wie nog voor juli?

Moderator:Moderators

Aicha
Pas blauw
goed zo!

Bericht door Aicha » 26 jul 2007, 17:43

aaaa, da's goed é, 120 gram op amper 2 dagen!!!!!

Da gaat zeker goed komen met je bv :wink:
En wat vind je van dienen thee? da valt nog mee é!

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 26 jul 2007, 21:16

ja die thee is best wel lekker maar van maité heb ik dat ook gedronken hoor
en van madise ze is wel meer omhoog toen k&g dinsdag heeft gekomen hebben ze het vergeten langsachter in boekje te schrijven ze hebben gerekend van toen de vv langs is gekomen vrijdag
ze woog dinsdag dus 3.320 en nu 3.580 dus dat is 260gr omhoog hé in 2dagen dat is een beetje heel veel zeker moja beter zo dan anders dan hé
zal sebiet nog e paar foto's plaatsen zé
groetjes

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 26 jul 2007, 21:23

HIER ZIJN ZE DAN MIJN 3 KAPOENEN :lol: :lol: :lol:
zal voor later zijn want image doet het lijk niet :( :( :(

Aicha
Pas blauw

inhaal

Bericht door Aicha » 26 jul 2007, 22:01

ja 't is wel veel 260 gram maar Madise is nu 2 weken en veel kindjes maken dan een inhaalmanoeuver , dus tzou kunnen é

Lukt het een beetje nu je ventje terug is gaan werken?

ga zaterdag nog hier eens komen kijken naar uw kapoentjes! Morgen gaan wij naar Plopsa zodus kga ier niet geraken

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 29 jul 2007, 08:35

zal ze nu eens plaatsen zé
heb 2dagen niet op het forum geraakt
kwam al zot
mijn bv jah blijft lijk hetzelfde heb eens het flesje achterwege gelaten maar ze heeft echt nog honger hé niet tedoen
toch drinkt ze er maar 20a30cc van dus grote honger is dat volgens mijn niet hé
ben eens benieuwd woensdag bij k&g
met mijn ventje die terug gaan werken is is het hier druk druk druk
maar het lukt goed alleen milan die zo stout komt hé tegen pruttelen en vloeken niet tedoen wanneer ik hem negeer dan komt hij echt aan mijn arm trekken zodat ik het zeker hoor hé
maar ik probeer niks terug tezeggen en vlug over iets anders beginnen hé
maité daarin tegen is echt braaf die zit soms wel in de kasten maar die is flink
madise is ook ne rustig ben blij alleen een traag drinkertje hé ben wel bijna een uur bezig met de bv niet altijd even gemakkelijk maarja
de nachten gaan hier heel goed tegoed ze slaapt van ongveer 23u30 tot deze morgen 6u30 en giseren heb ik ze moeten wekken om 7u30 ze sliep toen ook van 23u30 12u
zal ook wel geen zo een kwaad kunnen zeker
en hier zijn de foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 29 jul 2007, 08:36

hoe komt dat eigenlijk dat mijn foto's zo klein zijn?
groetjes

Aicha
Pas blauw

foto's

Bericht door Aicha » 29 jul 2007, 10:08

mama24,

Schone fotootjes maar idd wel kleintjes é! :lol: :wink:

Haha, kzie dat Milan in de wasbak zit :lol: Mijn kindjes deden da ook zo graag :lol:

madise is ook al serieus veranderd zeg! Amaai zeg, al een heel ander gezeichtje dan toen we gekomen zijn é! Kvind ze lijk nog versneld (en twas al zo'n skwoontje !!!:lol:

Moet niet gemakkelijk zijn als je zoveel tijd moet steken in haar voedingen. Als je er maar eentje hebt gaat da nog met met nog 2 rondhuppelende kapoenen is da niet evident é.

Waarschijnlijk ook daarom dat Milan wat meer aandacht vraagt en als het moet op minder aangename manieren. Ik zou het ook zoveel mogelijk negeren maarja, als hij echt aan uwen komt trekken :? :roll:
Hier was da met orphée het geval toen hélena heel kleintjes was; Moest dan echt af en toe eens een orphée momentje inlassen en iets alleen met haar doen zodat ze mijne vollen aandacht had. ook op school was ze niet echt te genieten, zei de juf! gelukkig heeft het niet te lang geduurd.

