Oktober-babietjes
Moderator:Moderators
Ik lees dit nu pas...Sorrrrrry!!Mieke schreef:Ons beebje is gedraaid!!!! Ben echt zo content!!
Ben heeeeeel blij te lezen dat 't kleintje gedraaid is.
Ga nu even op zoek naar je verhaal, dan moet je het niet opnieuw doen hier

Hier alles ok, denk ik. Ik ga blij zijn als 't donderdag is en terug naar de vroedvrouw kan. Heb al een paar dagen serieuze steken naar beneden toe en het voelt alsof 't kleintje er ieder moment uit kan 'floepen'

Vanaf woensdag blijf ik dan ook thuis van 't werk. Heb maar al mijn verlofdagen ingezet. Omdat ik op 100 km van thuis werk, zag ik het niet zitten om het risico te lopen hier iets aan de hand te krijgen. (ik zie mij al zitten in een plas water onder mijne bureau...

Ga blij zijn als 't woensdag is!!
Ik heb echt nog moeite met te geloven dat er écht een kindje zal zijn binnen een maandje of zo. Een paar dagen focussen op mijn buik zal mij waarschijnlijk wel goed doen

Ik kom ook nog eens piepen.
Gisteren naar gyn geweest. Het hartje klopt heel goed. De kleine zit nog hoog en nog geen opening dus het gaat er niet direct uitvallen.
We hebben ook nog een echo gehad. Volgens het hoofdje en de buik zou het voor 30 september zijn. Volgens het beentje 10 oktober. We will see... Maar het gewicht zou nu 3.2kg zijn dus bij de bevalling wordt het geschat op 4kg! Wat de dr toch veel vond. Hij hoopt voor mij dat het vroeger komt. En ik mag geen suiker meer eten om het gewicht alsnog te beperken. Jarne woog bij de geboorte maar 3.185kg dus dit babytje zou nu al meer wegen en het is nog zo een vier weken. Jarne is 1 week te vroeg gekomen dus laat ons hopen dat deze er ook zo over denkt. Nu moet ik pas 9 oktober terug gaan met dat mijn gyn met vakantie gaat. Maar misschien is ons babytje er al. Ik begin nu toch wel heel nieuwsgierig te worden of alles er op en er aan is, lijkt hij op Jarne toen die een baby was.
Gisteren naar gyn geweest. Het hartje klopt heel goed. De kleine zit nog hoog en nog geen opening dus het gaat er niet direct uitvallen.

Aha Pitoeter, 't wordt dan ook een stevig brokske.
Bij Mieke was 't ook zo, niet?
Vandaag kamer geleverd!!!!!! Yoehooooeoeoeoeoeo! 't Ventje mag van 't weekend eens in gang schieten en alles in elkaar steken
Ook de adressen op de enveloppen geschreven en de 'suikerbonen' voor de kinderen gaan halen. We gaan eigenlijk gewoon een grote pot met verschillende soorten snoep neerzetten, waar de kinderen naar hartelust in kunnen graaien ... hopelijk zullen ze content zijn

Bij Mieke was 't ook zo, niet?
Vandaag kamer geleverd!!!!!! Yoehooooeoeoeoeoeo! 't Ventje mag van 't weekend eens in gang schieten en alles in elkaar steken

Ook de adressen op de enveloppen geschreven en de 'suikerbonen' voor de kinderen gaan halen. We gaan eigenlijk gewoon een grote pot met verschillende soorten snoep neerzetten, waar de kinderen naar hartelust in kunnen graaien ... hopelijk zullen ze content zijn

Beagle,
Het doopsuiker voor de kindjes vind ik een heel leuk en origineel idee.
Jullie raden het nooit maar we hebben eindelijk beslist over de naam. Nog een paar weken en jullie mogen hem ook weten. En nog straffer sinds gisteren is mijn valies gepakt! Mijn ventje heeft er nog al zitten voor zagen dat die eindelijk eens klaar zou staan. Ik moet alleen voor onze Jarne nog een valies maken want die mag ook 5 dagen op vakantie gaan bij de oma's en opa's.
Het doopsuiker voor de kindjes vind ik een heel leuk en origineel idee.
Jullie raden het nooit maar we hebben eindelijk beslist over de naam. Nog een paar weken en jullie mogen hem ook weten. En nog straffer sinds gisteren is mijn valies gepakt! Mijn ventje heeft er nog al zitten voor zagen dat die eindelijk eens klaar zou staan. Ik moet alleen voor onze Jarne nog een valies maken want die mag ook 5 dagen op vakantie gaan bij de oma's en opa's.
Dag dames!!
hier even een update'je
De laaste 3 dagen al serieus last gehad van druk op het bekken en voorweeën.
Zaterdag gaan we eindelijk ons kamertje halen en wordt het klaargemaakt!!
Mijn valies, daar dacht ik plots gisterenavond aan, heb ik dus totaal nog niet klaar.
De doopsuikers geraken precies ook niet op tijd af
Ik wil nog graag mijn ramen poetsen...
Pppfff, vant weekend er eens goed invliegen
hier even een update'je
De laaste 3 dagen al serieus last gehad van druk op het bekken en voorweeën.
Zaterdag gaan we eindelijk ons kamertje halen en wordt het klaargemaakt!!
Mijn valies, daar dacht ik plots gisterenavond aan, heb ik dus totaal nog niet klaar.
De doopsuikers geraken precies ook niet op tijd af

