Januari: Hier gaan we dan!

Moderator:Moderators

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 24 jan 2007, 09:37

hé flupke ben je er nog????????????????????????

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 24 jan 2007, 09:55

Jaja, tis al weer van gistermiddag geleden ... (kwestie van de spanning weer een beetje ten top te drijven)
Afbeelding

Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 24 jan 2007, 10:10

jaja denk het ook ofwel is het van deze keer menens :lol: :lol:
spannend spannend :roll:

Aicha
Pas blauw

Bericht door Aicha » 24 jan 2007, 10:20

Ja meiskes!?

Wat moeten we hier nu van denken?

Flupke ging wel proberen iets te laten weten alst begonnen was maarja,... op zo'n moment heeft ne mens wel ander dingen aan zijn hoofd (of beter buik :lol: :lol:
ofwel ist were deugnieterij!

Ge zou wel durven hé, flupke :wink:

Ik heb in ieder geval nog geen nieuws van haar ontvangen en mama24 blijkbaar ook niet;

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 24 jan 2007, 10:24

neen :cry: nog geen nieuws

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 24 jan 2007, 10:31

sandy schreef:Cindy, krampen zoals menstuatiepijnen??
Yep dat was het inderdaad. Maar daar heb ik ondertussen geen last meer van :cry: :cry:

Maar allez... ik loop hier dus nog steeds rond. Inderdaad weer een zalige nacht achter de rug. Ik ben om 21u gaan slapen en heb bijna het klokske rond geslapen tot 08.30 u :lol: :lol: Behalve de 3 keer dat ik opgestaan ben om te gaan plassen, maar dan ben ik terug gelijk nen blok in slaap gevallen. Ik ben alleszins uitgerust als het hier ineens in gang schiet. Wie weet wordt da hier ook zo ne marathon gelijk bij Chanti :wink: :wink:

We blijven dus wachten wachten wachten.

Volgens mijn ventje zal het voor de nacht van vrijdag op zaterdag zijn. Dan is het volle maan :lol: :lol: Is het niet zo dat er dan veel kindjes worden gemaakt ipv geboren :lol: :lol: Allez... zij die nog aan het klussen zijn. Ge weet het hé :wink: :wink: :wink: Vrijdag een nachtje doorsteken :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door flupke op 24 jan 2007, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding

Aicha
Pas blauw

Bericht door Aicha » 24 jan 2007, 10:58

Hey Flupke,

ge zijt er dus nog! Da klein meiske van u isnog een paar grammekes aant verzamelen. Groot gelijk!!!

kheb dat ook al gehoord dat er veel beebjes gemaakt worden bij volle maan. Bij jou zal het zeker niet van dadde zijn :lol: maar als er iets gebeurd bij volle maan.... LAAT HET ONS WETEN ! (anders ook hé) :lol: :wink:

Groetjes Aiha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 24 jan 2007, 11:22

a je bent er nog allé wanneer zal het moment nu eindelijk gebeuren????
JE MEISJE WEET ER ALLESINDS DE SPANNING IN TE HOUDEN :wink:

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 24 jan 2007, 11:33

'k zal mij ne keer aankleden en een half uurke gaan wandelen. Een beetje zuurstof opsnuiven, want van in mijnen zetel te liggen wordt ik toch maar zot. Ik vind die koude temperaturen zalig om in te wandelen. En wie weet zakt ons prutske dan een beteke rapper :lol: :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Tamaravh
Pas blauw

Bericht door Tamaravh » 24 jan 2007, 11:38

In het verloskwartier zeiden ze tegen mij dat ze op dagen dat het volle maan is dat ze dan meer bevallingen hebben dan op andere dagen. Bij mij heeft die volle maan geen effect gehad.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 24 jan 2007, 14:06

Cindy, volgens mij krijg je van die menstuatiepijnen onstluiting.
Dat was bij mijn 2 keer het geval!!
Alle cm'ers die je nu kan verzamelen moet je niet meer op je bevallingsbed doen!!
Jullie meisje zal nog enkele dagen wachten totdat het wat warmer weer is :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 24 jan 2007, 22:20

Afbeelding
flupke bent ge nog thuis?
HEBBEN JE LIJK NIET MEER GEHOORD VANDAAG :!:
HEEFT JE WANDELING GOED GEDAAN?
GROETJES

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 24 jan 2007, 22:24

Afbeelding

Aicha
Pas blauw

Flupke

Bericht door Aicha » 25 jan 2007, 08:11

Flupke,

Nog altijd aant genieten van je bolle buikje en gelukzalige nachtje?

