Januari: Hier gaan we dan!

Moderator:Moderators

Aicha
Pas blauw

Bericht door Aicha » 11 jan 2007, 20:06

Zal ik u op uwe stoel komen vastbinden? :wink:

Hoe hoog mag je bloeddruk eigenlijk zijn om thuis te mogen blijven voor de bevalling?

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ambertje
Pas blauw

Bericht door Ambertje » 11 jan 2007, 20:08

Chanti, zie ik dat goed op je banner?? Nog maar 9 dagen???? Spannend!!!!!
Ga maar plat liggen met de voeten omhoog zodat je bloeddruk niet meer stijgt en je fijn thuis kan bevallen!
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 12 jan 2007, 09:05

Yep Chanti, ik loop hier ook nog altijd rond. Maar veel rusten zit er bij mij niet in. Ik voel me veel te goed om in mijnen zetel te liggen :? :?

Ik voel me naar het einde toe heel wat beter dan enkele weken geleden. Ik had toen ook last van nen hoge bloeddruk van 15/8, maar das bij mij na 2 weken terug voorbij gegaan. Mijn bloeddruk is nu gewoon terug 12/7. Het enige waar ik last van krijg is pijn in de liesstreek als ik wat lang gezeten heb en mijn rechterheup die niet altijd mee wil. Maar eens ik aan het stappen ben gaat dat snel voorbij. Ik kan precies niet geloven dat ons prutske binnen dit en 2 weken al verwacht wordt. Is dat nu zo raar dat ik me naar het einde toe hééééél goed voel?? Ik voel me ook heel erg uitgerust en dat na nog maar 1 weekske bevallingsverlof. De stress van het werk is ineens als een last van mijn schouders gevallen. Misschien heeft dat er mee te maken. Ik weet het niet. Ik wou zo lang mogelijk blijven werken om wat verlof op te sparen, maar nu ben ik heel blij dat ik deze week al gestopt ben.

Verder staat alles hier klaar voor ons prutske. Mijn valies staat al klaar. We hebben alles maar de auto in te laden. Voor mijn ventje heb ik ook alles klaar gezet. Hetgeen hij achteraf moet meebrengen naar het ziekenhuis. Ik ben nu nog een beteke de was en de strijk aan het bijwerken. Dat haat ik anders verschrikkelijk en nu heb ik er ineens plezier aan :shock: :shock: Ik had de strijk zo laten opstapelen omdat ik daar echt nen hekel aan heb. Ik ben nu al twee dagen aan het strijken (2 uurkes per dag é) en das de eerste keer in mijn leven dat ik het graag doe :lol: :lol: Dat zal na de bevalling wel weer veranderen zeker :?

Straks om 09.30 u efkes naar den tennis kijken. Clijsters speelt haar finale en dan installeer ik mij met de strijkplank voor den tv. Deze namiddag dan nog wat huisvoorraad gaan inslaan en de badkamer opkuisen. Mijn dagske is dus weer goed gevuld :lol: :lol: Het rusten zal dan voor vanavond zijn :? :? Ik heb te veel energie om 's middags te blijven zitten.

Chanti, hou jij je maar een beteke rustig met je hoge bloeddruk !!! En geniet de laatste dagen nog van het getrappel in je buik(je) :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 12 jan 2007, 09:54

@ aicha als mijne bloeddruk 14/8 blijft dan mag ik thuis bevallen, gaat die hoger dan moet ik naar het ziekenhuis en ik vind dat zo erg eh maja :D