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mieke1983
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 29 jul 2007, 10:18

heel mooie fototjes wi :wink:
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 30 jul 2007, 11:13

hallo hier ben ik nog eens terug

ik ben dus sedert vandaag begonnen met afkolven en geef dit dan in flesje
ik kwam echt pisnijdig dat de bv zolang duurde hé en geef dit in flesje krijg ook nog niet heel veel uit maar vul dan aan met fv en moet zeggen na de voeding is ze veel rustiger ook
ik hoop natuurlijk wel dat mijn bv terug helemaal in orde komt hé maarja kan niks forceren ook hé
maar iedere keer een uur en dan nog met 2 kindjes die hier ook nog mijn aandacht nodig hebben vond het niet meer haalbaar
denk ook dat ik wat te nerveus sta en maak me druk voor mijn huishoudelijke taken geklaard te krijgen maar volgende week zijn we naar de ardennen en dan zal het mms beteren hé
ik kolf nu ieder 2u af en hoop in een dag of 3 dat ik toch meer melk ga maken hoor drink bv thee en drink een fles tafelbier per dag
wat kan ik nog meer doen?

deze nacht terug van 23u30 tot 6u50 dus haar nachten zijn wel goed hé

allé groetjes

G&F&S
Pas blauw

Bericht door G&F&S » 30 jul 2007, 16:28

Mama24 als ze 's nachts zo goed slaapt zal ze toch wel genoeg melk binnen krijgen hé, anders zou ze denk ik niet zo goed en lang slapen. En als je zo blijft kolven dan zal het wel goed komen denk ik, en anders eens infomeren bij een bv organisatie ofzo?

Hier alles ok, gisteren gaan oppassen bij kindjes van vv van 13u tot middernacht. Maar toen ik aankwam gingen ze met z'n alles middag slaapje doen, zelfs Femke ging mee. Na uurtje was ze er terug en oudste van vv ook, kort daarna het meisje van tweeling en dan om 15.30u de jongen ook. Sitske was ook heel rustig, enkel toen ik het friut moest schillen heb ik haar ff in draagdoek gestopt. Daarna haar eten gegeven en heeft ze geslapen tot 19.30u de anderen lagen dan in bed en ik kon rustig met haar bezig zijn...

Naar dvd gekeken en om 22u tot 23.45u slaapje gedaan, sitske was dan al aan nacht slaap begonnen, maar met pampertje terug te vullen ging ik ze thuis nog eten geven voor slapen gaan. Was net thuis toen ik tel kreeg dat Femke wakker was (ze ging daar logeren) en dat ze persee naar huis wou, dus ikke terug daarheen.

Hier thuis Sitske verschoond en in bed gekropen met m'n 2 meisjes. Sitske had last van (wat ik dnek dat het verborgen reflux is) en die stomme hik telkens en bij elke hik slikte ze ook, ik hoorde echt de melk terug komen. Dus dan was ze tot 2.30u onrustig en wou enkel in men arm liggen (zo lag ze iets hoger met hoofdje) en ze is zo blijven liggen tot 5.30u.

Ik ga eens bellen naar osteopaat voor afspraak, hoop dat ze er is want ze is pas terug helemaal uit verlof den 20ste augustus, tussenin is ze nog eens weekje weg, maar weet niet juist wanneer dus ff vragen. Femke moet toch ook gaan en dan laat ik Sitske ineens nakijken. Femke had als baby ook reflux en dat merkte ik enkel aan feit dat ze overgaf, ze huilde niet extreem ofzo en nu met Sitske is het ook zo dat ze niet weent, heel soms wel, maar dan eender door de frustratie van die hik en dan wil ze drinken, maar enkel om die hik te doen stoppen, want meestal komt ze dan net van de borst.

Vandaag had ik nog eens kraamhulp en ze komt donderdag voor het laatst, voor het weinige dat ze dan doet hoeft ze niet meer te komen. Ik had in de voormiddag al alles zelf opgeruimd, ze heeft laatste 3 kwartier zelfs met Femke gespeeld omdat ik haar geen werk meer kon bieden. Als ze donderdag komt laat ik haar de bedden verschonen en de badkamer nog eens poetsen (lees lavabo's en bad uitkuisen, want dweilen doen ze niet) en boven stofzuigen en beneden ook en dan als ze nog tijd heeft nog wat strijken, hoewel ik vanmorgen de door haar "gestreken" was weg wou leggen en zag dat er enkel 3 t shirts van mij gestreken waren degene die vanboven in de mand lagen, al de rest was gewoon opgeplooid, dus vond dat niet echt zo fijn.