Groetjes Aicha!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 25 jan 2007, 08:19

Tis al weer van gisteren 11u30 geleden gisteren. Zou het ? zou het ? zou het? :lol: :roll: :lol: :?
Afbeelding

Afbeelding

Aicha
Pas blauw

Bericht door Aicha » 25 jan 2007, 08:42

Ben benieuwd! Meestal :wink: komt ze posten tussen 9u30 en 10u! Nog een beetje geduld en we kunnen weer beginnen speculeren :lol: :lol: . Ik hoop het zo!

Sofie,

Schoon pantoffelkes heeft uw zoontje daar aan. Heb ook zulke voor Hélena :lol:

Tot straks(zou ze, zou ze niet, zou ze....?)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 25 jan 2007, 09:19

Aicha schreef:
Sofie,

Schoon pantoffelkes heeft uw zoontje daar aan. Heb ook zulke voor Hélena :lol:

Tot straks(zou ze, zou ze niet, zou ze....?)
Kheb ze al een tijdje, maar hij hield ze niet aan. Sinds gisteren blijven ze al zeker een half uur aan zijn voeten :lol: :roll:
Afbeelding

Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 25 jan 2007, 09:31

Afbeelding

Jaja, ik loop hier nog altijd rond :roll: :roll: :roll: Weer heel goe geslapen en nog altijd geen tekenen dat er iets op komst is :cry: :cry: Wel regelmatig harde buiken, maar meestal pijnloos.
Daarnet toen ik op het toilet zat had ik 2 keer gedurende een 20-tal seconden heel hevige steken in mijnen onderbuik. Echt nie te doen. Ik dacht dat het ineens zover was. Het was precies of er met een mes in mijnen onderbuik werd gesneden :? :? . Helaas is het maar bij die twee keer gebleven en heb ik het laatste uur niets meer gevoeld.

Als ik hier morgenvroeg niet op het forum kom voor de middag, moeten jullie nog niet beginnen duimen zunne. Ik heb namelijk om 09.30 u een afspraak bij de gynaecoloog en dan ben ik om 09u al weg. Ik zal het nieuws dan pas kunnen komen melden rond 11u. Tenzij er vandaag of vannacht al iets in gang schiet natuurlijk.
AfbeeldingAfbeelding

Aicha
Pas blauw

flupke,

Bericht door Aicha » 25 jan 2007, 09:44

Flupke,

wie weet wordt het dan toch een volle-maan-meisje!

Ben eigenlijk wel benieuwd wat de gyn morgen zal zeggen maar tzou natuurlijk nog leuker zijn als er vroeger,ander, beter nieuws is :wink: :lol:

Zou het kunnen dat jij de enige bent hier ddie de verwachte bevallingsdatum haalt? Allée we zijn der nog niet hé, maarja... :lol:

T wordt vandaag weer goed wandelweer :wink: ! misschien haalt een wandelingske vandaag wel iets uit (i hope so)

groetjes AIcha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 25 jan 2007, 10:32

't is inderdaad weer goe wandelweer :lol: :lol: Ik ga mij een badje nemen en dan ne keer te voet mijne lotto binnendoen. Das toch weer een wandelingske van 30 min.

Het laatste half uur heb ik weer die menstruatiepijnen in mijnen onderbuik. En deze keer trekt het niet weg. Het is een constant knagend gevoel met af en toe ne keer ne goeie steek :lol: :lol: We zullen nog maar nie te veel hopen. 't kan goe zijn dat het terug voorbij is nadat ik een ontspannend badje heb genomen. Maar als ik door die pijnen al verdere ontsluiting krijg, dan ben ik ook al tevreden zunne. Elke centimeter (of milimeter) die ik thuis kan afleggen moet ik niet meer in het ziekenhuis doen :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 25 jan 2007, 10:33

Flupke en Aicha,

Ja, de meesten januari-mama's hier onder ons hebben niet zo lang op hun beebje moeten wachten. Het waren allemaal kindjes die het niet al te lang in die buik zagen zitten van zodra ze niet meer veel plaats over hadden. Je meisje moet daar goed zitten Flupke!

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 25 jan 2007, 10:37

hoi allemaal,

ons prutsemieke slaapt nu momenteel dus maak ik gretig van de gelegenheid gebruik om nog eens goeiendag te komen zeggen :lol:

flupke ik denk de hele tijd aan u en ben zenuwachtig in u plaats, ik hoop echt dat het 1 dezer uren, dagen in gang gaat schieten zodat je je kleine poppemieke in je armen mag houden :lol:

ik ga nog eens een poging doen om mijn verhaal te vertellen eh :P

dus hier gaan we ...