@ flupke zie maar dat ge u niet overstrijkt :wink: en rust toch ook maar genoeg want mijne bloeddruk is ook in die laatste 2 weken beginnen stijgen. en ik voel mij ook heel goed, dus geen probleem :lol: ervan genieten zou ik zeggen

voila ik heb hier een beetje opgeruimd en nu zal ik mij eens terug gaan neerleggen want ik voel dat hem terug omhoog aan het gaan is,
voor de rest is alles hier in orde, nog geen verlies van de slijmprop (spijtig) :lol: maar die zal wel komen eh

tot strakskes

doeiiiiiiiiii
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 12 jan 2007, 13:12

chanti schreef:voor de rest is alles hier in orde, nog geen verlies van de slijmprop (spijtig) :lol: maar die zal wel komen eh

doeiiiiiiiiii
Ook hier nog geen propke tevoorschijn gekomen :lol: :lol: Doeme toch... Ik zit er echt op te wachten zunne. Het kan echt nie snel genoeg beginnen voor mij :lol: :lol: Maar ja... hoe langer ze blijft zitten hoe beter voor ons prutske hé. We zullen nog maar efkes op ons tanden bijten :wink: :wink:
AfbeeldingAfbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 12 jan 2007, 18:27

dames dames, jullie geloven het nog niet, maar jullie gaan dat buikje nog missen!!!!!
Geniet er nog van :lol: :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 12 jan 2007, 19:26

sandy schreef:dames dames, jullie geloven het nog niet, maar jullie gaan dat buikje nog missen!!!!!
Geniet er nog van :lol: :lol:
Toch wel zunne... ik ben er nu al van overtuigd dat ik dat gevoel van zwanger zijn zal missen in mijn buik(je). Ik vind het gewoon zàààààààààllllig al dat getrappel. Voorlopig zijn we nog lekker met ons tweetjes, maar binnenkort moet ik ze delen met de rest van de omgeving :cry: :cry: Ik denk dat ik effe in een dipje zal zitten als ons kleintje eruit is. Zo'n leeg gevoel. Dat zal toch raar zijn die eerste dagen. Maar we krijgen er natuurlijk iets moois voor terug :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Aicha
Pas blauw

buikje

Bericht door Aicha » 12 jan 2007, 19:50

Ja hoor, dat buikje en getrappel zult ge zeker nog missen.

ons prutsemie is nog geen 7 weken en kmis mijn tonneke nu al!

Bij ons eerste kindje werd ik de eerste nacht na de bevalling in paniek wakker . Ik lag op mijn buik en besefte niet goed dat ons ventje al geboren was. het eerste moment dacht ik dat ik gewoon bovenop hem lag. Als ik dan goe wakker was voelde ik mij zo leeg . Was een vree eigenaardig gevoel.
Kheb dan direct de nachtverpleegster gebeld en gevraagd of ze mijn ventje konden brengen. Da was de eerste nacht maar daarna heb ik andresje niet meer meeegeven zunne s nachts.

Zeg, ivm die slijmprop. Niet iedereeen krijgt die te zien hoor voor de bevalling. ik heb hem enkel opgemerkt bij deze zwangerschap.

Vele groetjes, Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 12 jan 2007, 20:48

Heylaba,

IVM dat buikje, hier kijk ik nog steeds al watertanden naar zwangerebuikjes, dan wrijf ik over men buik en wou dat het er terug was!!!

Enne niet iedereen ziet de slijmprop verdwijnen, de mijnne was reeds een eindje op voorhand aan mij voorbij gegaan en 'k had daar niets van opgemerkt, raar e. In de prenatale leggen ze alles zo uit maar als je er zelf voor staat is het toch anders hoor.

Flupke laat er iemand het hier horen als jij bevalt? Want kben toch benieuwd wanneer uw klein meisje zal komen !!!

Grtj Nana
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 13 jan 2007, 10:33

Hey Flupke en Chanti,

Dat ongeduld is zo herkenbaar!!! Ik zat hier de laatste weken ook zo te wachten op een teken dat de bevalling zou beginnen. Maar niks hoor, gewoon plots mijn water gebroken zonder iets van voortekens.
Ik zou zeggen heb geduld, maar als iemand dat tegen mij had gezegd een paar weken geleden... had ik die wel kunnen neerslaan ofzo. De laatste 2 weken vond ik echt ZWAAR.

Ik mis mijn buikje voorlopig HELEMAAL niet. Ik ben blij dat ik me weer lekker licht voel en ik heb een kleine prutsemie in de plaats die ik kan knuffelen, bewonderen, bestuderen, ...
Van dat lege gevoel heb ik dus geen last. Misschien komt dat later? Of ook niet natuurlijk.