Soms denk ik wel dat ik graag hulp zou hebben, maar ben ook niet zo goed in commando's geven. Hoewel om ook eens grondig alles te poetsen het niet slecht zou zijn. Ik heb ook véél rommel ze, ik probeer regelmatig wat weg te doen en weg te gooien, maar toch is er nog veel rommel. Zou dringend m'n administratie nog eens uit te mesten (letterlijk dan) Dan gaat er ook al veel meer plek zijn om m'n gerief te leggen.

Nu ligt Sitske rustig in zetel te slapen, op haar rug omdat ze anders last heeft van voeding die terug komt, en dan kan ze ook hoger liggen. Sebiet zal ze er al weer staan voor een voeding en vv komt ook nog ff langs om haar te wegen, ben héél benieuwd, want ik zie haar echt groeien. Haar haartjes zijn zelfs al gegroeid ook. Maar wetende dat ze al 2 weken oud is, doet me ook beseffen dat ik binnen 8 weken terug aant werk moet :? :cry: :evil: :x :( en dat zint met dus echt niet hé. Ik mag daar echt niet teveel bij stil staan of word ter plekke depri ervan...

Nu ff Femke helpen poppenhuis herinterichten se...

Doei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

mieke1983
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 30 jul 2007, 16:51

ja die kraamhulp, dat is de ene plaats zeker bij de ander, hier in poperinge heeft men schoonzus ook kraamhulp en die dweilt en poets veel hoor
Ben wel eens benieuwd hoeveel je kleintje zal wegen
Dat werken ik ben ook zo, ik heb wel het geluk dat ik tot 6maand kan thuisblijven maar dan nog, ik zal minderen in uren, kzou het nie over men hart krijgen om hem ganse dagen weg te doen bij onthaalmama hoewel ik weet dat het een heel goeie is hoor, kan je geen ouderschaps verlof vragen?
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 30 jul 2007, 20:35

Mogen die niet dweilen?? Waarom is dat goed? Ze komen om je te helpen, maar je moet de helft nog zelf doen?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

mag

Bericht door Aicha » 30 jul 2007, 21:41

Ik had ook kraamhulp aangevraagd voor het geval dat het mij te zwaar was vlak voor en na de bevalling van Hélena maar 't is dan toch niet nodig geweest maar hier mochten ze ook dweilen hoor, enkel geen plafonds enzo afkuisen af dingen doen die niet tot de wekelijkse schoonmaak behoren.

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

G&F&S
Pas blauw

Bericht door G&F&S » 31 jul 2007, 13:49

Hier alles ok, Gisteren Sitske gewogen en ze weegt nu 3.725kg, dus ze komt bij, al is het niet heel veel, maar ja ze eet/drinkt goed, heeft veel natte en vuile pampers dus geen zorgen maken.

Deze nacht was ze niet zo goed, bijna hele nacht in m'n arm gelegen omdat ze als ze plat lag, last had van opkomende voeding. Maar vandaag naar osteo gebeld, ze was er wel niet maar ze gaat terug bellen als ze er is.

Daarnet naar zee--man geweest voor wat meisjeskleedjes, vooral roze dan (Femke had er opvallend veel blauwe) En straks ff op sollicitatie in creche. Nu zijn we aant middageten, alee Femke eet yochurt, ik had daarnet voor vertrek cornflakes gegeten en nu heb ik nectarine en halve liter water staan. Niet om te dieten ofzo, maar moet veel drinken en ik lust enorm graag nectarines.

Die kraamhulp, wel ze komt voor laatste keer en ga haar dan eens goed aant werk zetten, maar moet toegeven, (ik ga zelf ook poetsen als werk) en ik erger me erin aan wat ze allemaal niet doet... Maar ja is dat niet normaal dat je vind dat je het beter zelf kan, hoewel heb ooit een poetsvrouw gehad en die deed echt wat alles ze, maar die deed er dan weer zo lang over, maar als die buiten ging was alles hier spik en span, spijtig dat ik het me niet kan veroorloven. Met dienstencheques moet ik al niet iemand nemen, want als ik hoor wat klachten daar allemaal van zijn, mijn eigen klanten smeken me bijna om al terug te komen en zitten liever zonder hulp dat de hulp die ze nu hebben, zegt wel genoeg zeker?