jullie weten dat ik ene dag en nacht voorweeen heb gehad eh, awel van hieruit ga ik verder, s'anderendaags zijn die weeen supererg geworden, zo erg dat ik ze niet meer onder controle kon houden, ik heb hier alle hoeken van de kamer gezien, heb gelegen, gewandeld, gezeten, gebukt, alles geprobeerd maar niets hielp om mij door die weeen heen te helpen.
uiteindelijk hebben we opnieuw de vroedvrouw gebeld en die is dan langs gekomen, ik hoopte dat ze goed nieuws te vertellen had en dat ik al enkele centimeters opening zou hebben maar het was niks van dat, daar was ik natuurlijk niet goed van en heel teleurgesteld, maar ik dacht dat is niets nog eventjes zo door gaan en dan zal ik wel in ene keer vele centimeters hebben maar ook dat was niet waar want uren later kon ik het echt niet meer aan, ik was uitgeput van niet te slapen en van die weeen die ik niet onder controle kreeg,
toen heeft de vroedvrouw gezegd dat ik dan maar naar het ziekenhuis moest gaan want ze vreesde voor een keizersnede :cry:
ik was er kapot van maar aan de andere kant hunkerde ik naar de epidurale zodat ik kon rusten zonder pijn en spanning,

eventjes later zijn we dus naar het ziekenhuis gereden wat een hele rit was omdat de weeen bleven komen en in een auto is niet zoveel plaats om manoevres te maken :wink:
eens aangekomen in het ziekenhuis moest ik eerst een half uur aan de monitor wat uren leek te duren en dan moest er nog een stollingstest gedaan worden en bloed worden getrokken, de tijd kroop voor mij voorbij, het was echt geen lachertje niet meer.

na ongeveer een uurtje brachten ze mij naar de operatiekamer voor de epi maar nu bleek dat mijn stollingstest te laag was en moesten ze die eerst nog opnieuw doen (een prik in mijn oor en dan het bloed opdeppen met een papieren vodje en kijken hoe het stolt), nu bleek ook die te laag te zijn, ik moest 30 hebben om epi te krijgen en ik had maar 20,
ze zagen aan mij dat het mij niet meer ging en toen vroeg de anestesist aan die verpleegster of ze toch niet 30 op mijn papier wou zetten en gelukkig voor mij wou ze dat doen. dus had ik eindelijk mijn epi gekregen.

eenmaal op de kamer was ik heel rustig maar na een half uurtje kreeg ik aan mijn rechterkant vanachter in mijn rug opnieuw weeen die heel hevig werden en mijn epi hielp daar niet meer tegen. toen zijn ze mijn opening komen controleren rond 22u en toen bleek dat ik al 6cm had, wat was ik blij, ik moest nog eventjes afwachten en volgens hun zou ik rond 3u smorgens mijn boeleke in mijn armen hebben.

nu werden die weeen weer eens zo erg en ik dacht dat ik in mijn broek ging doen, zo erg, ondertussen hadden ze mijn water ook al gebroken en bleek dat ons kyana in de baarmoeder een kakje had gedaan.
een uurtje nadat ze mij waren komen controleren, 23u dus duwde ik dan terug op de bel en bleek dat ik volle ontsluiting had, toen is de vroedvrouw van het ziekenhuis vlug de verloskamer in orde gaan maken en eenmaal daar aangekomen is het heel vlug gegaan,
na 5 of 6 weeen had ik kyana in mijn armen, op 20 minuutjes had ik haar eruit geperst :lol:

en toen kreeg ik een welverdiende rust op de kamer en ook nog iets om te eten want ik had al lang niet meer gegeten en had reuzehonger,
ik kon mijn ogen niet geloven dat ik ons klein meisje in mijn armen had,
zolang moeten wachten en uiteindelijk was ze daar, wat is het uiteindelijk toch vlug gegaan die 9 maanden :lol:

flupke ik hoop echt dat het bij jou vlotter gaat maar dat zal wel,
het was dan bij mij geen thuisbevalling maar wel zeker en vast de moeite.
ik ben s' anderendaags gewoon naar huis gekomen om hier in alle rust van ons depke te genieten, wat ik nog steeds aan het doen ben :lol:

voila dit was het zo een beetje, ik hoop dat jullie eraanuit kunnen :lol:
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 25 jan 2007, 11:05

Amai Chanti,
Jij moet afgezien hebben. Geef mij dan maar mijn bevalling: water breekt, nog een uur of 3 rusten en dan een uur of 3 weeën en tadaa!
Oké, de weeën en de bevalling zelf waren pijnlijk (zonder epi), maar voor die paar uur was da wel te doen.
Jij moet echt wel uitgeput (en uitgehongerd) geweest zijn! Gelukkig dat ze die epi dan toch hebben willen geven. Had jij nog energie over voor het persen zelf na al die uren?
Jammer dat het niet thuis kon, maar nu je je meisje thuis hebt zal dat wel niet zoveel uitmaken, vermoed ik.