Ik tel in elk geval mee af met jullie. Ben benieuwd naar jullie lieve beebjes en ik duim voor jullie dat alles vlot verloopt.

Veel liefs,
Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 13 jan 2007, 10:54

nana54 schreef:
Flupke laat er iemand het hier horen als jij bevalt? Want kben toch benieuwd wanneer uw klein meisje zal komen !!!

Grtj Nana
Ja zunne :lol: :lol: Ik heb zowel het gsm-nummer van Aicha en mama24. Ik zal aan beiden iets laten weten, dus de snelste van de twee zal het hier wel komen melden :wink: :wink:
AfbeeldingAfbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 13 jan 2007, 10:55

:lol: :lol: :wink:

Aicha
Pas blauw

beebje

Bericht door Aicha » 13 jan 2007, 14:20

verlang al zunne!!!! :lol: :lol: :wink:

Vele verlanggroetjes!!!!!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 13 jan 2007, 15:06

Nog efkes op jullie tanden bijten é meiskes :wink: :wink: :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 13 jan 2007, 15:59

hoi hoi

mensen ik verveel mij hier zo steendood eh, ik ben de hele dag alleen en dan moet ik ook nog de hele dag op de zetel hier liggen, pfff ik wordt er ambetant van. en dan hebben ze nog gezegd dat ik door de dag moet toegeven aan schoonheidsslaapjes maar het gevolg is dat ik gisteren pas om half 4 snachts de slaap heb kunnen vatten en ik had overdag thans maar een uurtje geslapen. zou het stilletjes begonnen zijn mss? :wink:

maar ik probeer niet teveel te klagen en te piekeren maar alleen is maar alleen eh, ik ben blij dat ik binnenkort iets om handen heb hihihi, ohhh ik kijk er zo naar uit en dat maakt de dagen eens zo lang,
elke keer ik naar de wc ga dan kijk ik of ik nog niks verloren heb, of als ik een maandstondenpijn krijg dan denk ik ja het is zover maar nog steeds niets :lol:

ik heb teveel tijd om na te denken, stom eh :wink:

maar alle ik zal maar eens stoppen met zagen zeker en eens op de bovenverdieping gaan opruimen want mijn ventje is niet 1 van de propersten hihihi maar ik moet wel zeggen dat sinds ik niets meer mag doen dat hij super meehelpt hier, hij doet de afwas, zorgt voor de hondjes, doet het vuil naar de garage, en daar ben ik al heeeel blij mee :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

Aicha
Pas blauw

Bericht door Aicha » 13 jan 2007, 18:53

Flupke,

Kzal mijn best doen om op de tandjes te bijten, maar niet TE hard e anders hou ik niets meer over om van de geneugtes des levens te genieten :lol: :lol:

Chanti,

Ja jong, rusten dat is iets wat makkelijk is om zeggen maar in de praktijk... ofwel hebt ge er geen tijd voor ofwel geen zin, zeker nu je zwangerschap op z'n laatste loopt.

Ik ken da gevoel maar al te goed. Geen zin om te zitten wachten tot de bevalling zich aankondigt; Je hebt dan het gevoel dat het eindeloos lang duurt. Enig"e remedie daartegen is... bezig blijven . :wink:

Allée kzal blijven duimen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 14 jan 2007, 12:51

Chanti en Flupke,
Nog 13 dagen en nog 6 dagen te gaan!!! Kan het nog spannender? Ergens tussenin ben ik zelf bevallen (nog 10 dagen te gaan), dus wie weet...
Het kan natuurlijk ook zijn dat jullie beebjes het wel knus vinden bij jullie en dat het zelfs wat langer duurt.

Chanti,
Ik kan je verzekeren dat je binnenkort heel wat om handen zal hebben als dat kleine kindje er eindelijk is. ik weet hier in ieder geval altijd wat doen en ik geniet nu wel van de lsaapuurtjes van Mila om een schoonheidsslaapje te doen overdag. Als er tenminste niet voor de zoveelste keer bezoek is.

