straffe zunne! Kan mij daar een levendige voorstelling van maken (kindjes kopen met een filmpke derbij).

Twas blijkbaar gene horrorfilm hé flupke, anders zouden we nu misschien al beericht gekregen hebben.

Mijn gedacht... :roll:

Twas gezellig in de cinema en ze zijn ineens nog een hapke gaan eten en tête à tête. groot gelijk zouden ze hebben :!:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 26 jan 2007, 23:02

Awel men voeten :!: :?: :!: 'k Dacht dat Flupke reeds bevallen zou zijn maar lap, niet dus.
'k Ben erg nieuwsgierig wanneer het zal komen en hoe ze zal heten want dat is nog steeds de verrassing hé !!!

Aditi & Chanti,
Fijn om te weten dat alles goed verloopt in jullie klein gezinnetje. Hier dito hoor, Zion kom goed bij en zo te zien Mila ook hé!
Vinden jullie ook niet dat die dagen overdag niet zo bijzonder zijn, allée 'k wil zeggen dat het geen aanpassing is enkel die nachten zijn het lastigst, niet dan ... je blijft steeds waken hé.

Allée tzal wachten worden ... hopelijk zal het een vlotte bevalling worden hé :wink: Succes flupke

Tot hoors
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 27 jan 2007, 09:08

Nog altijd niets???
Ik heb dat ook al gehoord dat de gyn je kan strippen en dat zo de bevalling mss op gang zou komen.
Hopelijk is alles goed gegaan in de cinema... :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

en

Bericht door Aicha » 27 jan 2007, 09:38

hey, ik k<wam nog ne keer zien of...

Maar ik zie dat je al op het forum zit dus...ik vermoed dat alles verder stillekes zijn gangetje gaat :!: :?:

Fijne dag gehad met je ventje, hopelijk8

groetjes AIcha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”