Hier in Antwerpse is het ook een vereiste om géén diploma te hebben om daar te werken denk ik, ze kunnen zelfs amper nederlands en voor de oudere mensen die hulp vragen is dat echt wel een ramp.

Doei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 31 jul 2007, 15:39

hey g&f&s dat is toch goed van sitske ze komt bij dat is het beste

met ons alles goed alleen die bv hé maar morgen naar k&g en eens horen wat zei mij nog kunnen vertellen
wanneer ik dus de borstgeef dan zuigt ze 5min goed en vanaf dan is het meer sabbelen zelfde voor de andere borst en wanneer ik er haar af doe dan heeft ze echt nog heel veel honger hé
nu is mijn vraag wat moet ik doen ik kan toch geen ganse dag de borst geven hé is niet haalbaar voor mij en wanneer ik haar dan een flesje geef drinkt ze eens 30cc en de andere keer zou ze 70cc drinken
ik begrijp er echt niks meer van hoor hoop dat het betert wanneer we volgende week in de ardennen zitten
de nachten gaan hier prima gisteren gedronken om 21u en geslapen tot 4u en de nacht ervoor van 23u30 tot 7u dus heb echt niet te klagen
alleen die bv hémoja we zien wel
ga haar nu wekken zé voor de voeding
groetjes

G&F&S
Pas blauw

Bericht door G&F&S » 31 jul 2007, 18:06

mama24, als ze zo snel het echte drinken opgeeft, kan het zijn dat ze enkel de voormelk binnen heeft en die is vooral dorst lessend. tis van de achtermelk dat ze bijkomen. Mijn vv vroeg me er ook naar en Sitske drinkt in het begin ook heel goed maar valt nogal snel in slaap. Dus nu let ik erop dat als ze drinkt ik haar ook hoor slikken en als ze 25 minuten aan de borst drinkt (per kant) dan is ze toch wel zeker 15 minuten echt aant drinken, maar halverwege hou ik haar ff rechtop en laat haar boertje laten en dan is ze weer wat wakkerder en kan ze verder drinken aan andere kant.

Tussen de 2 kanten doe ik haar meestal andere pamper aan om haar te wekken en dan drinkt ze ook beter. Als ze na ene kant te diep slaapt, laat ik haar soms ff in de zetel wat slapen en na 10 minuten wordt ze dan meestal wakker omdat ze toch nog honger heeft...

Ben benieuwd wat K&G gaat zeggen, hier zijn die dus nog steeds niet langs geweest, maar blijkbaar zorgt een thuisbevalling wel voor vertraging. Want de gemeente moet dat aan hen doorgeven nadat ik haar daar ben gaan aangeven. En als ze deze week niet komen opdagen dan loop ik er volgende week zelf wel eens langs.

Doei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 31 jul 2007, 23:31

a sitske is ook een slaperke té aan de borst
ik doe net hetzelfde als jij met dat boerke en pamperke maar niks helpt echt bij madise
ben ook wel benieuwd morgen bij k&g
ga ze dan nog eens wekken zé voor te drinken en dan slapen
hebben deze avond gaan bbq en heeft eens deugd gedaan er even tussenuit
allé groetjes en hoe gaat het met de andere jullie mama's?

Aicha
Pas blauw

bv

Bericht door Aicha » 01 aug 2007, 07:43

Ik kreeg van de vv nog een andere tip om hélena beter te laten drinken aan de borst en op die manier viel ze ook minder snel in slaap omdat je beter contact met je kindje kunt maken.

je houdt daarvoor je kindje in rugbyhouding. Dat wil zeggen (zal eens proberen om da schoon uit te leggen é :roll: ): Hou haar recht voor je omhoog en laat haar voetjes,beentjes en poepke onderje oksels doorglijden tot ze mooi op borsthoogte komt te liggen en je haar zo kunt aanleggen. op die manier zit je kindje rechter en met het gezichtje naar je toe. Om het makelijker te maken kun je het bv (of ook gewoon kussen) gebruiken.
't is een beetje zoeken de eerste keren maar eens je de techniek goed vast hebt is het supermakkelijk!

Voordeel van je kindje regelmatig zo aan te leggen is ook dat op die manier ook de andere melkklieren worden geledigd zodat de kans op borstonsteking kliener wordt.