Flupke,
Hoe ist met jou? Zelf je tandjes nog niet stukgebeten :)?
Bij de mijn was er toch schade aan tegen de bevalling :):):)

Aditi
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 14 jan 2007, 13:04

Hier gaat alles goed !!!!! Ik geniet nog van de laatste dagen en voel me supergoe :lol: :lol: Ik slaap 's nachts als een roos en sta nog maar 2 keer per nacht op om te gaan plassen. Daarna val ik direct terug in slaap. 's morgens ben ik heel goed uitgerust en ik ben de ganse dag goe wakker. Ik probeer me wel een beteke rustig te houden. Tegen 21.00 u worden mijn oogskes wat zwaar en kruip ik in mijn beddeke. Ik ben supercontent dat ik 's nachts rustig kan slapen. Ge hoort wel andere verhalen van slapeloze nachten tegen het einde van de zwangerschap. Tegen dat de bevalling in gang schiet zal ik alleszins geen wrak zijn. Hoewel... daar kan snel verandering in komen hé.

Ik verveel me ook af en toe zunne tijdens de dag, maar ik vind wel dat de tijd voorbijvliegt. Ben daarnet nog met het fietske gaan rijden, maar dat had ik wel onderschat zunne. Ik moest naar de winkel en ik had geen goesting om met de auto te rijden. Ik wou met mijn gezicht in het zonneke rijden met de fiets. Mijn ventje mijne fiets wa in orde gebracht en hij is meegereden. Amai zunne... da had ik wel onderschat. Het was maar 5 km, maar da lukt toch echt nie meer zunne. Het is gewoon geen zicht als ge mij ziet rijden. Heel elegant met de benen open :lol: :lol: Mijn ventje was mij vierkant aan het uitlachen. Maar allez... ik heb mijn dosis energie voor vandaag weer opgedaan met het zonneke!!!
AfbeeldingAfbeelding

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 14 jan 2007, 18:41

@ Aicha,
Zeg zullen we dan ne keer ons gedacht ervan maken om eens af te spreken?
Enne heb je u ingeschreven met Hélena op de beebekrant van de weekbode? Ge moet zeker ne keer surfen, hihi, dan komen ze samen in tgazetje, tof e.

@Flupke,
Straks beval je eerder hé, door dat fietsen, let toch een betje op dat je niet ten val komt hé!!
Dat eerder bevallen kan nu geen kwaad meer zeker, 'k denk zelfs dat je over het dolle heen zult zijn als je u prinsesje in je armen mag houden?niet ... Allée 'k ben echt benieuwd wanneer ze zal komen !! :lol: :lol: :lol: !!

@ Chanti,
Binnen kort zal je handen te kort komen, het is een hele ervaring er een prutske bij hebben maar 'k gun je het van harte dat het binnenkort zal zijn ... want al dat wachten, 't is om zot te komen hé.
Nuja van mij was het 3weken te vroeg dus heb ik me zelden verveeld of me op het gemakskes gevoeld.

@ Aditi,
Bevalt het je, je prinsesje? één ding 'k vind dat er wat gelijkkenissen zijn met Zion, hij heeft ook zoveel haar en zo een knoddig neusje!

Hier zijn er soms paniek momenten doordat hij veel last heeft van kolieken en wat last heeft van een verstopt neusje maar anders hoor je ons ni klagen hoor. Hij drinkt om de 4uur, soms verlegd hij zijn uren maar meestal scheelt het niet veel.
Vele grtj van ons drietjes en tot later
Laatst gewijzigd door nana54 op 13 feb 2007, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 15 jan 2007, 18:08

Cindy, mijn dochter vind dat "popje" zo lief en doet het achter.
Heel grappig!!
Met dat popje bedoelt ze dat babytje die in die baarmoeder zit :lol: :lol: :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 15 jan 2007, 19:16

en nog geen begin in zicht van de bevalling?chanti en flupke
komt ook echt nerveus zit vol spanning op een berichtje te wachten :wink:

con
Pas blauw

Bericht door con » 15 jan 2007, 19:22

ja, de mama's van januari houden ons in spanning. Kben al een paar keer komen gluren maar nog altijd niets :cry: .