Ik wil nog graag mijn ramen poetsen...
Pppfff, vant weekend er eens goed invliegen

En ik dacht dat ik vreselijk laat was met van alles in orde te maken. Maar als ik Mieke haar verhaaltjes zo lees ... ben ik nog goed op tijd. Maar zoals ik al zei doopsuiker, valies klaar en mijn ramen heb ik vorige week gepoetst. Die zwangere vrouwen toch ... waar wij mee in onze kop zitten
Ik wil dit weekend beneden poetsen en volgende week nog boven alles grondig poetsen en dan mag ons babytje komen!! Ik heb er al mee gelachen dat er volgende week niks in mijn agenda gepland staat dus dat ik tijd heb om te bevallen!!! Nee hoor ik hoop op begin oktober. Ik wil eigenlijk niet in het ziekenhuis liggen als Jarne verjaard.
Beagle,
Ik ervaar voorweëen ook alsof ik mijn regels moet krijgen. Ik heb er een paar per dag maar zeer onregelmatig. En de laatste dagen meer last van mijn onderrug.

Beagle,
Ik ervaar voorweëen ook alsof ik mijn regels moet krijgen. Ik heb er een paar per dag maar zeer onregelmatig. En de laatste dagen meer last van mijn onderrug.
Werner heeft hier ook al serieus gevloekt
Maar nog een half uurtje werk en het kamertje is klaar
Ik heb ondertussen al een paar machientjes gewassen, spulletjes van Marie (bodykes, pyjamakes...) Nu wachten tot het droog is om te strijken.
Dus het gaat vlotjes. Deze week gaat alles klaar zijn en dan mag de baby voor mijn part al komen
Ik verschoot wel eventjes toen ik zo pyjamaatje vasthad, maatje 56 van Marie
Zoooooo klein!!!!! Zeker nu Marie 'zo groot' is. Werner kon het ook moeilijk geloven dat Marie ooit zo klein is geweest
Hebben jullie ook elke dag voorweeën?? De ene al wat feller dan de andere? Woensdag mogen we terug gaan naar de gyn. Ik hoop stiekem op beetje opening of dat de baarmoederhals al is verstreken

Maar nog een half uurtje werk en het kamertje is klaar

Ik heb ondertussen al een paar machientjes gewassen, spulletjes van Marie (bodykes, pyjamakes...) Nu wachten tot het droog is om te strijken.
Dus het gaat vlotjes. Deze week gaat alles klaar zijn en dan mag de baby voor mijn part al komen

Ik verschoot wel eventjes toen ik zo pyjamaatje vasthad, maatje 56 van Marie

Hebben jullie ook elke dag voorweeën?? De ene al wat feller dan de andere? Woensdag mogen we terug gaan naar de gyn. Ik hoop stiekem op beetje opening of dat de baarmoederhals al is verstreken

Ondertussen zal alles bij je klaarstaan, hé Mieke?
Hier is de kamer ook klaar. Zo'n bizar gevoel. Eindelijk...
Nog geen voorweeën gehad (denk ik), wel af en toe eens een harde buik, maar daar blijft het bij.
Eigenlijk lukt alles nog heel goed. Vandaag zijn we ook nog twee uur gaan wandelen. Ben wel moe, maar tevreden
Alez, ga nu wat verder luieren
Hier is de kamer ook klaar. Zo'n bizar gevoel. Eindelijk...
Nog geen voorweeën gehad (denk ik), wel af en toe eens een harde buik, maar daar blijft het bij.
Eigenlijk lukt alles nog heel goed. Vandaag zijn we ook nog twee uur gaan wandelen. Ben wel moe, maar tevreden