Hopelijk ben je hier iets mee! :wink:

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

bv

Bericht door Aicha » 01 aug 2007, 07:43

Ik kreeg van de vv nog een andere tip om hélena beter te laten drinken aan de borst en op die manier viel ze ook minder snel in slaap omdat je beter contact met je kindje kunt maken.

je houdt daarvoor je kindje in rugbyhouding. Dat wil zeggen (zal eens proberen om da schoon uit te leggen é :roll: ): Hou haar recht voor je omhoog en laat haar voetjes,beentjes en poepke onderje oksels doorglijden tot ze mooi op borsthoogte komt te liggen en je haar zo kunt aanleggen. op die manier zit je kindje rechter en met het gezichtje naar je toe. Om het makelijker te maken kun je het bv (of ook gewoon kussen) gebruiken.
't is een beetje zoeken de eerste keren maar eens je de techniek goed vast hebt is het supermakkelijk!

Voordeel van je kindje regelmatig zo aan te leggen is ook dat op die manier ook de andere melkklieren worden geledigd zodat de kans op borstonsteking kleiner wordt.

Hopelijk ben je hier iets mee! :wink:

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mieke1983
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 01 aug 2007, 18:05

En hoe was het bij kind en gezin? ik moet morgen voor de oortjes te testen
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 02 aug 2007, 14:00

HALLO
sorry ben ik hier niet meer opgeraakt hoor
gisteren bij k&g wel haar oortjes zijn ok en haar gewicht is nu 3.540 ze is 40gr afgevallen sedert die donderdag maar ze houden rekenning met de dinsdag en ze woog toen 3.320 dus zeiden ze dat ze het heel goed doet 220gr
ik mag nu stoppen met afkolven en moet een voeding bv geven zonder flesje erna en dan een voeding bv met flesje erna als dat lukt hé
vandaag één flesje nogmaar bijgegeven en ze dronk 40cc
maar heb het gevoel dat ze nu beter aan de borst drinkt en het aanleggen lukt ook al beter
ze zeieden ook van dat ze er allesinds zeer goed uitzag en ik preus natuurlijk hé
moet terug op woensdag 22of23aug mits we zaterdagavond naar ardennen gaan voor 2 weken
hopelijk doet ze het nu verder goed met haar gewicht want nu moet ik 3weken w8 voordat ze terug eens gewogen word
groetjes

G&F&S
Pas blauw

Bericht door G&F&S » 02 aug 2007, 15:49

Hier ben ik er ook nog eens geraakt... Maar ben doodop, de afgelopen 2 dagen heeft Sitske enorm veel aandacht gevraagd, en het enige wat ze goed vond was ofwel in m'n arm, ofwel eten of m'n pink in haar mondje. Maar oh wee als ik haar durfde neerleggen als ze dan in slaap was gevallen. Gisteren heeft ze bijna hele dag wakker geweest en dat was voor mij dus enorm vermoeiend. Was snel snel eten terwijl zij aant wenen was en dan haar terug eten geven enz. Deze nacht viel mee, om 3u en om 6u gegeten. Om 9u was ik dan wakker en ben dan opgestaan om iets te kunnen doen, was wel nog doodop, maar anders kwam het er niet van.

Heb nu van op zolder een ladenkast beneden staan, 2 lades zelf naar beneden gedragen en de 3de en de kast zelf heeft m'n moeder gedaan deze middag. Vanmorgen dan poging gedaan om op te ruimen, want terwijl lag Sitske in de zetel te wenen, ben er echt al wat boos op geweest en voel me dan zo schuldig dat ik hier alweer met de tranen in de ogen zit... Denk dat ik nu m'n kraamtranen krijg (of hoe noemen ze dat).

De vermoeidheid doet er ook wel veel aan, want ik loop hele dagen met haar op m'n arm. In de wieg wil ze gewoonweg niet liggen, heb zelfs al met tutje geprobeerd maar dat wil ze niet (ik sta er ook niet helemaal achter maar was ten einde raad zenne)

Vandaag heeft ze het sinds dat even vanmorgen, daarna in draagdoek gegaan en dan geslapen tot 13u, stukje gegeten, weer in slaap, weer stukje gegeten (heb ze ervoor wakker gemaakt, watniet zo simpel was) en nu ligt ze toch al goei uur te slapen in de zetel. Denk dat ze slaap van gisteren inhaalt.