Geniet er nog van!

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 25 jan 2007, 11:09

Ik had dat wel nog nooit gehoord dat ze eerst de stolling van je bloed bekijken vooraleer je een epi krijgt. ik heb een epi gevraagd en er zo een gekregen :?
Afbeelding

Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 25 jan 2007, 11:19

ik moet zeggen aditi dat ik zo blij was dat het moment er eindelijk was dat ik zo geperst heb tot ik niet meer kon, omdat ik zag dat het einde er was heb ik toch nog net genoeg energie gevonden om ons meisje eruit te persen :lol:

@sofie ja dat hebben ze bij mij dus wel gedaan, een prik in mijn oor, dit voelt net alsof ze een oorbel schieten en dan met een doekje druppeltjes op laten slorpen en kijken hoe het stolt

en hoe is het met de andere mama's, slapen jullie spruitjes snachts goed door? ons kyana was deze nacht om 2u aant slapen en om 8u liet ze zich horen dat ze honger had, dus weer een goede nacht gehad, alleen dat ons meisje altijd rond middernacht haar keel openzet tot een uur of half 2-2u, waarom weet ik niet maar dat is de enige keer op een dag dat je haar hoort dus het valt goed mee :lol:
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Aicha
Pas blauw

verhaal

Bericht door Aicha » 25 jan 2007, 12:03

Chanti,

Dat is idd een zwaar bevallingsverhaal! Wel mooi geschreven hoor!

Het is toch raar dat "wij vrouwen" na zo'n uitputtingsslag toch telkens nog die kracht weten te vinden om ons prutskes op deze wereld te zetten!

Aditi,

Nu we bijna allemaal bevallen zijn kunnen ons buikpraatjes omzetten naar babytalk. Voor de moment zal het hier waarschijnlijk veel over al dan niet slapen gaan en voeding.
Over het algemeen hebben we hier blijkbaar niet echt te klagen hé. Allemaal braafkes!!!!!!! :lol: :lol:

Heb al de hele eerste kleertjes van Hélena (meaat 50 en en paar 56) moeten wegdoen. Was precies een beetje afscheid nemen!
Het verlangen tot ze vanalles kan is stukken minder , omdat ik weet dat dit ons jongste blijft!
Maarja, buiten haar eerste pakje en het dooppakje kunnen we toch niet alles sparen. Straks is het uit de mode en niemand er nog iets aan.

Benieuwd of flupkes wandeling vandaag iets uithaald :!: :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 25 jan 2007, 12:45

ja een vermoeiende bevalling geweest hé,en kan het geloven dat je veel hebt afgezien zenne.
mms heeft kyana wat last van de overgang van dag naar nacht mijn vriendin haar dochtertje was ook zo op de dag hoorde je ze niet en dan als het nacht werd werd ze ook weenirig maar dat passeert hoor gelukkig
en nders alles goed met jou?niet te vermoeid?
groetjesssssssssss

en flupke ben ook eens benieuwd wanneer jullie meisje zich zal aankondigen(hopelijk niet te lang meer hé)
succes nogmaalsssssss

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 25 jan 2007, 14:48

Waaw chanti; wat een story zeg!!
Maar het eindresultaat is hetgeen wat telt!!
Zalig moment hé, als je kindje geboren wordt?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 25 jan 2007, 15:42

Amai amai Chanti.... das inderdaad nogal een marathonbevalling geweest. Maar achteraf bekeken is het dat natuurlijk allemaal waard hé eens we onze schattekes in onze armen kunnen houden. Hopelijk duurt het bij mij niet zo lang meer, want nu begint het toch echt tegen te steken zunne :roll: :roll:

Ik heb mij dan deze morgen eerst een warm badje genomen en de krampen waren terug beter. Dan ben ik nog een half uurke gaan wandelen zonder dat ik last had van 't één of 't ander. Het laatste anderhalf uur heb ik terug die menstruatiepijnen, maar da kan hier gerust nog drie dagen zo blijven duren :roll: . Volgens mijn ventje zal het voor deze nacht zijn. Voor zover hij in zijnen glazen bol kan kijken. Hij heeft morgen alvast een dagske verlof, dus dat zou ideaal zijn hé. Maar ik durf er niet op te hopen zunne. Morgen moeten we om 09.30 u bij de gynaecoloog zijn. Ben eens benieuwd of we nog een beetje vooruitgang geboekt hebben. Dus zoals ik al gezegd had... niet panikeren als ik hier morgen niet voor 11u op het forum verschijn hé :wink: :wink:
AfbeeldingAfbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 25 jan 2007, 15:54

Zoude niet beter nog eens iets komen posten vóór je naar de gynaecoloog vertrekt. Dan weten we al dat het deze nacht niet in gang geschoten is :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”