Alez, ga nu wat verder luieren

We hebben vandaag ook een leuke wandeling (slenteren) gemaakt, we zijn naar hasselt kermis geweest. Zalig weertje, en toch ne hele weg gemaakt. Ik was blij als ik in de auto zat
Jaja Beagle, het kamertje staat!! Yes!! De kleertjes zijn gewassen en de strijk kan beginnen
Ik moet juist nog een matrasbeschermpje halen gaan en een donsdekentje. De bekleding van het park is ook opnieuw lekker fris gewassen. Marie haar speelgoed (dat normaal in het park ligt) wordt deze week in zo'n speelgoedbak 'gedropt'. En dan nog enkel de afwerking van de suikerboontjes en het valiesje voor buikbaby en ikke!
Pitoeter, alles nog ok bij jou?

Jaja Beagle, het kamertje staat!! Yes!! De kleertjes zijn gewassen en de strijk kan beginnen

Ik moet juist nog een matrasbeschermpje halen gaan en een donsdekentje. De bekleding van het park is ook opnieuw lekker fris gewassen. Marie haar speelgoed (dat normaal in het park ligt) wordt deze week in zo'n speelgoedbak 'gedropt'. En dan nog enkel de afwerking van de suikerboontjes en het valiesje voor buikbaby en ikke!
Pitoeter, alles nog ok bij jou?
de OM van Marie maakte me daarstraks uit voor 'troela'
(niet slecht bedoeld hé)
Ik had haar gezegd dat we gisteren naar Hasselt kermis waren geweest en ze verklaarde me voor zot en troela dus. En wat als uw water daar moest gebroken zijn, vroeg ze? Ik zeg ja, dan naart ziekenhuis, dat was toch kortbij
Pas maar op, want uw buikje hangt ferm laag, zei ze nog.
Ik kan toch ook niet thuis blijven zitten hé? En als het zonnetje uitkomt, moeten we er nog van profiteren vind ik! Wat doen jullie zoal om de dagen om te krijgen? En wanneer gan jullie nog eens naar de gyn?
Ik mag woensdag teruggaan.
Is er bij jullie (naar jullie mening) al 'iets' veranderd in de buik? Druk op het bekken, naart wc lopen voor een druppeltje, druk op de darmen,...
Groetjes

Ik had haar gezegd dat we gisteren naar Hasselt kermis waren geweest en ze verklaarde me voor zot en troela dus. En wat als uw water daar moest gebroken zijn, vroeg ze? Ik zeg ja, dan naart ziekenhuis, dat was toch kortbij

Pas maar op, want uw buikje hangt ferm laag, zei ze nog.
Ik kan toch ook niet thuis blijven zitten hé? En als het zonnetje uitkomt, moeten we er nog van profiteren vind ik! Wat doen jullie zoal om de dagen om te krijgen? En wanneer gan jullie nog eens naar de gyn?
Ik mag woensdag teruggaan.
Is er bij jullie (naar jullie mening) al 'iets' veranderd in de buik? Druk op het bekken, naart wc lopen voor een druppeltje, druk op de darmen,...
Groetjes
Hallotjes!!!
Ik waggel hier ook nog altijd rond
.
Ik voel niet zoveel verschil met de voorbije week. Elke dag wel het gevoel of ik mijn regels moet hebben maar heel onregelmatig. Last van urine verlies maar dat heb ik ook al effe. Vandaag wel last gehad van mottig, misselijkheid, het gevoel of ik moet overgeven net zoals in het begin van de zwangerschap en dat is echt niet lollig.
Dit weekend mijn 28ste verjaardag gevierd!!
Ik breng mijn dagen door met Jarne, opruimen, poetsen, wassen, strijken er blijft maar werk boven komen. Ik hoop toch deze week af te ronden en dan op mijn gemak naar de bevalling toe te leven. Ik moet pas 9 oktober terug naar de gyn dus dat is nog eventjes wachten.
Ik maak me toch vooral zorgen om het gewicht van de baby. Omdat die al meer weegt dan onze Jarne bij de geboorte. En het hoofdje en buikje was beide voor 30 september en normaal is een baby zijn hoofd toch groter dan de rest van het lichaam dus maak ik me zorgen dat er iets mis is met ons kleintje. En het niet weten waneer, hoe, wat maakt me zenuwachtig en bang. Meer dan toen bij Jarne toen ik niet wist wat er op me af ging komen.
Ik waggel hier ook nog altijd rond