Veel succes nog tijdens de laatste dagskes. Ik kan mij goed voorstellen dat jullie echt ongeduldig aan 't worden zijn.

Groetjes
Conny

Aicha
Pas blauw

gsm

Bericht door Aicha » 15 jan 2007, 19:35

Ja zeg, ik sleur mijn gsmoveral mee naartoe. 's nachts ligt ie op mijn nachtkastje. Dan gaat ie mee naar de badkamer?...Kwil die berichtjes voor geen geld ter wereld missen :wink:

Mama 24,

Hoe gaat het eigenlijk met jou? Hoe ervaar je deze 3e zwangershap?Is tamelijk zwaar zeker? Kzie dat jou dochtertje nog zo jong is. Mooie kindjes trouwens!!!

Groetjes Aicha!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 15 jan 2007, 20:11

met mij gaat alles wel goed hoor ben niet misselijk en voel me goed in mijn vel(gelukkig)
en ja onze maité zal pas 14maand zijn nuja we zijn onverwachts zwanger maar het is er wel welkom hoor.
we zullen er ons wel doorslaan hé zal natuurlijk hier druk ernaar toe gaan
en nu profiteer ik nog wat wanneer milan naar school is en wanneer maité slaapt ze slaapt wel niet super veel s'morgens 30min en in de namiddag 1u a 1u30 en s'nachts slaapt ze goed en dat is het voornaamste hé
allé nu nog efkes en je spruit zal er ook zijn hé dadaaaaaaaaaaaa :lol:

Aicha
Pas blauw

spruitje

Bericht door Aicha » 15 jan 2007, 20:35

²Bedoelt ge mijn spruitje :?:

Dat is er al een weekske of 7 zunne. Ben er super veel van aan het genieten.
Er zijn er zoveel die me gewaarschuwd hebben voor de overgang van 3 naar 3 kindjes maar voor de moment valt het me reuze mee. Kgeniet als nooit te voren :lol:

nana,

Ja zunne, ons prutsemie zal ook in de gazet staan. Voor den 2e keer dan al :lol:

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 15 jan 2007, 21:02

oei ja ik heb mistypt schoot maar in mijn gedacht wanneer het al op het forum stond :lol:
allé ben blij dat het je bevalt van 2 naar 3 kids
hopelijk draait het hier ook die kant op :wink:

Aicha
Pas blauw

geeft niet

Bericht door Aicha » 16 jan 2007, 08:13

't is niet erg zunne. heb ook al van die foutjes gemaakt!

Moa ba ja, Da zal bij u ook wel meevallen. Hoe minder druk dat ge u in alles maakt, hoe beter het meevalt. Rustig zijn en blijven (Niet altijd makkelijk natuurlijk :wink: )is de gouden regel. t is in dieder geval het proberen waard é.
Moet je nog vaak je b'ed uit voor Maïté?
Tussen ons 1e en ons2e had ik da wel voor en da woog wel door op den duur hoor.

Ben hier weeral benieuwd hoe het gaat met de bolle buikskes?
Zou er nog geen verandering onderweg zijn?

Groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Re: geeft niet

Bericht door Sofie S. » 16 jan 2007, 08:18

Aicha schreef:
Ben hier weeral benieuwd hoe het gaat met de bolle buikskes?
Zou er nog geen verandering onderweg zijn?

Ik heb zo'n voorgevoel dat we de geboorte-aankondigingen in het motje mogen beginnen houden. Gisteren geen spoor van Flupke noch van Chanti ...
Afbeelding

Afbeelding

Aicha
Pas blauw

buikskes

Bericht door Aicha » 16 jan 2007, 08:49

Zouden ze afgesproken hebben, die beebjes van hen :?: :lol: Da zou straf zijn!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 16 jan 2007, 09:52

Nog steeds niemand bevallen???
Oei, wat ben ik nieuwsgierig naar die laatste 2 januari-kindjes hier!

Aditi
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”