Sebiet ff naar winkel voor pampers, want zit bijna zonder en binnen 2 weken doe ik nog eens poging voor de luiers, dan is Sitske weer wat groter en past ze er mss wel in.

Doei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

G&F&S
Pas blauw

Bericht door G&F&S » 02 aug 2007, 23:51

awel vandaag ging het dus al een pak beter, op deze morgen na dn toch. Sitske bijna hele dag geslapen (duidelijk wat in te halen van gisteren) en enkel met etenstijd (sinds haar geboorte heb ik al 2 keer rustig kunnen eten zonder baby op arm of aan borst) maar we hebben dan maar samen gegeten, twaren frietjes wegens te laat terug van familie en te moe om te koken.

Dan is ze hele tijd wakker maar rustig geweest, tot ongeveer 21u ik had haar ff in relax gezet bij Femke in speelkamer zodat ik boven wat kon kleren opruimen en Sitske iets te zien had. Maar was nog geen 5 minuten boven of ze was het beu... Ik terug naar benden waar Femke doodleuk zei dat ze pipi in haar broek had gedaan (dat heeft ze nog nooit gedaan, enkel toen ze net zindelijk was en toen enkel 2 ongelukjes) dus ikke gezegd van sta recht, ik ga dweil halen, maar twas een serieuze plas zenne amai en ze zei dus dat ze te laat was, omdat ze op Sitske wou passen die aant wenen was. MAar uiteindelijk was ze enkel vanmorgen naar wc geweest en door mijn vermoeidheid had ik er niet op gelet om haar af en toe eens naar wc te sturen.

2 dweilen erop, broek ineens bij de dweilen gelaten en dan haar gaan douchen en naar bed. Sitske was tijdens verhaaltje in slaap geraakt (met dank aan mijn pink) en omdat Femke dan weer ff moeilijk deed, was ze natuurlijk terug wakker tegen dat ik beneden was... Ze dan ff in wieg gelegd om iets naar kelder te brengen (ondertussen was ze weer ferm aant wenen) en daarna ze terug voeding gegeven. Om 22.20u was ze vast int slaap en dan half uurtje later ze boven in bed gaan leggen. Vuilbakken buiten gezet (twas veel, zowel groen, karton, pmd en restafval) ff was ze wakker, maar ben daarna toen het terug stil was gaan kijken en was blijkbaar om haar hoofdje te draaien dat ze ff moeilijk deed.

Ook ondekt dat de kraamhulp enkel m'n dons heeft opgelegd, dus sebiet nog hele verhuis om m'n zomersrpei eronder te leggen, want alst warm is moet ik dons niet hebben en gebruik ik katoenen sprei.

Morgen vraag ik m'n moeder te "babysitten" terwijl ik wat huishouden doe, gelukkig heb ik de kraamhulp de beneden doen dweilen, is al werkje minder, maar normaal mogen ze enkel keuken en badkamer dweilen, de rest enkel stofzuigen. Maar zal wel aan anderen hulp vragen (heb al 2 aanbiedingen voor hulp) dus dan boven ff stofzuigen en dweilen en trap ook vegen, want die is laatst gedaan voor m'n verlof en er ligt dus nu veel stof op.

Morgenavond komen ze de "te koop" affiche hangen aan m'n huis en er komen zelfs al mensen kijken. Hoop echt dat het snel verkocht is, dan heb ik weeral zorg minder en geld int vooruitzicht om een eigen auto'tje te kopen. En ff geen geldzorgen meer, want die afbetéaling weegt me ook zwaar door zenne.

Ik zet er nog even een super schattige foto bij die ik gisteren heb getrokken... en dan m'n bed in!!

Afbeelding
Shot with PENTAX K100D at 2007-08-01

Draagdoek gebruik ik ook vaak, maar daar kan je niet mee opruimen, want Sitske zit rechtop (met opgetrokken beentjes) en wil haar hoofdje liefst zo vrij mogelijk, met enkel een losse flap erover als ik ermee buiten ga) dus bukken gaan daar niet zo goed mee, had dat geprobeerd maar lukte niet. En om dan telkens voor kort die hele doek rond te binden, als ik me druk maak lukt me dat dus totaal niet want dan zit die niet strak genoeg en dan doe ik da liever niet, welke doek is er goed om snel aan te doen en kindje rechtop te kunnen dragen? Want als ik echt lang weg ga gebruik ik de tricot slen (de gewone slen staat nog op lijst, maar heb nog niet veel bezoek gehad wegens verlof denk ik) Maar een doek om zo snel ff aan te doen zou ik wel handig vinden, dus de kenners mogen me raad geven.