Ik voel niet zoveel verschil met de voorbije week. Elke dag wel het gevoel of ik mijn regels moet hebben maar heel onregelmatig. Last van urine verlies maar dat heb ik ook al effe. Vandaag wel last gehad van mottig, misselijkheid, het gevoel of ik moet overgeven net zoals in het begin van de zwangerschap en dat is echt niet lollig.
Dit weekend mijn 28ste verjaardag gevierd!!
Ik breng mijn dagen door met Jarne, opruimen, poetsen, wassen, strijken er blijft maar werk boven komen. Ik hoop toch deze week af te ronden en dan op mijn gemak naar de bevalling toe te leven. Ik moet pas 9 oktober terug naar de gyn dus dat is nog eventjes wachten.
Ik maak me toch vooral zorgen om het gewicht van de baby. Omdat die al meer weegt dan onze Jarne bij de geboorte. En het hoofdje en buikje was beide voor 30 september en normaal is een baby zijn hoofd toch groter dan de rest van het lichaam dus maak ik me zorgen dat er iets mis is met ons kleintje. En het niet weten waneer, hoe, wat maakt me zenuwachtig en bang. Meer dan toen bij Jarne toen ik niet wist wat er op me af ging komen.
Hey!
Pitoeter: ik zou me toch niet teveel zorgen maken over de afmetingen van het hoofdje hoor. Niet alle lichaamsdelen groeien even snel. Toen we een maandje geleden naar de gyn gingen, zei ze tegen ons dat het hoofdje kleiner was als de rest... Ik ben daar dan mee naar de vroedvrouw gegaan, omdat dat 'nieuws' me toch van mijn stuk had gebracht. Zij vertelde ons dat de groei heel onregelmatig verloopt tot aan de laatste weken van de zwangerschap.
Ik begrijp je als je zegt dat er maar werk blijft opduiken
Hier hetzelfde. Heb ondertussen een lijstje gemaakt van dingen die ik nog wil doen, maar ipv te schrappen, komen er dingen bij
Och, waarschijnlijk is de helft van wat er opstaat zelfs niet nodig, maar kom...
Ik denk dat we dit weekend nog eens naar de winkel gaan voor de laatste grote inkopen (zorgen dat de diepvries volsteekt hé)
Hier 'voel' ik niks dat er op wijst dat de bevalling in aantocht is. Voel me nog verrassend goed
Behalve wat steken naar beneden toe en af en toe een harde buik, heb ik weinig 'last'. Ik ben maar bang dat de bevalling in gang schiet zonder dat ik het heb zien aankomen...
Voilà, voorlopig is dit alles.
Dames, verzorg jullie nog goed en tot gauw!
Pitoeter: ik zou me toch niet teveel zorgen maken over de afmetingen van het hoofdje hoor. Niet alle lichaamsdelen groeien even snel. Toen we een maandje geleden naar de gyn gingen, zei ze tegen ons dat het hoofdje kleiner was als de rest... Ik ben daar dan mee naar de vroedvrouw gegaan, omdat dat 'nieuws' me toch van mijn stuk had gebracht. Zij vertelde ons dat de groei heel onregelmatig verloopt tot aan de laatste weken van de zwangerschap.
Ik begrijp je als je zegt dat er maar werk blijft opduiken

Och, waarschijnlijk is de helft van wat er opstaat zelfs niet nodig, maar kom...

Ik denk dat we dit weekend nog eens naar de winkel gaan voor de laatste grote inkopen (zorgen dat de diepvries volsteekt hé)
Hier 'voel' ik niks dat er op wijst dat de bevalling in aantocht is. Voel me nog verrassend goed

Voilà, voorlopig is dit alles.
Dames, verzorg jullie nog goed en tot gauw!

datum
hey dames,
Jullie magische datums komen nu toch wel heel dichtbij en daarom wou ik jullie alvast een vlotte bevalling en wolkjes van babies toewensen!!!!
Niet te veel zorgen maken hoor in die aflmetingen van hoofdje en dergelijke! da's nu voor niks nodig want het is zoals mijn voorganger hier zegt: niet alle lichaamsdelen groeien steeds evenredig
Geniet nog van die laatste weekjes met jullie bolle buikje
Liefs Aicha
Jullie magische datums komen nu toch wel heel dichtbij en daarom wou ik jullie alvast een vlotte bevalling en wolkjes van babies toewensen!!!!
Niet te veel zorgen maken hoor in die aflmetingen van hoofdje en dergelijke! da's nu voor niks nodig want het is zoals mijn voorganger hier zegt: niet alle lichaamsdelen groeien steeds evenredig

Geniet nog van die laatste weekjes met jullie bolle buikje

Liefs Aicha