Doei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 03 aug 2007, 07:59

a allé ben blij voor jou dat het gisteren beter ging met sitske
want kan geloven dat dit lastig kan zijn
ik heb geen ervaring met draagdoeken dus kan ik jou niet helpen sorry

hier gaat alles wat beter met bv heb gisteren maar 2flesjes na de bv moeten inschakelen
ik kolf dus nietmeer af en heb wel degelijk veel stuwing zo na een 2u
dus is mijn bv zeker terug in orde
nu nog w8 tot madise goed drinkt aan de borst allé wil zeggen dat ze wakkerder is hé
moet wel zeggen dat het al gebeterd is ze drinkt nu toch al een 7min krachtig door aan de 2 borsten erna is het maar sabbelen ook hoor ik dat ze heel goed moet slikken dus mijn melk komt vlot dan hé

even een vraagje wanneer ze langere tijd sabbelt dan stop ik even en leg ze dan terug aan maar wanneer ze blijft sabbelen dan stop ik terug en denk ik van jij hebt genoeg zeker maar na een 5min dan stopt ze al terug haar vuistje in haar mond ik stop dan haar tutje in de mond en meestal slaapt ze dan wel zou ze dan toch genoeg gedronken hebben?

de nacht doet ze bijna altijd van 23u24u tot 6u7u dus klagen doe ik zeker niet

wat het huishoudelijk werk betreft valt nog mee zorg dat het altijd netjes aan de kant is
gisteren heeft een vriendin gekomen en heb ik mijn boven gekuist wel heeft ze geholpen stof afdoen dat is ook al ne groten hé en gisterenavond heb ik nog mijn ramen binnen gekuist toen diego thuis was en deze avond doe ik ze dan vanbuiten
en vandaag komt mijn meetje want oppassen voor de kids zodat ik mijn beneden kan dweilen
want zaterdagavond vertrekken we dan naar ardennen en vind ik dat alles in orde moet zijn hé en anders ook natuurlijk
dus vanaf morgenavond zal ik er 2weken niet zijn tenzij het wer echt niet meevalt dan zullen we vroeger naar huis komen

dikke groetjes

Aicha
Pas blauw

julimama's

Bericht door Aicha » 03 aug 2007, 08:20

Mama24,

Ik zou ook annemen dat jou kleine meisje dan wel degelijk genoeg gedronken heeft want moest ze nog honger hebben zou ze toch niet makkelijk in slaap vallen é.

zal deugd doen eens van huis wegzijn! Ja, met drie en zeker met zo'n kleintje raak je niet ver é zonder de papa! Geniet maar van jullie vakantie en kzal duimen dat jullie 2 weken volop van het zonnetje kunnen profiteren :lol:

Aan jullie posts te lezen beginnen jullie nu wel jullie draai te vinden met die kleine prutskes erbij é! 't is toch altijd weer wat reorganiseren é met éentje bij :wink:

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 03 aug 2007, 12:07

@aicha
inderdaad heb al wat een routine gevonden maar wanneer madise moet drinken en maité is wakker jah dan is het van oei en nu :roll: maar haal dan vlug maité uit want die is direkt boos hé als je er niet rap genoeg bij bent
ik probeer hier toch zoveel mogelijk als het kan natuurlijk eens bijlezen maar heb niet altijd de tijd om te reageren maar doe echt wel mijn best

en mijn huis is ook al gekuist zé ben echt blij en milan en maité hebben ook net gegeten en nu is het w8 tot madise zich laat horen

groetjes

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 03 aug 2007, 13:57

eyyyy mama24,

het is hier zo druk geweest dat jou bevalling mij blijkbaar helemaal uit het hoofd gegaan is :oops: :cry:

alvast een hele late maar ooo zooo dikke proficiat :lol:

hoe was de bevalling meegevallen?

groetjes
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 04 aug 2007, 11:26

a hallo chanti merci voor de felicitatie hoor
de bevalling is goed gegaan je kan het lezen bij bevallingsverhalen
heb dit daar al neergetypt
hoe is alles met jullie
heb niet zo heel veel tijd meer om mee telezen bij januarimama's sorry
maar dat komt wel ben ik zeker van :lol: :wink:

G&F&S
Pas blauw

Bericht door G&F&S » 04 aug 2007, 12:43

Gisteren weer wat meegemaakt zenne... ik had nog bezoek van overburen gekregen en twas zo 19.30u en ijscoman kwam voorbij, maar omdat we nog moesten eten kreeg Femke geen ijsje (ze krijgt dat zowieso niet elke dag wegens te kostelijke zaak) en ze begon drama te verkopen. We gingen dan goei kwartier later het bezoek uitlaten en omdat Femke nog steeds drama maakte en ze wat verder liep ging ik wat verder buiten en de deur vloog dus toe met de sleutels er langs binnen op... Heb dan direct naar verzekeringsagent gebeld (ken die goed en heb gsm nummer ervan) en dat gratis nummer gevraagd omdat ik m'n brandpolis zoiets iets zit dat ze je deur komen open maken als sleutels nog binnen liggen. Ze sturen dan sleutelmaker. Dus ikke gebeld en na lang wachten met zo'n stom muziekje kreeg ik antwoord en gingen ze iemand sturen...

Ben dan ff bij overburen binnen gegaan, want ik was op blote voeten, Sitske had ook geen kousen aan en ocharme een vuile pamper.

Om 21u kwam m'n moeder langs (we hadden dat gezien omdat we in het oog hielden of slotemaker er al was) en die heeft ook een sleutel van mij, maar omdat de mijne langs binnen op deur stak had ik niet gedacht dat het zou lukken om deur open te maken. Zij kon dus wel binnen en ondertussen was het al 21.30u en nog steeds geen slotemaker. Heb nog geprobeerd om die terug te bellen om te zeggen dat ik binnen was geraakt maar geraakte op die mijn niet binnen, na 15 minuten wachten heb ik het opgegeven dat stom wacht muziekje... Maar ik kan er dus niet mee lachen dat er niemand is komen opdagen van slotemaker ofzo, maandag krijgen ze een gepeperde mail van mij zenne amai... Als die sleutel scheef had gezeten had ik niet binnen geraakt, want de buren zijn op verlof (hun sleutels liggen ook bij mij om voor hun dieren te zorgen) En met een baby van nog geen 3 weken anderhalf uur buiten moeten staan (al een geluk dat overburen er waren. Maar ga toch wel lichtjes overdrijven met te zeggen dat ik zo lang buiten heb gestaan en dat toen m'n turkse buren thuis waren er iemand over muur is kunnen klimmen om deur te openen. Tis mss niet de hele waarheid maar ik vind niet dat als je voor zo'n zaken verzekerd bent ze je in de kou mogen laten staan.

Gisteren was dus weer een vermoeiende dag, heb in de voormiddag onkruid van tuin uit gedaan, helaas vergeet ik dus steeds een "voor" foto te nemen, want ,nu zie je weer dat er een tuin is... In de namiddag gras afgereden en heel huis gepoetst, maar met Sitske is dat dus niet simpel hé, odmat ze steeds bij mij wil zijn en met draagdoek was het wel wat warm, heb helft van gras afgedaan met haar op buik en dat dan opgegeven wegens vééls te warm.

Sitske was door dat deurgeval ook over haar toeren geraakt want normaal valt ze om 22u in nachtslaap en omdat we nog niet hadden gegeten was dat dus niet gelukt en heeft ze tot middernacht onrustig geweest tot ze dan toch in slaap is gevallen. Al een geluk dat ze goed heeft geslapen en ik dus ook, hoewel met me zo druk te maken gisteren heb ik wel barstende koppijn, maar de dafalgan begint stilaan te werken.

Femke is naar m'n ex, dus heb rustig dagje. Sitske ligt voor het eerst in de buggy te slapen dus sebiet kan ik in de tuin gaan zitten met haar erbij.

Doei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 04 aug 2007, 17:43

ja je zou voor minder kwaad zijn als er geen slotenmaker afkomt zeg
chance dat ge bij de buren kon gaan en dat ge sitske bij je had
stel je voor dat ze nog binnen was

heeft je nm buiten deugd gedaan met je kleine meisje?
hopelijk als femke terug thuis komt dat ze niet te boos is is soms zo hé als ze van je ex komt of is dat al gebeterd?

allé ik ga jullie laten want denk niet dat ik hier nog zal geraken vandaag

zou zeggen tot binnen 2weken hé

dada

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”